loading...
فایلینا
عباس بازدید : 212 یکشنبه 11 بهمن 1394 نظرات (0)

مقاله کامل پسته

مقدمه:
یكی از ویژگیهای مناطق پسته خیز كشور شور بودن آب و خاك است. دربیشتر مناطق به علت بالا بودن غلظت نمك، قشری از املاح، سطح خاك و یا لایه های زیرین را فرا گرفته با هر بار آبیاری در این مناطق حتی با شیرین ترین آبها مقداری نمك به خاك افزوده می شود كه مقدار نمك اضافه شده به میزان اب داده شده به خاك و غلظت نمك موجود در آن بستگی دارد. موقعی كه آب از خاك با تبخیر و تعرق گرفته شد غلظت نمك موجود در محلول خاك ظرف 3 تا 7 روز پس از آبیاری ممكن است به 4 تا 10 برابر غلظت نمك اب آبیاری برسد. لذا ضروری به نظر می رسد كه در آبیاری با آب شور برای احداث باغ های پسته و یا درختان بارور در فصلهای گرم فواصل بین آبیاری را حتی المقدور كم نموده و در فصلهای سرد مقدار آب آبیاری برسد. لذا ضروری به نظر می رسد كه در آبیاری را جهت ابشوی افزایش دهیم. گفتنی است كه عناصر تشكیل دهنده ابهای شور نیز از عوامل حائز اهمیت می باشد. گاهی اوقات دو آب با یك میزان شوری به علت متفاوت بودن عناصر تشكیل دهنده اثر كاملا متفاوتی بر روی نهال یا درختان پسته دارند به طوری كه یكی از انها قابل استفاده و دیگری به هیچ عنوان مناسب ابیاری باغ پسته نمی باشد.
کلمات کلیدی:

پسته

مناطق پسته خیز

كشت و تولید پسته

نیازهای اكولوژیكی درخت پسته

عباس بازدید : 153 یکشنبه 11 بهمن 1394 نظرات (0)

پایان نامه کارشناسی مهندسی برق الکترونیک با عنوان لیزر الكترون آزاد free eleetron laser FEL

چکیده:
در یک لیزر الکترون آزاد هنگامی که باریکه الکترون وارد میدان ویگلر می شود در اثر حرکت با سرعت نسبیتی میدان ایستایی ویگلر بصورت یک موج الکترومغناطیسی در دستگاه مختصات باریکه الکترون ملاحظه می شود در اثر برهم کنش الکترونها با موج الکترو مغناطیس ناشی از میدان ایستایی ویگلرها پراکندگی تامسون اتفاق می افتد پراکندگی تامسون علی الاصول یک پراکندگی همدوس می باشد. بنابراین در اثر بر هم کنش الکترونها میدان ویگلر تابش همدوس یا لیزر خواهیم داشت. واضح است که در اثر این تابش باید از انرژی الکترونها کاسته شود.
کلمات کلیدی:

لیزر

میدانهای ویگلر

نور تقویت شده

لیزر الكترون آزاد

مقدمه‌ای راجع به لیزر:

دو اصطلاح "لیزر " و "میزر" مشخص كننده ادوات جدیدی‌اند موسوم به "تقویت كننده‌های كوانتومی" و مخفف به ترتیب «تقویت میكرو موج توسط گسیل برانگیختة تابش» و «تقویت نور توسط گسیل برانگیخته تابش» می‌باشند.بطور خلاصه، برای حصول عمل تقویت كوانتوم‌های انرژی ابتدا لازم است به محیط انرژی داده شود تا خاصیت تقویت كنندگی در آن بوجود آید یا اصطلاحاً فعال شود، در مرحله بعد جمعت فوتونها در اثر فرآیند «گسیل برانگیخته» در محیط فعال شده افزایش می یابد. و در آخرین مرحله ممكن است مقداری از فوتونها را با همان فاز بدرون محیط برگردانده شوند كه در شكل بصورت «پس خور مثبت» نشان داده شده است.
از نظر تاریخی مقاله اینشتین، را در زمینه ترمودینامیك آماری، برای بررسی مسئله جسم سیاه درون یك مشدد از دیده كوانتش انرژی برای اجزاء ماده و تصویر ذره‌ای نور «فوتون» استفاده كرده – كه نخستین طلیعه ظهور این ابزار می‌دانند. اما تحقق عملی آن در سال 1958 بطول انجامید.تا سرانجام در سال 1960 میمن با تابانیدن «تپ نوری شدید» حاصل از یک لامپ فلاش حلقوی، به یک میله مرکزی از جنس یاقوت مصنوعی توانست نخستین لیزر را بسازد. و تا امروز از مواد مختلف در حالات گوناگون (جامد- مایع- گاز و پلاسما) برای تقویت فوتونی در محدوده وسیعی از طیف استفاده شده است که همگی آنها با عنوان کلی لیزر شناخته می شوند.
عباس بازدید : 273 یکشنبه 11 بهمن 1394 نظرات (1)

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مکانیک و ریخته گری با عنوان تولید چدن با گرافیت فشرده با استفاده روش افزودن گوگرد به مذاب عملیات شده با منیزیم

چكیده:
چدن با گرافیت فشرده دسته‌‌ای از چدن‌ها می‌باشد كه دارای خواص مكانیكی و فیزیكی مابین چدن خاكستری و چدن داكتیل می‌باشد. گرافیت‌ها به صورت ذرات كرمی شكل می باشند و در مقایسه با گرافیت ورقه‌‌ای، كوتاه‌تر، ضخیم‌تر و دارای گوشه‌های گرد می‌باشند. روشهای مختلفی برای تولید این نوع چدن وجود دارد از قبیل افزودن منیزیم به همراه عناصر نادر خاكی، عملیات مذاب توسط آلیاژ فروسیلیكومنیزیم حاوی عناصر تیتانیوم و آلومینیم و یا افزودن گوگرد به مذاب عملیات شده با منیزیم.در این تحقیق از روش افزودن گوگرد به مذاب عملیات شده با منیزیم برای تولید چدن با گرافیت فشرده استفاده شد. گوگرد به صورت پودر پریت با دانه بندی زیر 100 مش جهت عملیات فشرده‌سازی گرافیت استفاده شد.
برای عملیات كروی كردن گرافیت‌ها از آلیاژ فروسیلیكومنیزیم با دانه‌بندی 1-4 میلیمتر استفاده شد. محدوده منیزیم از 035/0 درصد تا 088/0 درصد و محدوده گوگرد نیز از 014/0 تا 085/0 درصد انتخاب شد. اثر تغییرات نسبت Mg/S بر استحكام كششی، استحكام تسلیم، درصد ازدیاد طول، انرژی ضربه و قابلیت ماشینكاری نمونه‌ها مورد بررسی قرار گرفت. همچنین تاثیر تغییرات نسبت ‌Mg/S بر فاكتور شكل گرافیت، تشكیل كاربید و تغییرات درصد پرلیت و فریت مورد بررسی قرار گرفت. نتایج آزمایش‌ها نشان داد كه با افزایش نسبت Mg/S استحكام كششی، استحكام تسلیم، انرژی ضربه و درصد ازدیاد طول افزایش می‌یابد و قابلیت ماشینكاری بهبود می‌یابد. همچنین افزایش نسبت ‌Mg/S منجر به كاهش فاكتور شكل گرافیت و افزایش احتمال تشكیل كاربید بخصوص در مقاطع نازكتر می‌گردد.با كاهش ضخامت نمونه ها از 51 میلیمتر به 3 میلیمتر اندازه ذرات گرافیت از حدود 90 میكرومتر به حدود 45 میكرومتر كاهش یافت و نسبت CG:SG از 5:95 به 100:0 تغییر پیدا كرد.
کلمات کلیدی:

چدن با گرافیت فشرده

مکانیزم تشکیل گرافیت فشرده

ریز ساختاری و مورفولوژی چدن

روش افزودن گوگرد و حلالیت آن در مذاب

مقدمه
چدن با گرافیت فشرده دسته ای از چدنها هستند كه اخیراً به خانواده چدنها اضافه شده است. چدن با گرافیت فشرده چدنی است كه در آن گرافیتها بصورت كوتاه با گوشه های گرد كرمی شكل در ساختار ظاهر می شود. این نوع گرافیت دارای شكلی مابین ورقه های بزرگ چدن خاكستری نوع A و گرافیتهای كروی چدن داكتیل است [1]. تا اوایل دهه 1950 تولید قطعات چدن از جنس چدن با گرافیت فشرده به صورت تصادفی بود و بنابراین قطعات تولید شده از نظر كیفیت چندان مطلوب نبودند [2].تا دهه 1970 تمایل نسبتاً كمی به استفاده از مواد مهندسی در صنایع اتومبیل وجود داشت. چدنها بدلیل ارزان قیمت بودن و دارا بودن وی‍‍ژگیهای خاص از قبیل خواص مكانیكی و قابلیت ریخته‌گری خوب، معمولاً در اكثر كاربردها ترجیح داده‌ می‌شد.
اخیراً تلاشهای فزاینده‌ بمنظور كاهش وزن قطعات و بهبود كارایی، طراحان اتومبیل را وادار به جایگزینی موادی نظیر سرامیكها، آلیاژهای سبك و پلاستیكها نموده است. در راستای تحقیقات انجام گرفته توسط بیش از 30 شركت اتومبیل بهترین جایگزین ماده‌ای از خانواده چدنها، یعنی چدن با گرافیت فشرده تشخیص داده شده است [3].چدنهای با گرافیت فشرده گستره‌ای از چدنها هستند كه دارای خواص فیزیكی و مكانیكی مابین چدن داكتیل و خاكستری است و تولید آن نیز نسبت به دو نوع دیگر چدن مشكلتر است. این نوع چدن به دلیل دارا بودن همزمان استحكام، هدایت حرارتی، مقاومت خستگی حرارتی و مكانیكی و دیگر خواص از جمله مواد مهندسی است كه اخیراً توجه زیادی به آن شده است [4]. لذا انتخابی مناسب برای تولید بدنه موتور، سرسیلندر و دیگر قطعاتی بود كه همزمان استحكام و هدایت حرارتی را نیاز داشتند [1].
چدن با گرافیت فشرده بدلیل دارا بودن ساختاری مابین چدن خاكستری و داكتیل انتظار می رود كه دارای خواص مكانیكی بین چدن داكتیل و خاكستری باشد. استحكام، داكتیلیته و چقرمگی چدن با گرافیت فشرده بالاتر از چدن خاكستری و در حد چدن داكتیل است و هدایت حرارتی و ظرفیت جذبی آن بالاتر از چدن داكتیل است. قابلیت ماشینكاری آن بالاتر از چدن داكتیل است و كمتر از آن تولید سرباره می ‌كند و كمتر مستعد حفرات انقباضی و تشكیل كاربید است. به دلیل دارا بودن این خواص چدن با گرافیت فشرده در تولید قالبهای شمش، كفشك ترمز، سرسیلندرها، شیرها و بدنه موتورها كاربرد پیدا كرده است [5 و 6].
عباس بازدید : 118 یکشنبه 11 بهمن 1394 نظرات (0)

پایان نامه کارشناسی ارشد زبان و ادبیات عرب با عنوان فن الوصف بین التقلید و التجدید عند البحتری

 

