loading...
فایلینا
عباس بازدید : 139 سه شنبه 04 خرداد 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله ترجمه شده رشته مدیریت

بررسی چگونگی افزایش کیفیت سیستم های فن آوری اطلاعات در آموزش الکترونیکی با استفاده از داده کاوی در مدارس شهرستان سردشت


عنوان انگلیسی:

Discussing how to improve the quality of information technology systems in electronic learning through data mining in schools of Sardasht


*قابل استفاده برای رشته های كامپیوتر و مهندسی فناوری اطلاعات


چکیده
هدف از این تحقیق بررسی چگونگی افزایش کیفیت سیستم های فن آوری اطلاعات در آموزش الکترونیکی با استفاده از داده کاوی در مدارس شهرستان سردشت بود. روش این پژوهش توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری، معلمان درس کامپیوتر در مدارس شهرستان سردشت بودند که تعداد آنها 300 نفر بود. نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران 169 نفر به دست آمد. برای جمع آوری اطلاعات مربوط پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید. برای روایی پرسشنامه ها از نظرات استاد راهنما و اساتید رشته مدیریت استفاده شد. برای پایایی پرسشنامه ها از آلفای کرونباخ استفاده شد. به منظور تحلیل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی استفاده شد. نتایج نشان داد که داده کاوی و فنون داده کاوی (شبکه های عصبی، درخت تصمیم، استنتاج قوانین، خلاصه سازی، خوشه بندی، تشخیص ناهمگونی) بر روی کیفیت سیستم فناوری اطلاعات و آموزش الکترونیکی در مدارس شهرستان سردشت تاثیر مثبت دارد.


واژگان کلیدی:

داده کاوی
درخت تصمیم
خوشه بندی
یادگیری الکترونیکی


مقدمه
توسعه نظام آموزشی در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، یکی از چالش های اصلی سیاست گذاران آموزشی است. بازنگری فرایند نظام آموزشی به سبب تاثیر شگرف فناوری اطلاعات و نفوذ روزافزون آن در ارکان متفاوت نظام آموزشی مهم ترین اموری است که باید بدان پرداخت تا منظومه ای هماهنگ برای حضور پویا در عرصه اطلاعات پی ریزی و قوام و دوام آن تضمین شود (زارعی زوارکی، 1383). یادگیری الکترونیکی روشی برای ارائه یادگیری انعطاف پذیرتر و ایجاد فرصت بیشتر برای فراگیران، تسهیل پیگیری پیشرفت یادگیرندگان و فعالیت های آنان و همچنین فراهم آوردن فرصتی برای ایجاد محیطهای یادگیری جدید اثربخش محسوب می شود (خلیفه و رضوی، 1391). نتایج تحقیق فلاح و دیگران (1391) نشان داد نشان داد که آموزش الکترونیکی تأثیر بیشتری در رشد شناختی، روانی، اجتماعی و اخلاقی دانش آموزانی که به این روش آموزش دیده اند، در مقایسه با دانش آموزانی که این روش آموزش را دریافت نکردند، داشته است. نتایج تحقیق اونگ و همکاران (2010) نشان داد که نگرش دانش‌آموزان نسبت به دانش در مدارس عادی و هوشمند با یکدیگر تفاوت معناداری دارد.


فهرست مطالب
چكیده
مقدمه
روش تحقیق
جدول (1) پایایی پرسشنامه ها
یافته ها
یافته های توصیفی
نرمال بودن توزیع داده ها
جدول (2) نتایج آزمون کولموگروف-اسمیرنف برای نرمال بودن داده ها
فرضیه ی اصلی
جدول (3) نتایج آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیه اصلی
جدول (6) نتایج مدل رگرسیونی برای فرضیه اصلی
فرضیه ی فرعی اول
جدول (7) نتایج آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیه فرعی اول
جدول (8) نتایج مدل رگرسیونی برای فرضیه فرعی اول
فرضیه ی دوم فرعی
جدول (9) نتایج آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیه فرعی دوم
جدول (10) نتایج مدل رگرسیونی برای فرضیه فرعی دوم
فرضیه ی سوم فرعی
جدول (11) نتایج آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیه فرعی سوم
جدول (12) نتایج مدل رگرسیونی برای فرضیه فرعی سوم
فرضیه ی چهارم فرعی
جدول (13) نتایج آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیه فرعی چهارم
جدول (14) نتایج مدل رگرسیونی برای فرضیه فرعی چهارم
فرضیه ی پنجم فرعی
جدول (15) نتایج آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیه فرعی پنجم
جدول (16) نتایج مدل رگرسیونی برای فرضیه فرعی پنجم
فرضیه ی ششم فرعی
جدول (17) نتایج آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیه فرعی ششم
جدول (4-20) نتایج مدل رگرسیونی برای فرضیه فرعی ششم
بحث و نتیجه گیری

عباس بازدید : 292 سه شنبه 04 خرداد 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله ترجمه شده رشته ادبیات

تجلی قرآن در آثار سعدی

 

عنوان انگلیسی:

Emanation of Koran in Sadie's works

 

چکیده
شاعران و نویسندگان فارسیگوی در اشعار و آثار خود به طرق گوناگون از آیات و مفاهیم قرآنی بهره برده اند و دیدگاه قرآنی در آثارشان نفوذ چشمگیر و قابل توجهی داشته است . شیخ اجل سعدی شیرازی نیز از جمله شاعرانی است كه بدلیل آشنائی كامل با قرآن كریم ، بهره های زیادی از این كتاب آسمانی در آثار خود برده و توانسته گفتار خود را هرچه بهتر و دل انگیزتر جلوه دهد . ما در این پروژه چند اثر سعدی ازجمله: مجالس خمسه، بوستان، گلستان، قصاید عربی ، فارسی و مثنویات مورد پژوهش قرار دادیم و تاثیر قرآن را در این آثار بررسی قرار دادیم و شیوه سخن و گفتار سعدی در آثارش از جهات مختلف قابل بررسی و تعمق می باشد سعدی از انواع مختلف تاثیرپذیری مانند اقتباس ، تلمیح، حل و اشاره و ... استفاده کرده است این تاثیر پذیری در آثاربوستان و گلستان و قصاید فارسی، عربی و مثنویات آیات قرآن در زمینه مدح و ستایش خداوند، آموزش نکات اخلاقی و اسلامی نتیجه‌های کاربردی در زندگی بهره گرفته است. بوستان دنیای آرمانی سعدیی است و در آن بیشتر از سایر آثارش از قرآن تاثیر پذیرفته ؛ و گلستان دنیای حقیقی سعدی است. در این پژوهش سعی شده است که به این سوال ها پاسخ داده شود: 1- سعدی از چه شگردهایی برای بیان مفاهیم قرآنی اسفاده کرده است؟ 2- استفاده از مفاهیم قرآنی در کدام آثار سعدی بیشتر متجلی شده است؟ روش پژوهش حاضر توصیفی تحلیلی است و از میان آثار سعدی گلستان، بوستان، مجالس خمسه، مثنویات، قصاید فارسی و عربی بررسی شدند ابتدا اشعاری که در آنها از قرآن تاثیر پذیرفته شده بود استخراج شدند سپس مورد تحلیل قرار گرفتند.

 

كلمات كلیدی:

قرآن‌
سعدی‌
آیات و روایات در آثار سعدی

 

مقدمه
شاعران و نویسندگان پارسی گوی در اشعار و آثار خود به طرق گوناگون از آیات و مفاهیم قرآنی بهره برده اند و دیدگاه قرآنی در آثارشان نفوذ چشمگیر و قابل توجهی داشته است.
در این عصر هر ادیبی برای بیان مقصود و تاثیر کلام بر شنونده و زیبایی موسیقی سخن دارای قدرت اقناعی اعجاب برانگیزی است که سعدی شاعر پرآوازه قرن هفتم هجری، از تاثیر گزارترین شاعران ادب فارسی می باشد. در تاریخ ادب فارسی سعدی به منزله ی شاعری بزرگ و نویسنده ایی توانا و ادیبی فرزانه شناخته شده است. هزاران بیتی که وی به صورت غزل و قصیده و رباعی و ترجیع بند سروده و دو کتاب گلستان و بوستان کافی است که چنین منزلتی را برای نویسنده و سراینده ی آنها کسب کند. او از شاعرانی است که به صورت های گوناگون از اسلوب قرآنی از جمله: حل، تلمیح، اقتباس و اشاره و ... بهره برده است.


فهرست مطالب
چكیده
مقدمه
فرضیات پژوهش

زندگی نامه ی سعدی

اقتباس
حل(= تحلیل)
تلمیح

تفاوت اقتباس با تلمیح

بازتاب قرآن در آثار سعدی

1-1- سعدی و بهره گیری از آیات قرآن

- بازتاب قرآن در قصاید عربی

1-2- فروغ آیات قرآنی در قصاید فارسی
نتیجه گیری
پاسخ فرضیه اول پژوهش
پاسخ فرضیه دوم پژوهش
فهرست منابع

عباس بازدید : 246 سه شنبه 04 خرداد 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشتهمخابرات

بررسی پردازشگرهای سیگنال دیجیتال و کاربرد آنها

چکیده:
دراین پایان نامه مراحل طراحی یک سیستم دیجیتال و کاربردهای آن شرح داده شده است.
در فصل اول با مشخص کردن نیازهای هر سیستم پردازشگر دیجیتال و مشخصات پردازنده های DSP لزوم استفاده از این نوع پردازنده ها، بیان شده است.
در فصل دوم به معرفی پردازنده های DSP و مقایسه آنها از جهات گوناگون پرداخته شده است و اجزای جانبی آنها برای تولید سیگنال های خارجی و ارتباط با محیط خارج مورد بررسی قرار گرفته است. پس از معرفی کارت های آموزشی و صنعتی با استفاده از مهندسی معکوس امکانات مورد نیاز برای طراحی یک سامانه حداقلی بیان شده است.
در فصل سوم با معرفی انواع نرم افزارهای پردازش سیگنال ها به صورت دیجیتال چگونگی یکپارچه کردن سیستم، به کمک دستورات پیوند دهنده شرح داده شده است که پس از این مرحله سیستم
آماده ی تحویل به مشتری است.
برای بیان نقش پردازنده های DSP در زندگی روزمره ، چندین مثال از کاربردهای بیشمار پردازش دیجیتال در فصل چهارم آورده شده است. این کاربرد ها را می توان به دو دسته آنالیز/ فیلتر اطلاعات و فرآیندهای کنترلی تقسیم بندی کرد. بنابراین هر کاربرد به سخت افزار و نرم افزار خاصی نیاز دارد که در این مجموعه تا حدودی معرفی شده اند.
کلمات کلیدی:

پردازنده های DSP

پردازنده های دیجیتال

پردازش سیگنال های دیجیتال

سیستم های قدرت و رله های حفاظتی

مقدمه:
پردازش سیگنال های دیجیتال با استفاده از عملیات ریاضی قابل انجام است. در مقایسه، برنامه نویسی و پردازش منطقی روابط، تنها داده های ذخیره شده را مرتب می كند. این بدان معنی است كه كامپیوترهای طراحی شده برای كاربردهای عمومی و تجارتی به منظور انجام محاسبات ریاضی، مانند الگوریتم های انجام تحلیل فوریه و فیلتر كردن مناسب و بهینه نیستند. پردازشگرهای دیجیتال وسایل میكروپروسسوری هستند كه به طور مشخص برای انجام پردازش سیگنال های دیجیتال طراحی شده اند. پردازنده های DSP دسته ای از پردازنده های خاص می باشند كه بیشتر برای انجام بلادرنگ پردازش سیگنال های دیجیتال استفاده می شوند.
این پردازنده ها توانایی انجام چندین عملیات همزمان در یك سیكل دستورالعمل شامل چندین دسترسی به حافظه، تولید چندین آدرس با استفاده از اشاره گرها و انجام جمع و ضرب سخت افزاری به طور همزمان را دارا می باشند و سرعت بالای آن ها نیز به واسطه این ویژگی ها است. این وسایل به میزان بسیار زیادی در دهه اخیر رشد كرده اند و كاربردهای متنوعی از دستگاه های تلفن سیار تا ابزارهای علمی پیشرفته پیدا كرده اند.
همچنین بعضی قابلیت اجرای منطق ممیز شناور (Floating point) به صورت سخت افزاری را دارند. در صورتی كه سیگنال در بازه دینامیكی بزرگی متغیر با زمان باشد، این قابلیت بسیار مفید می باشد. اگر نمونه ها در زمان بین نمونه برداری ها نیاز به پردازش با سرعت بالا داشته باشند می توان از پردازنده های عملكرد بالا استفاده نمود. در این حالت پردازنده باید در سریع ترین زمان ممكن پردازش را به پایان برساند كه این نیازمند كم بودن زمان سیكل دستورالعمل در پردازنده می باشد. از دیدگاه هزینه، ابعاد و طراحی آسان، تجهیزات جانبی پردازنده بسیار مهم می باشند.
تجهیزات معمول روی پردازنده ها، پین های ورودی / خروجی، مدارهای واسط سریال و موازی، مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) و مبدل آنالوگ به دیجیتال (ADC) می باشند. لحاظ كردن فاكتورهای فوق در طراحی و ساخت DSPها، موجب شده است كه DSP های متنوعی موجود باشند. بدیهی است در چنین پردازشی باید بتوان اطلاعات نهفته در سیگنال را نیز استخراج كرد.
فهرست مطالب
چکیده

