loading...
فایلینا
عباس بازدید : 151 یکشنبه 13 دی 1394 نظرات (0)
نموه پایان نامهه استاندارد نگارش 1394 در 88 صفحه استاندارد با فوونت نازنین و فصله بین خطوط یک سانت هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و حلال نیست!
پایان نامه بررسی نقاط آسیب خیز اجتماعی شهر تهران
 

پایان نامه پایان نامه بررسی نقاط آسیب خیز اجتماعی شهر تهران

بررسی نقاط آسیب خیز اجتماعی شهر تهران به تفکیک انواع آسیبها

هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و حلال نیست!

 

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.

در فرمت ورد و قایل ویرایش با فونت نازنین 14 و فاصله بین خطوط یک سانتی متر

پایان نامه و پروپزال,علوم اجتماعی,نقاط آسیب خیز,آسیب های اجتماعی,پروژه علوم اجتماعی,پایان نامه جامعه شناسی,دانلود پایان نامه,پایان نامه علوم اجتماعی,پروژه آسیب شناسی ,آسیب شناسی اجتماعی,آسیب شناسی اجتماعی تهرانبررسی,شهر

چکیده

توزیع گسترده جمعیت در مناطق شهری تهران در چند دهه اخیرپدیده ای است خود بخودی و هدایت نشده که با توان تجهیز فضاهای شهری و گسترش زیر ساخت ها متناسب نبوده و مشکلات ناشی از آن ابعاد پیچیده ای یافته است، در نتیجه مشکلاتی نظیر تورم،گرانی مسکن، بیکاری، اسکان غیررسمی و ... به شدید ترین شکل ممکن در آن ظاهر شده است. در میان معضلات كالبدی، اقتصادی، اجتماعی مسئله آسیب های اجتماعی، از اهمیت شایان توجهی برخوردار می باشد و یکی از اساسی ترین چالش ها به شمار می رود. طی قرن بیستم به دنبال افزایش جمعیت و تغییر در نظام فرهنگی – ارزشی و نظام هنجاری در بسیاری از نقاط جهان بویژه در جوامع صنعتی و کلان شهرها میزان آسیب های اجتماعی روندی افزایشی به خود گرفته است. نابسامانی خانواده، بزهکاری، سرقت، جرایم مالی، بیکاری، فسا اداری، فقر، حاشیه نشینی، تکدی گری، خودکشی، قاچاق و اعتیاد به مواد مخدر، جرم و جنایت، بحران هویت و سایر آسیب های اجتماعی در کلان شهرهای جهان و فراخور آن در شهر تهران با آن روبرو هستیم، که شناسایی مناطق آسیب خیز اجتماعی می تواند راهگشای این مسائل باشد.هدف اصلی مقاله نیز بررسی نقاط آسیب پذیر اجتماعی شهر تهران با بررسی شهرداری تهران می باشد. نوع تحقیق از نوع توصیفی است و به روش پیمایشی به اجراء در آمده است و از ابزارهای اسنادی، تحلیلی، پیمایش میدانی استفاده شده است. رشد و تنوع آسیبهای اجتماعی و پیامدهای زیان بارآن در جامعه لزوم اجرای برنامه های اجتماعی را خصوصا در شهرهای بزرگ و کلان شهرها دوچندان می کند . بنابراین درشهری چون تهران باتوجه به تنوع مسائل و آسیبهای اجتماعی لزوم اجرای بیش از پیش برنامه های پیشگیرانه و مداخله های کاهش آسیب احساس می شود. یافته های تحقیق نشان می دهد كه کنترل آسیب های اجتماعی و ارتقاء سطح نقاط آسیب پذیر شهر منوط به پیگیری و پیاده سازی راهبردها و مستلزم تلاش همه جانبه و برنامه ریزی شده ای است.

کلمات کلیدی: نقاط آسیب خیز،آسیب های اجتماعی،شهر تهران

بیان مسئله

بحث آسیب شناسی اجتماعی عمدتا با مسائل و مشکلات سر و کار دارد. پژوهشها و تحقیقات متعدد برای شناخت انواع این آسیبها و علل بروز آنها صورت می‌دهد و نظریاتی را برای حل آن مسائل پیشنهاد می‌کند. بر این اساس زمینه‌هایی چون فرهنگ و هنجارهای یک جامعه، ویژگیهای اقتصادی و سیاسی و جغرافیایی یک جامعه نیز در حوزه مطالعات آسیب شناسی اجتماعی قرار می‌گیرد. چرا که بررسی آسیبهای اجتماعی بدون در نظر گرفتن شرایط زمینه‌ای یک جامعه میسر نخواهد بود.