بررسی كلیشه های نو و همچنین تقلیدی وصف نزد بحتری

چكیده :
پایان نامه ای كه پیش رو داریم ، به طور كلی به بررسی كلیشه های نو و همچنین تقلیدی وصف نزد شاعر مشهور عباسی یعنی بحتری می پردازد، و جوانب وصف او را كه از طرفی متأثر از پدیده های جدید عصر عباسی است و از طرف دیگر وابسته به فرهنگ كهن پیشینیان است به تصویر می كشد . أما آنچه كه توجه خواننده را به خود جلب می كند، توانایی إعجاب انگیز بحتری در آفرینش اوصافی زیبا از همه اموری است با آن در تعامل است یا به آن تعلق خاطر دارد . او با بهره گیری از ذوق سرشار و خیال نوپرداز خود، چنان به وصف موضوعات قدیمی و جدید می پردازد كه گویی قصد دارد كه در آن هنر بدیع خود را به نمایش بگذارد .این رساله كه مبتنی بر چهار فصل است ، به بررسی موضوعات وصفی بحتری پرداخته و میزان توانائی او را در این زمنیه بیان می كند. هر فصل نیز شامل زیر مجموعه هایی است كه مرتبط با عنوان هر فصل می باشد .
الف)فصل أول در واقع به عنوان مقدمه ای برای ورود به بحث أصلی ، به معرفی شاعر و زندگی پرفراز و نشیبش إختصاص دارد و به بررسی سلوك أخلاقی و هیئت ظاهری و مذهب و إعتقادات او می پردازد سپس تصویری از عصر او را كه عصر تمدن با شكوه عباسی و تغییر و تحول فرهنگی و أدبی است ، به نمایش می گذارد و شیوه ی رشد و نبوغ او را در آفرینش آن آثار بیان می كند ، و در نهایت به بیان جایگاه شعر بحتری در میان شاعران دیگر إشاره می كند.
ب) فصل دوم به بررسی مهمترین منابعی می پردازد كه بحتری در وصف از آنها بهره برده است ، كه از آن جمله ‌أسطوره ، تمدن جدید و همچنین فرهنگ با دیه نشینی است . این فصل به تحلیل نقش آن عوامل در شكل گیری اوصاف بحتری توجه دارد و میزان تأثیر پذیری بحتری را از تاریخ و أفسانه های كهن و تمدن جدید و با شكوه عباسی و همچنین ارزشهای كهن با دیه نشینان ر ا نشان می دهد.
ج ) فصل سوم به بحث درباره ی موضوعات جدیدی می پردازد كه بحتری به وصف آن همت گماشته است و هر آنچه ر ا كه در عصر شاعر ، در باب وصف ، جدید و بدیع تلقی می شود و ب حتری به وصف آن روی آورده است به تفضیل بیان می كند . و آن به دو بخش تقسیم می شود ، یك بخش شامل موضوعات جدید در وصف طبیعت است از جمله وصف بهار و گلها و پاركها و صف دریا و تورهای دریایی و همچنین نبردهای دریایی ... و بخش دیگر شامل موضوعات جدید در وصف أموری است كه زاییده ی عصر جدید عباسی و تمدن پیشرفته ی آن است از آن جمله قصرهای با شكوه عباسی و كشتیهای بزرگ سیاحتی و جنگی و شهرهای تمدن با نمایی كاملاً متفاوت از روستاهای مجاور آن و حوضچه ها و استخرهای زیبا در وسط قصرها و یا پارك ها را می توان نام برد.
د)فصل چهارم نیز موضوعات أصیل و قدیمی وصف را در أشعار بحتری مورد نقد و بررسی قرار می دهد، و از طرفی میزان پایبندی بحتری را به ارزشهای قدیمی با دیه و سنتهای دیرینه ی بادیه نشینان بیان می كند و از طرف دیگر مهارت او را در وصف أمور قدیمی مثل وصف حیوانات وحشی همچون شیر ، گرگ و اسب و یا أابرهای باران زا، می و باده و ساقی و در نهایت خرابیها و آثار به جای مانده از گذشتگان ، به تصویر می كشد.صحت اطلاعات مندرج در این فرم براساس محتوای پایان نامه و ضوابط مندرج در فرم را گواهی می نمایم.
كلید واژه ها:

وصف

تمدن جدید

فرهنگ بادیه

قصرهای مجلل

كلیشه های مدرن

شیفتگی و إعجاب

پادشاهان عباسی

كلیشه های قدیمی

عباس بازدید : 104 یکشنبه 11 بهمن 1394 نظرات (0)

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته زمین شناسی-تکتونیک و نفت با عنوان تحلیل ساختار و آنالیز شکستگی مخزن در میدان نفتی بلال با تکیه بر شکستگی زیر سطحی

چکیده:
شکستگی ها نقش بسزایی در تولید بالای نفت در میدانهای جنوبی ایران دارند و تحلیل صحیح آنها در افزایش تولید و کاهش هزینه ها بسیار سودمند است.این تحقیق بر روی میدان نفتی بلال انجام شده است.میدان نفتی بلال از میدان‌های نفتی ایران است، که در استان هرمزگان قرار دارد و در منطقه لاوان، در محدوده خلیج فارس مستقر می‌باشد. این میدان در نزدیکی آب‌های قطر واقع شده و شامل دو مخزن شناخته شده عرب و خاتیا است.با استفاده از اطلاعات پتروگرافی و نگارهای پتروفیزیکی اطلاعات لازم جهت مدل‌سازی مخزن عرب فراهم شد. جهت انجام این مطالعه ابتدا اطلاعات لازم جمع آوری، دسته بندی و به فرمت‌های مناسب تبدیل شد. جهت مدل‌سازی ساختار مخزن، نقشه‌های هم‌تراز عمقی با اطلاعات انحراف چاه و نقاط ورودی چاه‌ها مطابقت داده شد.
در نهایت نقشه هم تراز راس سازند عرب به عنوان نقشه پایه وارد نرم افزار شد. پس از ساختن مدل سه بعدی ساختار زون‌های مختلف، نتایج تفسیر اطلاعات پتروفیزیکی به مدل ساخته شده وارد شد. با توجه به تمرکز اطلاعات تنها در ۵ حلقه چاه، نرم افزار به شیوه درون یابی این اطلاعات را به سایر قسمتهای مخزن تعمیم داده‌است و بر این اساس نقشه پراکندگی خواص پتروفیزیکی مخزن تهیه شد.در نهایت میزان نفت در جا در هر زون و کل مخزن محاسبه گردید. بررسی حاضر نشان داد که مخزن عرب در این میدان در زون D بهترین کیفیت را از نظر نفت دهی دارد. میدان بلال در حال حاضر با ظرفیت کامل در دست تولید است و از زمان آغاز تولید اولیه از این میدان در ۱۲ بهمن سال ۱۳۸۱ تا پایان سال ۱۳۸۲، بیش از ۱۳ میلیون بشکه نفت به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار تولید شده‌است.
میزان نفت در جای این میدان ۲۹۳ میلیون بشکه برآورد شده‌است که حدود ۱۱۷ میلیون بشکه آن قابل برداشت است. ضریب بازیافت از این میدان نیز برای یک دوره ۱۴ ساله حدود ۴۰ درصد اعلام شده‌است. عمق متوسط مخزن میدان نفتی بلال در حدود ۶۰۰۰ فوت و درجه نفت آن بسیار خوب و سبک و در حد API ۴۱/۶ است.در این تحقیق براساس خطوط هم زمانی و محتوی گسلی ساخته شده است.همچنین برای مدل سازی دینامیکی میدان از نرم افزار پترن کمک گرفته شده است.آنالیز داده شکستگی های ساختمانی گنبد نشان می دهد که شکستگی ها در میدان بلال بصورت دسته شکستگی هایی است با گسل و شکستگی های هم مرکز که مربوط به ساختمان بالا آمدگی گنبد می باشد.
کلمات کلیدی:

شکستگی مخزن

میدان نفتی بلال

لاگ تصویر کمانه

مدل سازی دینامیکی

این پایان نامه از 6 فصل تشکیل شده است:

فصل اول:موقعیت جغرافیای میدان نفتی بلال

فصل دوم:زمین شناسی میدان نفتی بلال

فصل سوم:نمک شناسی در حوزه خلیج فارس و چینه شناسی

فصل چهارم:آنالیز و مدل سازی گسل

فصل پنجم:شکستگی ها در مخازن

فصل ششم:نتیجه گیری
عباس بازدید : 267 یکشنبه 11 بهمن 1394 نظرات (0)

پایان نامه کارشناسی صنایع غذایی با عنوان صنعت آدامس سازی

مقدمه:
سپاس خدای یکتا را که فرصت بخشید تا با تقدیم اثری از مجموعه آثار تکنولوژی ساخت فرآورده های غذایی، همچنان خویشتن را در صف سربازان اعتلای دانش و فرهنگ مرز وبوم بینگارم.
یکی از رفتارهای طبیعی انسان از کودکی تا سنین پیری، جویدن می باشد. در کشور ما عادت جویدن آدامس یک رفتار ناپسند شناخته می شود. در حالیکه در کشورهای غربی رفتاری متداول بوده و به عنوان یک عادت جایگزین شایسته، برای عادات مذموم سیگار کشیدن،‌ مصرف تنقلات پرکالری و غیره محسوب می گردد. جویدن آدامس برای بهبود بوی دهان، استحکام لثه و نیز درمان ناراحتی های ناشی از فشار هوا در مسافرت هیا هوایی مفید می باشد. آدامس های بدون قند برای تحریک ترشح بزاق در اشخاص دارای خشکی دهان و رفع التهاب یافت مخاط دهان در افراد با بی دندانی کامل تجویز می شود.
آدامس فرآورده ای است که از اختلاط صمغ پایه با شیرین کننده ها و ترکیباتی نظیر لسیتین، گلیسرین، طعم دهنده ها، رنگ، آنتی اکسیدان و نگهدارنده تهیه می گردد. در مقایسه با صنایع قنادی صنعت تولید آدامس بسیار کوچک می نماید. آینده این صنعت وابسته به تغییر نگرش به آن؛ تعیین اهداف بلند پروازانه، ایده های نو، شناخت علائق و نیازهای بالقوه مصرف کننده، دانش فنی روز و استفاده از ماشین آلات مدرن از قبیل مخلوط کن ها، اکسترودرها، غلطک ها، دستگاه های برش و تجهیزات پوشش دادن و بسته بندی می باشد.
کلمات کلیدی:

آدامس

مواد جویدنی

فناوری تولید آدامس

صنعت آدامس سازی

مواد جویدنی
کیفیت جویدن به نرمی و قابلیت انعطاف یا کیفیت و مجموعه خواص در بعضی مواد اطلاق می شود که هر چه جویده شوند متلاشی نمی گردند و با حالت لاستیکی نرم فقط تغییر شکل می دهند این مواد که اصطلاحاً جویدنی خوانده می شوند مادة اصلی آدامس هستند و به آن دسته از مواد طبیعی یا مصنوعی گفته می شوند که بر اثر جویدن متلاشی و خرد نمی شوند. این خاصیت در بسیاری مواد غذایی نظیر گوشت نامطلوب است ولی در بعضی مواد مانند آدامس خصوصیتی ممتاز می باشد. مواد جویدنی یا لاستیک مانند ممکن است از منشاء حیوانی (موم زنبور عسل) و یا گیاهی مانند موم سبوس برنج باشند و یا مصنوعاً از ترکیبات آلی تولید گردند مانند موم نفتی، در ذیل به تعدادی از این مواد تحت نام معمولی یا شیمیایی آنها اشاره شده است.
عباس بازدید : 201 یکشنبه 11 بهمن 1394 نظرات (0)

مقاله بررسی ایرادهای رنگ

بروز اشکالات احتمالی و رفع آنان در صنایع رنگ و رنگ آمیزی

علم رنگسازی فقط و فقط به دانش، ارائه فرمول و توانائی ساخت منتهی نمی گردد و بلکه یکی از پارامتر های بسیار مهمی که یک موسسه رنگسازی را موفق، مرغوب و با ثبات می دارد همانا شناخت و علم و تجربه چگونگی کاهش و یا رفع بروز اشکالات در رنگ و رنگ آمیزی در مراحل ساخت، کاربرد، تشکیل فیلم و خشک و سخت شدن فیلم نهائی می باشد.بروز اشکالات در رنگ بیشتر در هنگام کاربرد و تشکیل فیلم اتفاق می افتد و در صورتیکه شیمیست مربوطه شناخت و تجربه کافی در بر طرف نمودن آنان نداشته باشد هیچ گاه قادر به ارائه یک رنگ مرغوب، مطلوب و دلخواه به مشتری نخواهد بود. لذا در ذیل علل و چگونگی رفع تعدادی از عیوب فوق الذکر جهت سهولت و تسریع آمده است و اما لازم به توضیح است که آنچه که درباره شناخت علل عیوب آمده است با توجه به این فرض است که فرمولزاسیون صحیح بوده و رنگ ظاهراً استاندارد ساخته شده و علل جانبی و احتمالاً اشتباهات شخص مصرف کننده و یا قسمت ساخت باعث پیدایش عیوب مذکور گردیده است.
کلمات کلیدی:

صنایع رنگ

رنگ آمیزی

علم رنگسازی

بررسی ایرادهای رنگ

عباس بازدید : 167 یکشنبه 11 بهمن 1394 نظرات (0)