فصل اول : مشخصات عمومی پردازنده های DSP 1

1-1) تحلیل سیستم های DSP 2
1-2) معماری پردازشگرهای دیجیتال 7
1-3) مشخصات پردازشگرهای DSP11
1-4) بهبود كارایی پردازنده های DSP معمولی 15
1-5) ساختار SIMD 16

فصل دوم : معرفی پردازنده های DSP و سخت افزار لازم جهت کار با آنها20

2-1) مقدمه21
2-2) خانواده ی پردازنده های Texas Instrument 24
2-2-الف( خانواده ی TMS320C200029
2-2-ب ( سری C500031
2-2-ج( سری C600033
2-3) تجهیزات سخت افزاری جهت کار با پردازنده های دیجیتال 38
2-3- الف( نحوه ی راه اندازی و تست اولیه بورد های DSK 42
2-3-ب) EVM 43
2-3-ج) DVEM 44
2-3- د) بورد های TDK45
2-4) خانواده ی پردازنده های Motorola یا به عبارتی Free scale49
2-4- الف) سری DSP5600049
2-4-ب) سری DSP56100 49
2-5) خانواده ی پردازنده ی Analog Devices53
2-5- الف) پردازنده های سری BLACFIN54
2-5- ب) پردازنده های سری SHARC56
2-5- ج) پردازنده های سری Tiger SAHRC58

فصل سوم : معرفی نرم افزارهای DSP 60

3-1) مقدمه61
3-2) تقسیم بندی انواع نرم افزارهای DSP62
3-3) مقدمه ای بر ابزارهای توسعه یافته ی DSP63
3-3- الف) کامپایلر C64
3-3- ب) اسمبلر65
3-3- ج) پیوند دهنده65
3-4) بقیه ابزارهای توسعه67
3-5) نرم افزار Code Composer Studio 68
3-6)نرم افزار های با محیط گرا فیکی برای نوشتن کد74

فصل چهارم : کاربردهای پردازنده های DSP76

4-1) کاربردهایی از رادار78
4-2) آماده كردن سیگنال آنالوگ برای برقراری ارتباط از طریق یك كانال مخابراتی82
4-3) تحلیل سیگنال آنالوگ برای استفاده از شناسایی صدا در سیستم تلفن83
4-4) کاربرد DSPدر پردازش سیگنال های زلزله ثبت شده در شبکه ملی لرزه نگاری ایران84
4-5) لنز به عنوان یک ابزار قدرتمند برای محاسبه تبدیل فوریه جهت پردازش سیگنال های دریافتی85
4-6) کاربرد پردازنده های DSP و تبدیل فوریه چند بعدی در تصویر برداری MRI87
4-7) استفاده از پردازنده های DSP در تشخیص الگوی گاز88
4-8) کاربرد پردازنده های DSP در پردازش تصویر89
4-9) فیلترهای تطبیقی و نقش آنها در پردازش سیگنال های دیجیتال89
4-10) توموگرافی90
4-11)كاربرد پردازنده های DSPدر سیستم های قدرت و رله های حفاظتی91
مراجع110
عباس بازدید : 166 سه شنبه 04 خرداد 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه مهندسی برق

بررسی عملکرد سیستم کنترل اسکادا در نظارت بر شبکه های قدرت

چکیده:
اسکادا یا SCADA مخفف Supervisory Control And Data Acquisition به معنای سیستم کنترل سطح بالا و جمع‌آوری داده‌ها است. به عبارت دیگر اسکادا یک سیستم رم‌افزاری-سخت‌افزاری است که از طریق آن اپراتور می‌تواند وضعیت یک پلنت صنعتی را مانیتور و کنترل کند. در واقع اسکادا رابط انسان و پلنت است. این پلنت‌ها معمولاً از لحاظ جغرافیایی گسترده هستند، به عنوان مثال شبکه برق یک شهر، یا خط لولهٔ گاز یک کشور، خطوط آهن و غیره، مثال‌هایی از این پلنت‌ها هستند.
اسکادا در یک مرکز کنترل پیاده‌سازی می‌شود و به اپراتورها این قابلیت را می‌دهد که از طریق صفحات شماتیک کل پلنت را هنگامی که پشت مانیتورهای اتاق کنترل نشسته‌اند ببینند و از طریق رابط گرافیکی فرایند در حال انجام را مانیتور و کنترل کنند. علاوه بر این، اسکادا این امکان را در اختیار مدیران سطح بالاتر قرار می‌دهد که بتوانند روند تغییرات در پلنت را مشاهده نمایند و تحلیل‌های مدیریتی روی تاریخچهٔ داده‌ها انجام دهند.
سیستم های اسکادا عموما یک پایگاه داده توزیع شده را پیاده سازی می کنند که معمولا به آن با نام پایگاه تگ ها اشاره می شود. این پایگاه داده شامل عناصر اطلاعاتی است که تگ یا نقطه نامیده می شوند. یک نقطه نشان دهنده یک مقدار ورودی یا خروجی نظارت شده یا کنترل شده به وسیله سیستم است.نقاط می توانند نرم یا سخت باشند. یک نقطه سخت نشان دهنده یک ورودی یا خروجی عملی متصل به سیستم است در حالی که یک نقطه نرم نشان دهنده نتیجه منطقی و عملیات محاسباتی بر روی دیگر نقاط نرم یا سخت است. مقادیر نقاط معمولا به صورت مقدار- برچسب زمانی ذخیره می شوند (مقدار و برچسب زمانی هنگامی که نقطه ضبط یا محاسبه می شود). یک رشته از ترکیب مقدار-برچسب زمان تاریخچه نقطه مورد نظر می باشد. مرسوم است که علاوه بر اینها اطلاعات دیگری نیز ذخیره گردد نظیر مقادیر ثبات های PLC ، توضیحات و اطلاعات اخطاری.
کلمات کلیدی:

سیستم کنترل اسکادا

اصول کارکرد سیستم های SCADA

عملکرد سیستم اسکادا در مانیتورینگ شبکه های قدرت

فهرست مطالب
فصل اول:
مقدمه

اهمیت دیسپاچنگ

سلسِله مراتب و دیسپاچنگ ایران

(SCC) دیسپاچنگ ملی
(AOC) دیسپاچنگ منطقه ای
(RDC) دیسپاچنگ محلی
(DCC) دیسپاچنگ توزیع

پارامترهای ارزیابی سیستم اسکادا

قابلیت دسترسی
پاسخ زمانی
توسعه پذیری
قابلیت انعطاف پذیری
قابلیت اطمینان
RTU پایانه یا
RTU شرح وظایف
RTU اجزای تشکیل دهنده
RTU نرم افزار
مهندسی اطلاعات در پایانه
مودم
منبع تغذیه
به مرکز کنترل RTU سیستمهای ارتباطی و نحوۀ ارسال اطلاعات از
سیستم تلفن عمومی
سیستم های مخابراتی رادیویی
شبکه فیبرنوری
PLC سیتم
سیستم مایکروویو
ارتباط ماهوار های

روش انتقال اطلاعات از پایانه به مرکز کنترل

روش ارسال کلیه اطلاعات
روش ارسال اطلاعات تغییر یافته
پروتکلهای ارسال اطلاعات
طراحی یک مرکز اسکادا
فصل دوم
مقدمه
الف) قسمت اول:

ساختار سخت افزاری مرکز کنترل

کامپیوتر و پرینتر
تجهیزات مخابراتی
UPS
سیستم کامپیوتری
(RESYUSS) نرم افزار مرکز کنترل
کلیات
دیتابیس
توابع اسکادا
کنترل روان
انتخاب نقاط
پردازش آلاز مها و رخدادها
عمل کنترل
امکانات تغییرات اتریپوت
تصاویر نمایشی سیستم
تصاویر کلیدهای نر مافزاری
تصویر تک خطی شبکه تحت پوشش
تصویر تک خطی ایستگاه ها
شکل تجهیزات هر ایستگاه

تصاویر سیستم اسکادا

ویرایشگر محیط گرافیکی
رخدادها و عملکردهای سیستم (log) پرینت
برنامه های کاربردی اسکادا
قابلیت های برنامه ریزی سیستم
توسعه و نگهداری سیستم
قابلیت در دسترس بودن سیستم
(MMI) رابط انسان و ماشین
ب) قسمت دوم:
(RTU) طرح کلی سیستم پایانه
Main مشخصات فنی مدول
UIDC مدول
و مشخصات پروتک لها RTU اطلاعات فنی نرم افزار
Indactic پروتکل
Hitachi پروتکل
IEC پروتکل
پروتکل کرمان تابلو
مدول ورودی دیجیتال
مدول خروجی دیجیتال
مدول ورودی آنالوگ
مدول شمارنده پالس ها
مدول خروجی آنالوگ
مشخصات مودم
مشخصات منبع تغذیه
I/O مشخصات گذرگاه
مشخصات نرم افزار تستر پایانه
دستگاه تستر پایانه
تابلو پایانه (درجه حفاظت رنگ آمیزی ابعاد و طراحی آن)
پیکربندی پایانه
نظرات و پیشنهادات
نتیجه گیری
عباس بازدید : 160 سه شنبه 04 خرداد 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله ترجمه شده رشته مدیریت

شناسایی و اولویت بندی روش های تبدیل دارایی ها به اوراق بهادار (صکوک ) در بانکداری بدون ربا

(مطالعه موردی بانک کشاورزی - ایران)


عنوان انگلیسی:

Identifying and prioritizing methods for conversion of properties to securities (Sukuk) in interest free banking


*قابل استفاده برای رشته حسابداری

 

چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی و رتبه بندی انواع صکوک از دید کارکنان ارشد بانک کشاورزی به انجام رسیده است. جامعه آماری تحقیق حاضر را همه کارکنان ارشد شامل مدیران و معاونین سرپرستی استانها و همچنین رؤسا و معاونین کلیه شعب بانک مذکور در سرتاسر کشور تشکیل می دادند که بر مبنای آمار اخذ شده در زمان انجام تحقیق، تعداد آنها 6332 نفر بود. از این میان، 1338 نفر به روش نمونه گیری در دسترس به عنوان اعضای نمونه آماری انتخاب شدند. همچنین، ابزار جمع آوری داده در این تحقیق، پرسشنامه ای محقق ساز بود که در آن از پاسخ دهنگان خواسته شد بود تا به انواع یازده گانه صکوک (که به سه دسته غیر انتفاعی، انتفاعی با بازدهی معیین، و انتفاعی با بازدهی نامعیین تقسیم بندی شده بودند) بر اساس شش متغیر (یا شاخص) میزان کاربرد، استقبال عمومی و تقاضای مشتریان، ریسک اوراق، بازده مورد انتظار اوراق، قدرت نقدشوندگی در بازار ثانوی، و هزینه، بر روی طیف 10 نقطه ای نمره دهند. بعد از توزیع و جمع آوری پرسشنامه ها، داده های حاصله با استفاده از نرم افزار spss و بر اساس آزمونهای ناپارامتریک من – ویتنی و کروسکال – والیس مورد بررسی دقیق قرار گرفتند و رتبه هر یک از انواع صکوک، هم در دسته بندی های سه گانه فوق الذکر و هم بصورت کلی، تعیین گردید. گفتنی است که این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی می باشد.