چه چیزی به عنوان آسیب شناخته می‌شود؟ حدود و شخور آن چقدر است؟ عوامل زمینه ساز و علل آشکار کننده آن کدامها هستند؟ در کدام طبقات گسترش بیشتری دارند؟ در کدام سنین گسترش بیشتری دارند؟ توانایی جامعه برای کنترل و نظارت بر آنها چقدر است؟ از چه راههایی می‌توان به کاهش آنها مبادرت کرد؟ همه اینها سوالاتی هستند که در حوزه آسیب شناسی اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

در این راستا وزارت رفاه با کمک دانشگاه توانبخشی و علوم بهزیستی سندی در چهار بخش ارتقای کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کنترل آسیب‌های اجتماعی و تقویت ساختار سازمان‌های دولتی و غیردولتی‌ای که در زمینهء کاهش و کنترل آسیب‌‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، تدوین کرده است. در این سند وزارت رفاه به عنوان متولی تدوین سند در هر یک از بخش‌ها پروژه‌هایی را در نظر گرفته است و برای هر پروژه دستگاه مسوول تدوین، دستگاه همکار، دستگاه مسوول اجرا و سهم هر دستگاه را در بخش دولتی و غیردولتی به صورت درصد مشخص کرده است. باوجود این‌که سند آسیب‌های اجتماعی کشور توسط وزارت رفاه تدوین شده است وزارت دولت نیز در این زمینه اسنادی را تهیه و تدوین نمونه است. مراکز خدماتی دیگر به تفکیک آسیبهای اجتماعی را بررسی کرده اند از آن قبیل می توان به سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد بر اساس اسناد ملی توسعه ویژه (فرابخشی) در اجرای مفاد بندهای الف و ج ماده 155 قانون برنامه چهارم توسعه با اتکا به سند چشم انداز بلند مدت (بیست ساله) تدوین شده اند. براین اساس در اسناد فرابخشی ضمن ارائه تفصیلی توصیف وضع موجود ، پس از تحلیل وضعیت و تعیین مشکلات و تنگناها، فرصت ها و چالش ها و هدف گذاری های مشخص، سیاست ها و اقدامات اجرایی تدوین شده اند.

در نتیجه ی انقلاب صنعتی،که در کشورهای اروپایی رخ داد شمار فراوانی از مردم در سده های نوزدهم و بیستم از خانه های روستایی شان کنده شده و به محیط های شهری سرازیر شدند (ریتزر،1374). در ایران نیز با انقلاب مشروطه آخرین مرحله از رشد شهرنشینی شروع می شود. این آهنگ در دوره پهلوی با افزایش مهاجرت روستاییان به شهرها سرعت می یابد. این فرآیند که امروزه نیز ادامه دارد خود به خود به‌وجود آورنده انواع مسائل روانى ـ اجتماعى وجرم‌شناسانه است. گردآمدن مهاجران با فرهنگ‌هاى گوناگون در محیط‌هاى زندگى نامناسب همراه با بیکارى و بى‌فرهنگى منجر به ایجاد محله‌هاى بزهکارپرور و مشکلات گوناگون روانى مى‌شود.

عباس بازدید : 151 شنبه 12 دی 1394 نظرات (0)
در تحقیق حاضر سعی شده كه با استفاده از نظریات مطرح شده در زمینه تقاضای نیروی كار، عوامل مؤثر براشتغال بانوان در سطح بخشهای عمدة اقتصادی (كشاورزی، صنعت و خدمات) بررسی شده، ظرفیت ایجاد فرصت‌های شغلی برای زنان در فعالیتهای مذكور برآورد ‌گردد
بررسی اشتغال زنان در فعالیتهای مهم اقتصادی
 