مقاله اصـــلاح نـژاد خوک – دلفین

مقدمه
هدف رده بندی جدید نه تنها توصیف ، تشخیص و مرتب کردن موجودات در سطوح مناسب است ، بلکه شامل درک تاریخ تکامل و مکانیزهای آنها نیز می شود. روشهای اولیه به طور عمده تنها بر خصوصیات مشاهده شده استوار بودند و به تفاوتهای زیر گونه ای توجه نداشتند.بنابراین بسیاری از گونه ها به وسیله یک یا تعداد محدودی نمونه شناسایی می شوند.در حال حاضر توجه زیادی به تقسیم بندی فرعی گونه ها مانند زیر گونه و جمعیتها مبذول می گردد. گونه مرفولوژیکی سابق اکنون گونه بیولوژیکی نامیده می شود که خصوصیات اکولوژیکی ، ژنتیکی ، بیوشیمیایی و سایر خصوصیات را شامل می شود. همه این روشهای جدید در توضیح ساختار واقعی گونه و موقعیت تکاملی آن سهم بزرگی دارند. ولی از آنجایی که اغلب روشهای جدید به روشهای خاص نیاز دارند این روشها نیز مستلزم پاره ای مسائل می باشند.
عباس بازدید : 281 یکشنبه 11 بهمن 1394 نظرات (0)

پایان نامه رشته کشاورزی و محیط زیست با عنوان منابع طبیعی منطقه 12 تهران و نقش آن در كاهش آلودگی‌ها

چكیده
با افزایش قیمت انرژی و تأثیر آن در مصرف و آلاینده‌های موجود در شهرها به خصوص شهر تهران و احتمال به وقوع پیوستن سیلابهای شهری راه كارهایی در جهت كاهش آلودگی‌ها و جلوگیری از سیلابها ارائه شده است .گیاهان همواره به عنوان جزء بسیار عمده‌ای در شالوده شهرها محسوب می‌شوند . امروزه گسترش فضای سبز و تزئین شهر توسط گیاهان زینتی و گیاهان مقاوم در برابر آلودگی‌ها بسیار رایج است .
به طوری كه گیاهان نقش بسیار مهمی را در كاهش انواع آلاینده‌های شهری و كنترل سیلابها ، تعدیل میكروكلیما و نیز كاهش انرژی مصرفی ساختمان‌ها و كاهش سرعت باد ایفاء می‌كنند .كاشت گیاهان در محل‌های مناسب تأثیر مهمی در كاهش سرعت و تغییر جهت و در نتیجه در كمیت تبادلات هوائی و كاهش انرژی مصرفی ساختمان‌ها برای گرمایش دارد . همچنین تأثیر سایه درختان و درختچه‌ها در اطراف منازل در كاهش انرژی مصرفی ثابت شده است .در جهت استفاده بهینه از گیاهان باید سعی شود گیاهانی كه در آپارتمان مورد استفاده قرار می‌گیرند در محیط مناسب باشند و مناسب آپارتمان باشند . باید درآپارتمانها از گونه‌های مقاوم در برابر محیط زیست منازل استفاده شود .یكی از فضاهای سبز شهرها پاركها می‌باشد كه باید در آن گونه‌های مناسب مثل سرو ، شمشاد ، سیاه‌آل ، بلوط ، ممرز كاشته شود تا در كاهش آلودگی‌های شهری مؤثر واقع شوند .
کلمات کلیدی:

فضای سبز

تاریخچه گیاهان آپارتمانی

ضرورت فضای سبز شهری

منابع طبیعی منطقه 12 تهران

مقدمه
هزاران سال است كه موجودات بر این كره خاكی زندگی می‌كنند . همه موجودات با تبعیت از قوانین و نظام طبیعت ، خود را با آن سازگار ساخته‌اند . تنها انسان است كه از قوانین سر پیچی كرده با فكر اینكه سلطه‌ی بیشتری بر طبیعت داشته باشد موجب تحولاتی گاه عظیم در آن گشته است . این تغییرات همواره سودمند نبوده‌اند بلكه در بسیاری موارد باعث آلودگی‌های مختلف نیز شده است . حال باید به دنبال راه حلی برای كاهش این آلودگی‌ها و رفع مشكلات به وجود آمده باشیم .یكی از سودمندترین راه حل‌ها گسترش فضای سبز و پرورش گیاهان مختلف می‌باشد كه نتایج خوبی از آن دیده شده است .در چند دهه‌ی اخیر به تدریج فضای سبز بسیاری از شهرهای كشورمان چهره‌ای تازه پیدا كردند كه غالبأ چندان متناسب با فرهنگ و طبیعت و اقلیم منطقه نبودند . در توسعه فضای سبز شهرها چندان اثری از درختان سنتی كه زمانی با صلابت و ابهت سایه‌های ژرف خود را بر سنگفرش‌های خیابانها گسترده بودند باقی نماند .
این روند تغییر در سیمای فضای سبز شهرها به طور عمده متأثر از تفكر یك بعدی در ارزیابی درختان مناسب برای شهرها و ندانستن دیدگاههای هنری و زیست محیطی در برنامه‌ریزی فضای سبز شهرهای رو به توسعه در چند دهه‌ی اخیر بوده است .اثرات انكار ناپذیر پوشش گیاهی در بهبود وضعیت زیست محیطی ، تعدیل شرایط اقلیمی و كاهش آلودگی‌های گوناگونی كه گریبانگیر شهرهای بزرگ شده است ،بیش از پیش اهمیت توسعه هدف‌دار و برنامه‌ریزی شده فضای سبز را آشكار می‌سازد .سازمان پاركها و فضای سبز شهر به همین منظور و به انگیزه تسریع در روند رشد و توسعه كمی و كیفی فضای سبز همگام با برگزاری دوره‌های آموزش مستقیم ، به اجرای برنامه‌های آموزش از طریق تألیف ، ترجمه و چاپ تازه‌ترین مقالات و مباحث تخصصی مبادرت نموده است .از دیدگاه شهرسازی ، فضای سبز عبارت است از بخشی از سیمای شهر كه از انواع پوشش گیاهی تشكیل شده است . از دیدگاه زیست محیطی فضای سبز شهری عبارت است از فضایی نسبتاً وسیع متشكل از پوشش‌های گیاهان ، با ساختی شبه جنگلی و برخوردار از بازدهی زیست محیطی ،با اكولوژیكی معین و درخور شرایط زیست محیطی حاكم بر شهر .
عباس بازدید : 194 یکشنبه 11 بهمن 1394 نظرات (0)

پایان نامه کشاورزی با عنوان كشاورزی صنعتی

مقدمه
كشاورزی صنعتی كه با نابودی كشاورزی سنتی همراه بوده است، در سایه ادعاهایی كه عمدتاً توسط صاحبان صنایع جدید و در رأس آن صنعت بیوتكنولوژی ابراز می‌شود، در حال گسترش است. نویسنده در این پایان نامه، با استناد به اطلاعاتی مستدل و علمی، به رد نظریاتی می‌پردازد كه برتری كشاورزی صنعتی، بر پایه آن بنیان نهاده شده است.ادعای اول: كشاورزی صنعتی به معضل گرسنگی پایان می‌دهدادعای فوق، ادعایی نادرست است، چرا كه گرسنگی امروز، نه محصول كمبود غذا بلكه زاییده فقر است. كشاورزی صنعتی با افزایش هزینه‌های كشاورزان، وضعیت را بر كشاورزان سخت‌تر نموده و در كشورهای در حال توسعه، موجبات دوری و جدایی كشاورزان از زمین‌هایشان را فراهم آورده است.
هم‌اكنون هشتصد میلیون نفر در سراسر جهان از گرسنگی رنج می‌برند. در هند، دویست میلیون نفر، در برزیل، هفت میلیون نفر و در ایالات متحده، 33 میلیون نفر با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌كنند و خلاصه این كه در هر چهار ثانیه یك نفر از سوءتغذیه می‌میرد. اگرچه ارتباط دادن گرسنگی با كمبود مواد غذایی، پدیده جدید و ظاهراً غیرمنطقی‌ای نیست، اما واقعیت‌ها حكایت از آن دارد كه بیش از نیاز ما، غذا در سراسر جهان وجود دارد و این موضوع، حتی در كشورهایی كه با معضل گرسنگی مواجهند نیز صادق است.میزان گندم، برنج و غلات تولیدی در دنیای امروز، می‌تواند 3500 كالری مورد نیاز روزانه هر فرد را تأمین نماید. از این رو می‌توان ادعا نمود كه محصولات تولید شده در جهان، توانایی تأمین 25/1 كیلو غلات، حبوبات و خشكبار، 500 گرم میوه و سبزیجات و حتی 500 گرم گوشت، شیر و تخم‌مرغ را برای هر فرد دارد.
کلمات کلیدی:

كشاورزی سنتی

كشاورزی صنعتی

صنعت بیوتكنولوژی

مكانیزاسیون كشاورزی

* ادعای دوم: غذاهای صنعتی، سالم، ایمن و مقوی هستند
كشاورزی صنعتی نه تنها سلامت و ارزش غذاها را به خطر می‌اندازد، بلكه به افزایش بیماری‌هایی همچون سرطان، چاقی و بیماری‌های قلبی دامن زده است، چرا كه پیامد این نوع كشاورزی، باقی ماندن سموم آفت‌كش مضر در میوه‌ها و سبزیجات، افزایش آنتی‌بیوتیك‌ها و هورمون‌های رشد و آسیب رساندن به كشاورزان و مصرف‌كنندگان بوده است.اگر سری به یك سوپر ماركت بزنیم، این باور در ما شكل می‌گیرد كه ظاهراً هیچ مشكلی در این گونه محصولات غذایی وجود ندارد. سیب‌ها می‌درخشند و سیب‌زمینی‌ها عاری از هر گونه لكی هستند و تصاویری تماشایی و رنگارنگ بر بسته‌های بیسكویت و شیشه‌های مربا نقش بسته است و درحقیقت این گونه به نظر می‌رسد كه هیچ محلی برای خرید غذاهای سالم و بی‌خطر به جز این محل وجود ندارد.
عباس بازدید : 359 یکشنبه 11 بهمن 1394 نظرات (0)

ایمنی صنعتی در محیط کار

نقش بخش‌های عملیات و تعمیر و نگهداری در مدیریت ایمنی فرآیند:

در هر تأسیساتی، بخش‌های‌ عملیات و تعمیر و نگهداری، در هسته‌ی مرکزی برنامه‌ی مدیریت ایمنی فرایند قرار دارند. این بخش‌ها برای اجرای همه‌ی اجزاء برنامه‌ی مذکور، ضروری می‌باشند؛ اگرچه نوع و وسعت (میزان) تعامل آنها با هر جزء متفاوت است. فصل‌های باقی مانده از این کتاب به نقش های ایمنی فرایندِ سرپرستان خطوط اول و دوم بخش‌های عملیات و تعمیر و نگهداری در هر فاز بخصوص از چرخه‌ی عمر واحد صنعتی، اختصاص داده شده می شوند.در مقابل، این فصل نقش بخش‌های عملیات و تعمیر و نگهداری را در اجرای هر جزء از برنامه‌ی ایمنی فرایند (که در جدول ۲-۱ لیست شده‌اند)، به هنگام فازهای مختلف از چرخه‌ی عمر واحد صنعتی توصیف می‌کند.
مدیریت تغییر، یک جزء اصلی از برنامه‌ی ایمنی فرایند می‌باشد، و سرپرستان عملیات و تعمیر و نگهداری تنها کسانی هستند که می‌توانند تضمین کنند که، اصول و روش های اجرایی مدیریت تغییر به درستی اجرا می‌شوند.بنابراین، قسمت عمده این فصل، به نقش این سرپرستان در اجرای فعالیتهای مدیریت تغییر تخصیص داده می شود. میزان تعامل آنها، همان طور که در زیر نشان داده شده است، به ماهیت فعالیت بستگی دارد. این تعاریف نقش‌ها فقط به عنوان مثال ذکر شده‌اند و ممکن است از یک شرکت به شرکت دیگر بسته به ساختار سازمانی مدیریت ایمنی فرایندشان، متفاوت باشد.
کلمات کلیدی:

ایمنی صنعتی

مدیریت ریسک فرایند

مدیریت ایمنی فرآیند

فهرست مطالب
ایمنی صنعتی در محیط کار 1
نقش بخش‌های عملیات و تعمیر و نگهداری در مدیریت ایمنی فرآیند: 2
نقش رهبری: 3
نقش مشارکتی: 3
نقش مشاوره‌ای: 3
تعامل جزئی (بسیار کم): 4
٢-٢ـ دانش فرآیند و مستندسازی 5
٣-٢- بازنگری پروژه‌ی سرمایه‌ای و طراحی روش‌های اجرایی 6
۴-۲ مدیریت ریسک فرایند 7
٥-٢ سلامتی تجهیزات و فرایند 8
٦-٢فاکتورهای انسانی 15
٧-٢آموزش و عملکرد 16
۸-۲ تحقیقات بروز حادثه 20
٩-٢استانداردها، کدها و مقررات 21
١٠-٢ممیزی‌ها و اقدامات اصلاح شده 21
١١-٢ارتقاء دانش ایمنی فرآیند 23
١۲-٢مدیریت تغییر 23
۱-۱۲-۲اهمیت تغییرات 25
٢-۱٢-٢نمونه‌هایی از آموزه‌های ناشی از نقص مدیریت تغییر 25
٣-۱٢-٢چه چیزی یک تغییر را تشکیل می‌دهد؟ 28
4ـ12ـ2ـ قدرت تغییر فرایند 31
13ـ2ـ خلاصه: 36
4ـ فاز ساخت واحد صنعتی: 37
1ـ4ـ نقش بخشهای عملیات و تعمیر و نگهداری 38
1ـ1ـ4ـ ارتباط و هماهنگی با تیم پروژه 39
3ـ1ـ4ـ بازرسی از نصب تجهیزات 50
2ـ4ـ مواد سازنده 51
3ـ4ـ ساخت و بازرسی تجهیزات (سفارشی) مشتری 52
4ـ4ـ نصب اجزا 53
1ـ4ـ4ـ نصب سیستم لوله‌کشی 54
2ـ4ـ4ـ مجموعه‌ی فشارشکن (تخلیه فشار) / هواکش (تهویه) 59
3ـ4ـ4ـ دیگر سیستم‌های ایمنی 61
5ـ4ـ نگهداری سوابق تجهیزات 62
http://googleshop.fileina.com/product-31051-ايمني-صنعتي-در-محيط-کار.aspx دانلود
عباس بازدید : 161 یکشنبه 11 بهمن 1394 نظرات (0)

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی استخراج معدن با عنوان امكان فرآوری آلونیت با استفاده از روش‌های شیمیایی

چکیده:
در ابتدا هدف اضافه کردن رسوب آلونیت بر آرد خام برای تولید سیمان پورتلند است که ارزان است برای جانشینی برای سنگ گچ استفاده می شود.
در آزمایشات هر دو در دمای 1450 و بعد 1300 می سوزند نتیجه اینگونه می شود از لحاظ مشخصات معدن شناسی هیچ تفاوتی ندارد و بخوبی فرم یافته است. روش اسپکتروسکوپی NIR را برای تحلیل آلونیت ها بررسی می کنیم. که باقدرت بسیار بالا توانایی تمایز آلونیت با راحتی زمانیکه فرمول مواد معدنی تا حد و زیادی مرتبط است دارد .
این روش پتانسیل زیادی به عنوان ابزار اسپکتروسکوپی مواد روی سیار و به ویژه در مریخ دارد.به معرفی آلونیت می پردازد که از کانیهای سولفات ها هستند.نواحی طیفی نزدیک IR به راحتی می توان به 4 دسته تقسیم کرد.این روش تاکنون عمیقاً برای مطالعه ی آلونیت ها به کار برده نشده است.در ادامه روش استروسکوپی Raman بررسی می شود که در 2984 و vvk برای مشخص کردن آلونیت های استفاده می شود که M کاتیونهای یک ظرفیتی است .طیف Room این روش تمایز بین آلونیت های ترکیبی باکاتیونهای مختلف را ممکن می سازد.
آلونیت ها در مریخ فراوان است چون وجود آب در مریخ در حال با گذشته ثابت شده و آلونیت در ذخایر معدنی تبخیر بافته یافت می شود.آلونیت ها بخشی از گروه سوپر مواد معدنی که شامل آلونیت ها و ژارومیت ها است. و تمامی آنهایی که با طیف Raman مشخص می شوند است . بعد درباره ی استخراج آلونیت در اسیدسولفوریک و هیدروکلریک صحبت می شود که در یک تراکتور گروهی مطالعه شده است اثرات دمای واکنش، غلظت اسید ، اندازی ذره ، دمای خشک کردن زمان خشک کردن و نسبت فرایند مولار روی فرایند استخراج مورد بررسی قرار گرفته است.
دمای خشک کردن پارامتر مهمی است که روی سایر فرآیندها تاثیر می گذارد بقیه تاثیر کمتری دارند .آلونیت ها در حالت خالص بی رنگ هستند اما به دلیل ناخالصیهای موجود به رنگای سفید – خاکستری ، سفید – زرد و قرمز یافت می شوند آلونیت باید در دمای به مدت 60 دقیقه خشک شود تا استخراج بهینه حاصل شود نسبت 6% بهینه است .با توجه به قیمت به نظر می رسد از نظر فنی و اقتصادی اسید سولفوریک مناسب تر است و بعد شرایطی که در آن ماکزیمم حاصل استخراج آلومینیوم بدست آمده مشخص می شود
* سپس به چگونگی جذب فسفات از محلول آلونیت می پردازیم. به نظر می رسد با افزایش دمای خشک کردن جابجایی فسفات افزایش و با کاهش pH افزایش می یابد همزمان با کاهش اندازه ی ذره ی آلونیت، نرخ جذب فسفات افزایش می یابد.آلونیت چون فراوان و ارزان است بنابراین پتانسیل بالایی برای جذب فسفات دارد .
کلمات کلیدی:

فرآوری آلونیت

اسپکتروسکوپی

سینتیک استخراجی آلونیت

روش‌های شیمیایی فرآوری آلونیت

آلونیت

فرمول شیمیایی آلونیت است دارای سیستم تبلور رمبوئدربک می‌باشد.آلونیت در رده بندی سولفات ها قرار دارد. دارای جلای شیشه ای و همچنین مانند میکاجلای صدفی دارد.شکستگی ندارد و دارای کلید از مناسبی است.کانی شفافی می باشد که خاصیت مغناطیسی ندارد.شکل ظاهری آن از لحاظ بلور به صورت دانه ای می باشد.تقریباً کمیاب بیشتر در شوروی سابق، ایتالیا، آمریکا و استرالیا یافت می شود.در ترکیب شیمیایی آن و و همچنین می باشد.رنگ آلونیت بیشتر سفید خاکستری، زرد و قرمز یافت می شود.
رنگ خاکه ی آن هم سفید رنگ است.دارای پاراژنز با هالوزیت، کائولینیت و ژیبسیت است.منشأ شکل آلونیت ها منشأ آذرین و آتشفشانی است.شکل بلورهای آن رمبوئدر یا لوزی شکل و صفحه ای است.چگالی آن حالات مختلفی دارد که حداقل 2.7 و حداکثر 2.8 می باشد. و از لحاظ سختی هم حداکثر 4 و حداقل 3.5 است.آلونیت ها در تهیه ی زاج سفید نیز کاربرد دارند که در آن کاتیون تک ظرفیتی پتاسیوم و کاتیون سه ظرفیتی آلومینیوم می باشد و تحت عنوان زاج آلومینیوم پتاسیم شناخته می شود.
فهرست
1-فصل اول:کلیات 1
1-1 آلونیت 2
1-2 زاج سفید 3
1-3 کاربرد آلونیت 5

فصل دوم:آزمایش رسوب سازی آلونیت - ژارومیت در مخلوط خام جهت تولید سیمان پورتلند و کلینک های سیمان با پایه ی سولفوآمونیت

2- آزمایش اضافه کردن رسوب آلونیت به آرد خام درجهت تولید پوتلند و آجرهای سیمانی سولفوآلونیت 7
2-1- مقدمه 8
2-2- آزمایشات 10
2-3- نتایج و مباحث 15
2-3-1- تحلیل های شیمیایی 15
2-3-2- تحلیل های معدنی انکسار اشعه ی X 17
2-3-3- آزمایش میکروسکوپیک بخش های صیقلی 19
2-4- نتیجه گیری 22

فصل سوم:اسپکتروسکوپی با استفاده از اشعه مادون قرمز نزدیک بر روی آلونیت های طبیعی

سولفات
3- اسپکتروستکوپی با استفاده از اشعه مادون قرمز 23
3-1- مقدمه 24
3-2- آزمایشات 27
3-2-1- کانیها 27
3-2-2- اسپکتروسکوپی مادون قرمز نزدیک (NIR) 28
3-2-3- اسپکتروسکوپی نیمه IR 29
3-3- نتایج و مباحث 30
3-4- نتایج 34

فصل چهارم:مطالعه ی استروسکوپی زمان برروی آلونیت ها

4- مطالعه ی اسپکتروسکوپی آلونیت ها 35
4-1- مقدمه 36
4-2- آزمایشات 38
4-2-1- مواد معدنی 38
4-2-1-1- روش کارترکیب آلونیت آمونیوم 38
4-2-1-2- روش کار ترکیب آلونیت سدیم 40
4-2-1-3- روش کار ترکیب آلونیت پتاسیم 40
4-2-2- انکسار اشعه ی X 40
4-2-2-1- اسپکتروسکوپی مادون قرمز 41
4-2-2- 2- اسپکتروسکوپی Raman 41
4-3- نتایج و مباحث 42
4-3-1- انکسار اشعه ی x . 42
4-3-2- استروسکوپی Raman . 44
4-3-3 – ناحیه ی هیدروکسیل . 51
4-4- نتیجه گیری . 53

فصل پنجم:سینتیک استخراجی آلونیت با استفاده از اسیدسولفوریک و اسید هیدروکلروریک

5- سینیتک استخراج آلونیت در اسید سولفوریک و اسید هیدروکلریک.54
5-1- مقدمه . 55
5-2- روشها ومواد . 57
عباس بازدید : 187 یکشنبه 11 بهمن 1394 نظرات (0)

گزارش كارآموزی مهندسی معدن در كارخانه خلیج مركزی

مقدمه:
قبل از انتشار گزارش كارآموزی لازم است ابتدا در مورد شن و ماسه و کاربرد آن مختصر توضیح داده می‌شود.شن وماسه و ماسه بادی(لای، سیلت و رس را در اصطلاح ماسه بادی گویند)دارای تعریف مختلفی میباشند.بر طبق طبقه بندی وزارت کشاورزی آمریکا شن وماسه به این ترتیب معرفی میشوند:
شن :ذراتی دارای قطر بزرگتر از 2میلیمتر
ماسه : ذراتی دارای قطر بین 05/0 تا 2میلیمتر
ماسه بادی : ذراتی دارای قطر کوچکتر از 05/0 میلیمتر
بر طبق طبقه بندی آشتو شن وماسه به این ترتیب معرفی میشوند
شن :ذراتی دارای قطر بین 2تا 75میلیمتر
ماسه : ذراتی دارای قطر بین 075/0 تا 2میلیمتر
ماسه بادی : ذراتی دارای قطر کوچکتر از 075/0 میلیمتر
بر طبق طبقه بندی متحد (یونیفاید) شن وماسه به این ترتیب معرفی میشوند:
شن :ذراتی دارای قطر بین 75/4 تا 2/76 میلیمتر
ماسه : ذراتی دارای قطر بین 075/0تا 75/4 میلیمتر
ماسه بادی : ذراتی دارای قطر کوچکتر از 075/0 میلیمتر
کلمات کلیدی:

مصالح کوهی

مصالح آبرفتی

کاربرد شن و ماسه

مصالح پر کننده معدن

انواع معدن شن وماسه

فهرست مطالب
مقدمه 1
عباس بازدید : 122 یکشنبه 11 بهمن 1394 نظرات (0)

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی استخراج معدن با عنوان

بررسی امکان فرآوری کانی های میکادار با استفاده از مواد شیمیایی مختلف

مقدمه:
از سیلیکات‌های آبدار آلومینیوم وپتاسیم است که اغلب محتوی (Mg, Fe) که رنگ ظاهری کانی را تیره می‌کنند است. در دستگاه کج لوزی (مونوکلینیک) متبلور می‌شود. دارای قابلیت ارتجاع وانعطاف است.از اقسامش میکای سفید (مسکوویت)که دارای پتاس و فاقد منیزیم وآهن است ومیکای سیاه(بیوتیت)که علاوه بر پتاس .منیزیم وآهن نیز دارد. HCl , H2SO4 بر میکای سفید بی اثر ولی بر میکای سیاه موثر است.کلریت (میکای سبز)که از تجزیه بیوتیت حاصل می‌شود.پگماتیت‌ها در عمق 7 تا 11 كیلومتری تشكیل شده‌اند. اكثراً واجد 2 نوع میكا و كا‌نی‌های فرعی نظیر گارنت، تورمالین، كیانیت، زیركن، آپاتیت و مونازیت هستند. این گروه معمولاً به شكل پرشدگی شكستگی‌ها در سطح وسیعی توزیع شده است. پتانسیل اقتصادی این گروه بسیار كم و بندرت برای اورانیوم و عناصر كمیاب مقرون به صرفه اقتصادی است.
کلمات کلیدی:

میکا

مواد آلی پپتیدها

کانی های میکادار

سیلیكات‌های صفحه ای

كاربرد كلكتورهای مختلف

کانی های آلومینوسیلیکات

کانی های میکا :