کلمات کلیدی:

تبدیل به اوراق بهادار کردن دارایی ها
صکوک
بانک کشاورزی

 

مقدمه و بیان مسئله
هر چند بازارهای بدهی جزء لاینفک بخش مالی هستند، ولی چون طبق احکام اسلام، مطالبه و پرداخت بهره حرام است، کشورهایی که بخش عمده‌ای از جمعیت آنها را مسلمانان تشکیل می‌دهند نمی‌توانند برای پاسخ به نیازهای مالی خود از بازارهای بدهی کلاسیک (مبتنی بر بهره) استفاده کنند. از اینرو، در این کشورها تقاضای زیادی برای توسعة یک بازار بدهی جانشین وجود دارد که با معیارها و احکام اسلام نیز مطابقت داشته باشد. در نتیجه در چند سال اخیر اوراق قرضه اسلامی که مطابق با احکام اسلامی و به صکوک معروف است، رشد چشمگیری داشته و توسط شرکت‌ها و دولت‌ها طراحی و منتشر شده است. در حالیکه هم اکنون چندین کشور در زمینة انتشار اوراق صکوک فعال هستند، روند انتشار در سطح شرکت‌ها به سرعت بیشتری نیاز دارد. در طول چند سال گذشته، بخش عمده حجم اوراق صکوک منتشر شده مربوط به انتشار توسط دولت‌ها (و نه شرکت‌ها) بوده است.
بدلیل ماهیت منحصر به فرد اسلامی - اخلاقی مالیه اسلامی، بی گمان بانكهای اسلامی جهت اجرای تدابیر و سیاست های مربوط به اوراق بهادارسازی دارایی ها با دشواری هایی رو به رو هستند. در نتیجه، بحث اوراق بهادارسازی داریی ها در بانکداری اسلامی تاكنون در حد یك بازار محدود باقی مانده است. از سوی دیگر، افزایش تمایل نسبت به پدیده اوراق بهادار نمودن داراییها در بخش بانكداری، حاكی از سلامت این محصول مالی در بازار جهانی است. لذا، بانكهای اسلامی جهت همگام شدن با دگرگونی و تكامل مالی، بایستی درگسترش آن (البته در محدوده شریعت اسلام) کوشا باشند (احمد منجو ، 2005)......


فهرست مطالب
چكیده
مقدمه و بیان مسئله
ادبیات و پیشینه پژوهش

انواع صکوک رایج در کشور

الف) صکوک غیر انتفاعی

• اوراق قرض الحسنه:
• اوراق وقف:

ب) صکوک انتفاعی با بازدهی معیین

• اوراق مرابحه
• اوراق منفعت:
• اوراق جعاله
• اوراق اجاره:
• اوراق استصناع:

ج) صکوک انتفاعی با بازدهی نا معیین (انتظاری)

• اوراق مشارکت:
• اوراق مضاربه:
• اوراق مساقات:
• اوراق مزارعه:
لیست پژوهش های صورت گرفته در داخل و خارج از كشور(۱۴ پژوهش)
روش شناسی تحقیق
ابزار جمع آوری داده ها
جامعه و نمونه آماری
ابزار و روش تجزیه و تحلیل داده ها
تجزیه و تحلیل داده ها و پاسخ به سؤالات تحقیق
جدول 1) آزمون من – ویتنی برای صکوک غیر انتفاعی
جدول 2) بررسی میانگین رتبه صکوک غیر انتفاعی
جدول 3) آزمون کروسکال - والیس برای صکوک انتفاعی با بازدهی معیین
جدول 4) بررسی میانگین رتبه صکوک انتفاعی با بازدهی معیین
جدول 5) آزمون کروسکال - والیس برای صکوک انتفاعی با بازدهی نا معیین
جدول 6) بررسی میانگین رتبه صکوک انتفاعی با بازدهی نا معیین
جدول 7) آزمون کروسکال - والیس برای همه صکوک بصورت دسته جمعی
جدول 8) بررسی میانگین رتبه صکوک
نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات
جدول 9) رتبه بندی صکوک غیر انتفاعی بر اساس شاخصهای مختلف
جدول 10) رتبه بندی صکوک انتفاعی با بازدهی معیین بر اساس شاخصهای مختلف
جدول 11) رتبه بندی صکوک انتفاعی با بازدهی نامعیین بر اساس شاخصهای مختلف
جدول 12) رتبه بندی دسته جمعی صکوک بر اساس شاخصهای مختلف
منابع و مأخذ

عباس بازدید : 367 سه شنبه 04 خرداد 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله ترجمه شده رشته مدیریت آموزشی

بررسی تاثیر کلاسهای هوشمند برمیزان یادگیری دانش آموزان پسر مدارس ابتدایی خراسان شمالی


عنوان انگلیسی:

Discussing the effects of smart classrooms on the learning of male students of northern Khorasan's primary schools

 

چکیده
کلاسهای هوشمند زمینه شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را فراهم می آورد و انگیزه آنان را برای انجام بهتر فعالیتهای درسی افزایش می دهند. هدف پژوهش حاضر مطالعه تاثیر کلاسهای هوشمند بر میزان یادگیری دانش آموزان پسر ابتدایی استان خراسان شمالی است. روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی و شیوه جمع آوری اطلاعات از دو روش کتابخانه ای،مقالات و سایت های علمی و میدانی استفاده شده است و ابزار مورد استفاده در این پژوهش 3 پرسشنامه محقق ساخته انگیزش تحصیلی،خلاقیت و عزت نفس و تنوع می باشد.جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پسر ابتدایی استان خراسان شمالی است و نمونه آماری بر اساس روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای که در مرحله اول از بین شهرهای استان بجنورد،آشخانه و شیروان و مرحله ای بعد از هر شهر 3 مدرسه واز میان پایه های تحصیلی کلاس چهارم ، پنجم و ششم انتخاب گردید. با توجه به جدول کرجسی-مورگان از بین 360 نفر 186 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد.یافته های تحقیق نشان می دهد که بین کلاسهای هوشمند و یادگیری دانش آموزان در سطح اطمینان 95 درصد رابطه وجود دارد.


کلید واژگان:

کلاس هوشمند
یادگیری
دانش آموزان
معلمان


مقدمه
امروزه مهمترین دغدغه‌ نظام آموزشی و پرورشی یك كشور، ایجاد بستری مناسب جهت رشد و تعالی سرمایه‌های فكری در جامعه‌ی ‏اطلاعاتی و دانایی ‌محور می باشد. برای آنكه همه‌ گروه‌های اجتماعی قادر باشند به طور مؤثّر در چنین جامعه‌ای مشاركت داشته باشند، ‏باید یادگیری پیوسته، خلاقیت، نوآوری و نیز مشاركت فعال و سازنده‌‌ اجتماعی را بیاموزند. تحقّق این امر مستلزم تعریف مجدد و نوینی از ‏نقش و كاركرد مدارس به عنوان اصلی ‌ترین نهادهای آموزشی در جامعه می ‌باشد.‏امروزه نظام آموزشی كشور به مدرسه‌ا‌ی نیاز دارد كه با بهره‌گیری از فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات، امکان یادگیری پیوسته را فراهم ‏نموده و فرصت‌های نوینی را در اختیار افراد برای تجربه‌ی زندگی در جامعه‌ اطلاعاتی قرار ‌دهد، به گونه‌ای كه این فناوریی نه به عنوان ابزار، ‏بلکه در قالب زیرساخت توانمند‌ساز برای تعلیم و آموزش حرفه‌ای محسوب ‌‌شود.‏ به كارگیری گسترده‌ی فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در فرایند آموزش و پرورش، همزمان با تحوّل در رویكردهای آموزشی درجهان، زمینه‌‌ی شكل‌گیری مدارس هوشمند ‏را فراهم آورده است. این مدارس از جمله نیازمندی‌های كلیدی جوامع دانش‌بنیان می‎‎باشند و رویكردهای توسعه‌ی مهارت‌های دانشی و ‏كارآفرینی دانش‌آموزان را دنبال می ‌نمایند.در این مدارس‌، فرایندهای یاددهی - یادگیری تقویت شده و محیط تعاملی یكپارچه برای ارتقای ‏مهارت‌های كلیدی دانش‌آموزان با تكیه بر فعالیت‌های گروهی، در عصر دانایی محور فراهم می ‌شود. با توجه به اهمیت این موضوع در پژوهش حاضر به مطالعه و بررسی تاثیر کلاسهای هوشمند بر میزان یادگیری دانش آموزان مدارس ابتدایی پرداخته شده است.

 

فهرست مطالب
چكیده
مقدمه
بیان مساله
ضرورت و اهمیت پژوهش
ادبیات تحقیق

تعریف مدرسه هوشمند
تعریف دیوید پرکنیز و همکارانش از مدرسه هوشمند
آموزش در مدرسه هوشمند
تعریف یادگیری
تعریف واژگانی درتعریف کیمبل
حافظه چیست؟
تفکر چیست؟
یادگیری بهتر
یادگیری الکترونیک

هدف کلی تحقیق
اهداف اختصاصی تحقیق
تعریف مفاهیم
مواد و روش ها
یافته ها
فرضیه 1
جدول ۱ :آزمون میانگین یك نمونه ای فرضیه 1 تحقیق
جدول ۲:نتیجه آزمون t فرضیه 1 تحقیق
فرضیه 2
جدول۳:آزمون میانگین یك نمونه ای فرضیه 2 تحقیق
جدول ۴:نتیجه آزمون t فرضیه 2 تحقیق
فرضیه 3
جدول ۵:آزمون میانگین یك نمونه ای فرضیه 3 تحقیق
جدول ۶:نتیجه آزمون t فرضیه 3 تحقیق
فرضیه 4
جدول ۷:آزمون میانگین یك نمونه ای فرضیه 4 تحقیق
جدول ۸:نتیجه آزمون t فرضیه 4 تحقیق
فرضیه 5
جدول ۹:آزمون میانگین یك نمونه ای فرضیه 5 تحقیق
جدول ۱۰:نتیجه آزمون t فرضیه 5 تحقیق
نتیجه گیری
منابع فارسی
منابع لاتین

عباس بازدید : 278 دوشنبه 03 خرداد 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله ترجمه شده رشته مدیریت (MBA)

بررسی تاثیر دستگاه های کارت خوان فروشگاهی(POS) در جذب منابع بانک رفاه برای افزایش سهم بازار رقابت بین بانکی

(مطالعه موردی: شعب بانک رفاه استان آذربایجان غربی)


عنوان انگلیسی:

Discussing the influence of POS devices on attraction of Refah bank's resources for increasing the share from the competitive market between ban

 

چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر دستگاه های کارت خوان فروشگاهی (POS) در جذب منابع بانک رفاه برای افزایش سهم بازار رقابت بین بانکی در شعب بانک رفاه استان آذربایجان غربی می باشد. پژوهش پیمایشی و از نوع عملی – مقایسه ای است.جامعه آماری شامل کلیه فروشگاه های استفاده کننده از دستگاه کارت خوان بانک رفاه است که بر اساس اعلام بانک رفاه مرکزی استان تعداد 13405 نفر می باشند. حجم نمونه بدست آمده براساس فرمول کوکران تعداد 374 نفر تعیین شده و از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده گردیده است .گردآوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته با ضریب پایایی 882/0 صورت پذیرفته است. همچنین جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از نرم افزار SPSS متناسب با سطح سنجش در سطح توصیفی،از آماره های توصیفی و در سطح تحلیل تبیینی، از آزمون t تک متغیره استفاده شده است. نتیجه آزمون فرضیه اصلی نشان می دهد که استفاده آسان و سهولت دسترسی به دستگاه های کارت خوان بانک رفاه استان یکی از عوامل مهم در تجهیز منابع بانکی می باشد. همچنین کلیه فرضیات فرعی نیز در سطح 05/0 مورد تایید قرار گرفتند و همچنین میزان تمایل استفاده مشتریان از دستگاه های کارت خوان بانک رفاه در مقایسه با دیگر بانک ها بیشتر است و تفاوت معنی دار بوده است.


