loading...
فایلینا
عباس بازدید : 81 جمعه 18 دی 1394 نظرات (0)

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته الهیات و معارف اسلامی با عنوان پوشش در اسلام

چکیده:
این رساله حاصل تحقیق نویسنده در موضوع پوشش در اسلام است، که متشکل از یک پیشگفتار، دو بخش، نه فصل و یک خاتمه است.در پیش گفتار پیرامون پوشش در ادیان الهی قبل از اسلام مطالبی را متذکر شده‌ایم، به این منظور که امر به پوشش از امتیازات اسلام و مختص شریعت محمدی (ص) نیست، بلکه تمام ادیان الهی و همه انسانها معتقد به پوشش و مزین به لباس اند.
در بخش اول که خود متشکل از شش فصل است، پوشش اجتماعی مرد و بانوی مسلمان تحلیل و تجزیه می شود. قبل از ورود به فصول این بخش به عنوان مقدمه در زمینة پوشش از دیدگاه اهل لغت، پوشش از دیدگاه عقل و از دیدگاه فطرت مطالبی بیان شده است.
فصل اول: بیانگر پوشش در آیات و روایات است.
فصل دوم: در این فصل انواع پوشش که عبارتند از پوشش حفاظتی ـ تجملی ـ تأدبی و تعبدی ـ تمانعی و تأمینی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
فصل سوم: در این فصل پوشش موظفی مرد مسلمان را در اجتماع بیان کرده، حدود و کیفیت آن از دیدگاه شرع مقدس اسلام مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
فصل چهارم: این فصل بیان کننده حدود و کیفیت پوشش اجتماعی بانوان مسلمان است در این فصل مطالبی مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند که از این قراراند. 1- شرکت بانوان در اجتماع از نظر دین مبین اسلام 2- حکمت پوشش بانوان در اجتماع 3- شخصیت زن از دیدگاه قرآن کریم 4- حجاب زن در قرآن مجید. آنگاه حدود و کیفیت پوشش بانوان در اجتماع ضمن پنج فرع فقهی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
فصل پنجم: این فصل مبین احکام پوشش اعضاء مصنوعی است.
فصل ششم: در این فصل پوششهای ممنوعه از نظر شرع مقدس اسلام تجزیه و تحلیل شده است و در ضمن دو مبحث لباسهای ممنوعه مشترک و لباسهای ممنوعه مختص بیان شده اند.
در بخش دوم پوشش ممنوعه تأدبی و تعبدی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.این بخش متشکل از سه فصل است.
فصل اول: در این فصل پوشش نمازگزار (ستر صلاتی) در ضمن دو مبحث مورد تجزیه قرار گرفته است. مبحث اول مبین حدود و کیفیت پوشش مرد نماز گزار است و مبحث دوم پوشش موظفی زن نمازگزار را بیان می کند.
فصل دوم: لباس احرام، در این فصل حدود و کیفیت لباس محرم تبیین شده است.
فصل سوم: لباس آخرت، این فصل بیان کننده پوشش میت، اندازه و شرائط آن از دیدگاه شرع مقدس اسلام است.
و در نهایت خاتمه این رساله است که ضمن دو مبحث رنگهای مستحب و مکروه را از نظر دین مبین اسلام بیان می کند.
کلمات کلیدی:

حجاب

پوشش

انواع پوشش

پوشش در آیات و روایات

حجاب زن در قرآن مجید

پوشش اجتماعی بانوان مسلمان

مقدمه:
یا بنی آدم قد أنزلنا علیکم لِباساً یوا‍رِی سُواتِکُم و ریشا و لِباس التّقوی ذِلک خَیر...
ای فرزندان آدم! لباس برای شما فرو فرستادیم که اندام شما را می‌پوشاند. و مایة زینت شماست؛ اما لباس پرهیزگاری بهتر است.
احکام و دستورهای مکتب وحی، که از سوی آفریدگار انسان و جهان، توسط پیامبران به بشر ارزانی شده است، با در نظر قرار دادن ابعاد مختلف انسان، در مقام پاسخ به نیازهای طبیعی و فطری او است. در نتیجه، با سیر تکاملی او هم‌سو و هماهنگ است و در جهت تعالی ارزش‌های انسانی، رهنمایی دانا و خبیر، بلکه بهترین جهت‌دهنده و برترین شکوفاگر استعدادهای مختلف آدمی است.
با توجه به این که جهان و از جمله، انسان ماهیتی«از اویی» و«به سوی اویی» دارد، فقط قوانین و برنامه‌های الهی می‌تواند سعادت انسان را تأمین کند. شهید مطهری در این باره می‌فرماید:
جهان ماهیت از«اویی» (انالله) و«به سوی اویی»(و انا الیه راجعون) دارد. موجودات جهان با نظامی هماهنگ، به یک سو و به یک طرف و یک مرکز تکامل می‌یابند. آفرینش هیچ موجودی عبث و بیهوده و بدون هدف نیست... انسان در میان موجودات، از شرافت و کرامت مخصوص برخوردار است و وظیفه و رسالتی خاص دارد و مسؤول تکمیل و تربیت خود و اصلاح جامعه خویشتن است. جهان مدرسة انسان است و خداوند به هر انسانی بر طبق نیت و کوشش صحیح و درستش پاداش می‌دهد.بنابراین، احکام دینی با طبیعت فطری هماهنگ و هم‌سو است. این تناسب و ارتباط تنگاتنگ، میان طبیعت فطری و دستورهایی دینی، دو سویه و به صورت متقابل است؛ یعنی از یک سو هدایت‌های فطری، آدمی را به پیروی از احکام و دستورهای مکتب وحی فرا می‌خواند و از سوی دیگر، دستورهای دینی، ما را به پیروی از هدایت‌های فطری دعوت می‌کند.
فهرست مطالب
چکیده 1
سپاس1
پوشش در آئین زرتشت7

اقدامات زرتشت برای تحکم رعایت حجاب7

سیرة عملی زرتشتیان9
پوشاک زنان زرتشتی10
پوشش در آئین یهود12
حجاب در تورات مقدس13
دانلود در ادامه مطلب
عباس بازدید : 374 جمعه 18 دی 1394 نظرات (0)

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق و حقوق بین الملل

نقش دیوان بین المللی دادگستری در توسعه حقوق بشر

چکیده
موضوع حقوق بشرو توسعه آن امروزه در جهان اهمیت شایانی یافته است.اهتمام به این موضوع تا آنجا پیش رفته است که به یکی از شاخصهای عمده برقراری دمکراسی در کشورهای مختلف بویژه جهان شوم تبدیل گردیده است.امروزه در چارچوبهای مختلف با این مسئله توجه جدی صورت گرفته و می گیرد. در بعد وسیع و فراگیر در سطح بین المللی سازمانهای مختلفی یا به صورت اصلی و ذاتی ویابه صورت فرعی و واسطه ای متولی حمایت و توسعه حقوق بشرمی باشند،که یکی از آنها دیوان بین المللی دادگستری می باشد.
با توجه به صلاحیت عام دیوان بین المللی دادگستری ، حقوق بشر تا به امروز موضوع تعدادی از دعاوی مطرح شده در این مر جع قضایی بین المللی به صورت غیر مستقیم بوده است . هرچند ماده 34 اساسنامه دیوان ،تنها کشورها را مجاز به قرار گرفتن در محضر دیوان می کند؛ بنابراین نمی توان از دیوان انتظار یک دادگاه حقوق بشر را داشت.در میان حقوقدانان گرایش نسبت به توسعه صلاحیت دیوان وجود دارد و افزایش دعوای مرتبط با مسائل حقوق بشری نشان دهنده تمایل جامعه بین الملل برای درگیر شدن هرچه بیشتر این رکن قضایی سازمان ملل متحد در خصوص مسائل حقوق بشری دارد.
هرچند با نگاهی اجمالی و تفسیری مضیق ،می توان فهمید که اکثریت قریب به اتفاق آراء دیوان در زمینه حقوق بشر نبوده است ،و در بررسی آراء در زمینه ترتیبات حقوق بشری حاکی از برخی ملاحظه کاری ها در پرداختن صریح به موارد نقض حقوق بشری از سوی دیوان می باشد؛ اما در هر صورت نقش برجسته و غیر قابل انکار دیوان را از طریق نظرات خود در توسعه حقوق بشر را نمی توان انکار کرد .
واژگان کلیدی :

حقوق بشر

حقوق بین الملل

سازمان ملل متحد

دیوان بین المللی دادگستری

مقدمه
توسعه حقوق بشر در درجه اول یك موضوع مربوط به حقوق داخلی است و هر كشوری در حد توان خود باید در صدد ایفای این تكلیف باشد. تكامل جامعه جهانی نیز آنرا از حمایت بین‌المللی خود برخوردار نموده است. بطوریكه امروز وجهه بین‌المللی آن بر وجهه داخلی آن غلبه كرده است و حقوق بشر در بعد بین‌المللی پس از گذشت بیش از شصت سال از تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر از اهمیت واولویت درجه یك در سیاست بین الملل برخوردار گردیده؛( )به گونه ای كه گفته می‌شود حقوق بشر از جایگاه درجه دوم (low politics) در سیاست بین الملل به جایگاه درجه یك(High Politics) ارتقا یافته است.
آنچه جالب توجه می‌باشد آنست كه توجه بین‌المللی به توسعه حقوق بشر در سالهای اخیر منحصر در گرو علایق گروه خاصی نبوده است. سازمان های بین‌المللی از جمله سازمان ملل، اتحادیه های تجاری، سازمان‌های بازرگانی، جوامع حرفه‌ای، گروههای طالب رفرم سیاسی، دستجات قومی، محلی، زبانی و مذهبی و سایر اقشار جوامع، هر یك به نوبه خود حقوق بشر و توسعه آنرا از دیدگاههای خاص خویش و بر اساس منافع مورد نظر گروه خود، مورد توجه قرار داده اند.
اما این نكته را نیز نمی بایست از نظر دور داشت كه با وجود علایق و منافع گوناگون در این زمینه، این مفهوم مورد پذیرش قرار گرفته كه بواسطه ارزشهای مشترك انسانی، علی رغم تمامی تفاوت‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، زبانی، نژادی و... روندی همگرا در خصوص توسعه حقوق بشر و ارتقای استانداردهای مربوط به آن، در سطح جامعه بشری ایجاد گردیده است.این اقبال عمومی را شاید بتوان به عوامل چندی نسبت داد؛ تبعات زیانبار دو جنگ جهانی، اقدامات و نسل‌كشی‌های نازیها، عملكرد حكومتهای توتالیتر فاشیستی اروپایی، شدت گرفتن پدیده‌های بیگانه ستیزی، نژاد پرستی و... و نهایتاً رواج این طرز تفكر كه دولتها از عمده علل ایجاد و ادامه جنگ بوده‌اند، همه و همه سبب گردید تا حمایت عمومی جهانی از مفهوم حقوق بشر، بواسطه درك عمیق این مطلب كه در صورت عدم احترام به آن، چه فجایعی انتظار بشریت را خواهد كشید، گسترش بی‌سابقه‌ای یابد.
رشد سریع و پشتیبانی گسترده از حقوق بشر بویژه در قرن بیستم وعلی الخصوص در اواخر این قرن و اوایل قرن بیست ویكم، این پرسش را پیش می‌آورد كه چه سازمانها یا نهادهایی در افزایش توجه جهانی به مسأله حقوق بشر در این دوره نقش مؤثری بازی كرده‌اند؟در این میان سازمان ملل به عنوان نهادی كه هدف غایی آن حفظ صلح و امنیت و توسعه حقوق بشر است، بواسطه تهیه و تنظیم قواعد بین‌المللی حقوق بشر نقش عمیقی را در این روند بازی می‌كند.در نگاهی كلی، همانطوری كه ذكر شد از مهمترین مقاصد تشكیل این سازمان در سال 1945، دفاع و توسعه حقوق بشررا می توان نام برد. من باب اثبات این سخن می‌توان از مواد 1، بند ب ماده 13، 76،68،62،56،55 منشور ملل متحد یاد كرد كه ایمان به حقوق بنیادین بشر، ترویج و تشویق احترام جهانی به حقوق بشر و آزادیهای اساسی و رعایت آنها برای توسعه همكاریهای بین‌المللی در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و كمك در جهت شناخت حقوق بشر برای همه، بالا بردن سطح زندگی انسانها، توسعه اقتصادی و اجتماعی وایجاد اشتغال را از عمده اهداف این سازمان نام می‌برد.
فهرست مطالب
مقدمه
هدف پژوهش
روش پژوهش
ساماندهی پژوهش
بخش اول- کلیات
دانلود در ادامه مطلب
عباس بازدید : 66 جمعه 18 دی 1394 نظرات (0)

رساله دکترای رشته پزشکی با عنوان سرطان پستان

چکیده:
سرطان پستان از شایع ترین سرطان های زنان است که سبب مرگ زنان زیادی می شود. موتاسیون های بسیاری نظیر ازدیاد آنکوژن ها و یا حذف ژن های سرکوبگر تومور در این سرطان شناسایی شده اند؛ در بین آنکوژن ها، erb-B2 که به خانواده EGFR (گیرنده فاکتور رشد اپیدرمی) تعلق دارد در 30%-25% تومورهای پستان با منشاء سلول های داکتال ازدیاد پیدا می کند. (80% سرطان های پستان منشا داکتال دارند.)در بیمارانی که erb-B2 در آن ها ازدیاد پیدا کرده بیماری می تواند تا حدی با استفاده از یک آنتی بادی مونوکلنال انسانی شده علیه محصول پروتئینی ژن erb-B2 به نام هرسپتین مهار شود.از این رو شناسایی تومورها یی که erb-B2 در آن ها ازدیاد پیدا کرده اهمیت دارد.روش روتین در شناسایی این تومورها ایمونوهیستوشیمی (IHC) می باشد.
در این مطالعه 50 نمونه از بیمارستان دی جمع آوری شد که بر اساس نتایج IHC، 32% نمونه ها ازدیاد آنکوژن erb-B2 را نشان می دادند.جهت مقایسه RT-PCR و IHC، RNA این نمونه ها استخراج شد و RT-PCR برای آن ها انجام شد که در آن دو جفت پرایمر طراحی شده به طور همزمان ژن erb-B2 را به همراه ژن بتاگلوبین به عنوان کنترل داخلی تکثیر می کردند؛ سپس محصولات RT-PCR بر روی ژل آگاروز برده شدند و شدت باند های مربوط به erb-B2 و کنترل داخلی با یکدیگر مقایسه گردید. در نهایت از مقایسه نتایج حاصله از RT-PCR با نتایج IHC مشخص شد که بازده RT-PCR در تشخیص نمونه های با درجه IHC 3+، 100% و در مورد نمونه های 2+، نیز 100% می باشد. همچنین آزمایش PCR بر روی DNA استخراج شده از بافت توموری و DNA نرمال استخراج شده از بافت فرد سالم انجام گرفت که نتایج مربوط به این آزمایش نیز نتایج بدست آمده از RT-PCR را تایید می کردند.
کلمات کلیدی:

سرطان

داکتال

آنکوژن ها

موتاسیون

سرطان پستان

سرطان های زنان

مقایسه RT-PCR و IHC، RNA

مقدمه:
در پستان نرمال، داکتها و لوبولها بوسیله دو نوع سلول فرش می شوند یک دسته سلول های مسطح که یک لایه ناپیوسته از سلول های قابل انقباض حاوی میوفیلامان ها هستند (سلول های میواپی تلیال ) و روی غشای پایه قرار دارند . این سلول ها در خروج شیر در طی دوره شیر سازی همکاری می کنند و نقش مهمی در حفظ ساختار و عملکرد نرمال لوبول ها و غشای پایه دارند (86). لایه دومی از سلول‌های پوششی کف لومن را فرش کرده است ( سلول های لومینال ).
داکت های انتهایی و لوبولها شیرتولید می کنند ولی سلول های بخشهای دیگر داکت، در تولید شیر نقشی ندارند.منشأ سلول های لومینال و اپیتلیال ، سلول های بنیادی واقع در ترمینال داکت ها در نظر گرفته می شود(6). بخش اصلی بستر پستان از بافت پیوندی فیبروس متراکم مخلوط با بافت چربی تشکیل شده است که همان بستره بین لوبولی است. لوبولها بوسیله یک بستره ظریف احاطه شده اند که بافت ویژه پستان است و خصوصیات پاسخ دهنده به هورمون دارد و دارای تعدادی لنفوسیت می باشد (85).
دانلود در ادامه مطلب
عباس بازدید : 211 جمعه 18 دی 1394 نظرات (0)