میکا اصطلاحی عمومی است که به گروهی از کانی های آلومینوسیلیکات با ساختار سیلیكات‌های صفحه ای گفته می‌شود که از ترکیبات فیزیکی و شیمیایی مختلف تشکیل شده‌اند. كانی‌های خانواده میكا شامل موسكوویت، بیوتیت، فلوگوپیت، لپیدولیت و ناترونیت می‌گردند.موسكوویت، مهمترین و فراوان‌ترین كانی صفحه‌ای به شمار می‌رود. موسكوویت ورقه ای در پگماتیت‌ها و نوع پولكی در گرانیت ، پگماتیت‌ها و شیست‌ها پیدا می‌شود. لیپدولیت در پگماتیت‌های غنی از لیتیوم تشكیل می‌شود. فلوگوپیت به صورت رگه‌ای و توده‌ای در پیروكسنیت‌ها و اسكارن‌های منیزیم‌دار گزارش شده است.
این گروه از کانی‌ها دارای ترکیبات مختلفی از سیلیکات آلومینیم آهن ، منیزیم و میکا هستند .حضور فلوئورین ، باریم ، منگنز و وانادیم نیز در این کانی‌ها گزارش شده است. از بین این کانی‌ها ، موسکوویت به خاطر خواص فیزیکی ، شیمیایی ، حرارتی و مکانیکی استثنایی که دارد ، در صنعت کاربرد فراوان دارد. ورمیکولیت و فلوگوپیت هم مانند میکا از اهمیت برخوردار هستند. از بیوتیت به ندرت در مصارف صنعتی استفاده می‌شود.از نظر کانی شناسی کانی‌های گروه میکا به سه گروه تقسیم می شوند که عبارتند از:
گروه اصلی میکا ، گروه میکاهای شکننده و گروه کلریتی. همه کانی‌های این گروه‌ها دارای ساختمان منوکلینیک هستند. ساختار میکا ترکیبی از دو لایه تتراهدرال سیلیکا و یک لایه اکتاهدرال مرکزی است.
فهرست مطالب
فصل اول:كلیات 3
1-1 مقدمه: 4
1-2 کانی های میکا : 4
1-2-1 میكا از لحاظ نوع : 5
1-2-1-1 موسكوویت نوع صفحهای : 5
1-2-1-2 موسكوویت نوع پولكی : 5
1-2-2 میكا از لحاظ اقتصادی : 5
1-2-4 بیوتیت : 6
1-2-5 فلوگوپیت : 6
1-2-6 ورمیکولیت : 6
1-2-7 لپیدولیت : 7
1-3 مشخصات میکا : 8
1-4 روش‌های عمده استخراج میکا : 9
1-4-1 استخراج زیرزمینی : 9
1-4-2 استخراج روباز : 9

1-5 روشهای متداول فرآوری میکا : 10

1-6 ذخایر و پتانسیلهای عمده میکا در ایران: 10
1-7 كاربردهای عمده میکا: 11
1-7-1 جایگزین ها: 12
1-8 مصرف جهان: 12

فصل دوم:نیروهای جاذبه هیدروفوبیك در فیلم مایع غیر متقارن بین سطوح هیدروفیل و هیدروفوب میكا 12

2-1 مقدمه : 13
2-2 مشخصه‌های طرح كلی : 14
2-5 نتایج : 22

فصل سوم:آماده سازی تهیه جامدات متخلخل جدید از میكاهای فلوئوردار با استفاده از اسید 23

3-1 مقدمه : 24
3-2 آزمایش : 25
3-3 نتایج و بحث : 26
3-3-1 خصوصیاتِ پودرهای میكای فلوئور آلومین ستون دار : 26
جدول 3- 1 مشخصات میكای آلومین ستون دار 28
3-3-2 شكل گیری میان حفره و خصوصیات حفرة محصولات عملیات اسیدی: 28
3-3-3 مشاهدات TEM و SEM محصولات : 36

فصل چهارم:رفتار فیلم‌های آبی بر روی میكا 38

4-1 مقدمه : 39
4-2 سینتیك نازك شدن غشاء : 40
4-3 آزمایش : 42
4-3-1 مواد : 42
4-3-2 تعیین ضخامت سطح : 43
جدول 4-1 خواص فیزیكی واسط آبی 44
4-4 نتایج و بحث : 45
4-4-1 سینتیك غشاء نازك : 45
4-4-2 آزمایش معادلة رینولدز : 47
نتایج ممكنه شامل : 49
4-4-3 ضخامت غشاء تعادلی : 51
4-4-4 اثراتی فرای ناحیة خطی : 52

فصل پنجم:جدایش فیزیكی با استفاده از انتخاب و اتصال مواد آلی پپتیدها 54

5-1 مقدمه و زمینه : 55
5-2 روش آزمایش : 57
5-2-1 مواد : 57
5-2-2 روش بهینه سازی : 57
5-2-3 كاربرد فرا صوت به صورت یك مكمل مرحله شستشو در بیوپنینگ : 58
5-2-3-1شستشو وپیوند فاژ : 58
5-2-3-2 شستشوی شیمیایی : 58
5-2-3-3 شستشوی فیزیكی : 59
5-2-4 كاربرد شستشوی فیزیكی به صورت یك جایگزین شستشوی شیمیایی : 59
5-2-5 تجزیه متوالی : 60
5-2-7 تجزیة میكروسكوپی نیروی اتمی : 61
5-3 نتایج وبحث : 62
5-3-1 شستشوی فیزیكی به صورت دو مرحله مكمل شستشوی شیمیایی: 64
5-4 نتایج 68

فصل ششم:كاربرد كلكتورهای مختلف در فلوتاسیون فلدسپار ، میكا و ماسه كوارتزی 69

6-1 مقدمه : 70
6-2 تجربی : 70
6-2-1 مواد : 70
6-2-2 معرف‌های شیمیایی : 71
6-3 بحث و نتایج : 71
6-3-1 آزمایش‌های فلوتاسیون : 71
6-4 نتایج : 74
فصل هفتم:نتایج و پیشنهادات 75
مراجع : 1
عباس بازدید : 119 یکشنبه 11 بهمن 1394 نظرات (0)

پایان نامه کارشناسی زراعت و کشاورزی با عنوان آشنایی با نصب و اجرای روش های آبیاری تحت فشار

پیشگفتار
جمعیت ایران نسبت به جمعیت دنیا در حدود یک درصد است در صورتیکه سهم ایران از منابع آب شیرین دنیا حدود 36%درصد است. در حال حاضر 93 درصد از منابع آب قابل دسترس کشور برای آبیاری در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد از طرف دیگر طبق مصوبات دولت بایستی سهم کشاورزی از کل منابع آب به رقمی کمتر از عدد فوق (حدود 87%) برسد لذا ضرورت دارد با برنامه ریزی دقیق و اجرای روشهای آبیاری که دارای راندمان بیشتری هستند از آب قابل دسترسی حداکثر استفاده را ببریم بطور کلی ضرورت اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار بر هیچ کس پوشیده نیست و از مهم ترین مزایای این روش ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
جلوگیری از تلفات آب و افزایش راندمان آبیاری.
امکان آبیاری در اراضی دارای عمق خاک زارعی کم
امکان آبیاری در اراضی دارای توپوگرافی نامنظم
کاهش هزینه های کارگری در آبیاری
کاهش مسائل ناشی از آبیاری بی رویه و زه کشی
بالا بردن کیفیت محصولات زارعی
کنترل فرسایش خاک
کاهش تلفات زمین در اثر احداث کانالها و سایر تأسیسات آبیاری
لذا طراحی و اجرای این روشهای آبیاری از اهمیت خاصی برخوردار است. به منظور آشنایی داوطلبان ثبت شرکت و فعالیت در زمینه اجرای این سیستم ها معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی طراحی و اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار و آزمون نموده است لذا جزوه حاضر بعنوان بخشی از درس اجرا جهت آشنایی داوطلبان تدوین شده است. هر چند نکات کامل اجرای این سیستم ها در اینجا ذکر نشده است ولی امید است داوطلبان آشنایی کمی با این سیستم ها پیدا نموده و با مطالعات بیشتر و بازدید از سیستم های اجرا شده آگاهی بیشتری پیدا نمایند.
کلمات کلیدی:

آبیاری

روش های آبیاری تحت فشار

لوازم و تجهیزات سیستم آبیاری

 

 

 

دانلود در ادامه مطلب

عباس بازدید : 85 یکشنبه 11 بهمن 1394 نظرات (0)

مقاله کامل زیره سیاه

چكیده:
تحقیق ارائه شده یك تحقیق و پروژه كامل و اختصاصی قابل دسترس راجع به زیره سیاه می‌باشد. چرا كه در آن تمام نكات و موارد مورد نیاز برای یك محقق در مورد زیره سیاه بیان شده كه از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره كرد.گیاه شناسی، كاشت، داشت و برداشت، خواص و ساختمان شیمیایی، خواص درمانی و داروئی،‌تولید زیره، صادرات، جنبه‌های جهانی و داخلی زیره سیاه كه این مطالب در دو بخش و فصل جداگانه ارائه شده‌اند كه بخش اول به استناد از چندین جلد كتاب و مراجعه‌های حضوری به پژوهشكده گیاهان داروئی و جمع‌آوری اطلاعات از این منابع بدست آمده كه در این بخش تمام جزئیات بیان شده اما بخش دوم، كه جنبه‌های جهانی و صادرات و تولید زیره سیاه نیز در نظر گرفته شده است كه بخش دوم توسط دانشجویان چند دانشگاه كه ضمن مطالب اسامی آنها ذكر شده بدست آمده است. امیدوارم كه توانسته باشم منبع كاملی را در اختیار شما قرار دهم.
کلمات کلیدی:

زیره

زیره سیاه

خواص زیره

زیره سیاه ایرانی

زیره:
Apium carvi (L.) crantz.Bunium carvi ( L) M.B.
فرانسهCumin des pres, Anis batarad, Ams des vosges, carvi officinal :
انگلیسی: carway آلمانی: .feldkummel, kūmmel ایتالیایی:kummel فارسی: زیره، زیره سیاه - عربی : كرویا (karawya)، كمون ارمنی.
گیاهی دوساله، بی كرك، به ارتقاع 30 تا 60 سانتیمتر و دارای ساقه تو خالی، شیار دار و منشعب از قاعده است. ریشه ای راست، دوكی شكل، گوشتدار و برگهائی با بریدگیهای نازك، نخی شكل و به رنگ سبز روشن دارد، برگهای قاعده ساقه آن به دمبرگ كوتاه و منتهی به غلاف مشخص، ختم می شود بعلاوه بریدگی پهنك برگها، به صورتی است كه كوتاهتر و نازك تر از بریدگی، نازك برگهای فوقانی جلوه می كند. گلهای آن كوچك، سفید یا صورتی و مجتمع به صورت چتر مركب است.
میوه اش لیفی شكل، به طول 4 تا 6 میلی متر، به قطر 1 تا 5/1 میلی متر، بی كرك، به رنگ قهوه ای شكلاتی یا قهوه ای مایل به زرد و شفاف است.بوی آن بسیار معطر، قوی، مطبوع و طعم آن تند، كمی سوازننده و معطر است وارتیه های متنوعی بر اثر كشت های متوالی، از آن بدست آمده كه هر یك از نظر ابعاد میوه و رنگ آن، با دیگری تفاوت دارد.این گیاه در نواحی گرم اروپا، آسیا، هیمالیا، جنوب ایران و افریقا می روید. پرورش آن در بسیاری از نواحی مذكور مخصوصاً در نواحی مختلف اروپا و آسیا معمول است. گلهای آن، مورد استفاده زنبور عسل قرار می گیرد.
زیره:2
محل رویش:3
مناطق رویش:3
زادگاه اولیه:4
كاشت داشت برداشت زیره سیاه:6
تركیبات شیمیایی:7
خواص درمانی :10
- نحوه و میزان مصرف :11
نام تجاری داروهای ساخته شده از گیاه:11
از خواص زیره چه می‌دانید؟15
زیره سیاه ایرانی (زیره كرمان زیره كوه)17
مقدمه17
مشخصات گیاه:17
ویژگیهای كلی گیاه20
نیازهای اكولوژیكی24
تناوب كاشت26
مواد و عناصر غذایی مورد نیاز.27
آماده سازی خاك28
تاریخ و فواصل كاشت29
مراقبت و نگهداری30
برداشت محصول34
زیره سیاه ایرانی: Bunium persicum36
گیاه شناسی:36
خواص دارویی:37
اكولوژی:37
زیـره‌ سیاه38
تركیبات شیمیایی39
خواص‌ و اثرات‌ دارویی‌39
تولید زیره48
قیمت‌49
صادرات49
تولید جهانی‌50
قیمت‌‌های جهانی‌50
ضرورت تشكیل بورس رسمی‌52
منابع55
عباس بازدید : 236 یکشنبه 11 بهمن 1394 نظرات (0)