کلید واژه ها:

دستگاه کارت خوان فروشگاهی (POS)
تجهیز منابع بانکی
بازار رقابتی
توان بانک رفاه


مقدمه
در چند سال اخیر، به موازات رشد شتابان فن آوری اطلاعات و توسـعه شـبکه های ارتبـاطی، بانکهای کشور حرکت خود را به سمت ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی آغاز نموده اند. خدماتی نظیر دستگاههای خودپرداز (ATM), تلفن بانک، بانکداری مبتنی بر پیام کوتاه (SMS)، کارت اعتباری، کارت بدهی، پایانه فروش (POS)، بانکداری اینترنتی و ..... از جمله خدماتی هستند که توسط بانک ها به مشتریان ارائه می شوند
تجهیز منابع همواره اصلی ترین وظیفه سیستم بانکی بوده است. بانک ها وجوه مازاد را جمع آوری و با دادن وام به متقاضیان، وظیفه سنتی خود یعنی واسطه گری را میان سپرده گذاران و وام گیرندگان ایفا می نمایند. معمولاً در فعالیت های یک بانک، جذب منابع مالی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا موفقیت در این زمینه می تواند عاملی برای موفقیت در سایر زمینه ها باشد، جذب منابع مالی برای هر بانک و سیستم بانکی هم به عوامل برون سازمانی و هم به عوامل درون سازمانی مربوط می شود، لذا شناخت این عوامل و میزان تاثیرگذاری هر کدام از آن ها برای موفقیت در این زمینه مهم و اساسی است
امروزه به جز رقابت بین گروه های بانکی دولتی و خصوصی موجود، ایجاد بانک های خصوصی جدید، موسسات مالی و اعتباری جدید و همچنین گسترش دامنه فعالیت موسسات قرض الحسنه نیز مزید بر علت شده و لذا در سیستم بانکی کشور در جذب منابع مالی به رقابت پرداخته اند



فهرست مطالب
چكیده
مقدمه
روش تحقیق
یافته ها
آمار توصیفی
جدول شماره 4-7 : آماره های توصیفی مربوط به متغیرهای تحقیق
آزمون نرمال بودن داده ها
جدول شماره 4-8- نتایج آزمون تک نمونه ای اسمیرنوف-کولموگروف نبست به توضیح نرمال
آمار استنباطی
فرضیه اصلی
جدول 4-9 :آزمون t برای شیوه های ارائه خدمات دستگاه های کارت خوان فروشگاهی POS
فرضیه 1: دسترسی آسان دستگاه های کارت خوان فروشگاهی (POS) به مشتریان در جذب منابع مالی شعب بانک رفاه استان آذربایجان غربی تاثیر دارد
جدول 4-10 :آزمون t برای دسترسی آسان به دستگاه های کارت خوان فروشگاهی POS
فرضیه 2: کیفیت مناسب دستگاه های کارت خوان فروشگاهی (POS) در جذب منابع مالی شعب بانک رفاه استان آذربایجان غربی تاثیر دارد.
جدول 4-11 :آزمون t برای کیفیت دستگاه های کارت خوان فروشگاهی POS
فرضیه 3: ارائه خدمات پشتیبانی مناسب دستگاه های کارت خوان فروشگاهی (POS) در جذب منابع مالی شعب بانک رفاه استان آذربایجان غربی تاثیر دارد
جدول 4-12 :آزمون t برای بررسی ارائه خدمات پشتیبانی دستگاه های کارت خوان فروشگاهی POS
فرضیه 4- ترویج فرهنگ استفاده مطلوب از دستگاه های POS و سایر سیستم های نوین مالی در بین مشتریان در جذب منابع مالی شعب بانک رفاه آذربایجان غربی تاثیر دارد.
جدول 4-13 :آزمون t برای بررسی نقش ترویج فرهنگ استفاده مطلوب از دستگاه های POS در جذب منابع مالی بانک
فرضیه 5- استفاده از دستگاه های کارت خوان فروشگاهی (POS) در بانک های رفاه استان آذربایجان غربی در مقایسه با سایر بانک ها بیشتر است.
جدول 4-14 :آزمون t برای بررسی ارائه خدمات پشتیبانی دستگاه های کارت خوان فروشگاهی POS
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادات کاربردی
منابع

عباس بازدید : 228 دوشنبه 03 خرداد 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله ترجمه شده رشته مدیریت

بررسی تأثیر بانکداری اینترنتی بر رضایت مشتریان

(مطالعه موردی: شُعب بانک ملی جنوب استان آذربایجان غربی)


عنوان انگلیسی:

Discussing the effects of Internet banking on customer satisfaction


چكیده
پژوهش حاضر به هدف بررسی تأثیر بانکداری اینترنتی بر رضایت مشتریان شُعب بانک ملی شهرهای جنوب استان آذربایجان غربی پرداخت. تحقیق حاضر از منظر هدف، کاربردی و از لحاظ ماهیت توصیفی و به صورت پیمایشی انجام شده است. در این تحقیق، تمامی کاربران یا مشتریان خدمات بانکداری اینترنتی بانک های ملی جنوب استان آذربایجان غربی مد نظر بوده اند و ملاک این امر مشتریانی است که دارای رمز دوم کارت بانکی، بانک ملی خود می باشند. جمع کل مشتریان بانکداری اینترنتی شُعب بانک ملی شهرهای جنوب استان آذربایجان غربی 34250 نفر بود. با استفاده از فرمول کرجسی و مورگان حجم نمونه 380 نفر به دست آمد. به منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه آسیف (2013) استفاده می شود. به منظور روایی پرسشنامه ها از نظرات تنی چند از اساتید مدیریت استفاده شد. به منظور پایایی پرسشنامه ها از آلفای کرونباخ استفاده شد که مقدر آن 86/0 به دست آمد که نشان دهنده پایایی مطلوب پرسشنامه می باشد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های تی و آزمون تحلیل واریانس استفاده می گردد. برای تعیین رابطه ی بین تأثیر بانکداری اینترنتی بر رضایت مشتریان از ضریب همبستگی «پیرسون» استفاده می گردد. نتایج پژوهش نشان داد که رابطه معناداری بین بانکداری اینترنتی و رضایت مشتریان وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد که رابطه معناداری بین متغیرهای جمعیت شناسی (سن، شغل، مدرک تحصیلی، جنسیت) با رضایت از خدمات بانکداری اینترنتی وجود دارد.


كلید واژه:

بانکداری
بانکداری اینترنتی
مشتری بانک


مقدمه
بدون تردید اینترنت باعث وقوع انقلابی فراگیر در کل سیستم ارتباطی دنیا شده است. بانکداری نیز، به واسطه بهره گیری روز افزون از ارتباطات، از این قاعده مستثنی نبوده و به قافله ارتباطات جهانی پیوسته است. اگر نگاهی گذرا به ارقام نجومی نرخ رشد و ظرفیت های بالقوه بانک ها برای استفاده بهینه از اینترنت بیندازیم، می توانیم از کارکرد و تأثیراتی که بانکداری اینترنتی داشته است، آگاه شویم. انتظارات مشتریان و رقابت های بین مؤسسات و همچنین هزینه های هنگفت باعث شده اند که نظام بانکی را به سمت اینترنت سوق دهند. ارائه خدمات نوین بانکی از جمله بانکداری اینترنتی امکان کاهش هزینه و متمایز کردن و دسته بندی خدمات را برای مشتریان فراهم می سازد. همچنین انتظار می رود که ورود بانکداری اینترنتی می تواند منجر به ایجاد و حفظ ارتباطات نزدیک میان بانک ها با مشتریان خود شود که در نتیجه رضایتمندی مشتریان که منافع چشمگیری برای بانک ها دارند را نسبت به خود جلب کنند. نتایج تحقیقات گوناگون بر تاثیر بانکداری انترنتی بر نگرش ها و رضایت مشتریان صحه گذاشته است ( شارما و مالویا ، 2014؛ کروین، 2014؛ نیماکو و دیگران، 2013؛ واسیستا ، 2013) نتایج تحقیق آسیف (2013) نشان داد که اکثریت کاربران استفاده کننده از بانکداری الکترونیکی اعم از جوانان، تحصیلکرده ها، دانشجویان، تجار به طور فعال از خدمات بانکداری الکترونیک استفاده نکرده اند و رابطه معناداری بین متغیرهای جمعیت شناسی با بانکداری الکترونیکی وجود دارد به طوری که بانکداری الکترونیک حساب های آنها را ایمن و جاری نگه داشته است و باعث رضایت مشتریان شده است و تعداد دفعات مراجعه به بانک را کاهش داده است....


فهرست مطالب
چكیده
مقدمه
روش تحقیق
یافته ها
جدول : نتایج آزمون کولموگروف-اسمیرنف برای توزیع نرمال داده ها
فرضیه یک

جدول : رابطه بین بانکداری اینترنتی و رضایت مشتریان

فرضیه دوم پژوهش
جدول : آزمون Chi-Square برای نتایج مستقل متغیرهای جمعیت شناختی
فرضیه سوم پژوهش

جدول : میزان مراجعه حضوری به شُعب بانک قبل و بعد از آشنایی با بانکداری اینترنتی

جدول : تفاوت بین میزان مراجعه حضوری افراد به شُعب بانک قبل و بعد از آشنایی با بانکداری اینترنتی

فرضیه چهارم پژوهش
جدول شماره : توزیع فراوانی و درصد پاسخ دهندگان نسب به دیدگاه آنها به بانکداری اینترنتی
جدول شماره : خلاصه مدل رگرسیون
جدول : آنالیز واریانس رگرسیون انوا
جدول : ضرایب رگرسیون
بحث و نتیجه گیری
منابع

عباس بازدید : 284 دوشنبه 03 خرداد 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته تاریخ

زندگانی،فعالیت و فرایند شکل گیری سلسله مراتب روحانیت در عصر ساسانی

*قابل استفاده برای گروه معارف و باستان شناسی
چکیده:
در حکومت ساسانی که بر پایه دین و شاهی بنا شده بود، روحانیان، مروج و مبلغ دین زرتشت بودند. آن ها بازوی شاهان ساسانی در گردآوری اوستا، اصلاح گاهشماری، تأسیس آتشکده ها، اعزام روحانیان و سرکوب ادیان غیرزرتشتی و بدعت گذاران بودند. معمولاً معتقدند که دستگاه روحانیت ساسانی، از همان آغاز دارای ساختاری تشکیلاتی و نظام مند بوده؛ اما به نظر می رسد روحانیت ساسانی فرایندی درازمدت را برای تشکیلاتی شدن و تمایز میان مقام ها و وظایف پشت سر گذاشته بوده است.
نقطه آغاز این فرایند، اقدامات کرتیر بود که باعث حضور پررنگ و مقتدرانه روحانیان و سلسله مراتب آن ها در پادشاهی ساسانی شد و نقطه اوج آن در زمان کواد و خسروانوشیروان بود که موجب شد تشکیلات و سلسله مراتب اداری روحانیت ساسانی شکل نهایی به خود بگیرد. این فرایند و تشکیلات و سازوکار آن، مبتنی بر الگوی قدرت پادشاهی و تابعی از رویدادهای سیاسی، دینی و اجتماعی بود. این مقاله با تکیه بر سنگ نوشته ها، مُهرها و متون پهلوی بازمانده از دوران ساسانی و گزارش های نویسندگان ایرانی و عرب، بر آن است تا به بررسی فرایند شکل گیری سلسله مراتب و تشکیلات روحانیت عصر ساسانی بپردازد
کلمه های کلیدی:

روحانیون زرتشتی

روحانیون عصر ساسانی

فعالیت روحانیون عصر ساسانی

نحوه شکل گیری روحانیون عصر ساسانی

مقدمه
هرچند راجع به زرتشت و زرتشتیان و آیین ایشان اطلاعات نسبتا" زیادی داریم و میتوانیم دربارة آنها بتفصیل سخن گوئیم با اینحال هنوز در برخی از موارد آگاهیهای ما ناچیز است و هنگامیکه در باب برخی از مسائل بتحقیق میپردازیم به کمبود منابع و مآخذ برمیخوریم، مثلا" یکی از مواردی که در خصوص آن تحقیق و پژوهشی کامل صورت نگرفته است زندگانی و فعالیت دینی و یا سیاسی و اجتماعی روحانیان زرتشتی است، که ما از فعالیت های آنها و چگونگی نفوذشان در دستگاه حکومت وقت و نحوه مبارزه با دشمنان آیین مزدیسنا اطلاع چندانی نداریم.
موبدان یا هیربدان که نام برخی از آنها را در این مختصر ذکر خواهیم کرد در زمان شهریاران ساسانیان در هر فرصتی باری کسب قدرت و سرکوبی دشمنان میکوشیدند و در امور سیاسی و دینی دخالت بسیار داشتند. اینان در مراسم تاجگذاری شاهنشاهان ساسانی حضور بهم رسانده و در دم مرگ گوش فرا میدادند و وصایای ایشان را مخصوصا" در مورد انتخاب جانشین برای شاهزادگان و رجال و درباریان بازگو کرده و اگر خود راضی باینکار بودند شاه آینده را انتخاب میکردند. در دوره طولانی سلطنت ساسانیان گاهی بروحانیونی برمیخوریم که چون پیشرفت اقلیتهای مذهبی را در انتشار دین خود، مخالف و مغایر مصالح آیین خویش میپندارند، شاهان را به انجام اعمال خشن نسبت به آنان تشویق مینمایند. یا موبدانی که یار و یاور شاهان بودند و ایشان را همه جا همراهی میکردند و زمانی که مسئله دشواری پیش می آمد با دانشی که اندوخته بودند معضلات را از پیش پای ایشان برداشته و شهریاران را آسوده خاطر میساختند.
نظر روحانیان بزرگ زردشتی در مورد انتخاب پادشاهان ساسانی قاطع بود و همچنین حق عزل آنها را داشتند و بقول کریستن سن اصل قابل عزل بودن شاه اسلحه خطرناکی بود در دست موبدان، اگر چند مدعی برای سلطنت پیدا میشد و هر یک از آنها متکی بر یک فرقه از نجبای عالی مرتبت بودند رأی روحانی اعظم قاطع میگردید، چه او نماینده قدرت دینی و مظهر ایمان و اعتقاد مذهبی ملت محسوب میشد.
فهرست مطالب
زندگانی و فعالیت روحانیون عصر ساسانی1
چکیده:2
مقدمه2

بخش اول:زندگانی و فعالیت روحانیون عصر ساسانی

روحانیان زرتشتی در عصر ساسانی3

موبدان و هیربدان بزرگ عصر ساسانی5

1- تنسر5
2- ابرسام7
3- ماهان7
4- ماهداذه7
5- فاهر7
6- کرتیر8
7- بهک Bahak13
8- آذر بد (آذر باد - آذر بادمار اسپند) Ataro - Pad13
9- مهروراژ18
10- مهراکاویذ18
11- آذر بوزی (آذربد ؟)20
12- زروانداذ (هیربدان هیربد)21
13- مهرشاپور22
14- همگدین Hamaghden (داننده همه احکام دین)22
15- دادهرمز23

16- فرخان موبدان موبد یزدگرد شهریار26

 

بخش دوم:بررسی فرایند شکل گیری سلسله مراتب روحانیت در عصر ساسانی27

مقدمه28

1. تأسیس پادشاهی ساسانی و دین زرتشت30

2. دستگاه روحانیت زرتشتی در عصر شاپور و کرتیر33

3. کرتیر و سلسلهمراتب روحانیت37

4. روحانیت از عصر شاپور دوم تا کواد39

نتیجهگیری55
منابع60
پاورقی ها63
عباس بازدید : 270 دوشنبه 03 خرداد 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه مهندسی صنایع

نقش اسکادا در اتوماسیون و شبکه های صنعتی و مقایسه آن با سیستم کنترل گسترده

*قابل استفاده برای گروه برق و الکترونیک
چکیده:
سامانه سرپرستی و گردآوری داده یا اسکادا ( SCADA: Supervisory Control And Data Acquisition) به سامانه‌های کنترل و اندازه‌گیری در مقیاس بزرگ اطلاق می‌شود.معمولاً منظور از اسکادا یک سامانهٔ مرکزی است که نظارت و واپایی یک سایت یا سیستم گسترده در فواصل زیاد (در حد چندین کلیومتر) را بر عهده دارد.[۱]در یک سیستم اسکادا اتاق کنترل می‌تواند بر پایهٔ داده‌های بدست‌آمده دستورهای لازم را صادر کند. همچنین این داده‌ها در یک سیستم ثبت اطلاعات یا سیستم مدیریت پایگاه داده ذخیره می‌شوند که معمولاً قابلیت ترسیم نمودار و تحلیل اطلاعات را هم دارد.[۲]
سیستم‌های اسکادا برای مونیتور کردن یا کنترل فرایندهای شیمیایی، حمل و نقل، سیستم‌های آبرسانی شهری، کنترل تولید و توزیع انرژی الکتریکی و در خطوط نفت و گاز و سایر فرایندهای گسترده و توزیع یافته استفاده می‌شود.SCADAیا Supervisory Control And Data Acquisition به سامانه گردآوری داده از نقاط گوناگون و مانیتورینگ ، کنترل آن می باشد. اسکادا از بنیاد کلی دستگاه های کنترل پراکنده (Disctributed Control Systems) پیروی می کند.
گرچه هردو سامانه بر پایه یک هدف بنا شده اند، تفاوتهای برجسته ای نیز باهم دارند. از این تفاوتها می توان نوع کاربرد و کارآیی این سامانه ها را نام برد. سامانه SCADA همانگونه که از نام آن پیداست یک دستگاه کنترل کامل نیست بلکه برای انجام سرپرستی بررسی بر کنترل و گرد آوری اطلاعات پی ریزی شده و خواسته های اولیه و طراحی و پدیدآوری آن پایش (Monitoring)، سرپرستی در تصمیم گیری در کنترل و هشدار و آژیر (Alarm Handling) در زمان های مورد نیاز از راه یک کیان یکـتا و جامع می باشد.هسته بنیادی این سامانه بسته های نرم‌افزاری پیشرفته ای هستند که برروی سخت افزار های استوان و مشخصی همچون PLC ها ویا RTU نهاده شده اند.
کلمات کلیدی:

سیستم کنترل اسکادا

سیستم کنترل گسترده

اسکادا در سیستم های قدرت

مانیتورینگ و اتوماسیون صنعتی

مقدمه
اطلاعات فرستاده یا دریافتی از سوی RTU از راه خط ارتباطی و PLC یا مرکز دیسپاچینگ (dispatching center) جابجا می شود. این اطلاعات نخست از سوی یک مودم (برای هر RTU تبدیل به داده سریال همزمان (Synchron) شده و سپس توسط کارت CIU ارتباط سنکرون به نحو مناسب به ارتباط سنکرون تبدیل می شود. دانستار بگونه همزمان با رایانه صنعتی مرتبط شده و از راه شبکه با رایانه Master داد و ستد می شود. پروتکل پیوند کیان و RTU پروتکل استوان HDLC خواهند بود. کالاهای مخابراتی که دارای مودم می باشد درون یک کابینت با اندازه مناسب نهاده می شوند. برای پیوند با پراکنشگاه بالا دست نیز دو عدد مودم و یک رایانه با نام Communication sever به کار گرفته می شوند. این پیوند می تواند به یکی از روشهای زیر باشد:
1- خط سفارشی (Leased Line)
2- رادیویی
3- مایکروویو
4- PLC
5- فیبر نوری
از بین این روشها، بافت نوری و مایکروویو، از بهترین آنها می باشد ولی به دلیل هزینه بالای آنها، کمتر به کار گرفته می شوند. [۴]
فهرست :

فصل اول مانیتورینگ و اتوماسیون صنعتی

فصل دوم شبکه های صنعتی

فصل سوم سیستم های کنترل گسترده

فصل چهارم اسکادا

فصل پنجم سخت افزارهای اسکادا

فصل ششم اسکادا در سیستم های قدرت

دانلود پایان نامه های اسکادا:

 

عباس بازدید : 262 دوشنبه 03 خرداد 1395 نظرات (1)

دانلود پایان نامه مهندسی صنایع

اهمیت سیستم های اسکادا و بررسی کاربردهای آن

*قابل استفاده برای گروه برق و الکترونیک
چکیده:
یک سیستم اسکادا شامل سیگنال های ورودی / خروجی ، کنترلرها ، HMI ، شبکه ها ، ارتباطات ، پایگاه های داده و نرم افزار می باشد.کلمه اسکادا معمولا نشان دهنده یک سیستم مرکزی است که نظارت و کنترل یک سایت کامل و یا یک سیستم توزیع شده در فواصل زیاد (کیلومتر- مایل) را برعهده دارد.عمده عملیات کنترل سایت عملا به صورت اتوماتیک توسط (Remote Terminal Unit) یا RTU و یا به وسیله PLC انجام می شود.
به عنوان مثال یک PLC می تواند جریان آب خنک کننده قسمتی از یک پروسه صنعتی را کنترل کند؛ در حالی که سیستم اسکادا می تواند به کاربر اجازه دهد که تنظیمات کنترلی جریان را تغییر دهد و می تواند اجازه نمایش و یا ثبت هر اعلان خطری ( آلارم ) نظیر کاهش جریان یا افزایش دما را صادر نماید.بازخورد (فیدبک) حلقه کنترلی درون PLC یا RTU بسته شده است و سیستم اسکادا بر بازده کلی این حلقه نظارت دارد.جمع آوری اطلاعات از سطح RTU یا PLC شروع می شود واین مرحله، خواندن مقادیر و حالات دستگاه های جانبی متصل به اسکادا را شامل می شود.سپس داده ها کامپایل شده و به فرمت قابل استفاده برای کاربراتاق کنترل که از Human Machine Interface یا (HMI) استفاده می کند؛ در می آید.اتاق کنترل تصمیم های لازم را که گاه ممکن است باطل کننده فرمانهای عملیاتی موجود در RTU یا PLC باشد را بر اساس این داده ها صادر می نماید.
کلمات کلیدی:

سیستم اسکادا

سیستم های کنترل

فناوری جمع آوری اطلاعات

کاربردهای سیستم اسکادا

فهرست مطالب :
۱) مقدمه

۲) فصل اول اسکادا چیست

۳) فصل دوم تاریخچه اسکادا

۴) فصل سوم مخابرات

۵) فصل چهارم رادیو

۶) فصل پنجم پایانه راه دور (R.T.U)

۷) فصل ششم پایانه مرکزی (U.T.M)

۸) فصل هفتم عکسR.T.U اسکادا نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان

(۹ فصل هشتم نتیجه گیری
۰(۱منابع

دانلود پایان نامه های اسکادا:

*قابل استفاده برای گروه برق و الکترونیک

عباس بازدید : 474 چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله رشته کامپیوتر

مسیریابی در شبکه های WSN

چکیده:
یکی از مهمترین مسائل قابل بحث در شبکه‌های حسگر بیسیم، چگونگی انتقال اطلاعات از گره‌های داخل شبکه به ایستگاه پایه و انتخاب بهترین مسیر ممکن برای انتقال این اطلاعات می‌باشد. انتخاب بهترین مسیر میتواند بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند انرژی مصرفی، سرعت در پاسخگویی و میزان تاخیر، دقت در انتقال داده و .... تحت تاثیر قرار بگیرد. همانگونه که از عنوان این نوشتار بر می‌آید هدف ما انتخاب بهترین مسیر از لحاظ مصرف انرژی می‌باشد لذا .به منظور بررسی دقیقتر این مسئله، در این فصل ابتدا مفهوم مسیریابی در این شبکه‌ها را تعریف خواهیم کرد سپس برخی از روشهای مسیریابی پیشنهاد شده برای آنها را به صورت مختصر معرفی خواهیم کرد.
کلمات کلیدی:

مسیریابی در شبکه‌

شبکه های حسگر بیسیم

مسیریابی در شبکه‌های حسگر بیسیم

مقدمه:
روشی که داده‌ها و پرسش‌ها را بین ایستگاه پایه و جایی که پدیده هدف ملاحظه شده است، جا به جا می‌کند یک مسئله بسیار مهم برای شبکه‌های حسگر بیسیم است و مسیریابی خوانده می‌شود[10]. از یک دیدگاه میتوان، مسیریابی را به صورت روش انتقال داده بین گره‌های حسگر در نظر گرفت و از دیدگاهی دیگر، انتقال اطلاعات بین گره‌های حسگر داخل شبکه و ایستگاه پایه نهایی را می‌توان به عنوان مسیریابی تعریف نمود.
یک روش بسیار ساده برای انجام این وظیفه آن است که هر گره حسگر، داده را به صورت مستقیم با ایستگاه پایه مبادله کند. اما به هرحال یک روش مبتنی بر تک-پرشی[1] بسیار هزینه‌بر است به این دلیل که گرههایی که از ایستگاه پایه دور هستند، ممکن است که ذخیره انرژیشان سریعتر تخلیه شود و بنابراین شدیداً طول عمر شبکه را محدود کنند. این موضوع خصوصاً در مواردی که حسگرهای بیسیم، به منظورپوشش‌دادن یک منطقه جغرافیایی بزرگ، آرایش یافته‌اند و یا درمواردی که حسگرهای بیسیم، متحرک هستند و ممکن است که از سمت ایستگاه پایه دور شوند، مهم است[11]. به منظور مقابله با کمبودها و نقصهای ناشی از روش تک-پرشی، تبادل داده بین حسگرها و ایستگاه پایه، معمولاً به وسیله روشهای انتقال بسته چند-پرشی[2] و بر روی شعاع ارتباطی کوچک انجام می‌شود. چنین روش انتقال داده‌ای، منجر به صرفه‌جوئی مشخصی در مصرف انرژی و کاهش چشمگیری در تداخل مخابراتی بین گرههای حسگری که در رقابت برای دسترسی به کانال هستند، می‌گردد. شکل (2-1)، پیشروی و انتقال داده را در بین حسگرهایی که داده در آنها جمع آوری شده و ایستگاه پایه که داده به وسیله آن در دسترس کاربر قرار می‌گیرد را نشان می‌دهد[10].
فهرت مطالب
مسیریابی در شبکه‌های حسگر بیسیم1
2-1- مقدمه1

2-2- مفهوم مسیریابی در شبکه‌های حسگر بیسیم2

شكل (2-1): چگونگی انتشار داده در شبكه حسگر بیسیم[10]3

2-3- چالشهای مسیریابی در شبکه‌های حسگر بیسیم4

2-4- روشهای پیشنهاد شده برای مسیریابی در شبکه‌های حسگر بیسیم11
2-4-1- روش ارسال سیل‌آسا[16]11
شكل (2-2):� اصول روش ارسال سیل‌آسا[12]12
شكل (2-3): انفجار ترافیکی در روش ارسال سیل آسا[12]13
شكل (2-4): اصطکاک و همپوشانی در روش ارسال سیل آسا[12]14

2-4-2- روشهای مبتنی بر خوشه‌بندی[22]15

2-4-3- روش مبتنی بر زنجیر16

2-4-4- روشهای مطلع از انرژی[25]17

مراجع:17
عباس بازدید : 489 چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله رشته آمار

پرسشنامه الکترونیک و آمارگیری الکترونیکی داده های پایان نامه

چکیده
پیمایش از روشهای پر کاربرد پژوهش و گردآوری داده ها در علوم مختلف و از جمله در کتابداری و اطلاع رسانی است که با گسترش فناوری اطلاعات و بویژه اینترنت، بر دامنه کاربرد آن روز به روز افزوده می شود. این مقاله به مرور انواع پرسشنامه های الکترونیکی و ویژگیهای آنها می پردازد و مزایا و کاستیهای پیمایش از طریق پرسشنامه الکترونیکی را با روشهای سنتی مقایسه می کند. از جمله مزایای پرسشنامه های الکترونیکی که به دو صورت مبتنی بر وب و یا متبنی بر پست الکترونیکی قابل اجرا هستند می توان به سرعت، دقت و هزینه کم اشاره کرد.
مهمترین مشکل مربوط به این نوع پیمایشها دستیابی به یک نمونه مناسب از جامعه پژوهش است. در ادامه مقاله، مراحل طراحی و اجرای پرسشنامه های الکترونیکی برای انجام پژوهشهای پیمایشی تشریح شده و به نقش کنترل کارآیی در کیفیت پیمایش الکترونیکی اشاره شده است. مسائل پیرامون انجام پیمایشهای الکترونیکی نظیر مشکلات نمونه گیری و تدابیر افزایش میزان مشارکت نیز مورد بحث قرار گرفته است.
کلید واژه ها:

پیمایش الکترونیکی

آمارگیری الکترونیکی

پرسشنامه های الکترونیکی

مقدمه
پیمایش یکی از روشهای اصلی و قدیمی پژوهش در شاخه های مختلف دانش و بویژه در علوم اجتماعی است که با گردآوری داده های کمّی، ویژگی ها یا نظرات یک گروه خاص (جمعیت) را مورد مطالعه قرار می دهد (۱۶). استفاده از پیمایش در علوم کتابداری و اطلاع رسانی نیز پیشینه ای طولانی دارد. این روش در حوزه کتابداری کاربردهای فراوان داشته و حجم زیادی از پژوهشهای این رشته با استفاده از این شیوۀ پژوهشی انجام می گیرد. از جمله کاربردهای پیمایش می توان به استفاده از آن برای بررسی رفتار اطلاعاتی، میزان رضایتمندی کاربران از خدمات، ارزیابی منابع، میزان استفاده از منابع و طیف وسیعی از پژوهشها که مستلزم درک نظر و دیدگاه یک جامعه انسانی است اشاره کرد.
در پیمایش از شیوه های مختلفی برای گردآوری داده ها استفاده می شود از جمله پرسشنامه و مصاحبه. استفاده از تکنولوژی برای تسهیل و بهبود این شیوه های گردآوری داده ها نیز از مدتها پیش مورد توجه پژوهشگران بوده است. به عنوان مثال استفاده از تلفن برای مصاحبه به ویژه در حوزه بازاریابی به دهه ۱۹۷۰ باز می گردد و یا انجام مصاحبه با کمک رایانه در دهه ۱۹۸۰ رواج یافت. در دهه ۱۹۹۰ نیز پرسشنامه های رایانه ای مورد استفاده قرار گرفتند (۸: ۲۳۰).
پس از ابداع و گسترش اینترنت و افزایش کاربران آن به تدریج مزایا و قابلیتهای آن برای انجام پیمایش مورد توجه قرار گرفت و امروزه پیمایشهای زیادی با استفاده از پرسشنامه های مبتنی بر اینترنت صورت می گیرد. پرسشنامه های اینترنتی از جنبه های مختلف، کارآمدتر از پرسشنامه های چاپی سنتی هستند و به همین دلیل، شناخت و بهره گیری از آنها می تواند به بهبود کیفی و کمّی پژوهشهای پیمایشی منجر شود. این مقاله به معرفی پیمایشهای مبتنی بر پرسشنامۀ الکترونیکی و کاستیها و مزایای آنها می پردازد و مسائل پیرامون نمونه گیری جامعه پژوهش در این گونه پیمایشها را مورد بررسی قرار می دهد.
فهرست مطالب
پرسشنامه الکترونیک و آمارگیری الکترونیکی داده های پایان نامه1
چکیده1
کلید واژه ها:2
مقدمه2

مزایای پرسشنامه های الکترونیکی3

محدودیتهای پرسشنامه های الکترونیکی5

انواع پرسشنامه های الکترونیکی7

مراحل انجام یک پیمایش الکترونیکی10

راهکارهایی برای افزایش میزان مشارکت13

نمونه گیری در پیمایشهای الکترونیکی15

میزان مشارکت در پیمایش های الکترونیکی19

نتیجه20
منابع22
عباس بازدید : 385 چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته حقوق

تفسیر قانون اساسی ایران و آمریکا؛اصول،رویکردها و مراجع

چکیده
تفسیر قانون اساسی اگرچه از نظریة کلّی تفسیر قانون مستثنا نیست اما به ‌دلیل همسنگی با متن قانون اساسی و همبستگی با مسائل سیاسی، اجتماعی از پویایی و برجستگی خاصی برخوردار است. همین ویژگی‌ها موجب شده‌است، از یک‌طرف در نظام‌‌های سیاسی گوناگون مراجع متنوعی برای آن در نظر گرفته شود و از طرف دیگر دو نظام حقوقی مطرح جهان روش‌های گوناگونی را برای توصیف و طبقه‌بندی رویکرد‌های تفسیری این حوزه پیشنهاد ‌نمایند؛ مکاتب تفسیری نظام حقوقی«رمی- ژرمنی»- مبتنی بر سیر علمی- تاریخیِ تحول تفسیر قانون مدنی در فرانسه- عبارت‌اند از:
مکتب تحت اللفظی، مکتب تاریخی و مکتب علمی‌آزاد؛ و رویکرد‌های تفسیری نظام «کامن‌لا»- مبتنی بر تجربة عملی و مطالعات فلسفی و زبانی- عبارت‌اند از: متن‌گرایی، اصل‌گرایی و عمل‌گرایی.
اگرچه به‌دلیل نحوة انتخاب اعضا دیوان‌ عالی ایالات ‌متحده مرجعی سیاسی- قضایی محسوب می‌شود و شورای‌ نگهبان جمهوری ‌اسلامی ‌ایران مرجعی قانونی با گرایشات فقهی و حقوقی است، اما هر دو از رویکرد‌های مختلف تفسیری بهره می‌گیرند و ادبیات تفسیری نظام «کامن‌لا» بهتر از مکاتب تفسیری مطرح در نظام حقوق نوشته می‌تواند رویکرد‌های هر دو مرجع را توصیف کند.
کلمات کلیدی:

متن‌گرایی

اصل‌گرایی

عمل‌گرایی

تفسیر قانون اساسی

دیوان عالی ایالات متحده

شورای نگهبان قانون اساسی

مقدمه
اصول منطقی حاكم بر تغییر قانون‌اساسی را به دو شكل می‌توان مطرح كرد: یكی به صورت واردشدن در اصول منطقی تفسیر از حیث الفاظ و اصول عملیه، چنان‌كه در علم اصول مطرح است... اما این بحث قدیمی است و علاوه بر این، درددل‌های ما را هم بیان نمی‌كند. بنابراین، ما از اینجا آغاز می‌كنیم كه تفسیر چیست؟ بعضی‌ها تصور می‌كنند كه تفسیر به‌معنای تأویل و منحرف‌كردن است، اما این تصور اشتباه است و این‌گونه نیست، تفسیر یعنی تعیین معنای یك متن و قلمرو آن در مقام اجرا.بعضی مسائل و قضایا روشن هستند و تنها باید مصداق اجرایی ‌آن را معین كرد، مثلاً مجازات قتل عمد اعدام است یا ۱۸ سال، سن رشد است كه در این موارد كبرای قیاس روشن است. چنان‌كه در این مثال‌ها معانی قتل عمد مجازات، اعدام، سن رشد و ۱۸ سال مشخص است و تنها باید صغرای قیاس را یافت.
در غالب موارد، مفهوم نامعین و مبهم است. اما، ما در كبرای قیاس مشكل داریم و برای مفهوم‌شدن آن به احتجاج فكری و تأمل فكری نیازمندیم. مثلاً قانون می‌گوید: "تصرف، اماره مالكیت است." آیا تصرف فقط مادی است یا معنوی؟ آیا اماره تصرف محدود به جایی است كه سابقه ملكیت معلوم نباشد یا در جایی‌كه معلوم هست هم مدخلیت دارد؟پس در این موارد باید كبرای قیاس مشخص شود و بعد به وضع صغرا بپردازیم. جرم سیاسی مصداقی از این گروه این‌چنینی است كه باید ببینیم جرم سیاسی یا جرم مطبوعاتی چیست؟ محاكم دادگستری كدامند؟ آیا دادگاه‌های انقلاب هم جزوی از محاكم دادگستری هستند؟... بعد از روشن‌شدن كبرای قیاس نوبت به صغرا می‌رسد، یعنی معین كنیم شخصی كه جرم سیاسی منتسب به اوست آیا مرتكب جرم شده است یا خیر؟
فهرست مطالب
تفسیر قانون اساسی ایران و آمریکا؛اصول،رویکردها و مراجع1
چکیده3
کلیدواژگان3

