loading...
فایلینا
عباس بازدید : 286 شنبه 08 خرداد 1395 نظرات (0)
ویدئوآرت در اواخر 1960 همزمان با تحولات اجتماعی، اعتراضات سیاسی و پیشرفت¬های تکنولوژیکی به ظهور رسید
دسته بندی دکترا
   
فرمت فایل doc
حجم فایل 433 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43

دانلود مقاله رشته رسانه

تاریخچه و نحوه شكلگیری ویدئوآرت

*قابل استفاده برای رشته هنر و نقاشی
مقدمه:
ویدئوآرت در اواخر 1960 همزمان با تحولات اجتماعی، اعتراضات سیاسی و پیشرفت¬های تکنولوژیکی به ظهور رسید و هنرهایی نظیر چیدمان، اجرا، عکس ، موسیقی و حتی در مواردی انیمیشن را به خدمت گرفت و در نقش یک رسانه، خود موجب تحولاتی در تاریخ هنر شد. سینما اغلب بعنوان قالب هنر قرن بیستم معرفی شده‌است و این به ابداع تصویر متحرك در نیمه¬ی دوم قرن نوزدهم بر‌می‌گردد كه روح جدیدی در تجربیات هنری و اساس فرم دمیده شد. زمانی‌كه در قرن بیستم‌،‌ تكنولوژی تلوزیون برای جمعیت بیشتری قابل دسترس شد، هنر تصویر متحرك برای نسل جدیدی از هنرمندان تجسمی مرسوم شد. فیلم،‌ دست‌و‌پاگیر و گران‌قیمت و البته با شالوده‌ای غنی و با شكوه، تنها به مفهوم خلق تصویرمتحرك نبود و تلویزیون‌، كه پیشتر توسط ناشران وسایل ارتباط‌جمعی و شركت‌های چند‌ملیتی كنترل می‌شد‌، تنها مقصد و سرنوشت نوارهای ویدیویی نبود.
در ١٩٩٥ تكنولوژی ویدئودر قالب پورتاپك شركت سونی ( و تولیدات ناشناخته‌تر نوركلو و كانكورد ) برای مردم غیر‌صنعتی شامل هنرمندان و فعالان قابل استفاده شد و یكبار دیگر انقلابی جدید در ساخت تصویر به وقوع پیوست. (Rush ,Michael, 2003, P7) گرچه آنچه ما درعرصه‌ی هنر، بعنوان تكنولوژی جدید از آن سخن می‌‌رانیم قبل از این‌كه بدست هنرمندان و عموم مردم برسد توسط فعالان صنعتی و نظامی تجربه شده و به گفته‌ی لوسی اسمیت آن‌چه ما آن را در رویدادهای هنری High-Tech می‌نامیم تكنولوژی دست چندم و پیش‌پا افتاده‌ی جامعه‌ی علمی و مهندسی به‌شمار می‌رود.
دوربین‌های دستی و ضبط‌كننده‌های نوار ویدیویی، كه به جای نوار دو اینچی (٥ سانتیمتری) نوارهای نیم اینچی نمایش می‌دادند توسط حرفه‌ای های تلوزیون استفاده شدند و علاوه بر آن راحتی، پویایی و پیش از این‌ها دردسترس بودن را برای هنر تصویر‌متحرك فراهم آوردند، گرچه این دوربین‌ها ارزان نبودند وقیمتشان در آن زمان حدود هزار تا سه هزار دلار بود. در اوایل سال ١٩٤٠ دوربین‌های نمایشگر فیلم ١٦ میلیمتری تولید شدند كه امكان ساخت فیلم‌های تجربی مستقلی را عرضه نمودند. بدین‌ترتیب پورتاپك مسیر را برای ویدئو آرت هموار ساخت ( همان، ص 7). ویدئو كه زمانی زیر شاخه‌ی فقیر سینما به شمار می‌آمد، به زودی خود ابزار مهمی در دستان هنرمندان شامل سازندگان فیلم، رقاصان، مهندسان و فعالان سیاسی شد كه آن‌را به منزله‌ی كارت ورود به شریان اصلی تلویزیون می‌دیدند. در این میان امكان تهیه‌ی گزارش‌های محلی نیز بسیار آسان‌تر می‌شد. اما باوجود آشکار‌ بودن شباهت، ویدئوآرت یک فیلم نیست. یکی از تفاوت‌های میان و‌یدئوآرت و فیلم ا‌ین است که ویدئوآرت مجبور است به خیلی از قرارداد‌های موجود در فیلم‌های سینمایی اعتماد نکند و آنها را کنار بگذارد.
کلمات کلیدی:

ویدیو آرت

تاریخچه ویدیو آرت

نحوه شكلگیری ویدیو آرت

فهرست مطالب
مقدمه1
طرح مسأله:6
سوالهای تحقیق:7
شیوهی گردآوری اطلاعات7
شیوهی تحقیق:8
پیشینهی تحقیق:9
تاریخچه و نحوه شكلگیری ویدئوآرت11
تاریخچهی ویدئوآرت20
زمینههای فکری جنبش20
زمینههای تکنولوژیکی26
ویدئو آرت در اروپا32
-آلمان ، هلند ، استرالیا32
بریتانیای كبیر34
فرانسه37
ویدئوآرت در آمریكای شمالی- کانادا38
فهرست منابع و مأخذ42
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1201
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 19
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 101
  • آی پی دیروز : 73
  • بازدید امروز : 188
  • باردید دیروز : 158
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 583
  • بازدید ماه : 583
  • بازدید سال : 20,447
  • بازدید کلی : 492,465
  • کدهای اختصاصی