مقاله کامل سیستمهای آبیاری

مقدمه
آبیازی امری است که از هزاران سال قبل در بین تمامی ملل و تمدنها صورت می گرفته است چه آن زمان که مصریان باستان زمینهای کشاورزی خود را با آب نیل آبیاری می کردند و چه زمانی که ایرانیان باستان پیشرفته ترین سیستمهای آبیاری در زمان خود را داشتند.فن آبیاری پس از قرنها امروزه بصورت یک علم در آمده است علمی که هر روز باتکنولوژی همراه می شود و راه های جدید بهتری برای استفاده بهینه از آب در کشاورزی می یابد.در یک پروژه آبیاری انتخاب روش آبیاری مناسب نقش بسیار با اهمیتی در موفقیت آن پروژه ایفا می کند و استفاده از علم روز می تواند در بدست آوردن نتیجه بهتر و مطلوب تر تأثیر گذار باشد، هر چند که بسیار ی از روشهای امروزی آبیاری تکامل یافته روشهای کهن هستند که توسط کشاورزان و زارعین در قدیم استفاده شده است.
با توجه در اینکه بحران کم آبی و خشکسالی از بزرگترین مشکلات بر سر راه کشاورزی است و می تواند میزان محصولات را تحت تأثیر قرار دهد استفاده از روشهایی که کمترین هدر رفت آب را دارند مطلوبتر است.در مجموعه فوق سعی شده است به آبیاری از ساده ترین روشها که هنوز هم در بسیاری از نقاط دنیا و ایران استفاده می شود تا پیشرفته ترین و بهینه ترین روشهای روز دنیا پرداخته شود.
کلمات کلیدی:

آبیاری

سیستمهای آبیاری

سیستم های توزیع آب

آبیاری:
آبیاری به معنای تأمین کمبود آب مورد نیاز گیاه است. بدین معنی که قسمتی از آب مورد نیاز گیاه، توسط باران و مابقی بوسیله عمل آبیاری تأمین می شود.تعریف دیگر اینگونه است که آبیاری به معنی پخش آب روی زمین جهت نفوذ در خاک برای استفاده گیاه و تولید محصول می باشد.آبیاری و مدیریت آب در مزرعه در عین سادگی هنوز هم از پیچیده ترین و به عبارتی از مشکل ترین عملیات کشاورزی به شمار می رود. بسیاری از متخصصان کشاورزی آبیاری را یک هنر می دانند تا علم و برخی آن را یک فن قلمداد می کند.آبیاری صحیح به معنای صرفه جویی در مصرف آب، کنترل فرسایش خاک، بدست آوردن محصول بیشتر، به حداقل رساندن هزینه بهره برداری و اطمینان در حاصلخیز خاک برای کشت و زرع است.

دانلود در ادامه مطلب

عباس بازدید : 202 یکشنبه 11 بهمن 1394 نظرات (0)

دانلود مقاله رشته عمران

طرح اختلاط بتن

مقدمه
چگونه تصمیم می گیریم که در حالات بخصوص، به چه بتنی احتیاج داریم؟ خصوصیات لازم برای بتن سخت شده توسط طراح سازه مشخص می شود خصوصیات بتن تازه با توجه به نوع ساختمان و تکنیکهای اجرا و حمل بتن، تعیین می گردد. این دو گروه مشخصات به همراه در نظر گرفتن درجه کنترل قابل اعمال در کارگاه، امکان تعیین نسبت اجزاء مخلوط بتن را فرام می سازند. بنابراین این طرح اختلاط را می توان به این صورت تعریف نمود: روند انتخاب اجزاء مناسب برای بتن ، و تعیین مقادیر نسبی آنها به منظور تولید بتنی اقتصادی که دارای خصوصیات مشخصی ، مانند کارایی، مقاومت و پایائی باشد .
در این جا می خواهیم عوامل مهمی را که در روند طرح اختلاط به حساب آورده می شوند، خلاصه نماییم، امروزه، مخلوط های طرح شده ، که مورد استفاده قرار می گیرند. این مشخصات معمولاً حداکثر نسبت آب به سیمان، حداقل مقدار سیمان، حداقل مقاومت، حداقل کارایی، حداکثر اندازه دانه ها و قرار گرفتن درصد هوا در یک محدوده مشخص می باشند.
لازم به توضیح است که طرح به معنای دقیق آن امکان پذیر نمی باشد. زیرا مصالح مورد استفاده از جنبه های مختلف متغیر می باشند و بعضی از خصوصیات آنها را نمی توان به صورت کمی ارزیابی نمود. بنابراین ما در واقع کاری بیش از یک حدس هوشمندانه در مورد ترکیب بهینه اجزاء، براساس روابط بدست آمده انجام نمی دهیم. لذا ، تعجب آور نیست که به منظور رسیدن به یک مخروط رضایتبخش باید نسبتهای بدست آمده را با ساخت مخلوط های آزمایشی ، کنترل نموده و در صورت لزوم تغییرات مناسبی در نسبتهای اجزاء اعمال کنیم تا به یک مخلوط رضایت بخش برسیم.
در قسمتهای بعد ، موضوع بحث روی روش طرح اختلاط برای بتن های معمولی که توسط ACI211.1 – 81 توصیه شده ، متمرکز خواهد بود. در ACI211.1 – 81 در مورد طرح اختلاط بتن های سنگین و بتن های حجیم نیز بحث شده است.
کلمات کلیدی:

طرح اختلاط

اختلاط بتن

تكنولوژی بتن

عواملی که باید در نظر گرفت
در این قسمت عوامل فنی و اقتصادی و فرایند ارزیابی مقادیر مخلوط بطور مختصر بررسی می شوند. در واقع همیشه لازم است مقاومت بتن در نظر گرفته شود. قیمت واقعی بتن با مصالح لازم برای تولید بتنی با مقاومت متوسط مشخص شده، متناسب می باشد. آنچه توسط طراح سازه تعیین می شود، حداقل مقاومت میباشد.معمولاً مقاومت لازم برای اهداف سازه ای ، در سن 28 روزه لازم می باشد ، اما ممکن است ملاحظات دیگری در ارتباط با مقاومت بتن در سنین دیگر نیز مطرح باشد (مانند زمان برداشتن قالبها). تغییر پذیری قابل قبول یا مشخص شده ، مقاومت متوسط طرح را تعیین می نماید. با بکار گیری تکنیکهای کنترل کیفیت، می توان تغییرات مقاومت را به حداقل رسانید، طوری که کمترین مقاومت متوسط برای حداقل مقاومت مقرر، لازم باشد. به هر حال باید هزینه اجرای یک طرح کنترل کیفیت استادانه، با صرفه جوئی ممکن در سیمان در نتیجه کاهش مقاومت متوسط مقایسه شود.
http://googleshop.fileina.com/product-41928-طرح-اختلاط-بتن.aspx
عباس بازدید : 226 یکشنبه 11 بهمن 1394 نظرات (0)

پایان نامه مهندسی مکانیک با عنوان سیستمهای تبادل حرارت

تجهیزات تبخیری :

در صنعت دو نوع اصلی تجهیزات تبخیری لوله ای وجود دارد : دیگهای بخار و مبدلهای تبخیری . در دیگهای بخار مستقیماً انرژی سوخت تبدیل به حرارت نهان تبخیر می شود . در مبدلهای تبخیری عمل احتراق صورت نمی گیرد و فقط حرارت محسوس یا نهان یك سیال به حرارت نهان تبخیر سیال دیگر تبدیل می شود . اگر یك مبدل تبخیری برای تغلیظ تبخیری آب با یك محلول آبی مورد استفاده قرار می گیرد ، اصطلاحاً آن را تغلیظ كننده تبخیری گویند . اگر از مبدل تبخیری برای تغذیه حرارت مورد نیاز به پایین ستونهای تقطیر استفاده شود ( بخار تشكیل شده چه بخار باشد چه بخار ماده دیگر ) آن را ریبویلر گویند . وقتی مبدل تبخیری برای تولید بخار آب و نیز به عنوان جزئی از فرایند تقطیر استفاده نشده باشد آن را تبخیر كننده می نامند .
زمانیكه به منظور تهیه آب خالص یا هر فرایند تغلیظ كردن دیگر ، یك تغلیظ كننده تبخیری به سیستم های تولید انرژی الكتریكی متصل شود آن را تبخیر كننده نیروگاهی می نامند و وقتی از آن برای تغلیظ یك محلول شیمیایی به روش تغلیظ تبخیری آب موجود در حلال استفاده می شود آن را تغلیظ كننده تبخیری شیمیایی می نامند . بر خلاف تغلیظ كننده های تبخیری در ریبویلر ها هدف تأمین بخشی از حرارت مورد نیاز نقطیر بدون انجام تغلیظ می باشد ، اگرچه معمولاً از وقوع چنین پدیده ای نمی توان جلوگیری كرد . در بسیاری از موارد برای تركیبی از چند دستگاه گوناگون كه هر یك از آنها را می توان تغلیظ كننده تبخیری نامید ، نیز از اصطلاح تغلیظ كننده تبخیری استفاده می شود .
کلمات کلیدی:

اواپراتور

فرایندهای تبخیری

سیستمهای تبادل حرارت

طراحی مبدل برای آزمایشگاه ترمودینامیك

روشهای طراحی و محاسبه ترموهیدرولیكی

فهرست مطالب
http://googleshop.fileina.com/product-31037-سيستمهاي-تبادل-حرارت.aspx
عباس بازدید : 200 یکشنبه 11 بهمن 1394 نظرات (0)

گزارش کار آموزی رشته عمران و معماری با عنوان اسکلت بتنی

مکان:برج الوند

گزارش مربوط به خاكبرداری:

برای اینكه بخواهیم ساختمانی را بنا كنیم ابتدا باید خاك محل مورد نظر را بشناسیم برای اینكار مهندس زمین شناسی خاك موردنظر را آزمایش می كند تا بفهمد كه آیا ساختمان می تواند روی آن پایدار باشد یا نه؟ بعد از شناسایی و تشخیص مراحل بعدی انجام می گیرد :ابتدا باید توسط ماشین آلات ساختمانی، خاك محل را برداشت تا جایی كه به خاك بكر برسیم خاك سخت وسفت كه بااستفاده از روش محلی می توان تشخیص داد و گاهی اوقات چون به خاك بكر دیر می رسیم ناچارأ از شمع استفاده می كنیم .قبل از هر كاری با استفاده از دوربین تئودولیت شاخص ارتفاعی را كه باید ساخته شود امتحان می كنیم (علامت می گذاریم) و یك را نقطه مهندس با استفاده از این دوربین در نظر می گیرد كه پنج مارك می گویند و همه نقاط را نیسبت به این نقطه می سنجند یعنی عمق خاكبرداری در تمام نقاط برابر كد مورد نظر باشد.خاكبرداری محل پی جهت ایجاد پی تمام می شود.
کلمات کلیدی:

بتن ریزی

آرماتوربندی

اسکلت بتنی

http://googleshop.fileina.com/product-31040-گزارش-کار-آموزي-رشته-معماري-با-عنوان-اسکلت-بتني.aspx
عباس بازدید : 462 یکشنبه 11 بهمن 1394 نظرات (0)

پایان نامه كارشناسی ارشد مهندسی نفت (بهره برداری از منابع نفت) با عنوان روشهای ازدیاد برداشت از مخازن نفتی

مقدمه:
استفاده صحیح از منابع نفتی كشور، به منظور افزایش طول عمر آنها و برخورداری نسل های آینده از این ذخایر خدادادی، ایجاب می‌كند تا با مدیریت صحیح این منابع آشنا شویم.. از نكات قابل توجه در مدیریت مخازن، اتخاذ روش هایی برای حفظ و صیانت مخزن، بالابردن راندمان تولید و سعی بر نگه ‌داشتن آن در حد مطلوب در طول زمان می باشد.در متن زیر سعی شده است تا ضمن آشنایی اجمالی با روش های ازدیاد برداشت از مخازن نفتی، بستری برای انعكاس نظرات كارشناسان كشور به منظور ارائه راه حل-های مناسب در بهبود عملكرد مخازن نفتی ایجاد شود.