اصول منطقی حاکم بر تفسیر قانون‌اساسی

●صلاحیت تفسیر؛ لازمه اجرای حكم4

اهمیت تفسیر قانون‌اساسی و اصول مستخرج از آن5

●شناخت هدف تفسیر6
●اصول كلی مادی7
●حمل الفاظ بر معانی عرفی8
●اهمیت تشریفات در حقوق مردمی9

 

بخش اول:موضع و رویکرد تفسیر قانون اساسی ایران و آمریکا

مقدمه10

1. رویکرد‌های تفسیر قانون اساسی12

1-1. مکاتب تفسیری نظام حقوقی رمی- ژرمنی12

1.1.1.مکتب تفسیر تحت اللفظی13
2.1.1. مکتب تاریخی16
1-1-3. مکتب تحقیق علمی آزاد19
1-2. مکاتب تفسیری نظام «کامن‌لا»21
1-2-1. متن‌گرایی22
1-2-3.اصل‌گرایی24
1-2-3. غیر اصل‌گرایی26

2.رویکرد‌های تفسیری شورای‌ نگهبان و دیوان‌ عالی ایالات ‌متحده32

2-1. رویکرد‌های تفسیری دیوان‌عالی ایالات متحده33
2-1-1. متن‌گرایی در آرایدیوان‌عالی ایالات متحده33
2-1-2.اصل‌گراییدر آرای دیوان‌عالی ایالات متحده35
2-1-3. عمل‌گراییدر آرای دیوان‌عالی ایالات متحده38

2-2.رویکرد‌های تفسیری شورای ‌نگهبان40

2-2.متن‌گرایی در آرای شورای‌ نگهبان40
2-2-2.اصل‌گرایی در آرای شورای نگهبان42
2-2-3.عمل‌گرایی در آرای شورای نگهبان45

بخش دوم:مراجع تفسیر قانون اساسی در ایران و آمریکا51

1- مراجع تفسیر قانون اساسی53
1-1. مراجع(نظارت و) تفسیر قضایی قانون اساسی54

1-1-1- مدل غیر متمرکز نظارت و تفسیر قضایی55

1-1-2. مدل متمرکز نظارت و تفسیر قضایی56
1-2. مراجع تفسیرِ قانونی قانون اساسی57

2. جایگاه حقوقی، ساختار و آیین تفسیر شورای ‌نگهبان و دیوان عالی ایالات ‌متّحده59

2-1. جایگاه حقوقی، ساختار و آیین تفسیر شورای‌ نگهبان59
2-1-1. پیشینة تفسیر قانون اساسی در شورای نگهبان59
2-1-2. ساختار شورای نگهبان61
2-1-2-2. حقوق‎دانان63

2-1-3. وظایف و کارکردهای شورای نگهبان63

2-1-4. آیین تفسیر شورای نگهبان66

2-2. جایگاه حقوقی، ساختار، کارکرد و آیین تفسیر دیوان عالی ایالات متّحده68

2-2-1. پیشینة تفسیر قانون اساسی در دیوان عالی ایالات متحده69
2-2-3. وظایف و کارکردهای دیوان عالی ایالات متّحده71
2-2-4. آیین تفسیر دیوان عالی ایالات متحده72
نتیجه‌گیری74
منابع77
عباس بازدید : 379 سه شنبه 28 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله رشته محیط زیست

مدیریت و بازیافت زباله های شهری

مقدمه
در ایران زباله‌ها یا در خاک دفن شده یا بیشتر در طبیعت، در مناطقی نزدیک شهرها، انبار می‌شوند تا بعد سوزانده شوند. همۀ این راه ها برای محیط زیست خطرناک است و باعث فرسایش خاک، آلودگی هوا، زشت کردن طبیعت و نامناسب شدن محیط طبیعی برای حیات وحش می‌شود.هم اکنون شهروندان تهرانی، روزانه بیشتر از هفت هزار تن زباله تولید می کنند که هزینۀ سالانۀ جمع آوری آن برای شهرداری تهران، حدود ٥٠ میلیارد تومان است. این زباله مقادیر زیادی گاز گلخانه ای دی اكسید كربن تولید مى کند و حجم زیادی شیرابه از آن خارج می شود كه سبب آلودگی آب های زیر زمینی و خاك است.
همزمان افزایش جمعیت و ازدیاد تولید زباله باعث می شود محل های دفن زباله هر سال بیشتر گسترش یابد. اگر تولید زباله با همین روال ادامه یابد، مدت زیادی طول نخواهد كشید كه اراضی اطراف شهرها پر از زباله شده و محلی برای دفن زباله باقی نخواهد ماند.بازگشت به طبیعت در مورد بسیاری از مواد موجود در زباله مدت ها طول می کشد و این مواد سال ها باعث آلودگى و آسیب به محیط زیست می شوند. شیشه و قوطی هاى فلزی و بویژه آلومینیومی صدها سال روی زمین باقی می مانند. كیسه ها و ظروف پلاستیكی امروزه یکی از بزرگ ترین مشكلات زیست محیطی هستند.
پلاستیك غیر قابل تجزیه است و كیسه های نایلونی حدود ٣٠٠ سال در محیط باقی می مانند. كیسه های پلاستیكی همراه باد همه جا پخش می شوند و گاه سر از دریا در می آورند و بلعیده شدن آنها توسط آبزیان سبب مرگ آنها می شود.چنانچه پلاستیك و نایلون موجود در زباله سوزانده شود، اسید كلریدریك ایجاد می كند كه باعث آلودگی هوا می شود و به انسان و دیگر موجودات آسیب می زند.
کلمات کلیدی:

انواع زباله ها

زباله های شهری

بازیافت زباله های شهری

مدیریت زباله های شهری

عباس بازدید : 482 سه شنبه 28 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله رشته محیط زیست

زباله های شهری و مدیریت مواد زائد جامد

آپدیت جدید:مدیریت زباله های شهری با 82 صفحه بصورت رایگان ضمیمه شد.
کل صفحات:37 صفحه اولیه + 82 صفحه آپدیت
چكیده:
توسعه صنایع، رشد جمعیت و افزایش مصرف موجبات تولید روز افزون زباله های شهری، صنعتی و روستائی را به وجود آورده است. ایجاد قوانین منسجم محیط زیست و از آن جمله قانون پسماند ها كه اخیراً در مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار گرفته و آگاهی مردم از وجود رابطه مستقیم بین بهداشت محیط و دارو و درمان و از سوی دیگر مسئولین و دست اندركاران بهداشت و محیط زیست كشور را موظف به توجه بیشتر و اساسی تر در زمینه مدیریت مواد زائد جامد نموده است كه بازتاب آن در سالهای اخیر در بسیاری از شهرهای كشور جلوه گر است. لكن كافی نبودن امكانات و عدم هماهنگی بین ارگانهای ذیصلاح ونیز فقدان آگاهی عمومی مسئله ای است كه چالشهای ناخواسته ای را در این مدیریت به وجود آورده و ضروری است تا از طریق پژوهش و ارائه فن آوری مناسب همگام با ایجاد امكانات و توسعه فرهنگ مردمی با آن مقابله نمود.
توجه به هزینه های گزاف جمع آوری و دفع زباله كه تنها برای جمع آوری آن در شهرهای كشور بیش از 400 میلیون تومان در روز هزینه می شود خود مسئله ای است كه از نظر اقتصادی قابل تعمق است. بی مهابا گفته می شود در شرایط كنونی حتی ساده ترین فرم دفع زباله كه دفن بهداشتی نام دارد صرفنظر از چند شهر كشور در سایر شهرها به صورت اساسی وبر اساس ضوابط موجود بهداشت و محیط زیست انجام نشده و موجبات آلودگی محیط را فراهم می آورد.
کلمات کلیدی:

انواع زباله ها

زباله های شهری

مدیریت مواد زائد جامد

فهرست مطالب
مدیریت مواد زائد جامد2

منابع مواد زائد جامد شهری بشرح ذیل است :2

مواد زائد جامد صنعتی :3

ترکیب فیزیکی زباله :3
ترکیب شیمیایی زباله :5

اثرات آلودگی های ناشی از دفع غیر بهداشتی زباله :5

بیماریهای ناشی از الودگی خاک :6

سیستم های مدیریت جمع آوری و دفع زباله و کنترل آلودگی ناشی آز آن7

روشهای دفع عبارتند از :8
ضوابط کلی انتخاب محل – آماده سازی با روشهای مختلف دفن9

روشهای زیر برای دفن زباله وجود دارد :11

گازهای متصاعد شده از زباله :13

شیرابه زباله :14
سوزاندن زباله :14
کمپوست یا کود سازی از زباله :15

روشهای تهیه کود از زباله :17

اهمیت C/Nو درجه حرارت در کمپوست :18
نمادها و کدهای بازیافت مواد20
● همه انواع زباله‌ها23

ضایعات الكترونیكی (E-waste):27

انواع ضایعات الكترونیكی در رایانه:27

ضایعات الكترونیكی مشكلی بحرانی است:27

ضایعات الكترونیكی در ایران:29

ضایعات الكترونیكی از كجا می آیند؟29
ضایعات الكترونیكی به كجا می روند؟29

خطرات موجود در ضایعات الكترونیكی:30

جدول 1: مواد استفاده شده در رایانه‌های رومیزی وكارآیی رویه های جاری بازیافت31
فهرست اجزاء الكترونیكی سمی در رایانه33

چگونه ضایعات الكترونیكی را كاهش دهیم؟34

آپدیت جدید:مدیریت زباله های شهری با 82 صفحه بصورت رایگان ضمیمه شد.
کل صفحات:37 صفحه اولیه + 82 صفحه آپدیت
عباس بازدید : 378 سه شنبه 28 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله ترجمه شده مهندسی کامپیوتر

فرااکتشافات در بهینه سازی ترکیبی

مرور و مقایسه مفهومی
مقدمه:
بسیاری از مسایل بهینه سازی عملی و نظری، شامل جستجوی بهترین پیکربندی برای مجموعه¬ای از متغیرها برای رسیدن به هدفهاست. آنها به طور طبیعی، به دو مقوله تقسیم می شوند: مسائلی که راه حل آنها با متغیرهای دارای مقادیر حقیقی کدگذاری شده و آنهایی که با متغیرهای گسسته کدگذاری شده-اند. در میان دسته دوم، کلاسی از مسائل به نام مسائل بهینه سازی ترکیبی (CO) وجود دارد. در مسائل بهینه سازی ترکیبی، ما در یک مجموعه متناهی یا نامتناهی¬شمارا به دنبال یک شئ می گردیم، مانند یک عدد صحیح، زیر مجموعه، جایگشت یا ساختار گراف.
Metaheuristics in Combinatorial Optimization:
Overview and Conceptual Comparison
Many optimization problems of practical as well as theoretical importance consist of the search for a “best” configuration of a set of variables to achieve some goals. They seem to divide naturally into two categories: those where solutions are encoded with real-valued variables, and those where solutions are encoded with discrete variables. Among the latter ones we find a class of problems called Combinatorial Optimization (CO) problems. According to Papadimitriou and Steiglitz [1982], in CO problems, we are looking for an object from a finite—or possibly countably infinite—set. This object is typically an integer number, a subset, a permutation, or a graph structure.
فهرست مطالب
فرااکتشافات در بهینه سازی ترکیبی1
5. فرااکتشافات در بهینه سازی ترکیبی2
5. 1 . تعاریف اولیه3