پروژه تحقیقاتی مدیریت استراتژیك منابع انسانی در سازمان الف

مقدمه:
چالشهای مطرح شده در حوزه مدیریت منابع انسانی (چگونگی ایجاد هماهنگی درونی و انسجام بین زیر سیستم های منابع انسانی، چگونگی ایجاد هماهنگی بین سیستم های منابع انسانی با سایر سیستم های عملیاتی،‌ چگونگی ایجاد هماهنگی بین استراتژی های منابع انسانی با استراتژیهای كلان سازمانها و ...) به مرور منجر به طرح و ایجاد مدیریت استراتژیك منابع انسانی در سالهای نخستین دهه 1980 گردید و در كانون توجه افرادی مثل دیل و كندی، 1982 اوچی، 1981، پیترز واترمن 1982 و سایر مشاوران ذی نفوذ حوزه مدیریت قرار گرفت و دریافتند كه مدیریت اثربخش منابع انسانی می تواند كیفیت را تضمین كند و از نظر مزیت رقابتی هم موثر باشد. رسیدن به این هدف مستلزم این است كه روشهای مدیریت منابع انسانی با فرایند مدیریت استراتژیك سازمان مرتبط شوند یعنی در واقع اولاً مسایل منابع انسانی را بخشی از دستورالعمل استراتژی سازمان تلقی نمود. ثانیاً روشهای منابع انساین را طوری انتخاب و با استراتژی سازمان مرتبط نمود كه در آن نوعی هم افزایی دیده شود.
سیستم منابع انسانی یكی از چنین نظام سازمانی است كه در تدوین استراتژی كل سازمان، نقش خاص خود را دارد. ضمن اینكه عوامل اقتضایی محیطی به نوبه خود در شكل گیری استراتژیهای سازمانی تأثیر دارند و نباید از این مهم غافل ماند. چرا كه بدون توجه به سیاستهای درون سازمانی و محیطی و شرایط اقتضایی نمی توان ماهیت استراتژی منابع انسانی را درك كرد.بطور كلی باید بین استراتژی منابع انسانی كه به صورت بخشی یا جزیی از سازمان بوده و استراتژی كه از موجودیت سازمان پدیدار می گردد فرق قائل شد. در واقع استراتژی منابع انسانی نتیجه اجرای استراتژی سازمان می باشد.بطور كلی باید بین استراتژی منابع انسانی كه به صورت بخشی یا جزیی از سازمان بوده و استراتژی كه از موجودیت سازمان پدیدار می گردد فرق قائل شد. در واقع استراتژی منابع انسانی نتیجه اجرای استراتژی سازمان می باشد.
همان طور كه پیشتر گفته شد در سازمان نمی شود رابطه ای بین مدیریت استراتژیك منابع انسانی با استراتژی منابع انسانی وجود نداشته باشد. در حقیقت تدوین اجرای استراتژی منابع انسانی به منظور مرتبط ساختن سیاستها و روشهای منابع انسانی با هدفهای استراتژیك و هدفهای سازمان ركن اصلی مدیریت استراتژیك منابع انسانی را شكل می دهد. بنابراین اگر مدیریت استراتژیك منابع انسانی فرایندی است كه سازمان می خواهد بدان وسیله بین سرمایه انسانی، اجتماعی و هوشی اعضاء با نیازهای استراتژیك سازمان ارتباط برقرار كند، در آن صورت استراتژی منابع انسانی كه جزیی یا بخشی از سازمان است نقشه راههایی می شود كه راهبران سازمانی برای حفظ این رابطه از آن استفاده می كنند و استراتژی منابع انسانی جاده یا راهی است كه طی شده است. (بامبرگر، 1381، صص 18-17)
در تحقیق حاضر نیز با توجه به اهمیت روزافزون نیروی انسانی در رشد و توسعه سازمانها و تاثیر آن در توسعه پایدار جوامع و با مد نظر قرار دادن موارد مذكور و با استفاده از مدل تحلیلی SWOT نسبت به تعیین استراتژی های منابع انسانی سازمان مورد مطالعه در زیر سیستم های ورودی (اولین زیر سیستم مدیریت منابع انسانی) نگهداشت كاركنان (دومین زیر سیستم مدیریت منابع انسانی سازمان) خروجی كاركنان (سومین زیر سیستم) اقدام گردیده است.
کلمات کلیدی:

مدیریت استراتژیك

منابع انسانی

كارایی و تاثیر گذاری

ارزیابی و عملکرد

مدیریت جهانی دانش

مراكز ایده‌آل HR جهانی

دانلود در ادامه مطلب
عباس بازدید : 238 جمعه 18 دی 1394 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته حقوق

بررسی اصول و مبانی حاکم بر تابعیت

چکیده
تابعیت یکی از قواعد حقوقی است که در یکی دو قرن گذشته وارد قوانین ایران شده و به مرور زمان در مورد آن قوانین و مقررات خاصی تصویب شده است. امروزه تابعیت در تمام کشورهای دنیا قاعده شناخته شده‌ای است که مبانی و اصول حاکم بر آن مشخص و معلوم است. قاعده تابعیت که موجودیت آن ریشه در حقوق بین‌الملل دارد، از زمانی مطرح شد که دولت‌های مستقل به مفهوم امروزی تشکیل شد و در ادامه تشکیل دولت‌ها، ملی‌گرایی و ملیت مطرح گردید، با این وجود، برخی اعتقاد دارند که قاعده تابعیت چون نشانگر رابطه فرد با دولت است، از قواعد حقوق عمومی محسوب می‌شود. اگر تابعیت از نظر تاریخی بررسی شود، گاهی بومی بودن فرد در یک شهر خاص، تابعیت به شمار می‌رفت، گاهی نیز مبنای تابعیت به عواملی از قبیل دین و اقامتگاه بستگی دارد.
کلمات کلیدی:

تابعیت

تابعیت چندگانه

وضعیت تابعیت در حقوق ایران

وضعیت حقوقی افراد بی تابعیت

مقدمه
داشتن تابعیت یک کشور به معنای ان است که شرایط قانونی تابعیت ان کشور درباره شخص جمع است به این ترتیب تابعیت رابطه ای قانونی بین فرد و دولت است که باعث میشود فرد در شمار اعضای تشکیل دهنده دولت در یک سرزمین محسوب شود. باتیفول میگوید تابعیت تعلق حقوق خصوصی به جمعیت تشکیل دهنده دولت میباشد و این تعریف علاوه بر دارندگان تابعیت اصلی شامل دارندگان تابعیت اکتسابی نیز میشود بیگانگان هم در یک سرزمین در حدودی که قوانین ان سرزمین اجازه میدهد از حقوق بهره مند و مطیع قوانین همان سرزمین میباشند منتهی اطاعت انها نسبت به اتباع داخلی متفاوت است از این حیث که رابطه انها به دولت و قوانین ان به مناسبت حضور انها و منافع انها در انجا زود گذر است وبا خروج انها از ان سرزمین یا قطع منافع پیروی انها از قوانین قطع میگردد و حال انکه اطاعت اتباع از قوانین کشور خود و دولت همیشه پابر جاست چنانکه احوال شخصیه انها در هر کجا که باشند برحسب قوانین انها از جمله ایران تابع قوانین کشور متبوع انهاست در رابطه تابعیت مانند هر رابطه حقوقی دیگر دو طرف وجود دارد :
یک طرف ان فرد تبعه وطرف دیگر دولت متبوع شخص می باشد به هر حال هر انسانی از حق تمتع برخورداراست حتی انسانهای بی تابعیت از این حق تمتع برخوردارند . تعیین تابعیت در هر کشوری بستگی خاص به قانون گذاری ان کشور دارد واین قانون ان کشور است که با مشخص کردن وضعیت تابعیت اشخاص حقیقی برای اشخاص حقوقی تابعیت شناخته شده است . ولی تابعیت اشخاص حقوقی با تابعیت اشخاص حقوقی تفاوت دارد. تابعیت اشخاص حقوقی به صورت مجاز میباشد درباره برخی اموال منقول مانند کشتی ها و هواپیماها در قوانین کشورها فرض تابعیت میشود البته اعطای تابعیت توسط دولت منوط به این است که بتوانیم تعریف دولت را مترتب دانست و در عرصه بین المللی از این جایگاه برخوردار باشد.
دانلود در ادامه مطلب
عباس بازدید : 59 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته صنایع

صنعت سیم و كابل ایران

مقدمه
صنعت كابل‏سازی سالهای متمادی است كه در كشورهای صنعتی به عنوان وسیله انتقال نیرو و هدایت امواج رادیویی و ... مورد استفاده قرار گرفته به طوری كه نیروگاههای تولید برق و وسایل مخابراتی به عنوان صنایع مادر شدیدا و به صورت اجتناب‏ناپذیری متكی به این صنعت می‏باشد.صنعت كابل‏سازی در 50سال اخیر یا بهتر گفته شود پس از جنگ جهانی دوّم به طوركلی دگرگون شده است. البته این امر مرهون ظهور صنایع پتروشیمی می‏باشد به طوری كه كابل خطرناك، سنگین و گران سابق را مبدل به وسیله‏ای مطمئن، سبك و نسبتا ارزان نموده است. در ارزش حیاتی انرژی الكتریكی، می‏گویند كه خون رگهای جهان صنعت می‏باشد. این توصیف خود نقش سازنده تولید، انتقال و توزیع نیروی برق را بیان می‏كند. ظاهرا تصور می‏شود كه هزینه عمده استفاده از این انرژی، تنها مربوط به تولید است. در حالی كه مركز نیرو، همه تأسیسات و تجهیزات خود كه به منزله قلب سیستم است حدود 30تا 35درصد از هزینه را به خود اختصاص می‏دهد و 65تا 70درصد كل هزینه تأسیسات مربوط به سیستم برق‏رسانی می‏باشد.
ضرورت تحقیق در صنعت امری است كه از اواخر قرن گذشته میلادی بر كشورهای صنعتی امروز جهان روشن گردیده است. امروزه پیشرفت صنعتی بدون تحقیقات آن هم در سطحی بسیار گسترده از لحاظ كمی و كیفی، قابل تصور نمی‏باشد. نگاهی به تاریخچه كمپانیهای موفق در كشورهای صنعتی نشان می‏دهد كه هیچ پیشرفتی بدون تحقیقات گسترده صنعتی و با بهره‏گیری از تمام امكانات موجود حاصل نشده است.
كمپانیهای موفق كشورهای صنعتی، امروزه چیزی در حدود 10درصد كل درآمد حاصل از فروش محصولات خود را كه تا چند برابر سود خالصشان می‏باشد، صرف تحقیقات می‏كنند. به عنوان مثال نگاهی می‏اندازیم به آمار فعالیتهای تحقیقاتی كمپانی، زیمنس آلمان در سال 1990میلادی كه از لحاظ تعداد اختراعات و ابتكارات پس از یك كمپانی ژاپنی در سطح جهان در رده دوم قرار داشته است. این كمپانی در سال ملای 1989-90بیش از ده درصد كل درآمد حاصل از فروش خود را كه بیش از چهار برابر سود خالص شركت بود صرف تحقیقات نموده است. مقایسه بودجه شش میلیارد و نهصد و هشتاد میلیون ماركی تحقیقات شركت زیمنس در سال مالی 1989-90با بودجه 144میلیارد ریالی تحقیقات كل كشور ایران در سال 1368-69می‏تواند جالب توجه باشد. تعداد كاركنان واحدهای تحقیقاتی كمپانی زیمنس 43000نفر است كه بیش از 11درصد كل كاركنان این كمپانی در سرتاسر جهان را تشكیل می‏دهد. از كل بودجه تحقیقاتی این شركت 3درصد آن توسط دوست آلمان و از درآمدهای عمومی و 97درصد بقیه از درآمدهای خود شركت تأمین می‏گردد.
اما متأسفانه باید اذعان نمود كه صنعت سیم و كابل ایران، كه در سالهای اخیر رشد كمّی قابل توجهی نیز داشته است به طور كامل از امر تحقیقات بدور مانده است. نه كارخانجات كابل‏سازی بزرگ و قدیمی‏تر كشور و نه كارخانجات جدیدالاحداث اصلا هیچ تشكیلاتی برای امر تحقیقات ندارد و اگر هم در مورد خاصی نامی از چنین واحدی وجود داشته باشد، عملا هیچگونه فعالیت عملی و مؤثری در این مورد صورت نمی‏پذیرد. این صنعت در كشور ما عملا از تكنولوژی روز و پیشرفتهای آن به دور مانده است و صرفا به تولید همان محصولات كه از دهها سال قبل داشته مشغول است. تولید كابل 20كیلووات XLPEدر كارخانه كابل البرز شاید تنها استثنا در این مورد باشد البتّه كابلهای مخابراتی فیبر نوری در كارخانه شهید قندی نیز اگر با اتكاء بیشتر به دانش فنی و تكنولوژی داخلی انجام می‏پذیرفت می‏توانست گام مؤثری در زمینه رشد تحقیقات در صنعت سیم و كابل باشد.
خلاصه اینكه بدون الگوبرداری صحیح و اصلی و با توجه به این مجموعه شرایط اجتماعی و فرهنگی و صنعتی كشور، از تجارب موفق صنایع سیم و كابل در كشورهای صنعتی پیشرفته و بدون اهمیت دادن و پرداختن به امر تحقیقات به طور گسترده، پیگیر و صرف بودجه در خود این امر امكان نخواهد داشت كه بتوانیم گوشه‏ای از خلاء عظیمی كه بین صنعت ما و صنایع كشورهای پیشرفته پدید آمده است را پر كنیم.
کلمات کلیدی:

صنعت كابل‏سازی

صنایع سیم و كابل

انتقال نیرو و هدایت امواج رادیویی

فهرست مطالب
مقدمه2

فصل اوّل شناخت مواد اولیّه و محصول6

.1فلزات هادی6
- تعاریف فیزیكی از مشخصات مواد6
- خواص و كاربرد فلزات غیرآهنی7

فصل دوّم فرایند تولید19

مقدمه19
نمایش فرایند تولید20
الف) پروسه كشش20
.1اصول اولیه كشش22
.2اثر اصطحكاك24

فصل سوّم نورد فلزات54

.1دسته‏بندی فرایندهای نورد54
.2دستگاههای نورد56
.4نورد سرد63

فصل چهارم صنعت ریخته‏ گری98

مقدمه98
شكل دادن اولیه101
مراحل ساخت102
مدلسازی102

فصل چهارم موارد كاربرد و مقایسه اقتصادی و تكنیكی روشهای ریخته‏ گری177

معایب و محاسن ریخته‏گری179
كوره‏های ریخته‏گری برای ذوب مواد خام (سنگ آهن)179
كوره‏های ریخته‏گری182
نمونه‏ای از كوره با قوس الكتریكی187

فصل پنجم جوشكاری و برشكاری194

جوشكاری194
.1تعریف جوشكاری195
جوش كوره196
جوشكاری به وسیله مقاومت الكتریكی197
جوش مقطع197
نقطه جوش198
درز جوش199
جوش به وسیله جریان القائی200
جوش سرد201
جوش دادن به وسیله هوای گرم201
جوش به وسیله اصطكاك202
جوشكاری به وسیله گاز202

فصل ششم متالوژی پودر301

مقدمه301
تولید پودر فلزات303
روشهای تولید پودر303
اندازه ذرات، توزیع و شكل آنها306

فصل هفتم خط تولید لوله به روش اسپیرال322

كارخانه تولید لوله323
آماده‏سازی كویلها324
ماشین جوش MAG328
مشخصات جوش خارجی دو سر نوار330
عملیات در مراحل زیر انجام می‏گیرد:353
عباس بازدید : 123 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی

بررسی ماده 128 و تبصره آن از قانون آیین دادرسی کیفری

(بصورت جامع و کامل در قالب 140 صفحه)

تبصره آن:جایگاه وکیل مدافع متهم در تحقیقات مقدماتی

مقدمه:
همواره قواعد حقوق و قوانین در پی عدالت گستری بوده تا آدمی در آسایش و امنیت و با انتظام جامعه در محیط زندگی خویش به حیات ادامه دهد. از زمان خلق بشر و تشکیل اجتماع آرام آرام تحولات چشم گیر قوانین ایجاد شده و هم اکنون نیز متداوم است. بر همین اساس در ایران قبل از اسلام و بعد از اسلام نیز رعایت حقوق انسان ها که خود مظهر تحقق عدالت و امنیت می باشد و احترام گذاشتن به افراد منتسب به گناه وجود داشته و همانند رودخانه ای همیشه جاری عمیق تر و بزرگتر می شود. اندیشمندان انسان دوست و شجاع نیز از جمله منتسیکیوو روسوو بکاریا و سایر علما و فلاسفه به کرار رعایت حقوق آنان را خاطر نشان کرده و قواعد زندگی انسانی را آموزش داده اند.
از همین روی امروزه نیز اساتید و انسانهای بزرگواربا درایت و دلسوزی با اتکاء به انسانیت کامل خویش این حقوق مهمه را به سایرین گوش زد می نمایند تا شایدروشنایی هایی از عدالت و رعایت حقوق هم نوعان و خشنودی فرشته عدالت و میزان ترازوی عدل بر چشم ها نمایان شود. تا بلکه این تحولات تداوم خویش را در پی داشته و تا انسان و اجتماعش هر روز از گذشته بسی بهتر و مناسب تر باشد.دفاع از حقوق فرد متهم نیز مصداقی از رعایت حقوق و احترام به انسانها قلمداد می شود کسی که فقط منتسب به بزه شده است و هیچ اثباتی در این مرحله وجود ندارد فقط دارای حقوق و مسلمات بدیهی جهت اثبات بی گناهی و برائتش می باشد. ضمن اینکه آیا همه افراد از این حقوق در این شرایط مطلعند و آیا آگاهی از حقوق انسانی و قانونی خود دارند.
قطعا همه ی افراد این آگاهیها را نداشته و حقوق بدیهی و مسلم خویش را نمی دانند. امروزه این حقوق در جوامع بشری واضح و عینیت داشته و در مقررات موضوعه و عرفی جایگاه شگرفی دارد. رعایت حقوق متهم و اعمال آن و داشتن امکانات و تساوی سلاح ها جهت اثبات برائت در جائی كه دلایل علیه اوست از مسلمات حقوق متهم است. که حق دفاع و حق داشتن وکیل و فرد مسلط و آگاه به امور حقوقی و قانونی از بدیهات مصادیق حقوق متهم و بزهكار می باشد. که در قوانین و حقوق کنونی جوامع این حق بیشتر از پیش نمودار شده و مناسب تر رعایت و اعمال می شود.لذا مقررات و اصول و قواعد حقوق کیفری ایران نیز از این بدیهی فارغ نبوده و تا حد امکان آن را رعایت و اعمال کرده است. حسب الامر اساتید گرانقدر در این مقال به طور مختصر و موجز حق داشتن وکیل و جایگاه آن در فرایند کیفری علی الخصوص در مرحله دادسرا(تحقیقات مقدماتی) و از جهت کاربردی و تقنینی بررسی و مطرح شده است امید است نقصان آن را بر این حقیر بخشائیده و از فیض آگاهی نسبت به آنها بی نصیب نكردم.
کلمات کلیدی:

ق . آ . .د. ک

امور کیفری

جزا و جرم شناسی

قانون آئین دادرسی کیفری

پیش گفتار
بررسی ماده 128 و تبصره آن و یا جایگاه وکیل مدافع متهم در تحقیقات مقدماتی از موضوعاتی بوده که نسبت به آن کتب و یا مقالات زیادی به تقریر و تحریر درنیامده است و تبعاً دارای منابع و مآخذ متعدد و کثیری نیز نخواهد بود. به جرأت می توان گفت که این تحقیق جزء اولین تحقیق و پایان نامه هایی است که در آئین دادرسی کیفری این موضوع را تحت بررسی قرار داده است. لذا با التفات به اینکه منابع زیادی وجود نداشته و غالباً بطور بخش یا فصل در کتب آئین دادرسی کیفری اساتید یا بصورت مقالات معدود بطور مختصر مورد بررسی و امعان نظر واقع شده است مورد استفاده زیاد این حقیر در گردآوری آن قرار گرفته است. حتی المقدور از حاشیه گوئی و اطاله کلام دور شده و الفاظ و نگارش بصورت کاملاً حقوقی موجذ و ساده بیان شده است.
بخش اول آن تاریخچه وکلای مدافع متهم از تقریباً زمان تشکیل حکومت ها و اجتماعات بشری در یونان قبل از مسیح شروع شده و تا قانونگذاری امروزین کشورمان با ایجازگوئی صورت گرفته است. بخش دوم برخی از حقوق متهم که مبنای اصلی قوانین آئین دادرسی کیفری است. و از لحاظ موضوع تحقیق و مباحث پیرامون آن قید شده است. در بخش سوم مسیر دادرسی و یا فرآیند یک رسیدگی کیفری به شکل منسجم و موجذ مطرح و بررسی شده است.
حقوق تطبیقی و مقایسه جایگاه وکیل مدافع متهم در تحقیقات مقدماتی ایران با برخی از کشورها در بخش چهارم بصورت اختصار مطرح و تطبیق شده است. نظام های کیفری که از حیث تاریخی از مباحث اصلی آئین دادرسی کیفری می باشد و تأثیر آن بر نظام کیفری ایران در بخش پنجم به استحضار رسیده است. در بخش ششم و هفتم مباحث اصلی و اساسی این مرقومه جای دارد که جایگاه اصلی وکیل مدافع با عنایت به مواد 128 و تبصره آن و 185 و 186 و تبصره های آن از قانون آئین دادرسی کیفری مورد بررسی قرار گرفته است. مقایسه ای با تبصره الحاقی ماده 112 از قانون آئین دادرسی کیفری قدیم بطور ماهیتی صورت گرفته است. در هر شکل علیرغم عدم وجود منابع و مآخذ کتبی و مقاله ای این تحقیق با دقت تمام با استفاده از کتابهای اندک موجود و مقالات معدود گردآوری شده و مآخذ آن با ذکر مشخصات کامل معین شده است. امید است نقایص و معایب آن بر این حقیر بخشائیده شود.
فهرست مطالب
مقدمه 6
پیش گفتار9
دانلود در ادامه مطلب
عباس بازدید : 121 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته اقتصاد و مدیریت با عنوان بهره وری

چکیده:
نیازهای بشر چیزی نیست كه بتوان به راحتی از آن صرفنظر كرد . امروز با توجه به منابع كمیاب و نیازهای نامحدودی كه وجود دارد ، استفادة درست و مناسب از منابع كمیاب و بر طرف كردن نیازهای نامحدود امری واجب و ضروری به شمار می رود وهمچنین با توجه به جهانی شدن اقتصاد و شكستن مرزهای جغرافیایی چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ فرهنگی ، اجتماعی و . . . . و افزایش رقابت ، دولتها و شركتها را بر آن داشته تا برای از دست ندادن بازارهای داخلی و خارجی و خارج نشدن از گوی رقابت داخلی وجهانی ، كالاهایی با كیفیت بهتر و كمیت بیشتر و قیمت پائین تر به بازارهای داخلی و خارجی شان عرضه نمایند كه این می تواند با استفاده بهتر و مناسب از منابع موجود صورت گیرد. بنابراین ، این چیزی جزء بهره وری و كارایی بیشتر عوامل تولید نمی تواند باشد .
بهره وری باعث صرفه جویی در استفاده ازمنابع كمیاب و افزایش قدرت رقابت و در مورد افراد ، مزایای بهره وری همچنین به صورت دستمزدهای بالا و كیفیت بهتر زندگی شغلی ظاهر می شود.
بهره وری :
استفاده بهینه از منابع سازمان بمنظور رسیدن به اهداف كارا و اثربخش، در چارچوب یك نظام ارزشی مورد قبول می باشد.

سازمان بین المللی کار:

بهره‌وری رابطه‌ایست بین ستانده حاصل از یك سیستم تولیدی(كالا یا خدمات) با داده های بكار رفته (منابع موردنیاز)برای آن ستانده(داده/ستانده = بهره وری)
در فصل اول به ادبیات موضوعی می پردازیم كه شامل تعاریف بهره وری و دستمزد و بررسی فناوری اطلاعات و تاریخچه كامپیوتر و اینترنت می باشد. در فصل دوم به بررسی مبانی تئوریك می پردازیم كه فناوری اطلاعات چگونه میتواند روی بهره وری نیروی كار و دستمزد تأثیر بگذارد . در فصل سوم به مطالعاتی كه در این زمینه صورت گرفته است را تجزیه و تحلیل می كنیم و فصل چهارم به بحث روش نمونه گیری و برآورد موجودی سرمایه اختصاص یافته است و در نهایت ، در فصل آخر ضمن برآورد مدل به نتیجه گیری و پیشنهادات می پردازیم .
کلمات کلیدی:

کار

فناوری

دستمزد

بهره وری

رابطه فناوری و بهره وری

مقدمه
امروزه استفاده از كامپیوتر و اینترنت در تمام كارها وارد شده است و در اكثر كارها از این دو ابزار و فناوری استفاده می شود . كه در كشور ما نیز استفاده از كامپیوتر به طور گسترده و استفاده از اینترنت به طور محدودتر در زندگی افراد راه پیدا كرده است .بدیهی است كه تغییرات تكنولوژیكی علاوه بر اینكه روی بهره وری تأثیر می گذارد، باعث تغییر نوع شغلها ، مهارتها ، مسئولیتها و وظایف كارگران می شود و نیروی كار در بازار كار دارای مزیت خواهد بود . بنابراین ، جذب نیروی كار ماهر و متخصص در فعالیتهای مبتنی بر فنآوری اطلاعات ضروری است كه این خود روی دستمزد نیروی كار تأثیر می گذارد.
گسترش سریع این دو وسیله ، دولتها ، شركتها ، صنعتگران و مدیران و . . . را بر آن داشته است كه برای بهبود كیفیت و كمیت تولیدات خود و افزایش بهره وری از فناوری اطلاعات به طور مطلوب استفاده كنند .هر تكنولوژی و ابزار جدید كه وارد زندگی بشر می شود پیامدها و نتایج مثبت و منفی را با خود به همراه خواهد داشت و سوء ظن ها مختلفی را ایجاد خواهد كرد كه فناوری اطلاعات و استفاده از آن نیز از این سوء ظن های به دور نبوده است . تحقیقات گسترده ای در زمینه تأثیر فناوری اطلاعات بر روی متغیرهای اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی صورت گرفته است .
دانلود در ادامه مطلب
عباس بازدید : 90 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

جواب به سوال مهر رییس جمهور در باره فرصت های بعد از توافق هسته ای

مقدمه
حسن روحانی در مراسم بازگشایی مدارس کشور و آغاز سال تحصیلی 95-94 با طرح پرسش مهر از دانش‌آموزان خواست تا به این سوال که «به نظر شما بعد از انجام توافق هسته‌ای با 6 قدرت بزرگ دنیا و لغو تحریم ها ، چه فرصت هایی پیش روی ما است و چگونه باید به بهترین وجه از این فرصت ها استفاده کنیم؟»طرح سوال از دانش آموزان درباره توافق هسته ای، لغو تحریم‌ها و فرصت های بعد از آن نشان از تلاش دولت برای کشاندن هرچه بیشتر موضوع توافق هسته ای از فضای کارشناسی به حوزه عمومی دارد. گویا دولت قصد دارد به هر طریق ممکن این مسئله را به جامعه القا کند که توافق صورت گرفته و تحریم ها لغو شده است.
حال آنکه هنوز اصل توافق و لغو تحریم ها تصویب نشده است و این همه صحبت کردن از شرایط پسا توافق که رسانه های زنجیره ای وابسته و نزدیک به دولت هم این روزها تلاش می کنند به هر نوعی چنین فضایی را ترسیم کنند منطقی نیست، در حال حاضر باید به این مسئله پرداخت که آیا تحریم ها لغو و توافق انجام می شود؟ اگر پاسخ مثبت است چطور و چگونه و تضمینی برای آن وجود دارد؟
تلاش دولت برای کشاندن موضوع توافق و لغو تحریم ها به سطح افکار عمومی جامعه قابل درک است چرا که دولت سعی دارد با بدست آوردن موج فشار لازم از سوی افکار عمومی به بدنه کارشناسی نظریه ها را همسو با خود کند و با این اقدامات پوپولیستی منتقدین را به سکوت وا دارد.این در حالی است که برخی مقامات غربی هنوز هم در مواضع خود از ادامه تحریم ها صحبت به میان می آورند تا جایی که آدام زوبین معاون خزانه داری آمریکا که تحریم های بانکی ایران زیر نظر وی مدیریت می شود، گفته است: تحریمهای وزارت خزانه داری آمریکا علیه بانکهای ایران به قوت خود باقی می ماند و برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) بر آن تاثیری نمی گذارد. برنامه جامع اقدام مشترک بر تحریمهای آمریکا علیه شبکه بانکی ایران تاثیری نخواهد داشت.
بهر حال سعی میکنیم در این مقاله از نقطه نظرات مختلف آن را بررسی کنیم.
عباس بازدید : 114 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته بیمه

ماهیت بیمه و انواع بیمه در بیمه ایران

تعریف واژه بیمه

واژة بیمه که در زبان فرانسه assurance و در زبان انگلیسی insurance نامیده می شود، ظاهراً به کلام فارسی شباهت دارد ولی معلوم نیست از چه تاریخی مصطلح شده و غرض از استعمال آن چه بوده است. لغت شناسان معتقدند که واژه های انگلیسی و فرانسه از ریشة لاتینی securus که به معنای اطمینان است گرفته شده و علاوه بر عقد بیمه در معانی تضمین، تأمین، اعتماد یا اطمینان به کار رفته است. واژة بیمه در اغلب زبانهای دیگر نیز از همین ریشه مشتق شده است. در حالی که تصور نمی رود که واژة « بیمه» در فارسی خود از ریشه های عربی، ترکی، عبرانی، یونانی، روسی یا لاتین باشد گو اینکه واژه های بسیاری در زبان فارسی از این زبانها گرفته شده، با این همه، به نظر می رسد که ریشة اصلی همان « بیم» است زیرا عامل اساسی انعقاد عقد بیمه، ترس و گریز از خطر است و به سبب همین ترس و به منظور حصول تأمین عقد بیمه وقوع می یابد.

بیمه چیست؟

بیمه، اشخاصی را که متحمل لطمه، زیان یا حادثه ناخواسته ای شده اند قادر می سازد که پیامدهای این وقایع ناگوار را جبران کنند. خسارت هایی که به این قبیل افراد پرداخت می گردد از پول های تأمین می شود که گروه مشتریان برای خرید بیمه می پردازند و با پرداخت آن در جبران خسارت همدیگر مشارکت می کنند. به بیان دیگر همه آنهایی که بیمه می خرند با مشارکت در سرمایه ای که متلق به همه خریداران بیمه است، در جبران خسارت و زیان های هر یک از افراد زیان دیده شریک و سهیم می شوند.
کلمات کلیدی:

بیمه

انواع بیمه

تاریخچه بیمه در ایران

شركت سهامی بیمه ایران

موارد فسخ و انفساخ قرارداد بیمه

قرارداد بیمه ممکن است در موارد زیر قبل از انقضای مدت پیش بینی از طرف بیمه گر یا بیمه گذار یا هردو فسخ یا در مواردی منفسخ شود. در مورد فسخ قرارداد باید توجه داشت که اولاً، بر خلاف بطلان قرارداد که به لحاظ ممانعت از تقلب یکی از طرفین و رعایت نظم عمومی برقرار شده صرفاً نظر به حفظ حقوق طرفی که از حق فسخ برخوردار می شود وضع شده است، لذا دارندة حق فسخ می تواند حق خود را اعمال و قرارداد را فسخ کند. یا آنکه با صرف نظر کردن از حق خود، قرارداد را باقی نگه دارد در حالی که در مورد بطلان، چه طرف بخواهد، بطلان محقق می شود.
ثانیاً، اثر فسخ بر زمان بعد از فسخ خواهد بو. بنابراین فرض بر این است که قرارداد قبل از فسخ صحیح و معتبر بوده و عمل فسخ به حیات آن پس از فسخ خاتمه می دهد در حالی که بطلان، قرارداد را از بدو امر کان لم یکن می سازد. مثلاً حق بیمه تا زمان فسخ متعلق به بیمه گر و خسارتی هم که قبل از فسخ اتفاق افتاده قابل پرداخت بوده و به بیمه گذار تعلق دارد. ثالثاً، بیمه گر موظف است که حق بیمة مربوط به زمان بعد از فسخ قرارداد را متناسب با مدت باقیمانده به بیمه گذار مسترد دارد. دربارة میزان هم، خواه بیمه گر قرارداد را فسخ کرده باشد، خواه بیمه گذار، یا قرارداد منفسخ شده باشد، متناسب با مدت گذشته و مدت باقیمانده بین بیمه گر و بیمه گذار تقسیم خواهد شد. در موردی که بیمه گر قرارداد را فسخ می کند همه همرأیند که حق بیمه متعلق به طرفین متناسب با مدت خواهد بود. در موردی هم که بیمه گذار قرارداد را فسخ می کند، بدان سبب که بیمه گذار به اتکای قانون یا بر اساس قرارداد عمل می کند، نباید اعمال حق موجب زیان وی شود. لذا در این مورد هم بیمه گر باید حق بیمة مدت باقیمانده را متناسب با مدت قرارداد به وی بر گشت دهد.
فهرست مطالب
مقدمه
تاریخچه بیمه ایران (شركت سهامی بیمه ایران)
تاریخچه بیمه در ایران

فصل اول : تعریف واژه بیمه

بخش اول: بیمه چیست؟
بخش دوم: موارد فسخ و انفساخ قرارداد بیمه
فسخ از طرف بیمه گر یا بیمه گذار
فسخ از طرف بیمه گر
فسخ از طرف بیمه گذار
موارد انفساخ قرارداد بیمه
خاتمه قرارداد
بخش سوم: متن كامل قانون بیمه مصوب سال 1316 معاملات بیمه

فصل دوم: بیمه های اتومبیل

بخش اول: بیمه شخص ثالث
توضیحات مهم
مدارك لازم مورد نیاز و شرایط رسیدگی به پرونده های خسارت شخص ثالث
بخش دوم: بیمه سرنشینان اتومبیل
توضیحات مهم
مدارك مورد نیاز پرونده های خسارت سرنشین
بخش سوم: بیمه بدنه اتومبیل
خطرات تبعی و تكمیلی
توضیحات مهم
تخفیف عدم خسارت در بیمه های بدنه
مدارك مورد نیاز برای دریافت خسارت بدنه
بخش چهارم: شرایط عمومی بیمه بدنه اتومبیل
شرایط مخصوص بیمه های تكمیلی بدنه اتومبیل
گزیده ای از شرایط عمومی و خصوصی بیمه اتومبیل
فرانشین خسارت های جزئی ناشی از حادثه و آتش سوزی