روش های به‌كار رفته جهت افزایش بازده عبارتند از :

*تزریق گاز
*تزریق آب
*تزریق متناوب آب و گاز
* روش حرارتی
* تزریق فوم و ژل های پلیمری
* استفاده از مواد شیمیایی كاهش‌دهندة نیروی كشش سطحی
* استفاده از روش میكروبی(M.E.O.R.)
کلمات کلیدی:

تزریق

مخازن نفتی

روشهای ازدیاد برداشت مخازن نفتی

تزریق گاز:

روش تزریق گاز به دو صورت امتزاجی و غیر‌امتزاجی صورت می گیرد. در روش امتزاجی، گاز طبیعی با افزودن تركیبات هیدروكربنی میانی c2 تا c6 غنی می-شود؛ به‌طوری كه بخش غنی‌شدة گاز تزریقی كه در ابتدای كار تزریق می گردد، با نفت مخزن امتزاج یافته و آن را از درون خلل و فرج سنگ مخزن به طرف چاه های تولیدی هدایت می كند. راندمان افزایش بازیافت در این روش، بیشترین درصد را به خود اختصاص می دهد و اگر سنگ مخزن دارای خواص همگن و یك دست و تراوایی آن نیز مناسب باشد، به 65 تا 75 درصد حجم نفت باقی‌مانده، می توان دست یافت.
در روش غیر امتزاجی، گاز به مخازن نفتی تزریق می گردد كه این تزریق نسبتاً ارزان است و در تعدادی از مخازن نفت‌خیز خشكی و دریایی ایران اعمال می گردد. در این روش، گاز تزریقی در قسمت بالای مخزن متراكم می شود و فشار مخازن را افزایش می دهد و حركت نفت را سهولت می-بخشد.
باید توجه داشت كه لزومی ندارد گاز تزریقی حتما از نوع تركیبات هیدرو كربنی باشد. در كشورهای صنعتی، از گازهای خروجی از تاسیسات بزرگ صنعتی كه بخش اعظم آن ‌را دی اكسیدكربن تشكیل می دهد، برای تزریق استفاده میشود. در این روش، حتی راندمان بالاتر از تزریق گاز-های هیدرو كربنی است و فواید زیست‌محیطی نیز در پی دارد.تزریق آب: در این روش، آب به عنوان عامل فشار‌افزایی به مخزن به كار برده می شود.

تزریق آب و گاز:

از تزریق متناوب آب و گاز برای افزایش فشار در مخزن نیز می توان سود جست. در مورد روش تزریق آب به مخزن نیز باید در استفاده از این روش كمال احتیاط را به كار برد. برخی كارشناسان اعتقاد دارند، بازده این روش مطلوب نیست، زیرا راندمان كار نهایتاً 35 درصد می باشد و اولویت در استفاده از روش تزریق گاز خواهد بود. تزریق آب بیشتر برای مخازن شنی كاربرد دارد و برای مخازن نفتی كشور كه عمدتا شكاف دار هستند نباید مورد استفاده قرار گیرد.
http://googleshop.fileina.com/product-31045-ازدياد-برداشت-از-مخازن-نفتي.aspx
عباس بازدید : 240 یکشنبه 11 بهمن 1394 نظرات (0)

گزارش كارآموزی رشته صنایع و معماری با عنوان پارچه

پیشگفتار
استاندارد پارچه های كشباف پودی و تاری از نخ یكسره پلی آمید (معمولی و استرج) كه بوسیله كمیسیون فنی استاندارد پارچه های كشباف زیر نظر كمیته ملی استاندارد پوشاك و تحت نظارت شورای عالی استاندارد در موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تهیه و تدوین گردیده است باستناد ماده یك ))قانون مواد الحاقی به قانون تاسیس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب آذر ماه ((1349بعنوان استاندارد رسمی ایران منتشر میگردد.
برای حفظ همگامی و هماهنگی با پیشرفتهای علمی و جهانی در زمینه صنایع و علوم، استانداردهای ایران در مواقع لزوم و یا در فواصل معین مورد تجدید نظر قرار خواهند گرفت و هر گونه پیشنهادی كه برای اصلاح یا تكمیل این استانداردها برسد در هنگام تجدید نظر در كمیسیون فنی مربوط مورد توجه واقع خواهد شد.بنابراین برای مراجعه به استانداردهای ایران باید همواره از آخرین چاپ و تجدید نظر آنها استفاده نمود.در تهیه و تدوین این استاندارد سعی بر آن بوده است كه با توجه به نیازمندیهای خاص ایران حتی المقدور میان روشهای معمول در این كشور و استاندارد و روشهای متداول در كشورهای دیگر هماهنگی و همگامی ایجاد شود.
googleshop.fileina.com/product-31031-گزارش-كارآموزي-پارچه.aspx
عباس بازدید : 169 یکشنبه 11 بهمن 1394 نظرات (0)

گزارش کارآموزی رشته شیمی كاربردی شرکت شورآور گرمسار (سهامی خاص)

نمک چیست؟

در شیمی، نمک از کاتیون های مثبت و آنیون های منفی تشکیل شده، به طوری که نمک نهایی خنثی بوده و هیچ گونه بار مثبت یا منفی نداشته باشد. معمولاً در انواع واکنش های شیمیایی، نمک به عنوان یک فراورده فرعی تولید می شود:
از واکنش اسید با اکسید فلز، نمک و آب تشکیل می شود.
از واکنش باز «شیمی با اسید، نمک و آب تشکیل می شود.
از واکنش فلز با اسید، نمک و هیدروژن تشکیل می شود.
از واکنش اسید با کربنات ها، نمک، آب و دی اکسید کربن تشکیل می شود.
در زندگی روزمره زمانی که صحبت از نمک می شود، منظورمان نمک آشپزخانه (کلرید سدیم) است. نمک در قدیم بسیار ارزش داشت، به طوری که به سربازان به عنوان حقوق، نمک پرداخت می کردند.تقریبا تمام ممالک دنیا نمک را می شناسند احتیاج انسان به نمک خوراکی و مصرف این ملح در غذاها از زمانی که استفاده از علم پزشکی برای درمان بیماران معمول گردید مورد گفتگوی دانشمندان و پزشکان بوده است. آثاری از یک معدن نمک در ناحیه تیرل اطریش بدست آمده که نشان می دهد از حدود هزار سال قبل از میلاد مسیح (یعنی عهد برنز) معدن نام برده مورد استفاده بوده است و به عقیده گروهی شاید این اولین معدن نمکی است که انسان مورد استخراج واستفاده قرارداده است.این واضح است که پیشتردر بازارهای معروف دنیا به محض کم شدن نمک خرید و فروش این ماده در بازار سیاه رونق می گرفت. در طی قرن های زیادی نمک خوراکی نقش بسیار مهمی در زندگی مردم داشته و برای دسترسی به معادن نمک جنگ های بسیاری اتفاق افتاده است.در همان زمان تجارت نمک سرآمد تمام معاملات تجاری دیگر بوده است و در بسیاری از قسمت ها به جای پول رایج از آن استفاده می شده است.
http://googleshop.fileina.com/product-31010-گزارش-کارآموزي-رشته-شيمي-كاربردي.aspx
عباس بازدید : 328 یکشنبه 11 بهمن 1394 نظرات (0)

گزارش کارآموزی رشته روانشناسی صنعتی/سازمانی در شرکت مهندسی مواد کاران

تاریخچه
نام شرکت : شرکت مهندسی مواد کاران
شروع فعالیت : 1363
تاسیس شرکت : 1375
زمینه تخصصی : مهندسی مواد و متالورژی
مکان جغرافیایی :
این شرکت در 2 کیلومتری شمال دهکده زرنان ، 5/1 متری غرب شهرک دانش ، 5/1 کیلومتری جنوب غربی ایران خودرو قرار گرفته است.
بهداری و آتش نشانی ، 150 متر با این شرکت فاصله دارند.
طول جغرافیایی این مکان 42 دقیقه و 15 ثانیه و عرض جغرافیایی آن 51 دقیقه و 9 ثانیه می باشد.
ارتفاع 117000 متر از سطح دریا است.
مدیر عامل : شهرام ایزدی فوق لیسانس مدیریت
شرکت مهندسی مواد کاران فعالیت خود را در زمینه ساخت پره های توربین گازی از سال 1370 در قالب بخش متالورژی مرکز تحقیقات مهندسی جهاد با همکاری معاونت تحقیقات شرکت توانیر آغاز نمود. در این راستا با بهره گیری از امکانات پیشرفته کارگاهی و آزمایشگاهی و بکارگیری نیروهای متخصص و مجرب تاکنون موفق گردیده است که بیش از 23 مدل از پره های پــر مصـــرف را برای صنایع برق ، نفت ، گاز و پتروشیمی تولید نماید.این پره ها عمدتا برروی توربین نصب و مورد تائید بهره برداری قرار گرفته اند.از دیگر دستاوردهای این حرکت ارزشمند زمینه سازی و ایجاد راهکارهای مناسب برای همکاری با شرکت های سازنده خارجی و همچنین صادرات پره به خارج از کشور بوده است. همچنین خط تولید محدودی برای تولید این قطعات در این مدت راه اندازی شده است که هم اکنون در حال بهره برداری است. با وجود پاسخگویی به بازار بزرگ توربین گازی کشور و رشد سریع آن ، و همچنین امکان حضور جدی در بازارهای خارجی مستلزم سرمایه گذاری و توسعه امکانات موجود می باشد.
http://googleshop.fileina.com/product-31011-گزارش-کارآموزي-رشته-روانشناسي-گزارش-کارآموزي-رشته.aspx
عباس بازدید : 207 شنبه 10 بهمن 1394 نظرات (0)

گزارش کارآموزی رشته کشاورزی و صنایع غذایی در شرکت آرد روشن کاشان با عنوان آرد گندم

تاریخچه گندم

منشا گندم به درستی روشن نیست ، هرودوت مورخ معروف یونانی که یادداشت هایی از یک پیشوای مذهبی کلده راجمع آوری کرده از مطالعه آنها به این نتیجه رسیده که گندم در زمان حکومت کلده و آشور و پیش از آن در بین النهرین به طور وحشی می روییده است ، او در پنج قرن پیش از میلاد در نوشته های خود روش خرد کردن گندم و تهیه نان در مصر را شرح داده است . کاوشهای باستان شناسی اخیر نشان داده است که گونه های گندم وحشی ازحدود 15000سال پیش از میلاد در مصر و بین النهرین می روییده است .دانه های گندم همراه با مومیایی های فراعنه مصر از اهرام این کشور به دست آمده است .استرابون مورخ معروف معتقد است که نوعی گندم وحشی از سواحل رود سند به دست آمده ، لینه گندم را متعلق به کوه های اورال می داند و ادیسه آن را از سیسیل می داند ، به هر حال بیشتر پژوهشگران منشأ گندم را جنوب غربی آسیا دانسته اند و تا آنجا که به کشور عزیزمان مربوط می شود نمونه های گندم در کاوش های باستان شناسی دامغان کشف شده که نشانه قدمت این گیاه در ان منطقه است.
هم چنین در غار های نزدیک دریاچه خزر و همدان دانه های گندم به دست آمده است و باستان شناسان عقیده دارند که گندم از حدود پنج تا شش هزار سال پیش از میلاد در این مناطق کشت می شده است ، در حال حاضر هم در بیشتر کوه های کشورمان نمونه های گندم وحشی دیده می شود. ویکی از گونه های گندم با پسوند اسم باستانی کشورمان Persia نامگذاری شده است. در سال 1348 باستان شناسان دانشگاه شیکاگو در حفریات روستاهای عراق دو نوع گندم به دست آورده اند.
کلمات کلیدی:

گندم

آرد گندم

کنترل کیفی گندم

فرایند آسیاب کردن گندم

نگهداری آرد:

نگهداری آرد از جنبه های اقتصادی ، بهداشتی و مسائل تکنولوژیکی و نانوایی بسیار حائز اهمیت است و چنانچه پس از تولید ، ذخیره سازی آرد در شرایط مناسبی صورت نگیرد به سرعت فاسد شده و دستخوش تغییرات وسیعی قرار می گیرد. به این ترتیب که اسید های چرب غیر اشباع آن مانند اسیدلینولئیک و لینولنیک اکسید شده و در نتیجه اسیدیته آرد افزایش می یابد.، آفات انباری به آرد حمله کرده و کیفیت آن را کاهش می دهند ، به علاوه در چنین حالتی احیای گروه های دی سولفیدی به کندی انجام گرفته و حلالیت گلوتن و در نتیجه کیفیت آرد کاهش می یابد.همچنین بدیهی است چنانچه رطوبت آرد هنگام انبار داری از14% بالاتر باشد به علت ایجاد شرایط مناسب امکان کپک زدن آن وجود دارد.باتوجه به آنچه گفته شد، لازم است آرد در شرایط مناسب ذخیره ونگهداری شودو پیشگیری های لازم در زمینه انبار داری مطلوب آرد به عمل آید تا از صدمات ، خسارات و عواقب ناشی از آن جلوگیری گردد.
دانلود در ادامه مطلب
عباس بازدید : 200 شنبه 10 بهمن 1394 نظرات (0)