دانلود پایان نامه رشته علوم اجتماعی

بررسی اشتغال زنان در فعالیتهای مهم اقتصادی

چکیده
كنونی ایران با انبوهی از جمعیت متقاضی كار روبه‌رو است كه فرآیند ایجاد شغل با تقاضای نیروی كار، تعداد دانش آموختگان دانشگاهی و جمعیت كشور تناسبی ندارد.براساس چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 هجری شمسی، ایران كشوری توسعه‌یافته با جایگاه اوّل اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی و انقلابی،‌ الهام‌بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین‌الملل ترسیم شده است.
در افق این چشم‌انداز در زمینه بازار كار مشخص گردیده كه كشور ایران در وضعیت اشتغال كامل باشد. با توجه به اینكه بیكاری یكی از دغدغه‌های اصلی مسئولین كشور است، در تهیه، تدوین و تصویب اسناد برنامه‌های توسعه، اهداف كمی تعیین شده برای اشتغال مورد توجه قرار گرفته و شاخص‌های كمی كلان از قبیل نرخ اشتغال و سرمایه‌گذاری متناسب با سیاستهای توسعه، اهداف و الزامات چشم‌انداز، تنظیم و تعیین شده است. از این منظر توجه به چگونگی بكارگیری نیروی انسانی و نحوة توزیع مشاغل بین دو جنس از جمله مسائلی است كه بی‌شك باید مورد توجه سیاستگذاران و برنامه‌ریزان كلان اقتصادی در جامعه قرار گیرد.
برنامه‌ریزی براساس قواعد اصلی فرهنگ و اقتصاد حاكم برجامعه، تعیین خط‌مشی و هدف‌گذاری و در نهایت سیاستگذاری جهت حركت از وضعیت موجود به سمت وضعیت مطلوب از ویژگیهای برنامه‌ریزی در مورد بازار كار می‌باشد، كه در خصوص زنان نیاز به تلاش و كوششی مضاعف دارد.در سیاستهای كلی برنامه چهارم توسعه به موضوع ایجاد اشتغال مولد و كاهش نرخ بیكاری بطوركلی و بویژه برای زنان توجه شده است. با افزایش درصد زنان دارای تحصیلات عالی از كل جمعیت، زنان نقش بیشتر و مهمتری در تأمین نیروی انسانی متخصص خواهند داشت. بنابراین عرضه نیروی كار كشور در برنامه چهارم توسعه دستخوش تغییرات اساسی خواهد شد و سهم نیروی كار دارای تحصیلات عالی (به‌ویژه در مورد زنان) افزایش قابل توجهی خواهد داشت كه این مسئله بیانگر ضرورت ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر و متناسب با تخصص آنها در آینده است.
کلمات کلیدی:

بیکاری

بازار كار

نیروی كار

اشتغال بانوان

مقدمه
مطالعه حاضر سعی دارد ضمن معرفی نظریات متفاوت در زمینه تفاوتها و ویژگیهای تقاضای كار دو جنس، به بررسی روند و چگونگی اشتغال زنان در سه بخش عمده فعالیت‌های اقتصادی (كشاورزی، صنعت و خدمات) براساس متغیرهای پیشنهادی بپردازد. توان و ساختار فعالیتهای عمده اقتصادی با توجه به میزان كاربر یا سرمایه‌بر بودن تولیدات، میزان همراهی ارزش افزوده با پیشرفت تكنولوژی، نیاز هر فعالیت به نیروی متخصص، عدم نیاز فعالیت مربوطه به داشتن نیروی فیزیكی عامل كار و تعیین میزان جانشینی نیروی كار دو جنس، از جمله عوامل تعیین كننده تقاضای هر بخش در جذب نیروی كار زنان است.
از این‌رو در تحقیق حاضر سعی شده كه با استفاده از نظریات مطرح شده در زمینه تقاضای نیروی كار، عوامل مؤثر براشتغال بانوان در سطح بخشهای عمدة اقتصادی (كشاورزی، صنعت و خدمات) بررسی شده، ظرفیت ایجاد فرصت‌های شغلی برای زنان در فعالیتهای مذكور برآورد ‌گردد.
در این راستا به چند سئوال اساسی پاسخ داده می‌شود:
1.در كدامیك از سه بخش عمده فعالیت‌های اقتصادی (كشاورزی، صنعت و خدمات) زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای زنان میسر خواهد بود؟
2.كدامیك از بخشهای اقتصادی (كشاورزی، صنعت و خدمات) امكان ایجاد فرصت‌های شغلی برای زنان فارغ‌التحصیل دانشگاهی را دارند؟
3.آیا رشد ارزش افزوده هر بخش با تقاضای نیروی كار زنان در بخش مربوطه همراه می‌باشد؟
4.آیا پیش‌بینی برنامه‌ چهارم توسعه در خصوص ایجاد فرصتهای شغلی مورد نیاز برای نیروی كار زنان با توجه به روند گذشته و ساختار فعلی اقتصاد قابل دستیابی خواهد بود؟
5.نیروی كار زنان در كدامیك از فعالیت‌های عمده اقتصادی (كشاورزی، صنعت و خدمات) جانشین (یا مكمل) نیروی كار مردان است؟
لازم به توضیح است كه روش اقتصاد سنجی مورد استفاده در برآورد ضرایب و تعیین روابط اقتصادی، الگوی تصحیح خطای‌برداری (VEC) است كه یكی از روشهای نوین در تخمین ضرایب الگوهای اقتصادی می‌باشد. علّت انتخاب این روش بر این پایه است كه استفاده از روشهای كلاسیك (سنتی) در تعیین روابط اقتصادی، با توجه به پایا نبودن اكثر متغیرهای اقتصادی منجر به ایجاد رگرسیون‌های كاذب خواهد شد. علاوه براین استفاده از روش تفاضل‌گیری به منظور پایا نمودن متغیرهای اقتصادی و برآورد ضرایب با این متغیرها، باعث از میان رفتن اطلاعات با ارزشی در بلندمدت خواهد گردید، در حالی كه با استفاده از روش VEC به چنین عوارضی دچار نخواهیم شد.
فهرست مطالب
عوامل مؤثر براشتغال بانوان در سطح بخشهای عمدة اقتصادی0
چکیده1