فصل سوم: بیمه آتش سوزی

بخش اول: تاریخچة بیمه آتش سوزی
موضوع بیمه آتش سوزی
اصل غرامت
حدود خطرها
ماهیت و نوع بیمه آتش سوزی
آتش سوزی چیست؟
بخش دوم: انواع خطرهای تحت پوشش در بیمه های آتش سوزی
مشخصات خطرهای اصلی و تبعی
خطر حریق
مثلث حریق
روش های اطفای حریق
انواع حریق
تعریف آتش سوزی
انواع آتش سوزی
قرارداد بیمه آتش سوزی
محتوای یك قرارداد بیمه آتش سوزی
بخش سوم: شرایط بیمه نامة آتش سوزی
شرایط عمومی
فسخ بیمه نامة آتش سوزی
شرایط خصوصی
شرایط ویژه
الحاقیه
بخش چهارم: نحوة تنظیم و آنالیز بیمه نامه
نحوة محاسبه حق بیمه
خسارت
پرداخت خسارت در بیمة آتش سوزی
فصل چهارم: بیمه باربری (حمل و نقل كالا)
بخش اول: بیمه حمل و نقل دریایی
قرارداد حمل و نقل
كلیات
قرارداد بیمه دریایی
خصوصیات قرارداد
شروع و خاتمه قرارداد
بیمه نامة دریایی
بیمه نامه های حمل و نقل
خطر یا ریسك
خطرهایی كه معمولاً بیمه می شوند
خطرهایی كه معمولاً بیمه نمی شوند
خطرهایی كه بیمه گران بیمه می كنند
اشخاص ذی نفع در قرارداد بیمة حمل و نقل
بخش دوم: قرارداد بیمه حمل و نقل كالا
بیمه بدنة كشتی
محدودیت پوشش
كارشناسی در بیمة حمل و نقل دریایی
باشگاههای حمایت و جبران خسارت (پی اند آی)
بخش سوم: بیمه حمل و نقل زمینی
حمل و نقل در خشكی
خطرهای مورد پوشش
استثنائات بیمه حمل و نقل در خشكی
حمل و نقل داخلی (توزیع كالا)
مراحل اجرایی واردات كالا
بیمه های باربری
بیمه های باربری وارداتی
انواع خطرات تحت پوشش
خطرهای مورد تعهد
الحاقیه های مربوط به بیمه نامه های وارداتی
خسارت
خسارت همگانی و هزینه های نجات
عملیات نجات و هزینه های مربوطه
رویكرد كاربردی خسارت
بازیافت در خسارت باربری
بارنامة دریایی
چند نكته در خصوص بیمه نامه های صادراتی و داخلی
متن كالای دست دوم
متن توتا لاس
متن تخفیف كانتینر
متن موتورلنج
متن ترانزیت
نرخ های اضافی
متن فلد
بیمه نامة باربری هوایی دریایی خشكی (صادرات و واردات)
بخش چهارم: شرایط عمومی
بخش پنجم: بیمه هواپیما
قانون بیمه هواپیما
مسئولیت قانونی خطوط هواپیمایی
اشخاص ثالث
مسئولیت سازمان ها
انواع بیمه هوپیما
بخش ششم: شرایط بیمه گران كالا
مجموعه شرایط A
مجموعه شرایط B
مجموعه شرایط C

فصل پنجم: بیمه های اشخاص

بخش اول: مفاهیم بنیادی بیمه های اشخاص
علل پیدایش، گسترش و تكامل بیمه های اشخاص
اصول قرارداد های بیمه های اشخاص
تعاریف جدول مشخصات
جدول مشخصات
توافق بیمه نامه
شرایط عمومی
استثنائات
شرایط خصوصی
انواع اصلی بیمه های اشخاص
بخش دوم: بیمه های عمر و مستمری
انواع بیمه های عمر
بیمه ی عمر خطر فوت ساده (عمر ساده زمانی)
صور مختلف بیمه های خطر فوت ساده زمانی
نمونه جدول حق بیمه سالیانه در عمر زمانی برای سرمایه 1000 ریال (انفرادی)
موارد استفاده ی بیمه های عمر زمانی (به شرط فوت)
بیمه عمر به شرط حیات
بیمه اتمام عمر
بیمه تمام عمر با پرداخت حق بیمه در تمام طول قرارداد
بیمه تمام عمر بازپرداخت حق بیمه ی محدود
بیمه های مختلط پس انداز
نمونه ای از جدول حق بیمه مختلط خطر فوت به شرط حیات
انواع مختلف بیمه های مختلط پس انداز
بیمه های مستمری
انواع بیمه های مستمری
بیمه نامه های مستمری متغیر
بیمه یا الحاقیه مستمری خانوادگی
بیمه قرارداد درآمدم بازنشستگی
بیمه نامه های مستمری مضاعف
بخش سوم: بیمه های حوادث و درمانی
بیمه های حوادث
اصول بیمه گر بیمه های حادثه
عوامل موثر در بیمه گری بیمه های حادثه
بیمه های درمانی
بخش چهارم: بیمه های گروهی
علل پیدایش، گسترش و تكامل بیمه های گروهی
بیمه های عمر زمانی گروهی (به شرط فوت)
بیمه های عمر زمانی مانده بدهكار
بیمه های حوادث گروهی
بیمه های درمانی
انواع قراردادهای بیمه های درمانی
بیمة درمان گروهی در ایران
استثنائات بیماری درمانی
عوامل موثر در بیمه گری بیمه های گروهی عمر و حادثه
عوامل موثر در بیمه گری بیمه های گروهی درمانی
اصول بیمه نویسی در بیمه های گروهی درمانی
بخش 5: شرایط خصوصی بیمه حوادث تحصیلی
بخش 6: بیمه مسافران خارج از كشور (AGSA) آگسا
بخش 7: شرایط عمومی بیمه حوادث شخصی گروهی

فصل ششم: بیمه های مسئولیت

بخش اول: بیمه های مسئولیت مدنی از دیدگاه قانون
مبانی مسئولیت مدنی
بیمه مسئولیت مدنی
بخش دوم: انواع بیمه های مسئولیت مدنی
بیمه مسئولیت كارفرما در مقابل كاركنان
بیمه مسئولیت عمومی
بیمه مسئولیت عمومی
بیمه مسئولیت تولید كنندگان كالا
بیمه مسئولیت حرفه ای
بیمه مسئولیت قراردادی
بخش سوم: بیمه نامة مسئولیت مدنی كارفرما در مقابل كاركنان
نحوة صدور بیمه نامه
بیمه نامه مسئولیت مدنی كارفرما در مقابل كاركنان
شرایط عمومی بیمه نامه مسئولیت مدنی كارفرما در برابر كاركنان
بخش چهارم: بیمه مسئولیت مدنی ناشی از اجرای عملیات ساختمانی نحوة صدور بیمه نامه
بیمه نامة مسئولیت مدنی ناشی از اجرای عملیات ساختمانی
شرایط عمومی بیمه نامه مسئولیت مدنی ناشی از اجرای عملیات ساختمانی
بخش پنجم: بیمه مسئولیت فنی بیمارستان
مشخصات بیمه نامه
نحوة صدور بیمه نامه
شرایط عمومی بیمه نامه مسئولیت حرفه ای پزشكان
بخش ششم: بیمه مسئولیت كالا
بیمه مسئولیت حرفه ای
بیمه مسئولیت دارندگان وسیله ی نقلیه در مقابل شخص ثالث

فصل هفتم: بیمه های مهندسی

دانلود در ادامه مطلب
عباس بازدید : 79 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته تاریخ

بررسی تاریخی جشن نوروز در ایران باستان و عوامل ماندگاری آن

چکیده:
عظمت وجلال هر ملتی در تاریخ گذشته و در عناصر فرهنگی و تمدنی آن جامعه نهفته شده است. و ایران این سرزمین پهناور با قدمتی به در ازای تاریخ و گنجینه ای از فرهنگ و ادب كه در طول هزاران سال پایدار و سرافراز بر تارك تاریخ همچون گوهری می درخشد و مایه فخر بشریت است.اصولا فرهنگ هر ملتی از عناصر مختلفی شكل می گیرد كه بخشی از هویت یك جامعه را تشكیل می دهد و باعث پیوند نسلها یك جامعه با هم در طول تاریخ می شود. شاید هیچ سنتی به قدمت، نفوذ و پایداری و ماندگاری نوروز نبوده است كه باعث تقویت روحیه ملی و همبستگی قومی در ایران شده باشد. پژوهش حاضر تلاشی در جهت معرفی این میراث گرانبار و كهن است كه كمتر درباره علت و فلسفه وجودی آن قلم زده شده از این رو برخود وظیفه دانستم كه پیرامون علت وجودی و پیشینه تاریخی و فلسفه بعضی از آداب و رسوم آن این پژوهش را انجام دهم تا گامی هرچند كوچك در جهت معرفی و حفظ و حراست از این فرهنگ كهن برداشته باشم.
نوروز در لغت به معنی روز نو و دراصطلاح جشنی است که در آغاز فروردین گرفته می شود.معرب واژه ی نوروز نیز به صورت نیروز آمده است.نوروز در ادبیات فارسی گاه به نام جشن فروردین و گاه جشن بهار خوانده می شود:
جشن فرخنده ی فروردین است روز بازار گل و نسرین است
ولی بیشتر همان واژه ی نوروز بکار رفته است:
بر لشکر زمستان نوروز نامدار کرده است رای تاختن و قصد کارزار (منوچهری)
ابوریحان بیرونی در کتاب التفهبم آورده است:« از رسمهای پارسیان نوروز چیست؟ نخست روز است از فروردین ماه، وزینجهت روز نو نام کردند، زیرا که سال نو است.»
امروزه در فارسی این واژه در دو معنی به‌کار می‌رود:
۱) نوروز عام: روز آغاز اعتدال بهاری (برابری شب و روز) و آغاز سال نو
۲) نوروز خاص: روز ششم فروردین با نام «روز خرداد»
ایرانیان باستان از نوروز به عنوان ناوا سرِدا یعنی سال نو یاد می‌کردند. مردمان ایرانی آسیای میانه نیز در زمان سغدیان و خوارزمشاهیان ، نوروز را نوسارد و نوسارجی به معنای سال نو می‌نامیدند. نوروز در فارسی میانه / no ː gro ː z / بوده است. در فارسی ایران این واژه به صورت [ nou ̯ r uz ] (در گفتار عامیانه، [ no r uz ] )، در فارسی افغانستان به صورت [ næu ̯ r oz ] ، و در فارسی تاجیکی به صورت [ næu ̯ ru z ] یا [ næu ̯ ro z ] تلفظ می‌شود.
کلمات کلیدی:

جشن نوروز

فرهنگ و تمدن ایران باستان

عوامل ماندگاری جشن نوروز

پیشینه
برخی از روایت‌های تاریخی، آغاز نوروز را به بابلیان نسبت می‌دهند. بر طبق این روایت‌ها، رواج نوروز در ایران به ۵۳۸ سال قبل از میلاد یعنی زمان حمله کورش بزرگ به بابل بازمی‌گردد.همچنین در برخی از روایت‌ها، از زرتشت به‌عنوان بنیان‌گذار نوروز نام برده شده‌است.در برخی از متن‌های کهن ایران ازجمله شاهنامه فردوسی و تاریخ طبری ، جمشید و در برخی دیگر از متن‌ها، کیومرث به‌عنوان پایه‌گذار نوروز معرفی شده‌است. فردوسی که از منابع پهلوی استفاده کرده پ دید آورنده نوروز را در شاهنامه ، بدین گونه روایت کرده است که جمشید در حال گذشتن از آذربایجان ، دستور داد تا در آنجا برای او تختی بگذارند و خودش با تاجی زرین بر روی تخت نشست. با رسیدن نور خورشید به تاج زرین او، جهان نورانی شد و مردم شادمانی کردند و آن روز را روز نو نامیدند.
جهان انجمن شد بر تخت اوی فرومانده از فرّه بخت اوی
به جمشید برگوهر افشاندند مرآن روز را روز نو خواندند
چنین روز فرّخ از آن روزگار بمانده از آن خسروان یادگار
آریائیان در دوران باستانی دو فصل گرم و سرد داشتند. فصل سرد شامل پنج ماه و فصل گرم شامل هفت ماه بود(زمستان کوچک و تابستان بزرگ) در هریک از این دو فصل جشنی برپا می داشتند . در کتاب التاج جاحظ آمده است :« نوروز و مهرگان دو فصل سال هستند: مهرگان دخول زمستان و فصل سرما است و نوروز اذن دخول فصل گرماست . »

نوروز در زمان سلسله هخامنشیان

کوروش دوم بنیان‌گذار هخامنشیان ، نوروز را در سال ۵۳۸ قبل از میلاد، جشن ملی اعلام کرد. وی در این روز برنامه‌هایی برای ترفیع سربازان ، پاکسازی مکان‌های همگانی و خانه‌های شخصی و بخشش محکومان اجرا می‌نمود. این آیین‌ها در زمان دیگر پادشاهان هخامنشی نیز برگزار می‌شده‌است. در زمان داریوش یکم ، مراسم نوروز در تخت جمشید برگزار می‌شد. شواهد نشان می‌دهد داریوش اول هخامنشی، به مناسبت نوروز در سال ۴۱۶ قبل از میلاد سکه‌ای از جنس طلا ضرب نمود که در یک سوی آن سربازی در حال تیراندازی نشان داده شده‌است.در دوران هخامنشی ، جشن نوروز در مدتی میان ۲۱ اسفند تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شده‌است.

نوروز در زمان اشکانیان و ساسانیان

برگزاری جشن نوروز در دوران اشکانیان و ساسانیان چند روز (دست کم شش روز) طول می‌کشید و به دو دوره نوروز کوچک و نوروز بزرگ تقسیم می‌شد. نوروز کوچک یا نوروز عامه به مدت پنج روز، از یکم تا پنجم فروردین برگزارمی‌شد و روز ششم فروردین (خردادروز)، جشن نوروز بزرگ یا نوروز خاصه برپا می‌شد. جشن نوروز چندروزادامه داشت: پنج روز اول را نوروز عامّه می نامیدند که مخصوص همگان بوده و روز ششم را نوروز خاصّه می گفتند که ویژه ی خواص و نزدیکان پادشاه بود.نوروز خاصّه را نوروز بزرگ و جشن بزرگ هم خوانده اند در «نوروزنامه خیام»آمده است:
« روز نوروز نخست کس از مردمان بیگانه موبد موبدان پیش ملک آمدی با جام زرین... چون موبد موبدان از آفرین بپرداختی، پس بزرگان دولت درآمدندی و خدمت ها پیش آورندی»
اردشیر بابکان ، بنیان گذار سلسله ساسانیان ، در سال ۲۳۰ میلادی از دولت روم که از وی شکست خورده بود، خواست که نوروز را در این کشور به رسمیت بشناسند. این درخواست مورد پذیرش سنای روم قرار گرفت و نوروز در قلمرو روم به Lupercal معروف شد.
در دوران ساسانیان ، ۲۵ روز پیش از آغاز بهار ، در دوازده ستون که از خشت خام برپا می‌کردند، انواع حبوبات و غلات ( برنج ، گندم ، جو ، نخود ، ارزن ، و لوبیا ) را می‌کاشتند و تا روز شانزدهم فروردین آنها را جمع نمی‌کردند. هر کدام از این گیاهان که بارورتر شود، در آن سال محصول بهتری خواهد داد. در این دوران همچنین رسم بود که در بامداد نوروز، مردم به یکدیگر آب بپاشند. از زمان هرمز اول مرسوم شد که مردم در شب نوروز آتش روشن نمایند. همچنین از زمان هرمز دوم ، رسم دادن سکه در نوروز به‌عنوان عیدی متداول شد.