گزارش کارآموزی برق با عنوان آشنایی با اجزا سیستمهای مخابراتی و تست گیرنده

مکان : شرکت صنایع الکترونیک زعیم

*قابل استفاده برای پروژه و پایان نامه رشته برق و مخابرات
آشنایی با مکان کار آموزی
شركت صنایع الكترونیك زعیم ، از سال 1351 در حوزه فعالیتهای الكترونیكی و مخابراتی آغاز به كار نموده است و تاكنون با پشت سر نهادن فراز و نشیبهای بی شماری توانسته است جایگاه خود را در ردیف برجسته ترین شركتهای ایرانی به ثبت برساند ، تعهد توام با تخصص پرسنل و مدیران این شركت باعث رشد روز افزان و ارتقاء سطح علمی و اعتبار آن شده تا جائیكه اكنون این شركت در زمره یكی از بلند پایه ترین و مجهزترین شركتها در زمینه فعالیتهای الكترونیكی و مخابراتی در كشور قرار گرفته است. دیدگاه كلان این شركت در زمینه تولید محصولات بر پایه تحقیق و پژوهش ، باعث ایجاد تلاش و جدیتی مضاعف در محققان برای دستیابی به روشها و الگوریتمهای جدید و بهینه جهت پیشبرد پروژه های ملی گردیده است از مهمترین آثار و بركات این رویكرد علاوه بر تقویت اعتماد به نفس متخصصان داخلی ، می تواند به بومی شدن دانش و فناوری در كشور اشاره نمود.
کلمات کلیدی:

سیستم ارتینگ

انواع آنتنهای مخابراتی

سیستم‌های ارتباطات ماهواره ای

سیستمهای مخابراتی و تست گیرنده

دانلود در ادامه مطلب

عباس بازدید : 187 شنبه 10 بهمن 1394 نظرات (0)

گزارش کارآموزی با عنوان تصفیه آبهای صنعتی

*قابل استفاده برای پروژه و پایان نامه
مقدمه:
آب منشأ حیات و الفبای عمرانی و آبادانی می باشد . این اعتبار را آب در طول تاریخ كسب كرده است زیرا هر جا كه اثری از آب بوده حیات نیز پدید آمده و نشانه هایی از آن باقی است . اندیشیدن بر حیات بدون آب تا حدی مانند زیستن بدون آب غیر ممكن است پیش از پیدایش حیات در اثر برخی پدیده های جوی زمین در تركیب اكسیژن و هیدروژن آب پدید آمده كه با نزول و صعود متواتر آن حیات بر این خاك پدیدار شد .نیرو یا نیروهای نهفته در آب ، خاصیت سیالی .شكل پذیری توان تغییر شكل در شرایط طبیعی و جوی .صعود و نزول آن بدون استفاده از پتانسیل كمكی و ...چنان نیروهای شگفت آوری به آب بخشیده است كه شاید گفت پس از انسان تنها پدیده طبیعی است كه این همه توان را یكجا دارد .
یاری گرفتن از این همه توان و توانایی نهفته در آب ، انسان را بر آن داشته است كه تا آنجا كه امكانات عملی و بقای زیست اجازه می دهد ، از آب بهره گیرد و شاید بر تواناییهای آب بیفزاید . در شاخه های مختلف تحقیق و پژوهش بر آب مهار كردن انتقال صحیح و عملی ، بهره جویی در موارد ضروری جلوگیری از هرز رفتن آب جزو قلمروهای ضروری پژوهش در زمینه آب است .
شبكه های انتقال آب و سیستم های ناظر بر آن یكی از طرق استفاده از آب است كه هم اینك در تمام دنیا جزو پژوهشهای گریز ناپذیر شده است . آب حلال و پاك كننده ی مهمی است . این خاصیت ناشی از ساختمان ملكولی آن است چون ملكول آب قطبی است .
آب گازها و املاح را در حین فرود آمدن و جاری شدن در سطح زمین و زیرزمین به خود می گیرد و با داشتن مقدار معین از املاح قابل شرب و گوار می شود .با توجه به مطالب ذكر شده مشخص است كه برای ایجاد آبی قابل شرب ، سازنده های زمین شناسی نقش اساسی دارند . سازنده های دارای نمك زیاد ، آب را كاملاً شور می كنند ولی سازنده هایی كه نمك زیاد وارد آب نمی كنند و آب پس از خروج از درون آنها و یا عبور از روی آنها دارای كیفیتی مطلوب و مورد استفاده قرار می گردد ، مورد توجه می باشند . در این صورت روشن است همه آبهایی كه در طبیعت یافت میشوند مستقیماً مورد استفاده نبوده و باید تصفیه شوند . افزون بر این گاهی بمنظور صرفه جویی در مصرف آب اجباراً ابید فاضلابها و آبهای آلوده را نیز تصفیه و قابل مصرف نمود .
امید است مطالب این جزوه مورد استفاده عموم دانشجویان رشته مهندسی علوم كشاورزی و مجریان پروژه ها و طرحهای عمرانی و یا تحقیقاتی قرار گیرد .
کلمات کلیدی:

كیفیت آب بویلر

ناخالصی های آب

پارامترهای مهم آب

تصفیه آبهای صنعتی

آزمایشات كنترل آب صنعتی

دانلود در ادامه مطلب
عباس بازدید : 175 شنبه 10 بهمن 1394 نظرات (0)

گزارش كار آزمایشگاه شیمی

کل جامدات محلول:
منظور از کل جامدات محلول TDS در آب مجموعه‌ای از نمک‌های معدنی و مقادیر کمی از مواد آلی است. یون‌های اصلی که در TDS نقش دارند شامل کربنات، کلرید، سولفات، نیترات، سدیم، پتاسیم، کلسیم و منیزیم می‌باشند. کل جامدات محلول در تغییر کیفیت آب آشامیدنی همچون طعم، سختی، خورندگی و ایجاد لایه‌ای از رسوب نقش دارند.منابع TDS: منابع اصلی افزایش جامدات محلول در منابع آب آشامیدنی، منابع طبیعی، تخلیه پسابها، روان آبهای شهری و فاضلابهای صنعتی هستند. آبهایی که از زمین‌های گرانیتی، شنی و سیلیس عبور کرده و یا از طریق خاک تراوش می‌نماید. معمولا TDS کمتر از mg/L30 دارند.
آبهایی که از مناطق قبل از دوره کامبرین هستند TDS کمتر از mg/L65 دارند. آبهایی که در مناطق با صخره‌های رسوبی پالئوزوئیک یا مزوزوئیک هستند. TDS کمتر از 195 یا 1100 میلی گرم در لیتر دارند. کربنات کلرید، کلسیم، منیزیم و سولفات‌ها یون‌های اصلی ایجاد TDS آبها هستد. به علاوه پسابها، فاضلاب‌های خانگی و صنعتی TDS آبها را افزایش می‌دهند. در مناطق خشک و بایر ممکن است TDS جریان‌های آبی به بیش از g/L15 برسد. در جای دیگر مقادیر TDS در آبهای شور بیش از gr/L35 گزارش شده است. استفاده از نمک‌ها جهت کنترل یخ و برف در سطع جاده‌ها در طی فصول زمستان باعث آلوده شدن منابع آبهای سطحی و زیرزمینی شده و به طور قابل توجهی مقدار TDS آبها را افزایش می دهد.
در زمستان سال 1969 تا 1970، کشور دانمارک بیش از 203000 تن نکم برای کنترل سطح جاده‌ها مصرف نمود. در کانادا در سال 1974 بیش از 5/2 میلیون تن در سال 1970 در آمریکا بیش از 9 میلیون تن نمک برای پاشیدن در سطح جاده‌ها استفاده گردید. بدیهی است این مقادیر TDS آبهای سطحی و زیر زمینی را افزایش می‌دهد.جنبه‌های بهداشتی: هیچ گونه مدرکی دال بر اینکه مصرف ابی با TDS بیش از mg/L1000 اثرات سوء بهداشتی بر جای گذارد وجود ندارد. مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می دهد که حتی TDS آبها اثرات بهداشتی مفیدی نیز دارد. نمک‌های معدنی محلول در آب طعم آب آشامیدنی را تغییر می‌دهند. ‌Bruvold و همکاران درجه تغییر طعم را با توجه به مقادیر TDS در جدول زیر نشان می‌دهد.
کلمات کلیدی:

جامدات

جامدات محلول

اسپکتروفوتومتری

وزن سنجی یا گراویمتری

وینكلر یا آزاید مودیفیكشن

دانلود در ادامه مطلب
عباس بازدید : 150 شنبه 10 بهمن 1394 نظرات (0)

گزارش كارآموزی صنایع غذایی در كارخانه بستنی پرستوك با عنوان بستنی

تاریخچه:
شرکت صنایع غذایی پرستوک "پرنوش" واقع در کیلومترهشت جاده مخصوص کرج خیابان رنگین خیابان هشتم پلاک پنج میباشد که ازلحاظ موقعیت جغرافیایی جز نزدیکترین کارخانه ها به تهران است و در تاریخ 26/ 12/ 1359در استان تهران ثبت گردیده است. این شرکت در زمینه تولید انواع بستنی و خامه قنادی سعی داشته است با ارائه کیفیتی مناسب و محصولاتی مطابق با استانداردهای روز، سهم خویش رادر بازار گسترش دهد و اکنون با تولید انواع آبمیوه ونوشابه های بدون گاز میوه ای ازکنسانترۀ طبیعی میوه فعالیت خودرا رسماً از سال 1384آغاز نموده است این شرکت دو شیفت کاری صبح و عصر با 40پرسنل دارد. این کارخانه شامل بالن دریافت شیر، نکهداری شیر، بالن تولید، سردخانه،آزمایشگاه انباراست. آقای "مالک ذکری رازلیقی" به عنوان مدیر عامل وآقای سعیدافتخاری به عنوان جانشین مدیر عامل،مدیربازرگانی ومدیر کارخانه مشغول به فعالیت میباشد. این شرکت سعی داردبا هدف مشتری مداری،با ارائه کیفیتی مناسب رضایت کلیه مشتریان ومصرف کنندگان خویش را جلب کند.
کلمات کلیدی:

بستنی

صنایع غذایی

طعم دهنده ها

كارخانه بستنی پرستوك

تعریف بستنی

بستنی محصول لبنی منجمد شده است که از ترکیب وفرآیندمناسب خامه وبعضی از فرآورده های لبنی با شکرومواد طعم دهنده بدست می آیدومیتواند حاوی پایدار کننده ها(Stabilizer)قوام دهنده ها ورنگ نیزمی باشد.درطول مدت انجماد باید بین بستنی وهوا تبادل مناسبی صورت گیرد.درسال 1976 میلادی قانون PFA بستنی را چنین تعریف می کند:بستنی محصول منجمدی است که ازشیرگاو ویا گاومیش ازطریق فرآیند برروی خامه یادیگرمحصولات شیربدست می آید.
شکر،تخم مرغ،میوه جات،آب میوه،مربای میوه،خشکبار شامل فندق ،گردو،بادام وپسته ،شکلات،مواد طعم دهنده خوراکی(طبیعی)؛رنگهای خوراکی مجاز می توانند در تولید بستنی به آن افزوده شوند.میزان افزودن پایدارکننده های مجاز وامولسیفایرهابه بستنی در حدود 5/0درصد وزنی می باشد.مخلوط موا داولیه را قبل از منجمد کردن باید به طور مناسبی حرارت داد.میزان مواد افزودن نشاسته به بستنی حداکثر 5درصد است که باید حتماً میزان افزودن آن برروی اتیکت(برچسب)قید گردد.بستنی نباید کمتراز10درصد چربی شیر،5/3درصد پروتئین و36درصد از مواد جامد خشک شیر را دارا باشد اگر از آب میوه یا خشکبار (فندق،گردو،بادام،پسته)استفاده شود باید میزان افزدون چربی شیر به مواد اولیه بستنی را تقلیل داد.شایان ذکر است که میزان افزودن چربی شیر نباید از8 درصد تجاوز نماید.
دانلود در ادامه مطلب

تعداد صفحات : 41

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1201
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 275
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 395
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 3,373
  • باردید دیروز : 52
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 5,431
  • بازدید ماه : 5,431
  • بازدید سال : 25,295
  • بازدید کلی : 497,313
  • کدهای اختصاصی