1ـ مروری بر تئوریهای حاكم بر تقاضای نیروی كار زنان در بازار كار4

2ـ رهیافت پویای تقاضای عامل كار12

3ـ معرفی مدل جهت شناسایی و تحلیل عوامل مؤثر برتقاضای عامل كار زنان در بخش‌های كشاورزی، صنعت و خدمات.17
4ـ روش تخمین معادلات اقتصاد سنجی24

1-4- تعیین وقفه بهینه24

2ـ4- الگوی تصحیح خطا (ECM)28
3-4- نتیجه‌گیری از مدل به روش VEC و تفسیر ضرایب در بخش كشاورزی29
4-4- نتیجه‌گیری از مدل به روش VEC و تفسیر ضرایب در بخش صنعت31
5ـ4- نتیجه‌گیری از مدل به روش VEC و تفسیر ضرایب در بخش خدمات34
5 ـ پیش‌بینی ایجاد فرصت‌های شغلی زنان در سه فعالیت عمدة اقتصادی براساس مدل حاضر با رویكردی به برنامه چهارم توسعه36
نتیجه‌گیری و پیشنهادها42
منابع 55
عباس بازدید : 237 جمعه 04 دی 1394 نظرات (0)

سلام دوستای خوبم !


ما این امکان رو براتون فراهم کردیم که به جای دریافت فیلم های آموزشی به صورت تکی ، بتونید فیلم ها رو به صورت "یک مجموعه در قالب یک فایل زیپ" دانلود کنید.
...

عباس بازدید : 178 جمعه 04 دی 1394 نظرات (0)

مقدمه

مسئله دین و دینداری در طول تاریخ زندگی بشر همواره به عنوان مسأله‌ای قابل بحث و مورد توجه ، مطرح بوده و علی رغم اینکه نقش غیر قابل انکار و بسزایی در زندگی بشر داشته و دارد ...

عباس بازدید : 200 جمعه 04 دی 1394 نظرات (0)

1- شناخت ديدگاه اسلام درباره ي غريزه جنسي

2- آشنا شدن با معيار هاي صحيح ازدواج

3- آشنا شدن با فضائل اخلاقي مربوط به غريزه جنسي مثل : عفت ،غيرت ،حجاب ،رعايت نگاه و.............

...
عباس بازدید : 205 جمعه 04 دی 1394 نظرات (0)

کاملترین پکیج آموزشی کسب درآمد دائم از اینترنت و بازار سنتی برای اولین بار در ایران
تحت نظر علمی مهندس علیرضا خشاوه پور و استاد یوسف اسدی

با سلام خدمت کاربران عزیز وبازدید کنندگان سایت
قبل از هر چیز باید خدمت شما عرض کنم خواندن مطالب این صفحه شاید ۱۰ دقیقه وقت از شما بگیرد
اما سود بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت.
بدون شک شما جزو کسا ...

عباس بازدید : 176 جمعه 04 دی 1394 نظرات (0)
عباس بازدید : 120 جمعه 04 دی 1394 نظرات (0)

نرخ بالاي رشد جمعيت از يك سو و كاهش وسعت اراضي حاصلخيز به دليل توسعه روزافزون شهرها و مناطق صنعتي از سوي ديگر، ضرورت استفاده بهينه از امكانات موجود را بيش از پيش مي‌نمايد. بطور كلي افزايش توليد محصولات كشاورزي به دو طريق ميسر مي‌باشد ،‌يكي از طريق افزايش سطح زير كشت و ديگري افزايش عملكرد محصول در واحد سطح. روش اول بنابر دلايل فوق‌الذكر قابل ا ...