نوروز پس از اسلام

پیامبر اسلام (ص) در ارج و ارزش نوروز می فرمایند: «فنیر وزا ان قدرتم کل یوم یعنی تهادوا و تواصلو فی الله، اگر می توانید هر روز را نوروز کنید؛ یعنی در راه خدا به یکدیگر هدیه بدهید و با یکدیگر پیوند داشته باشید.» (دعائم الإسلام ، ج ۲ ، ص ۳۲۶) درآثار مختلف وجود دارد که برای امیرالمومنین(ع) هدیه نوروزی آوردند و نیز امام صادق(ع) در وصف و ارزش عید نوروز فرموده است:« در عید نوروز حق تعالی در روز اَلَست، از ارواح بندگان پیمان گرفته است که او را به یگانگی بپرستند و برای او شریکی قرار ندهند. این روز، اولین روز طلوع آفتاب، اولین روزِ وزیدن بادها و رویش گیاهان می‏باشد. در این روز، جبرئیل بر حضرت رسول، وحی آورد و بعثت پیامبر از این روز آغاز شد و پیامبر اسلام(ص)، در چنین روزی، بت‏های کافران را نابود کرد، روزی است که پیامبر اکرم(ص) در غدیر خم برای ولایت امیرالمومنین(ع) از مردم پیمان گرفت. روزی که آن حضرت بر خوارج نهروان پیروز شد و روزی است که قائم ما اهل‏بیت(ع) ظهور خواهد کرد.(بحار، ج ۵۶ ، ص ۱۱۹)
سیدبن طاووس که از دانشمندان بزرگ شیعه است درباره نوروز می‏نویسد: «و در چنین روزی مردم باید همانند روز مبعث و غدیر، با دعا و نماز و روزه به سپاس گزاری از افاضه نعمت بزرگ هستی بپردازند و با استعمال بهترین عطرها و پوشیدن تمیزترین جامه‏ها به استقبال آن روند.» از برگزاری آیین‌های نوروز در زمان امویان نشانه‌ای در دست نیست و در زمان عباسیان نیز به نظر می‌رسد که خلفا گاهی برای پذیرش هدایای مردمی، از نوروز استقبال می‌کرده‌اند. با ظهور ابومسلم خراسانی و همچنین نفوذ برمکیان و با روی کارآمدن سلسله‌های سامانیان و آل بویه جشن های ایرانی از نو رونق یافت. آثار و قرائنی که در دست است می رساند که پس از ظهور اسلام همواره جشن نوروز برپا می شده است و مراسم آن با تغییراتی از عهدی به عهد دیگر منتقل می گردیده است. .
در دوران سلجوقیان ، به دستور جلال‌الدین ملک‌شاه سلجوقی تعدادی از ستاره شناسان ایرانی از جمله خیام برای بهترسازی گاهشمار ایرانی گرد هم آمدند. این گروه، نوروز را در یکم بهار (ورود آفتاب به برج حمل ) قرار دادند و جایگاه آن را ثابت نمودند. بر اساس این گاهشمار که به تقویم جلالی معروف شد، برای ثابت ماندن نوروز در آغاز بهار ، مقرر شد که حدوداً هر چهار سال یک‌بار (گاهی هر پنج سال یک بار)، تعداد روزهای سال را به‌جای ۳۶۵ روز برابر با ۳۶۶ روز در نظر بگیرند. این گاهشمار از سال ۳۹۲ هجری آغاز شد.نوروز در دوران صفویان نیز برگزار می‌شد. در سال ۱۵۹۷ میلادی ، شاه عباس صفوی مراسم نوروز را در عمارت نقش جهان اصفهان برگزار نمود و این شهر را پایتخت همیشگی ایران اعلام نمود.در اسلام و به ویژه ٔ آیین تشیع به نوروز به عنوان روزی خجسته نگاه شده‌است و بر گرامی داشتن آن تأکید نموده اند.
پیش گفتار
مقدمه
چكیده
نقد و بررسی منابع
1- خاستگاه و پیشینه نورز

2- پیوند نوروز با افسانه ها و اساطیر كهن

3- علت و چگونگی پیدایش نوروز
4- گاهشماری و نوروز
5- جشن فروردگان و ارتباط آن با نوروز

6- بررسی جشن نوروز در ادوار تاریخی ایران باستان

- نوروز در عهد ماد
- نوروز در عهد هخامنشیان
- نوروز در عهد اشكانیان
- نوروز در عهد ساسانیان
7- چگونگی بر پایی آئینهای نوروزی
- نوروز كوچك (عامه) نوروز بزرگ (خاصه)
- علت و چگونگی پیدایش چهارشنبه سوری
- مراسم چهارشنبه سوری
- مراسم فالگوشی ایستادن یا فال كوزه
- مراسم شال اندازی و قاشق زنی
8- سفره هفت سین
9- آئین سیزده بدر
10- جشن آب پاشان (آبریزگان)
- مراسم كوسه برنشین
- مراسم میرنوروزی
- حاجی فیروز
11- نوروز در كشورهای دیگر
- نوروز در هند
- نوروز در عثمانی (تركیه)
- نوروز در چین
12- نوروز از دیدگاه اسلام
13- علت ماندگاری نوروز
- نتیجه گیری
- فهرست منابع
دانلود در ادامه  مطلب
عباس بازدید : 76 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

با سلام و احترام به بازدید کندده های گرامی لطفا برای مشاهده کامل هر مطلب بروی ادامه مطالب هر بخش کلیک کنید تا محتویات کامل مطلب را مشاهده کنید.با تشکر مدیریت سایت

عباس بازدید : 126 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته حقوق با عنوان جرایم علیه اشخاص

(بصورت جامع و کامل در قالب 218 صفحه)
چکیده:
در بحث جزای اختصاصی جرائم علیه تمامیت جسمانی و جرائم علیه شخصیت معنوی افراد که به یک تعبیر عام جزو جرائم علیه اشخاص قرار می گیرد .گاهی جرم علیه نفس، گاهی مادون نفس است مثل ایراد جرح و قطع عضو و اما جرائم علیه شخصیت معنوی افراد این گاهی حیثیت فرد را نشانه می گیرد مثل افترا، توهین، قذف.گاهی آزادی افراد را مورد تعرض قرار می دهند می تواند آزادی تن باشد مثلاً جرم توقیف غیر قانونی، آدم ربایی گاهی می تواند آزادی اراده باشد جرمی مثل تهدید، اخاذی.در این وسط جرائم بینا بینی هم داریم مثل جرائم جسمی که به اعتباری هم علیه تمامیت جسمانی و هم علیه آزادی اراده می تواند باشد و دقیقاً نمی-توان این ها را در قالبی قرار داد.
که متأسفانه به دلیل فرصت محدودی که برای جزای اختصاصی قائل شدند خیلی امکان بررسی همه ی این ها وجود ندارد.در قانون جدید که حدود هفتصد و خرده ای ماده دارد بیش از چهارصد و بیست ماده علیه جرائم اشخاص است یعنی اگر از کتاب قصاص شروع کنیم تا آخر کتاب دیات همه اش جرم علیه اشخاص است.در کتاب تعزیرات مصوب سال 75 مواد متعددی در مورد جرائم علیه اشخاص است و مواد پراکنده ای دیگر هم درباره جرم علیه اشخاص وجود دارد. لذا در جزای اختصاصی موارد اصلی مطالب در مورد جرائم را می گوئیم چون که بعضی از این جرائم یک جرمی است که بسیار با آن سر و کار خواهیم داشت و بحث بنیادین است مثل جرم قتل.
کلمات کلیدی:

جرم

جرایم علیه اشخاص

حقوق جزای اختصاصی

جرائم علیه تمامیت جسمانی

مقنن در قانون جدید برای این دسته جرائم از واژه ای جنایت استفاده کرده است هرجایی در این قانون واژه ی جنایت را دیدیم به معنای جرم علیه تمامیت جسمانی است.
قبل از انقلاب به تأسی از حقوق فرانسه تقسیم بندی داشتیم: جرائم یا جنایت هستند یا جنحه و یا خلاف که بر اساس شدت مجازاتی بود که جرم داشت و آن تقسیم بندی بعد از انقلاب منسوخ شده است اما این واژه ی جنایتی که در قانون است به معنای آن جنایت نیست آن تقسیم بندی بر اساس شدت مجازات بود و تقسیم بندی بعد از انقلاب بر اساس ماهیت جرم است چون موضوع جرم فیزیک بود و تمامیت جسمانی فرد (در جرائم علیه اشخاص) است که در کتاب های فقهی بسیاری از فقها به خصوص معاصرین همین اصطلاح را در منابع فقهی خود استعمال می کنند چون در روایات از معصومین جنایت به معنای جرم علیه تمامیت جسمانی به کار رفته است که یک اصطلاح و معنای خاصی به خود گرفته است فقط یک مورد در قانون جدید جنایت به معنای اعم خود به کار رفته است که آن هم ناشی از سهو قانون گذار بوده است و مقنن دچار اشتباه شده است که ماده 44 است که مقنن خواسته بود جرم را به معنای اعم خود بگوید و به اشتباه از واژه ی جنایت استفاده کرده است و در غیر از این حالت استثنایی همیشه جنایت به معنای جرم علیه تمامیت جسمانی است.
بنابراین بحث هایی که در ادامه داریم جز در جاهایی که تصریح می کنیم که این ویژگی قتل است یا این ویژگی جنایات مادون نفس است همه مباحث مشترک است یعنی مثلا بین قتل، ضرب و جرح و قطع عضو از نظر رکن روانی، رکن مادی تفاوت خاصی وجود ندارد و اگر در جاهایی تفاوت وجود داشت می گوئیم لذا در قانون قبلی مقنن در جایی می گفت در این موارد قتل عمدی است و در ماده ای دیگر می گفت در این موارد قطع عضو و ضرب و جرح عمدی است در حالی که آن مصادیق دقیقاً یکی بودند. در قانون جدید مقنن مطلق می گوید و می گوید در این موارد جنایت عمدی است که هم شامل قتل است و هم جنایات مادون نفس است. در رکن مادی هم همین طور است و تفاوتی بین این ها وجود ندارد. آن جاهایی که محل تفاوت است. اشاره می کنیم. مثلاً می گوئیم در قتل باید نتیجه ی سلب حیات محقق شود ولی در مادون نفس نیازی نیست اما در سایر مباحث ،زمانی که هر جا گفتیم جنایت باید هر دو حالت را مد نظر قرار دهیم
فهرست مطالب
جرایم علیه اشخاص1
فصل اول:مقدمه3
جرائم علیه تمامیت جسمانی3
تعریف جنایات4
جرم قتل:4
مصادیق در حکم خطای محض :8
الف) جنایت شخص خفته و نائم8
ب) ایراد جرح10
ارکان جنایتها11
شرط بعدی توجه جنایت به دیگری21

فصل دوم: رکن های مادی جنایت23

افعال غیرمادی غیر متعارف28
اولین شرط) وجود یک تکلیف قانونی یا قراردادی34
شرط دوم) توانایی انجام تکلیف35
شرط سوم) وجود رابطهی سببیت مؤثر بین ترک فعل و نتیجه35
شرط چهارم) تارک فعل زمینهی دخالت دیگران را از بین برده باشد:35

فصل سوم:تحلیل نحوه‌ی احراز رابطه‌ی علیت43

ماده‌ی 477 ←53
ماده‌ی 324 ←53
ماده 480 ←54
ماده 481 ←54
ماده‌ی 482 ←54
ماده‌ی 369 ←57
تبصره ماده 373 ←60

فصل چهارم: تسبیت62

سؤال: در تفاوت بین جاهل و مغرور چیست؟64
2.رکن روانی76
*اشتباه در قتل:77
صورت اول –اشتباه در قتل-عملی-اتفاقی-باسوءنیت77
صورت دوم:اشتباه در قتل –عملی –اتفاقی –و بدون سوءنیت79
صورت سوم:اشتباه در قتل-عملی-ناشی از تقصیر-باسوءنیت79
صورت چهارم-اشتباه در قتل –عملی-ناشی ازتقصیر-بدون سوءنیت80
صورت پنجم-اشتباه در قتل –ذهنی-حکمی80
صورت ششم-اشتباه درقتل-ذهنی-هویت مجنی علیه-باسوءنیت82
صورت هفتم-اشتباه درقتل-ذهنی-موضوعی-هویت مجنی علیه-بدون سوءنیت83
صورت هشتم-اشتباه درقتل-ذهنی-موضوعی-اوصاف مجنی علیه84

فصل پنجم:عناصر رکن روانی جنایات84

فصل ششم:شرکت در جرم156

جرایم علیه شخصیت معنوی202
رکن روانی جرم توهین212
در رکن روانی جرم توهین چند عنصر باید احراز شود:212
جرم قذف215
ماده 245215
منابع218
عباس بازدید : 108 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته کشاورزی

بررسی روند عملكرد 10ساله (86-1376) صنایع و معاونت آب و خاک در برنامه چهارم توسعه و جهت گیریهای برنامه پنجم سازندگی

مقدمه
عناصر آب و خاك به عنوان مهمترین عوامل تولید در بخش كشاورزی محسوب می شوند. در كشوری مثل ایران كه با كمبود آب و عدم ساماندهی اراضی كشاورزی مواجه است، نقش سرمایه گذاری در تجهیز عوامل فوق از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. از طرف دیگر سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی وتكمیلی، و مكانیزاسیون بخش كشاورزی و بررسی نظامهای بهره برداری كشاورزی نیز بلحاظ ارتباط ساختاری بخشهای مختلف اقتصادی دارای جایگاه ویژه ای است. لذا در اسناد بالادست نظام برنامه ریزی به موضوعات سرمایه گذاری در امور آب وخاك و نیز سرمایه گذاری مناسب در صنایع مرتبط با بخش كشاورزی پرداخته شده است.
در سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران وظیفه بسیار سنگین تامین امنیت غذایی، برعهده بخش كشاورزی و منابع طبیعی گذاشته شده است. در سیاستهای كلی برنامه چهارم نیز، ایجاد اشتغال مولد و كاهش نرخ بیكاری، ایجاد ساز وكار مناسب برای رشد بهره وری عوامل تولید(نیروی كار،آب ، خاك، و...)، توجه به ارزش اقتصادی، امنیتی، سیاسی، و زیست محیطی آب دراستحصال، عرضه، نگهداری و مصرف آن، ارتقاء سطح درآمد و زندگی روستائیان و كشاورزان و رفع فقر با تقویت زیر ساختهای مناسب تولید و تنوع بخشی و گسترش فعالیتهای مكمل بویژه صنایع تبدیلی و كوچك و خدمات نوین، با تاكید بر اصلاح نظام قیمت گذاری محصولات از جمله سیاستهای این برنامه عنوان شده است.
براساس سند چشم انداز و سیاستهای كلی مذكور، در مواد مختلف قانون برنامه چهارم توسعه كشور نیز به موضوع فعالیتهای معاونت صنایع و امور زیر بنایی تاكید شده كه از جمله آنها مواد (17)، (18) و (20) می باشد.گزارش حاضر بر اساس اطلاعات موجود ابتدا به بررسی روند عملكرد 10سال گذشته (86-1376) پرداخته، و در ادامه با تحلیل محورها و شاخص های تاثیر گذار برهدفهای اساسی، به تجزیه و تحلیل اهداف برنامه چهارم توسعه، و سیاستهای اتخاذ شده پرداخته و با شناخت وضع موجود به بررسی نقاط قوت و ضعف، و احصاء فرصتها و تهدیدها اشاره داشته و درنهایت جهت گیریهای برنامه پنجم سازندگی را مورد توجه قرار داده است.
کلمات کلیدی:

معاونت آب و خاک

بخش كشاورزی در سند چشم انداز

بررسی روند عملكرد 10ساله (86-1376)

فهرست‌ مطالب
1- مقدمه1
2- بررسی روند 10 سال گذشته(86-1376)14-2
3- تجزیه و تحلیل برنامه چهارم (86-1384)20-14
4- تبیین وضع موجود منتهی به سال1386 23-20
5- ارزیابی سیاستهای اتخاذ شده
6- شناخت و احصاء نقاط قوت
26
7- شناخت و احصاء نقاط ضعف
8- احصاء فرصتها
9- احصاء تهدیدها
10- موانع اصلی و توانمندیها و قابلیتها
11- جهت گیریها و گرایشات اصلی در برنامه پنجم
12- نظرات و سیاستهای پیشنهادی
13- سیاستهای راهبردی
عباس بازدید : 85 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

دانلود مقاله رشته مکانیک

چگونگی کار گیربکس اتوماتیک

مقدمه:
جعبه‌دنده‌های خودکار (گیربکس‌های اتوماتیک) پس از جعبه‌دنده‌های مکانیکی و در جهت رفع مشکلات آنها طراحی شدند. یکی از بزرگترین مزیت‌های جعبه‌دنده‌های خودکار این است که به طورخودکار دنده‌ها را تعویض می‌نماید و وظایف راننده را کاهش می‌دهد در نتیجه راننده مجبور نخواهد بود در تعویض دنده‌ها مهارت خاص رانندگی را دارا باشد و تناسب بامقاومت مسیر که بستگی به وزن، سرعت و موقعیت خودرو دارد به طور خودکار در مواقع لزوم تعویض دنده‌ها انجام می‌گردد در جعبه‌دنده‌های معمولی بر اثر سرعت از حد معمول و یا عدم ایجاد هماهنگی بین سرعت چرخ‌دنده‌ها، هنگام درگیر شدن توسط یک راننده غیر ماهر باعث فرسایش سریع قطعات خواهد گردید در صورتی که در جعبه دنده‌های خودکار راننده به یک اهرم تغییر وضعیت دنده‌ها و پدال گاز احتیاج دارد. مانند فشار دادن به پدال گاز در جعبه‌دنده خودکار تعویض دنده‌ها به طور خودکار انجام می‌گردد.
خودرو ها بدون گیربکس محدود به یک نسبت انتقال دور می باشند ، این نسبت که قابل انتخاب است و به خودرو اجازه می دهد که با حداکثر سرعت مطلوب طی مسیر کند . اگر حداکثر سرعت ۸۰ مایل می خواهید ، پس باید انتقال دور شما شبیه دنده سه گیربکس های دستی خودرو ها باشد .شما احتمالاً در حین رانندگی با خودرو های دارای جعبه دنده دستی فقط از دنده سه استفاده نمی کنید و اگر هم این کار را بکنید شتاب مورد نظرتان را در هنگام شروع حرکت نخواهید داشت . و در سرعت های بالا نیز ، موتور زوزه ای شدید خواهد داشت ( اگر عقربه نشان دهنده دور موتور نزدیک خط قرمز شود ) در این حالت موتور خودرو به زودی فرسوده می شود و تقریباً غیر قابل رانندن است.
بنابراین دنده های گیربکس تاثیر بیشتر یر گشتاور موتور دارد و موتور کار خود را با سرعت مناسبی ادامه می دهد .تفاوت اساسی بین گیربکس های اتوماتیک و دستی این است که گیربکس دستی با درگیر و آزاد کردن مجموعه دنده های مختلف به شفت خروجی نسبت انتقال دور های متفاوتی می دهد. در حالی که در گیربکس اتوماتیک با همان مجموعه از دنده ها همه نسبت انتقال دور های متفاوت را می دهد . مجموعه دنده های سیاره ای وسیله ای است که این کار ها را در گیربکس اتوماتیک مقدور می کند . اکنون چگونگی کار مجموعه دنده های سیاره ای را خواهیم دید .
کلمات کلیدی:

گیربکس دستی

گیربکس اتوماتیک

جعبه دنده های خودکار

فهرست مطالب
چگونگی کار گیربکس اتوماتیک1
مقدمه:1

معایب عمده گیربکس5

علت روغن ریزی از کاسه نمد گلدانی عقب گیربکس7

چگونگی تشخیص معیوب بودن بلیرینگ شفت ورودی گیربکس7

گیربکسهای اتوماتیک8

سیستم کنترل دستی :13

سیستم کنترل دریچه گاز :13

روغن های هیدرولیک گیربکس های اتوماتیک:14

کنترل سطح روغن و کیفیت ان :16

کنترل کیفیت روغن :16

عملکرد و سیر تکاملی روغن های A.T.F21

پایداری در برابر خوردگی و سائیدگی22

حداقل ویسکوزیته24

سیر تکاملی روغن های A.T.F25
عباس بازدید : 108 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته بیمه

بررسی گسترش همکاری صنعت بیمه و بازار سرمایه

*قابل استفاده برای رشته اقتصاد
چكیده:
صنعت بیمه و بازار سرمایه دو نهاد اصلی و اساسی اقتصاد هستند. روند جهانی موجود بین این دو نشان از یك همگرایی و تعامل بالاست. هم صنعت بیمه نیازمند بازار سرمایه است و هم بازار سرمایه نیازمند صنعت بیمه و از سوی دیگر اقتصاد ملی نیازمند این دو و تعامل بیشتر بین این دو است. بازار سرمایه محل داد و ستد سرمایه‌ها و بازار بیمه محل داد و ستد اطمنیان است. عنصر اطمینان‌، از مهمترین و اساسی ترین اركان بازار سرمایه است كه صنعت بیمه می‌تواند به راحتی آن را برای فعالان این بازار فراهم نماید. صنعت بیمه نیز به منظور انجام سرمایه‌گذاری برای تامین تعهدات خود نسبت به بیمه‌گذاران نیازمند بازار سرمایه است. علاوه بر این بازار‌های سرمایه‌ جهانی امروزه شاهد ابزار‌ها و نوآوری‌های مشترك بازار سرمایه و صنعت بیمه است كه بیش از پیش تعامل و همگرایی انها را باعث شده است.
این پایان نامه كوشیده است راه‌های گسترش تعامل بین بیمه و بازار سرمایه كه می‌توانند باعث رشد و توسعه‌ صنعت بیمه و بازار سرمایه شوند و از این رهگذر به رشد و توسعه اقتصاد ملی كمك نمایند را مورد بررسی قرار دهد. این مطالعه سه نحوه تعامل اساسی در ارتباط صنعت بیمه و بازار سرمایه را مورد توجه قرار می‌دهد. نخستین و اولین مهم به سرمایه‌گذاری شركت‌های بیمه و نیاز‌ دوسویه صنعت بیمه و بازار سرمایه به یكدیگر مربوط می‌شود. شركت‌های بیمه برای تامین تعهدات خود در مقابل بیمه‌گذارانشان، ناگزیز از سرمایه‌گذاری وجوه بیمه‌ای هستند و از این رو نیازمند یك بازار سرمایه پیشرفته ‌اند و بازار سرمایه نیز برای توسعه‌، نیازمند حجم قابل توجهی از پس انداز‌هایی است كه به صورت وجوه بیمه‌ای در اختیار شركت‌های بیمه قرار دارد. دومین راه ارتباطی كه توسعه‌ آن توسعه دوجانبه بیمه و بازار سرمایه را به دنبال خواهد داشت،‌ بیمه‌های اعتباری است.
به طور خاص بیمه‌های اعتباری اوراق بهادار به بازار سرمایه مربوط است و می‌تواند مشكلات اعتباری بسیاری از بنگاه‌های تازه تاسیس و كوچك را حل نماید. مشكلی كه هم اكنون گریبان گیر بسیاری از شركت‌های كوچك و تازه تاسیس است و باتوسعه بیشتر بازار سرمایه حادتر نیز خواهد شد و رفع آن یك ضرورت اساسی برای توسعه‌ پایدار بازار سرمایه است كه می‌تواند توسط بیمه‌های اعتبار اوراق بهادار انجام شود. راهكار سوم توسعه‌ی تعامل،‌ نوآوری‌های مشترك جدیدی است كه در سال‌های اخیر،‌ توسط فعالان صنعت بیمه و بازار سرمایه به كار گرفته شده است. این نواوری با نام كلی اوراق بهادار بیمه‌ای قابلیت‌ها و مزایای بسیاری دارد كه استفاده از آنها می‌تواند توسعه و رشد صنعت بیمه و بازار سرمایه را به دنبال داشته باشد.
به منظور بهره‌مندی از یك تعامل بهینه بین بازار سرمایه و صنعت بیمه،‌ تشكیل یك شركت تخصصی كه متصدی ساماندهی سرمایه‌گذاری‌ها و انتشار اوراق بهادار بیمه‌ای باشد ضروری است. این شركت باید متشكل از متولیان و فعالان بازار سرمایه و صنعت بیمه باشد تا شركت علاوه بر انجام تخصصی سرمایه‌گذاری وجوه بیمه‌ای در بازار سرمایه و انجام امور مربوط به خلق اوراق بهادار، بتواند با توجه به دسترسی به هر دو طرف، مشكلات و بخصوص موانع ساختاری و قانونی را با رایزنی با مسئولین امر مرتفع نماید. بعلاوه ضرورت دیگری كه از مطالب ارائه شده بدست می‌آید، به توسعه‌ی تخصص‌های مرتبط مربوط است.
باید متخصصینی تربیت شوند كه با فضای صنعت بیمه و بازار سرمایه آشنا باشند و نیاز‌ها و ضرورت‌های آن دو را بشناسند و از سوی دیگر توان فنی و اجرایی و علمی لازم برای تحلیل و طراحی ابزار‌ها و بیمه نامه‌های مناسب را داشته باشند. این ضرورت، ضرورت توسعه آموزش‌های میان رشته‌ای در فضای بازار سرمایه و صنعت بیمه را توجیه می‌كند. لازم است علاوه بر اطلاع رسانی و آموزش همگانی در این خصوص،‌ كه به منظور آشنایی عموم مردم و سرمایه‌گذاران و بیمه‌گذاران انجام می‌شود، افرادی به صورت تخصصی آموزش ‌های لازم را ببینند و توانمندی تولید و طراحی ابزار‌ها و بیمه‌نامه‌های مورد اشاره را داشته باشند.همچنین به منظور تقویت و بسط ایده‌ی ارائه شده در توسعه تعامل بین بازار سرمایه و صنعت بیمه‌، ده پیشنهاد موضوعی برای تحقیقات و مطالعات بیشتر ارائه شده‌است. كه پرداختن به آنها می تواند فضای روشن‌تری را برای تعامل دو صنعت تبیین نماید.
کلمات کلیدی:

بیمه

بازار سرمایه

سرمایه‌گذاری

بیمه‌های اعتباری

توسعه‌ صنعت بیمه

اوراق بهادار بیمه‌ای

مقدمه
یك بازار مالی یكپارچه داری سه عنصر اساسی سرمایه كوتاه مدت،‌ بلند مدت و اطمینان است. سرمایه‌های كوتاه مدت در بازار پول و به طور خاص بانك‌ها و موسسات مالی و اعتباری مبادله‌ می‌شوند. بازار سرمایه و به طور خاص بورس‌های اوراق بهادار نیز محل داد و ستد سرمایه‌های بلند مدت است. هردو بازار مذكور نیازمند به عنصر سومی هستند كه بتوانند به حیات خود ادامه دهند. اطمینان به عنوان ركن سوم بازارهای مالی، توسط صنعت بیمه ارائه می‌شود.
بازار سرمایه حسب طبیعت و کارکرد اولیه‌ی خود، ابزارهای مورد نیاز برای تامین سرمایه‌ی لازم و امكانات سرمایه‌گذاری برای ادامه فعالیت‌ اقتصادی شرکت‌های بیمه را فراهم ‌می‌کند. به طور متقابل صنعت بیمه و شرکت‌های بیمه‌ای طبق کارکرد اصلی خود اطمینان را به بازار‌ سرمایه ارائه می‌کنند. هر چند کارکرد اصلی بازار سرمایه‌ مبادله‌ی سرمایه است، ولی امروزه کارکرد این بازار از این حد بسیار فراتر است. این بازار هم اکنون یکی از اساسی‌ترین ارکان مدیریت ریسک و ارائه‌ی پوشش در مقابل انواع ریسک‌های مالی است که با استفاده از ابزار‌های نوین و مهندسی مالی انجام می‌شود. انواع محصولات و ابزارهای مشتقه هم اکنون در چنین فضایی در بازارهای سرمایه‌ مبادله می‌شوند. از سوی دیگر شرکت‌های بیمه نیز بویژه با توجه به ماهیت بلند مدت بیمه‌های عمر از سرمایه‌گذاران سنتی بازار سرمایه به حساب می‌آیند.
فهرست مطالب

راهكارهای توسعه تعامل بیمه و بازار سرمایه1

چكیده:1
کلمات کلیدی:3
1- مقدمه4
2- مطالعات انجام شده6

3- صنعت بیمه یک سرمایه‌گذار نهادی در بازار سرمایه‌17

جدول(1): سرمایه‌، اندوخته و ذخایر شركت‌های بیمه در سال 138820
4- بیمه‌‌ی اعتبار اوراق بهادار مهمترین محصول بیمه‌ای برای بازار سرمایه24

5- اوراق بهادار بیمه‌ای: نوآوری مشترك بازار سرمایه و صنعت بیمه28

نمودار(1): میزان انتشار اوراق بلایای طبیعی(منتهی به ماه ژوئن)31
نمودار(1): میزان انتشار اوراق بلایای طبیعی(منتهی به ماه ژوئن)32
6-جمع بندی و نیتجه‌گیری37
منابع و ماخذ42

http://googleshop.fileina.com/card.aspx?productid=41852

عباس بازدید : 96 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)
شرکتهای چند ملیتی فعالیتهای تجاری خود را بر حسب واحد پول رایج هر کشور انجام می‌دهند و معاملات، فعالیتها و رویدادهای مالی را با همان واحد پول رایج در کشور متبوع اندازه‌گیری و در دفاتر ثبت مینمایند
آثار تغییر در نرخ ارز

 

دانلود پایان نامه رشته حسابداری

آثار تغییر در نرخ ارز

اهداف کلی
هدف آشنایی با نحوه انعکاس معاملات ارزی، عملیات خارجی در صورت‌های مالی یک واحد تجاری و نیز نحوه تسعیر یا برگردان یک مجموعه کامل صورت‌های مالی بر حسب ارز به واحد پول گزارشگری است و به علاوه در این راهنمای بکارگیری موضوعات زیر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد:
1 )از چه نرخی برای تسعیر معاملات ارزی و عملیات خارجی استفاده شود.
2 )نحوه انعکاس آثار تغییر نرخ ارز در معاملات ارزی و عملیات خارجی در صورتهای مالی،
3 )بررسی آثار تغییرات نرخ ارز بر جریانهای وجوه نقد واحد تجاری ارزی،
4 )بررسی آثار تغییرات نرخ ارز بر افزایش یا کاهش حقوق صاحبان سهام (ارزش ویژه)،
5 )نحوه تشخیص واحد پول عملیاتی و واحد پول گزارشگر،
6 )چگونگی برگردان صورت‌های مالی از واحد پول عملیاتی به واحد پول گزارشگر،
7 )نحوه تسعیر داراییها و بدهیها و حقوق صاحبان سرمایه، هزینه‌ها و درآمدهای واحد تجاری که واحد پول عملیاتی آن، واحد پول یک اقتصاد با تورم حاد باشد (بدون تورم حاد)،
8 )نحوه برگردان صورت‌های مالی شرکت اصلی و فرعی در زمان تحصیل و بعد از تحصیل، شعب خارجی، سرمایه‌گذاریهای مشترک (مشارکت خاص) و شرکتهای وابسته با استفاده از روش ارزش ویژه (خالص و ناخالص).
کلمات کلیدی:

ارز

اقلام پولی

نرخ تسعیر

پول عملیاتی

عباس بازدید : 122 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)
الگوریتم ژنتیک (Genetic Algorithm GA) تکنیک جستجویی در علم رایانه برای یافتن راه‌حل تقریبی برای بهینه‌سازی و مسائل جستجو است الگوریتم ژنتیک نوع خاصی از الگوریتم‌های تکامل است

دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر

بررسی علم ژنتیک،الگوریتم ژنتیک و روش‌های ترکیب

چکیده
الگوریتم ژنتیک (Genetic Algorithm - GA) تکنیک جستجویی در علم رایانه برای یافتن راه‌حل تقریبی برای بهینه‌سازی و مسائل جستجو است. الگوریتم ژنتیک نوع خاصی از الگوریتم‌های تکامل است که از تکنیک‌های زیست‌شناسی فرگشتی مانند وراثت و جهش استفاده می‌کند.در واقع الگوریتم‌های ژنتیک از اصول انتخاب طبیعی داروین برای یافتن فرمول بهینه جهت پیش‌بینی یا تطبیق الگو استفاده می‌کنند. الگوریتم‌های ژنتیک اغلب گزینه خوبی برای تکنیک‌های پیش‌بینی بر مبنای تصادف هستند. مختصراً گفته می‌شود که الگوریتم ژنتیک (یا GA) یک تکنیک برنامه‌نویسی است که از تکامل ژنتیکی به عنوان یک الگوی حل مسئله استفاده می‌کند. مسأله‌ای که باید حل شود ورودی است و راه‌حل‌ها طبق یک الگو کد گذاری می‌شوند که تابع fitness نام دارد هر راه حل کاندید را ارزیابی می‌کند که اکثر آنها به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند.کلاً این الگوریتم‌ها از بخش های زیر تشکیل می‌شوند: تابع برازش، نمایش، انتخاب، تغییر.
کلمات کلیدی:

هیوریستیک

الگوریتم ژنتیک

ترکیب و جهش

معمای هشت وزیر

تکامل طبیعی داروین

عباس بازدید : 111 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)
مسئله مورد بررسی در این تحقیق جایگاه مدیریت دانش در تصمیم گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران می باشد

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته صنایع

جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران

 

دانلود پایان نامه جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران

عباس بازدید : 79 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)
ارزیابی عملكرد به عنوان یك ارزیابی دوره ای، رسمی و اغلب مكتوب از عملكرد شغلی كاركنان است، كه به منظور دستیابی به اهداف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد

دانلود مقاله رشته مدیریت

دستورالعلمل ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان

(مطالعه موردی:دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کشور و سازمانهای وابسته)
مقدمه :
ارزیابی عملكرد به عنوان یك ارزیابی دوره ای، رسمی و اغلب مكتوب از عملكرد شغلی كاركنان است، كه به منظور دستیابی به اهداف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. شناخت كاركنان ساعی و اعطای پاداش به آنها، ایجاد انگیزه برای بهبود عملكرد آنان و سایر كاركنان، از جمله علل اصلی ارزیابی عملكرد می باشد. در گذشته مدیران، ارزیابی عملكرد را فقط به منظور كنترل فعالیتهای كاركنان انجام می‌دادند، در حالی كه امروزه جنبه راهنمایی و ارشادی این عمل، اهمیت بیشتری یافته است. هدف اصلی از ارزیابی عملكرد این است كه اطلاعات ضروری در باره نیروهای شاغل در سازمان جمع آوری و در دسترس مدیران قرار گیرد تا آنها بتوانند تصمیمات بجا و لازم را در جهت بالابردن ارتقاء کمی و کیفی كاركنان اتخاذ نمایند.
رصد تحقق اهداف سازمانی از طریق سنجش عملکرد و همچنین کارآیی و اثربخشی هر سازمانی از اصول اصلی پویایی سازمان است لذا بر اساس دستورالعمل اجرایی ارزیابی عملکرد کارمندان به شمارة 11942/200 مورخ 22/5/1390 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و ماده 69 آئین نامه اداری و استخدامی کارکنان غیرهیأت علمی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مصوب سال 1391به منظور سنجش میزان تحقق اهداف سازمانی و افزایش بهره وری، عملکرد کارمندان در دوره های مشخص سالانه به صورت منظم و براساس شاخص های عمومی و اختصاصی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت كه نتیجة آن در ارتقاء اثر بخشی، بهره وری، افزایش كیفیت خدمات، پاسخگویی در مقابل عملكرد، رضایت ذینفعان و برخورداری از مزایا و سایر موارد لحاظ خواهد شد.
در راستای اجرای بهینه فرآیند ارزیابی عملکرد کارکنان، دستورالعمل مزبور به منظور تعیین معیارها و شاخصهای امتیازدهی تهیه گردیده، تا حتی‌الامکان از اعمال سلیقه های شخصی جلوگیری به عمل آید و در این فرآیند شاهد امتیازاتی صحیح تر و منطبق بر واقعیات باشیم، تا با تكیه بر امتیازات مكتسبه، به اهداف سازمانی حاصل از ارزیابی دست یابیم. شیوه نامة تدوین شده، متشكل از بخش های تعاریف، سازمان اجرایی، گروه هدف، فرم های ارزیابی و حیطه شمول آنها، فرایند اجرا و مراحل تكمیل فرم های ارزیابی عملكرد، نتایج حاصل از ارزیابی عملکرد فرد و .......... می باشد.
کلمات کلیدی:

ارزیابی عملکرد

اهداف سازمانی

کارآیی و اثربخشی

عباس بازدید : 106 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)
مشكل تردد وحمل ونقل در شهرهای بزرگ وبویژه در كلان شهر تهران مسئله ای است كه نحوه زندگی تمام اقشار جامعه اعم از مدیر، كارمند ، كاسب ودانشجو ومحصل و را تحت الشعاع قرار داده است

دانلود مقاله رشته حمل و نقل

بررسی مشكلات حمل و نقل و ترافیك تهران و راهکارها

مقدمه :
مشكل تردد وحمل ونقل در شهرهای بزرگ وبویژه در كلان شهر تهران مسئله ای است كه نحوه زندگی تمام اقشار جامعه اعم از مدیر، كارمند ، كاسب ودانشجو ومحصل و... را تحت الشعاع قرار داده است . این مشكل علاوه بر اتلاف وقت افراد جامعه از طرفی سبب بروز مشكلات زیست محیطی واز طرف دیگر سبب تحمیل بار اقتصادی سنگینی بر بدنه جامعه و دولت می گردد.
کلمات کلیدی:

ترافیك تهران

مدیریت پاركینگ

مشكلات حمل و نقل

معضلات ومشكلات ناشی از حمل ونقل وترافیك :

عباس بازدید : 111 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)
معلمان و دبیران مدارس در نظام تعلیم و پرورش و داشتن نسلی فرهیخته نقش اساسی دارند البته رضامندی شغلی معلمان تأثیری غیر قابل انکار بر وظایف آموزشی و تربیتی آن ها دارد و رضایت از شغل نیز متاثر از عوامل گوناگونی است

دانلود مقاله رشته روانشناسی

رضایت شغلی معلمان و دبیران مدارس

چكیده:
معلمان و دبیران مدارس در نظام تعلیم و پرورش و داشتن نسلی فرهیخته نقش اساسی دارند. البته رضامندی شغلی معلمان تأثیری غیر قابل انکار بر وظایف آموزشی و تربیتی آن ها دارد و رضایت از شغل نیز متاثر از عوامل گوناگونی است. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دبیران ناحیه 5 آموزش و پرورش تبریز(1390) و حجم نمونه 183 نفر می‌باشد.با در نظر داشتن ترکیبی از نظریه های مزلو،بروفی،مک‌کللند،... و پیشینه تجربی تحقیق متغیرهای مستقل تحقیق استخراج و رابطه آن ها با متغیر وابسته مورد آزمون قرار گرفت. اهداف کلی تحقیق شناخت «میزان رضایت شغلی دبیران دبیرستان های ناحیه 5 آموزش و پرورش شهر تبریز و شناسایی مهمترین عوامل مؤثر بر میزان رضایت شغلی دبیران این ناحیه است.
نتایج نشان داد میانگین رضایت شغلی دبیران مورد مطالعه در حد مطلوبی(میانگین 4/25 از 35) بوده و در بین متغیرهای مورد مطالعه به ترتیب متغیرهای«خودشکوفایی» (69/0)، «محیط فیزیکی کار» (33/0)، «رابطه با همکاران» (22/0)، «ماهیت شغل» (21/0) و «حقوق و مزایا» (17/0) با متغیر وابسته رابطه معنا‌داری داشته‌اند.
كلید واژه ها:

رضایت شغلی

آموزش و پرورش

خود شکوفایی معلمان

عباس بازدید : 484 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)
موقعیت جغرافیایی عربستان و اوضاع اجتماعی –سیاسی آن پیش از اسلام و پس ازآن

دانلود پایان نامه رشته معارف

موقعیت جغرافیایی عربستان و اوضاع اجتماعی –سیاسی آن پیش از اسلام و پس ازآن

چکیده
عربستان یا شبه جزیره عربستان سرزمینی است در منتهی الیه جنوب غربی آسیا به شكل مربع مستطیل با ضلعهای نامتساوی كه بین 12 و 32 درجه عرض شمالی و 35 و 60 درجه طول شرقی میان آفریقا و قسمت بزرگی از آسیا قرار گرفته است . مساحت این سرزمین به دو میلیون و ششصدهزار كیلومتر مربع می رسد. عربستان از شمال به كشورهای اردن و عراق از شره به خلیج فارس و دریای عمان و دریای عرب ، از جنوب به خلیج عدن و از سوی مغرب به دریای سرخ محدود است . چنانكه می بینیم سرزمین عربستان از سه جانب به دریا پیوسته و این سه جانب را پنج دریا فرا گرفته است ،‌و تنها از سمت شمال است كه به خشكی منتهی می شود. با اینهمه دورن این سرزمین از آب كه مایه زندگانی هر جانداری است بهره چندانی ندارد.
در سراسر این منطقه گستره رودخانه ای كه وسیله حمل و نقل باشد یافت نمی شود . تنها رودیك ه در آن جریان دارد در وادی حجر (در یمن است) كه در ازای آن از یكصد كیلومتر بیشتر نیست .رشته كوههای بلندی كه از شبه جزیره سینا آغاز و در امتداد دریای سرخ تا خلیج فارس كشیده می شود همچون دیواری بلند آنرا فرا گرفته است . در خلال این كوهها دره های كوچك و بزرگی وجود دارد كه عرب آن را وادی می گوید. مهمترین این وادیها سرحان رومه ، دواسر و حَضرَ موت است . روزگاران پیش از اسلام بعض این وادیها مانند (سرحان) راه تجارتی بوده است . سراسر ساحل دریاهای اطراف آن – جز در چند منطقه – پر از اسفنجها و مانعهای طبیعی است كه كشتی نمی تواند در آن پهلو بگیرد.
عباس بازدید : 94 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)
عربستان شبه جزیره بزرگی است که در جنوب غربی آسیا قرار دارد مساحت آن سه میلیون کیلومتر مربع است، یعنی تقریباً دو برابر مساحت ایران و 6 برابر فرانسه می باشد

دانلود مقاله رشته معارف

موقعیت جغرافیایی و اجتماعی و فرهنگی جزیرة العرب قبل از اسلام

جغرافیای جزیرة العرب

عربستان شبه جزیره بزرگی است که در جنوب غربی آسیا قرار دارد. مساحت آن سه میلیون کیلومتر مربع است، یعنی تقریباً دو برابر مساحت ایران و 6 برابر فرانسه می باشد.
جزیرة العرب سرزمین خشکی است که از سه سوی در حصار آب قرار گرفته است.
از غرب؛ دریای سرخ که حد فاصل جزیرة العرب و قاره آفریقاست.
از جنوب؛ اقیانوس هند و آب های آزاد.
از شرق؛ دریای عمان و خلیج فارس که جزیرةالعرب را از ایران جدا می سازد.
از شمال با کویت و عراق و شامات (اردن و سوریه) پیوند زمینی دارد.
چنان چه مشاهده می کنید سرزمین عربستان از سه جانب به دریا پیوسته و این سه جانب را پنج دریا از جمله: خلیج فارس، دریای عمان، دریای عرب، خلیج عدن و دریای سرخ، فراگرفته است.

جزیرة العرب از نظر جغرافیایی به پنج بخش تقسیم می شود:

1 - حجاز؛ سواحل شرقی دریای سرخ و طبعاً شامل بخشی از ناحیه غربی جزیرةالعرب است که مهم ترین شهرهای آن مکه، مدینه، طائف و جده است.
کلمه حجاز به معنای «مانع» است. این نام بدین دلیل است که رشته کوه «سراة» که از شمال تا جنوب در برابر دریای سرخ کشیده شده، دو قسمت را از یکدیگر جدا کرده که در یک سوی آن نجد و در سوی دیگر تهامه قرار گرفته است. بدین ترتیب، این کوه ها مانعی در میان این دو ناحیه است. در واقع، بخشی از حاشیه شرقی دریای سرخ را که مکه و مدینه در آن قرار دارد، حجاز می نامند.
حجاز چون دیگر نواحی جزیرة العرب، بسیار خشک و کم آب است و تنها در برخی از وادی[1]ها، آب های فصلی و یا چاه وجود دارد که از قدیم برخی از قبایل عرب را پیرامون خود گرد آورده است. به همین دلیل در زمان ظهور اسلام تنها چند ناحیه به عنوان مراکز شهری شناخته می شده است: مکه، طائف، یثرب و خیبر.
2 - تهامه؛ آن بخش از جزیرة العرب است که در جنوب حجاز قرار دارد. حجاز به دو ناحیه غربی و شرقی تقسیم می شود؛ ناحیه شرقی آن، که منطقه ای کوهستانی است «حجاز» نامیده می شود و قسمت غربی آن، دشتی سرازیر به سوی دریای سرخ است «تهامه» نام دارد.
3 - نجد؛ قسمت میانی جزیرة العرب از شمال به جنوب است که در شرق حجاز قرار دارد.
4 - عروض؛ بخش وسیعی از جزیرة العرب را که در ناحیه شرقی آن قرار دارد، اصطلاحاً عروض می نامند. مهم ترین شهرهای منطقه شرقی، شهرهای احساء و قطیف است که مرکز شیعیان عربستان می باشد. در حاشیه شرقی و جنوب شرقی جزیره، کشورهای قطر، بحرین و عمان قرار دارند.
5 - یمن؛ شامل نواحی جنوب جزیرة العرب است که به دو قسمت یمن جنوبی و یمن شمالی تقسیم گردیده و در حال حاضر یک کشور به حساب می آیند.
بدین ترتیب، جزیرة العرب افزون بر آن که از لحاظ جغرافیایی به مناطق مختلف تقسیم می شود، به لحاظ سیاسی، مشتمل بر چندین واحد مستقل سیاسی است. امروزه گسترده ترین و مهم ترین بخش جزیرة العرب را کشور عربستان سعودی تشکیل می دهد.
کلمات کلیدی:

جزیرة العرب قبل از اسلام

موقعیت فرهنگی جزیرة العرب

موقعیت اجتماعی جزیرة العرب

موقعیت جغرافیایی جزیرة العرب

عباس بازدید : 84 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته معارف اسلامی

بررسی کامل و جامع تاریخ اسلام

مقدمه
جزیرة العرب به صورت شبه جزیره‏ای است بزرگ كه به گفته اطلس السیرة النبویه /18 با مساحتی بیش از سه میلیون كیلومتر مربع در انتهای جنوب غربی آسیا قرار دارد. از غرب به خلیج عَقَبَه و دریای سرخ و از شرق به دریای عُمان و خلیج فارس و از جنوب به خلیج عدن و از شمال به سرزمین عراق و اردن (بادیة الشام) محدود است. جزیرة العرب دارای سه بخش اصلی است؛ بخش مركزی كه وسیع‏ترین قسمت جزیرة العرب را تشكیل می‏دهد و به صحرای عرب معروف است، بخش شمالی به نام حجاز است كه شهرهای مهم مكه و مدینه در آن قرار دارد و بخش جنوبی كه شامل منطقه یمن است. جزیرة العرب دارای بیابان‏های خشك و بی‏آب است و به جز در برخی مناطق مانند یمن، طائف و مدینه كشاورزی رونق چندانی ندارد.
كار عمدة ساكنان جزیرة العرب در صدر اسلام دامداری، بازرگانی و داد و ستد بود. چون این منطقه بین كشورهای آسیا و اروپا قرار داشت از نظر تجارت حائز اهمیت بود. در روزگاران قدیم چینی‏ها و هندی‏ها كالاهای خود را از این طریق به اروپا و مصر حمل می‏كردند. وجود كعبه كه مطاف و مورد احترام مردم جاهلیت بود اهمیت آن را دو چندان می‏كرد. با این وصف جزیرة العرب منابع اقتصادی و درآمد قابل اعتنایی نداشت، به همین سبب هیچ یك از كشورگشایان آن روزگار مانند امپراتوری‏های روم و ایران، جز در برخی موارد، چشم طمع بدان ندوخته بودند.
کلمات کلیدی:

بعثت

جزیرة العرب

تاریخ اسلام

وضعیت سیاسی و اجتماعی

دو طایفه بزرگ در جزیرة العرب زندگی می‏كردند، قحطانیان در جنوب و عدنانیان در شمال. قحطانیان عرب اصیل بودند كه به آنان عرب عاربه می‏گفتند و عدنانیان عرب مستعربه یعنی عرب غیر اصیل بودند، هر چند برخی از نویسندگان عرب مانند مؤلف اطلس السیرة‏النبویه /24 در وجود عرب مستعربه تشكیك كرده و منكر آن شده‏اند و عصر حضرت ابراهیم7 را عصر عربی می‏دانند. مردم این سرزمین خصوصاً شمال آن خشن، متكبر، خونخوار و چپاولگر بودند و گاهی برای مسأله‏ای بسیار جزئی جنگی بس طولانی برپا می‏داشتند. در جزیرة العرب به جز یمن، یمامه، عمان و بحرین نظام پادشاهی و حاكمیت دولت مركزی وجود نداشت. حاكمان قسمتی از این سرزمین همان رؤسای قبایل بودند كه تدبیر امور به دست آنان انجام می‏شد. در شهر مكه نیز سران طوایف در مسجدالحرام یا دارالنَّدْوَه انجمنی تشكیل می‏دادند و مشكلات بازرگانی، اختلافات قبیله‏ای و دیگر مسائل و معضلات را حل می‏كردند. در هر طایفه‏ای از قریش رئیسی بود و به نوشته محمد بن حبیب بغدادی در كتاب المُنَمَّق /331 ریاست قریش با عبد مناف بود و سپس به فرزندانش هاشم و عبدالمطلب رسید. عبدالمطلب در فضل و بزرگواری و شرافت از همه بالاتر و برتر بود. یعقوبی 2/11 می‏نویسد: قریش می‏گفتند عبدالمطلب ابراهیم دوم است.
در حجاز جز همان پیمان‏هایی كه بین قبایل منعقد می‏گشت و به موجب آن حقوق هر قبیله و وابستگان آن محترم شمرده می‏شد قانون دیگری وجود نداشت و اگر فردی جزء قبیله‏ای نبود و یا پیوندی با دیگر قبایل نداشت كسی از او دفاع و حمایت نمی‏كرد. به‏طور طبیعی قبایل بزرگ‏تر از حقوق بیشتری برخوردار بودند و می‏توان گفت زور و شمشیر یگانه قانون آن دیار به‏شمار می‏آمد.
دانلود در ادامه مطلب
عباس بازدید : 298 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

طرح های پاداش تشویقی و انواع پرداختهای تشویقی

چکیده:
همان طور که می‌دانیم در حال حاضر بسیاری از کارکنان تنها حقوق یا دستمزد ساعتی نمی‌گیرند، بلکه آنها از انواع پاداشها و مزایا و منافع نیز بهره مند می‌شوند . یکی از این موارد، سیستم‌های پرداخت تشویقی یا پرداخت بر اساس عملکرد است. تحقیقات نشان می‌دهند که پرداختهای تشویقی فردی در حدود 30% و پرداختهای تشویقی گروهی در حدود 15 تا 20 درصد بر عملکرد افراد و در نتیجه عملکرد کل سازمان اثر می‌گذارد .
پرداختهای تشویقی چیز تازه ای نیست‌، اما معمولاً به عنوان یک روش غیر سنتی جبران خدمت تلقی می‌گردد . تمایل به پرداختهای تشویقی یا پرداختهای بر اساس عملکرد ناشی از چالشهای رو به رشد رقابت شدید است .با اینکه درجات موفقیت این گونه پرداختها در سازمانهای مختلف متفاوت است، ولی آنها نقش بسیار مهمی در انگیزش کارکنان ایفا می‌کنند . البته مدیران منابع انسانی باید توجه داشته باشند که پرداختهای تشویقی تنها راه انگیزش نیست و نباید تنها با این گونه پرداختها انتظار حداکثر عملکرد را داشته باشند .
کلمات کلیدی:

پرداخت تشویقی

انواع پرداختهای تشویقی

طرح های پاداش تشویقی

مقدمه:
Alfred slaan یکی از اولین طرفداران طرح های پاداش تشویقی برای مدیریت ، طرح پاداش جنرال موتورز را در سال 1918 ایجاد کرد تا منافع را بین مدیران و سهامداران شرکت در یک خط قرار دهد. جنرال موتورز تصمیمات عملیاتی را تمرکز زدایی کرده بود و قبل از ایجاد طرح پاداش ، مدیران انگیزه کمی داشتند تا رفاه کلی اسزمان را در نظر بگیرند . در عوض آنها مایل بودند گاهی اوقات با هزینه رفاه شرکت روی اندازه گیری های عملکرد خودشان تمرکز کنند. همین که طرح پاداش برقرار شد مدیران اجرایی متوجه تر بودند که چه طور تلاش های فردی آنها بر رفاه کل سازمان اثر می گذارد.
امروزه تقریباً تمام مدیران مراکز به سود تمرکز زدایی شده در شرکت های سهامی بزرگ واجد شرایط پاداش ها و تشویق های غیر حقوقی دیگر هستند که اغلب 25 تا 50 درصد حقوق شان را تشکیل می دهد.شکل طرح های پاداش در سرتاسر شرکت ها متفاوت اند. پرداخت ها می تواند به شکل نقدی، سهام شرکت ، اختیار خرید سهام، سهم عملکرد، حقوق نقدی ناشی از تغییر ارزش سهام و واحدهای مشارکت در سود انجام شود. پاداش می تواند بر مبنای نتایج احتمالی شرکت یا بر مبنای سودهای احتمالی مربوط به بخش انجام شود. همچنین ممکن است بر مبنای عملکرد سالانه یا بر مبنای عملکرد در طول چندین سال باشد. پاداش ممکن است فوراً پرداخت شود به تعویق افتد یا در طول چندین سال گسترده شود.مدیریت می تواند عملکرد یک شرکت را با استفاده از هم اعداد حسابداری و هم بازده، سهامداران یعنی بازتاب اخیر یک ارزیابی بازار از اینکه شرکت چگونه خوب عمل می کند ، ارزیابی کند.
فهرست مطالب
اهداف آموزشی:1

فصل اول:طرح تشویقی در مدیریت

طرح های پاداش تشویقی مربوط به بخش :2
تضاد منافع در یک طرح پاداش تشویقی5
پاداش ها و چرخه عمر محصول6
نظریه های رفتار:7
دیدگاه نظریه ارزش مورد انتظار7
دیدگاه نظریه نمایندگی :8
ساختمان طرح تشویقی پیرامون ارزیابی متوازن:12
چشم انداز فرآیند تولید و تجارت داخلی:14
چشم انداز مشتری17
آیا رضایت مشتریان بازدهی دارد ؟20
انجام ارزیابی متوازن21
انجام با موفقیت ارزیابی متوازن تجربه FMC23
مسائل انگیزشی در طراحی سیستم های پاداش برای مدیران بخش و توابع آنها :24
قرار دادن پاداش ها بر مبنای عملکرد بخش یا عمکلرد کل شرکت ؟26
استفاده از فرمول های ثابت یا نظری بودن در تهیه کردن پاداش ها :27
ارزیابی عملکرد بر مبنای نتایج حسابداری یا بر مبنای عملکرد سهام ؟28
ارزیابی عملکرد مطلق یا ارزییابی عملکرد نسبی:29
افزایش استفاده از روش های مدیریت توسعه یافته در بخش خصوصی:32

فصل دوم: انواع پرداختهای تشویقی54

مقدمه54

دلایل اصلی استفاده از برنامه های پرداخت تشویقی عبارتند از :54

پرداخت متغیر و تضمین‌نشده56
پرداختهای تشویقی گروهی59
پرداخت برای کیفیت و خدمت به مشتری60

مزایا و معایب پرداختهای گروهی61

تمرینات62
منابع75
عباس بازدید : 127 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)
پژوهش مزبورباهدف تحلیل جایگاه زن درترانه های محلی انجام پذیرفته وبر شناخت موقعیت وجایگاه فرهنگی ، اجتماعی ، خانوادگی و اقتصادی زنان درترانه های محلی ازمنظر جامعه شناسی نظر دارد

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی

سروده ها و نغمه های فولکلور و بررسی مقام زن در آنها

چكیده :
پژوهش مزبورباهدف تحلیل جایگاه زن درترانه های محلی انجام پذیرفته وبر شناخت موقعیت وجایگاه فرهنگی ، اجتماعی ، خانوادگی و اقتصادی زنان درترانه های محلی ازمنظر جامعه شناسی نظر دارد.این پژوهش به دنبال این سوالات بوده است تصویر زنان درموضوعات فرهنگی ، اجتماعی،‌خانوادگی و اقتصادی )‌به چه صورت نمایان شده است ؟
عباس بازدید : 81 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

دانلود مقاله رشته آی تی

بررسی انتقال و جذب تكنولوژی

چکیده
انتقال و جذب تكنولوژی در جهان سوم ، مقوله پیچیده ای است كه هم از نظر علمی و هم از جنبه ابعاد فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی سالهاست نه فقط كشورهای در حال توسعه، بلكه بسیاری از مجامع پژوهشی غرب و سازمانهای بین المللی را به خود مشغول داشته است. سطح تكنولوژیهای كشورهای پیشرفته و جهان سوم فاصله محسوسی دارد.برای كاستن فاصله تكنولوژی كشورهای پیشرفته و كمتر توسعه یافته، انتقال تكنولوژی یك لازمه انكار ناپذیر است. انتقال تكنولوژی باروشهای مختلف و وسائل مختلف امكانپذیر است كه با توجه به موقعیت انتقال دهنده تكنولوژی وانتقال گیرنده تكنولوژی مشخص می‌شود .
کلمات کلیدی:

عصر اطلاعات

انتقال تكنولوژی

فناوری اطلاعات

مقدمه
اهمیت تكنولوژی به عنوان عامل اصلی و موتور توسعه اقتصادی در جهان امروزمشخص است . تكنولوژی در دامان دانش پرورش می یابد و اصولا در گذر از وادی تحقیق و توسعه می توان زمینه های كاربرد دانش در زندگی بشر را كشف و یا ایجاد كرد. كشور مابه دلیل سالها سلطه استكبار و غفلت از اهمیت تكنولوژی 20 تا 40 سال از كشورهای توسعه یافته عقبتر است .
ایجاد تكنولوژی نیازمند سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه و آموزش نیروی انسانی است . نرخ سرمایه گذاری كشورهای درحال توسعه ازجمله كشور ما بر روی تحقیق وتوسعه و آموزش بسیار پایین تر از كشورهای توسعه یافته است به طوری كه در سال 1990،كشورهای توسعه یافته 2/5 الی 2/8 درصد از تولید ناخالص ملی را صرف این امر كرده انددرحالی كه در همین زمان این رقم در سی كشور درحال توسعه كمتر از 0/3 درصد بوده است و 90 درصد بودجه تحقیقات دنیا توسط آمریكا، ژاپن و اروپا هزینه شده است .
بنابراین با این شیوه و فرایند طولانی مدت تبدیل ایده های پژوهشی به تولیدات اقتصادی شكاف تكنولوژیك بین كشورهای درحال توسعه و توسعه یافته روزبه روز بیشترمی شود. بنابراین تردیدی نیست كه تنها راه عملی جبران عقب ماندگی یك كشور یا یك بنگاه اقتصادی استفاده از تجارب موفق دیگران در عرصه های جدید است . به عبارت دیگر آنقدر منابع انسانی ، سرمایه و زمان وجود ندارد تا بتوان راهی را كه دیگران در مدت یك یا دو قرن و با سعی و خطاهای بسیار و صرف منابع زیادی طی كرده اند همانگونه پیمود. انتقال تكنولوژی راه كوتاهتر دستیابی به ثمره تحقیقات دیگر كشورها در حل مشكلات صنایع كشور است .
با مطالعه سابقه توسعه كشورهای درحال توسعه ، خصوصا كشورهای شرق آسیاملاحظه می گردد كه آنها در مسیر توسعه خود برای تسریع در حل مشكلات بخش صنعت ، بنیان تكنولوژی كشور خود را از طریق انتقال آن از سایر كشورهای توسعه یافته تقویت كردند و سپس با ایجاد زیربنای اقتصادی مناسب درصدد تقویت مراكز دانشگاهی و پژوهش خود برآمده اند.
بررسیهای انجام شده در "كنفرانس سازمان ملل متحد برای علوم و فنون در خدمت توسعه " نیز موید این نظر است . در برنامه عملی وین آمده است كه "اگر كشورهای درحال توسعه به عنوان یك راه حل دیگر قصد دارند كه خود دانشهای علمی و فنی ضروری جهت توسعه اقتصادی را بدون بهره گیری از دانشهای موجود كه نتیجه تحقیقات پژوهشگران و اندیشمندان جهان است كسب نمایند، این نه تنها عملی بس مشكل است ،بلكه باعث اتلاف غیرمنطقی نیروها می گردد. به علاوه دستیابی به چنین راه حلی در مدت زمانی كه كشورهای كم رشد جهت رسیدن به توسعه اقتصادی درنظر گرفته اند امكان پذیرنیست . اگر چنین تفكری در جهان مقبولیت یابد، پیشرفت فنی تمام كشورهای جهان منجمله كشورهای صنعتی مختل خواهدشد".
فهرست مطالب
نگرش جامع به انتقال تكنولوژی1
چکیده1
1 - مقدمه2

2 - تعریف انتقال تكنولوژی3

3 - اركان انتقال تكنولوژی4

1-3 - عرضه كننده تكنولوژی4

2-3 - متقاضی تكنولوژی ، آمادگیهاو هماهنگیها5

3-3 - ویژگیهای تكنولوژی مناسب6

4-3 - روش انتقال تكنولوژی7
1-4-3-الف : انتقال تكنولوژی به صورت رسمی7
2-4-3- انتقال تكنولوژی به صورت غیر رسمی11

4 - فرایند انتقال تكنولوژی12

1-4 - انتخاب و كسب تكنولوژی12
شكل 2 - مراحل انتخاب و كسب تكنولوژی های موردنیاز بنگاه13
2-4 - انطباق ، كاربرد و جذب تكنولوژی15
4-3 - توسعه و انتشار تكنولوژی16

5 - عوامل موفقیت انتقال تكنولوژی به كشورهای درحال توسعه17

- منابع و ماخذ:21
عباس بازدید : 105 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی

مدیریت ریسک اعتباری و اعتبار سنجی مشتریان بانکی

چکیده
صنایع مختلف با مخاطرات گوناگونی مواجه هستند كه بستگی مستقیم به ماهیت فعالیت و نوع روابط صنایع با محیط اقتصادی و تجاری پیرامون خود دارد، به نحوی كه می‌توان مخاطرات هر صنعت را با سایر صنایع ‌به طور كامل تفكیك و متمایز كرد. در این راستا صنعت بانكداری با توجه به ماهیت فعالیت‌هایش كه عمدتاً تجهیز و تخصیص منابع است، به طور گسترده با ریسك‌های اعتباری مواجه است. اگرچه ریسك‌های عملیاتی و نقدینگی نیز به نوبه خود از مخاطرات مهم و عمده صنعت بانكداری به شمار می‌روند، لیكن ریسك اعتباری از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. یکی از راه‌های کمی سازی و اندازه‌گیری ریسک اعتباری و در نتیجه مدیریت مناسب آن، استفاده از رتبه‌بندی اعتباری است. رتبه‌بندی اعتباری رویكردی است برای اندازه‌گیری ویژگی‌ها و عملکرد دریافت‌كنندگان ‌تسهیلات، بر‌اساس معیارهای کمی مانند اطلاعات مالی شرکت‌ها، تا از این طریق پیش‌بینی عملکرد آتی متقاضیان اخذ تسهیلات با مشخصات مشابه مقدور شود.
در این پایان نامه، به مفهوم ریسك اعتباری، ضرورت و اهمیت محاسبه آن، تبعات فقدان مدیریت ریسك اعتباری، مولفه‌ها و مدل‌های مربوط به محاسبه ضرر و زیان منتظره و غیر منتظره، اهمیت رتبه‌بندی اعتباری و معرفی معیارها و ضوابط و مدل‌های محاسبه رتبه‌بندی اعتباری پرداخته شده است.
کلید واژه ها:

احتمال نكول

ریسك اعتباری

رتبه بندی اعتباری

مولفه‌های ریسك اعتباری

مدلهای اندازه‌گیری ریسك اعتباری

مقدمه
در بازارهای پیچیده کنونی، تمامی صنایع با مخاطراتی مواجه هستند که در صورت عدم توجه به آن، با عواقب وخیمی مواجه خواهند شد. بانك‌ها نیز به عنوان موسسات واسطه وجوه، عهده‌دار جمع‌آوری مازاد نقدینگی جامعه و هدایت آن به صورت اعتبارات تخصیص یافته به واحدهای اقتصادی نیازمند نقدینگی هستند. یکی از عوامل مهم سلامت اقتصاد جامعه، کارکرد منظم و دقیق چرخه گردش پول بین بانک و مشتریان اعتباری است زیرا در صورت حبس منابع نزد مشتریان، چرخه گردش پول دچار نقصان شده و در عمل فاقد بازدهی مناسب خواهد شد.
اگرچه برای بانك ها ریسک عدم بازپرداخت تسهیلات توسط مشتری (ریسک اعتباری) یکی از مهم‌ترین مخاطرات محسوب می‌شود، لیکن مخاطرات و ریسک‌های دیگری همانند ریسک عملیاتی، نقدینگی، بازار و... نیز بر روند فعالیت‌های بانک تاثیر عمده‌ای دارند. با توجه به رقابت بسیار شدید و روزافزون بانك ها و موسسات مالی و همچنین پر رنگ شدن سایر ریسک‌ها، حیات بانك‌ها با تردید جدی مواجه شده است و همانطور که در بحران اقتصادی اخیر مشاهده شد عدم توجه به ریسک‌های عمده صنعت بانکداری و همچنین عدم اهتمام جدی به مدیریت ریسک جامع، باعث ورشکستگی تعداد بسیار زیادی از بانك‌های کوچک و متوسط شد که به منزله هشداری است برای سایر فعالان این صنعت.
به هر حال نقصان در سیستم گردش پول و اعطای اعتبارات، تمام فعالان اقتصادی را کم و بیش تحت تاثیر قرارداده و همانند امواج سهمگین لایه به لایه اقتصاد را با مشکل و معضلات جدی مواجه می‌سازد. در یک اقتصاد سالم، همه فعالان اقتصادی به نسبت سهم خود از مزایای کارکرد صحیح سیستم‌های مالی بهره مند خواهند شد که این مهم بجز با مشارکت همان فعالان اقتصادی برقرار نخواهد شد. مدیریت ریسک اگرچه دیرهنگام ولی با سرعت شگرف در موسسات مالی و بانك‌های ایران رشد کرده و به نظر می‌رسد صنعت بانکداری ایران در حال گذر از یک دوره انتقالی بین بانکداری عادی وبانکداری‌نوین و علمی است. دیری نمی‌پاید که بانك‌های ایرانی نیز مجهز به علوم و دانش نوین شده و در مقابله با چالش‌های پیش‌روی خود از ابزارهای کارآمد و موثر بهره‌مند خواهد شد.
فهرست مطالب
مقدمه6
مفهوم ریسک7
انواع ریسک7
ریسکهای غیر مالی و مالی7
بررسی انواع ریسکها در صنعت بانکداری10
مفهوم ریسک اعتباری11
اهمیت ریسک اعتباری در بانکها11
چالش های فقدان مدیریت ریسک12
محاسبه ریسک اعتباری مشتریان13
معیارهای رتبه بندی اعتباری مشتریان14
رویکردهای بال 2 در مواجهه با ریسک اعتباری18
مدل های امتیاز دهی اعتباری20
سیستم های خبره 25
هوش مصنوعی 28
مدل شبکه عصبی 29
برنامه ریزی ریاضی 29
روش تحلیل گسترده داده ها 29
طبقه بندی درختی 29
نزدیك ترین همسایه 30
فرآیند سلسله مراتب تحلیلی (AHP) 30
سیستمهای درجه بندی و نمردهی اعتباری 31
مدل احتمال خطی (LPM)31
مدل رگرسیون پروبیت(PM)34
تحلیل ممیزی (DA)35
محاسبه احتمال نكول مشتری49
منابع50

تعداد صفحات : 41

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1201
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 128
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 393
  • آی پی دیروز : 73
  • بازدید امروز : 1,135
  • باردید دیروز : 158
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,530
  • بازدید ماه : 1,530
  • بازدید سال : 21,394
  • بازدید کلی : 493,412
  • کدهای اختصاصی