عباس بازدید : 150 جمعه 04 دی 1394 نظرات (0)

در این بخش می توانید متن انگلیسی برق با ترجمه فارسی دانلود کنید. عنوان این متن انگلیسی با ترجمه فارسی رشته مهندسی برق " تولید به‌هم‌پیوسته " می باشد. متن انگلیسی برق با ترجمه فارسی قابل دانلود است. در ادامه می توانید بخشی ...

عباس بازدید : 88 جمعه 04 دی 1394 نظرات (0)

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

دریافت فایل

عباس بازدید : 116 جمعه 04 دی 1394 نظرات (0)

خلاصه طرح


موضوع طرح : احداث استخر سرپوشيده و ارائه خدمات آموزشي و تفريحي

محل اجراي طرح : قابل اجرا در كليه مناطق شهري كشور

سرمايه گذاري كـل: 5/954 ميليون ريال

سهم آوردة متقاضي: 5/104 ميليون ريال

سهم تسهيلات: 850 ميليون ريال

دورة بازگشـت سرمايه: 13 ماه

اشتغالزايي : 9 نفر

مـقـدمـه :

تمايل روزافزون افراد جامعه به روش زندگي مدرن و ماشيني ، موجب ايجاد تغييراتي در امور ر ...
عباس بازدید : 95 جمعه 04 دی 1394 نظرات (0)

. انسان موجوديست اجتماعي كه بخش عمده اي از فرآيندهاي زندگي او، بر مبناي ارتباط متقابل با همنوعانش مفهوم پيدا مي كند . بدون ترديد ، نتايج بدست آمده در زندگي انسان ارتباط مستقيمي با كيفيت ارتباط برقرار كردن او با ديگران دارد . موفقيت ، كاميابي، نشاط ، آرامش و دستاوردهاي برتر ، تنها مخصوص كساني است كه در نحوه برقراري ارتباط ، موثرتر ، كارآمدتر و قدرتمند ...

عباس بازدید : 94 جمعه 04 دی 1394 نظرات (0)

از آنجا كه روابط خانوادگي و بخصوص اساس روابط بين زن و شوهرها ، از مهمترين و تعيين‌كننده ترين بخش روابط انسانيست كه در تمام اجزاي زندگي ما مي تواند تاثير گذار باشد ، در اين بخش ...

 

مقاله را در ادامه مطلب بخوانید..

...
عباس بازدید : 137 جمعه 04 دی 1394 نظرات (0)

در این تحقیق استراتژی بازاریابی مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است
در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این تحقیق دریافت می کنید اشاره شده است :
استراتژی بازاریابی
بهترين استراتژی بازاریابی الکترونیکی: ارتباط مناسب و دائم با مشتریان بر خط اکنون زمان بسیار خوبی جهت استفاده از بازاریابی الکترونیکی است. روش های قدیمی بازاریابی درحال تغییر و تحول است چرا که ت ...

عباس بازدید : 121 جمعه 04 دی 1394 نظرات (0)

در این فایل تحقیق انگيزش در مديريت به همراه پاورپوبنت مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است

در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این تحقیق دریافت می کنید اشاره شده است :

انگيزش در مديريت

هدف رفتاري

دانشجو بايد بعد از مطالعه اين فصل بتواند:

1- چند تعريف از انگيزش را بيان كند.

2- ...

عباس بازدید : 126 جمعه 04 دی 1394 نظرات (0)

در این فایل تحقیق ارتقاء فناوري و نوآوري در كارخانه پارس خودرو مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است
در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این تحقیق دریافت می کنید اشاره شده است :
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه 1
چكيده 10
فصل اول : 13
كليات 14
بيان ...

عباس بازدید : 109 جمعه 04 دی 1394 نظرات (0)

در این فایل تحقیق مدیریت استراتژیک مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است

در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این تحقیق دریافت می کنید اشاره شده است :

این مقاله‌ به بحث مدیریت استراتژیک می‌پردازد؛ ابتدا بحث با تعریفی پیرامون مدیریت و استراتژی آغاز و فرایند مدیریت استراتژیک در پنج مرحله، تجزیه و تحلیل محیطی، پایه‌گذاری جهت‌گیری سازمانی، هدف‌گذاری، تعیین ...

تعداد صفحات : 41

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1201
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 137
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 396
  • بازدید امروز : 64
  • باردید دیروز : 1,197
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,656
  • بازدید ماه : 1,656
  • بازدید سال : 21,520
  • بازدید کلی : 493,538
  • کدهای اختصاصی