5. 2. طبقه بندی فرااکتشافات9

5. 3. روشهای خط سیر11

5. 3. 1. جستجوی محلی پایه: بهبود تکراری12

شکل 2 - الگوریتم بهبود تکراری13

5 .3 . 2. آنیلینگ شبیه سازی شده13
شکل 3- الگوریتم : آنیلینگ شبیه سازی شده14
5 .3 . 3. جستجوی ممنوع16

5 .3 . 4 . روشهای جستجوی محلی کاوشگرانه18

5 .3 . 4 . 1 . GRASP19

5 .3 . 4 . 2 . جستجوی همسایگی متغیر20

5 .3 . 4 . 3 . جستجوی محلی هدایت شده21
شکل 4 - ایدهء GLS پایه: گریز از دره های چشم انداز با افزایش مقدار تابع هدف در این راه حلها21
5 .3 . 4 . 4. جستجوی محلی تکراری (ILS)22

5 .4. روشهای مبنی بر جمعیت24

5 .4 . 1 . محاسبه تکاملی24
شکل 5- یک مرحلهء دلخواه از ILS : کمینه محلی ŝ دچار آشفتگی شده، سپس LS اعمال گشته و کمینه محلی جدید یافت میشود.25

شکل 6- الگوریتم : محاسبه تکاملی(EC)26

5 .4 . 1 . 1 .جستجوی پخشی و اتصال مجدد مسیر29

شکل 7- الگوریتم: جستجوی پخشی و اتصال مجدد مسیر30

5 .4 . 2 . بهینه سازی گروه مورچه ها (ACO)31
5 .5. دیدگاه متمرکزسازی و متنوع سازی33

5 .5 . 1 . متمرکزسازی و متنوع سازی34

5 .5 . 2 .کنترل استراتژیک متمرکزسازی و متنوع سازی35

5 .5 . 3 .ترکیب فرااکتشافات37
مرجع42
عباس بازدید : 322 دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه مهندسی نرم افزار

تشریح مفهوم بهینه سازی و بکارگیری آن در الگوریتمهای جستجو

 

*آپدیت:ضمیمه کردن مقاله ترجمه شده با عنوان Metaheuristics in Combinatorial Optimization در قالب 42 صفحه بصورت رایگان:)
قابل توجه مشتریان عزیز:هم فایل انگلیسی و هم فارسی ضمیمه شده است.
چكیده
بهینه‌سازی یك فعالیت مهم و تعیین‌كننده در طراحی ساختاری است. طراحان زمانی قادر خواهند بود طرح‌های بهتری تولید كنند كه بتوانند با روش‌های بهینه‌سازی در صرف زمان و هزینه طراحی صرفه‌جویی نمایند. بسیاری از مسائل بهینه‌سازی در مهندسی، طبیعتاً پیچیده‌تر و مشكل‌تر از آن هستند كه با روش‌های مرسوم بهینه‌سازی نظیر روش برنامه‌ریزی ریاضی و نظایر آن قابل حل باشند.
بهینه‌سازی تركیبی (Combinational Optimization)، جستجو برای یافتن نقطه بهینه توابع با متغیرهای گسسته (Discrete Variables) می‌باشد. امروزه بسیاری از مسائل بهینه‌سازی تركیبی كه اغلب از جمله مسائل با درجه غیر چندجمله‌ای (NP-Hard) هستند، به صورت تقریبی با كامپیوترهای موجود قابل حل می‌باشند. از جمله راه‌حل‌های موجود در برخورد با این گونه مسائل، استفاده از الگوریتم‌های تقریبی یا ابتكاری است. این الگوریتم‌ها تضمینی نمی‌دهند كه جواب به دست آمده بهینه باشد و تنها با صرف زمان بسیار می‌توان جواب نسبتاً دقیقی به دست آورد و در حقیقت بسته به زمان صرف شده، دقت جواب تغییر می‌كند.
کلمات کلیدی:

بهینه سازی

الگوریتمهای جستجو

سیستم های نرم افزاری

مقدمه
هدف از بهینه‌سازی یافتن بهترین جواب قابل قبول، با توجه به محدودیت‌ها و نیازهای مسأله است. برای یك مسأله، ممكن است جواب‌های مختلفی موجود باشد كه برای مقایسه آنها و انتخاب جواب بهینه، تابعی به نام تابع هدف تعریف می‌شود. انتخاب این تابع به طبیعت مسأله وابسته است. به عنوان مثال، زمان سفر یا هزینه از جمله اهداف رایج بهینه‌سازی شبكه‌های حمل و نقل می‌باشد. به هر حال، انتخاب تابع هدف مناسب یكی از مهمترین گام‌های بهینه‌سازی است.
در این گزارش ابتدا به بررسی تعاریف مختلف بهینه سازی پرداخته و سپس تعریف مورد قبول که پایه بخشهای بعدی قرار میگیرد انتخاب می شود. سپس به معرفی تکنیک های مورد استفاده در سیستم های نرم افزاری پرداخته و تمرکز مطالب بر روی تکنیک جستجو قرار می گیرد. یکی از (و قطعاُ مهمترین) مفاهیم مطرح در تحقیق عملیات مفهوم بهینه سازی است. بهینه سازی را می‌توان تخصیص منابع به مصارف به بهترین شکل ممکن تعریف کرد. نکته اساسی در این تعریف رسیدن به بهترین تخصیص ممکن است، بطوریکه تخصیصی بهتر از آن وجود نداشته باشد. استفاده از روشهای اولیه بهینه سازی شامل برنامه ریزی خطی ، برنامه ریزی عدد صحیح ، برنامه ریزی پویا ، و برنامه ریزی غیر خطی با مشکلاتی همراه بود و مهمترین این مشکلات وقت¬گیر بودن حل مسائل بزرگ با آنها بود.
به گونه ای که حتی با تکنولوژی‌های محاسباتی پیشرفته امروزی حل یک مساله با ابعاد وسیع با تکنیکهای ذکر شده به چندین سال زمان نیاز دارد. بروز این مشکل به توهماتی که در ابتدای شکل گیری دانش تحقیق در عملیات، مبنی بر حل بهینه تمام مسائل دنیا با استفاده از این دانش، ایجاد شده بود پایان داد. بروز این مشکل، همچنین، سبب شد محققان مجبور به تعدیل انتظارات خود از این دانش جدید در یافتن بهترین جواب ممکن شوند و به جوابهایی به اندازه کافی خوب، که حتی درمورد مسائل با ابعاد بزرگ نیز در مدت زمان منطقی می‌توان به آنها رسید، اکتفا کنند.
فهرست مطالب

فصل اول:بهینه سازی و انواع آن

چكیده
. مقدمه
هدف

بررسی روشهای جستجو و بهینهسازی

شكل ـ : طبقه بندی انواع روش‌های بهینه سازی

روشهای شمارشی
روشهای محاسباتی (جستجوی ریاضی یا Based Method Calculus)

مسائل بهینه سازی تركیبی (Optimization Problems Combinational)

روش حل مسائل بهینهسازی تركیبی
آزادسازی
تجزیه
تكرار
روش تولید ستون (Column Generation)
جستجوی سازنده (Constructive Search)
جستجوی بهبود یافته (Improving Search)
روش جستجوی همسایه ( NS= Neighbourhood Search)

روش‌های فرا ابتكاری (Metaheuristic) برگرفته از طبیعت

معرفی

مسأله فروشنده دوره گرد (Travelling Salesman Problem = TSP)

انواع روشهای فرا ابتكاری برگرفته از طبیعت

الگوریتم ژنتیك
آنیلینگ شبیهسازی شده
شبکه‌های عصبی
جستجوی ممنوع
سیستم مورچه (Ant System)

فصل دوم: سیستم های نرم افزاری و بهینه سازی آنها

. انواع سیستم های نرم افزاری
. مقدمه

. انواع سیستم های نرم افزاری

. . سیستم تصمیم یار(DSS)
. . . ویژگیها و قابلیتهای DSS
. . . زیرسیستم های DSS
. . سیستم خبره
. . . ساختار سیستم های خبره

. بهینه سازی در سیستم های رابطه ای

. . مروری بر پردازش پرس و جو
. . بهینه سازی پرس و جو

فصل سوم: جستجو

. . روشهای جستجوی ساخت یافته

. . . جستجوی اول بهترین
. . . . کمینه کردن هزینه تخمینی برای رسیدن به یک هدف : جستجوی حریصانه
. . . . کمینه کردن هزینه کل مسیر: جستجوی A*
. . . جستجو با حافظه محدود
. . . . جستجوی A* عمقی تکراری (IDA*)
. . . . جستجوی A* ساده شده با محدودیت حافظه SMA*))

. . . الگوریتم های بهبود تکرار شونده

. . . الگوریتم ژنتیک

. . جستجوی توزیع شده (الگوریتمهای جستجو در عاملها)
. . . تعریف مساله ارضای محدودیت (CSP)
. . . الگوریتم تصفیه
. . . الگوریتم سازگاری برمبنای فرااستدلال
. . . عقبگرد آسنکرون
. . . جستجوی الزام ضعیف آسنکرون
. . مساله یافتن مسیر
. . . تعریف مساله یافتن مسیر
. . . برنامه نویسی پویای آسنکرون
. . . A* بی درنگ یادگیر(LRTA*)
. . . A* بی درنگ(RTA*)
. . . جستجوی هدف متحرک(MTS)
. . . جستجوی دوطرفه بی درنگ(RTBS)
. . . جستجوی چندعامله بی درنگ
. . بازیهای دو نفره
. . . فرموله کردن بازیهای دو نفره
. . . رویه Minimax
. . . هرس βα

. فرااکتشافات در بهینه سازی ترکیبی

. . تعاریف اولیه
. . طبقه بندی فرااکتشافات
. . روشهای خط سیر
. . . جستجوی محلی پایه
. . . آنیلینگ شبیه سازی شده
. . . جستجوی ممنوع

. . . روشهای جستجوی محلی کاوشگرانه

. . . . GRASP
. . . . جستجوی همسایگی متغیر
. . . . جستجوی محلی هدایت شده
. . . . جستجوی محلی تکراری
. . روشهای مبنی بر جمعیت
. . . محاسبه تکاملی

. . . . جستجوی پخشی و اتصال مجدد مسیر

. . . . الگوریتم های تقریب توزیع
. . . بهینه سازی گروه مورچه ها(ACO)

. . دیدگاه متمرکزسازی و متنوع سازی

. . . متمرکزسازی و متنوع سازی

. . . کنترل استراتژیک متمرکزسازی و متنوع سازی

. . . ترکیب فرااکتشافات
. خلاصه و نتیجه گیری
. مراجع
عباس بازدید : 321 دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار

مسئله فروشنده دوره گرد نامتقارن برای حل مسایل زمانبندی

مقدمه
مسئله فروشنده دوره گرد عبارت است یافتن كوتاهترین سیكل همیلتونی2 در یك گراف وزن داده شده با اندازه n. به عبارت دیگر این مسئله عبارت است از یافتن یك تور (سیكل همیلتونی) τبه نحوی كه تابع را حداقل كند در جایی كه گره ها از 1 تا n نامگذاری شده اند و نشانگر مقصد حركت از i و فاصله از i تا j با d [i,j] نشان داده می شود. ما این تور را تور بهینه می نامیم. مسئله فروشنده دوره گرد از جمله مسائل بسیار دشوار است بنابراین تلاشهای زیادی در جهت یافتن جوابهای نزدیك به جواب بهینه انجام شده است . در برخی تحقیقات نیز بعضا موراد حل شدنی پلی نومیال3 جهت آن ارائه شده است [1].
حالت مقارن4 مسئله فروشنده دوره گرد که در آن فاصله بین دو شهر یکسان هستند توسط محققیقن بسیاری مورد توجه قرار گرفته است و ساختار پلی هدرال5 آن یافتن جواب بهینه برای آن جهت مسائل با اندازه بزرگ را ممکن می نمود [2]. روشهای ابتکاری مختلفی نیز جهت حالت متقارن این مسئله ارائه شده است [62 و 63]. همچنین تلاشهایی نیز جهت حل این دسته مسائل با کمک روشهای فراابتکاری همانند جستجوی ممنوع و الگوریتم ژنتیک انجام گرفته است. در این قسمت ما حالت نامتقارن این مسئله که در آن d[j, i] با d[i,j] ممکن است برای هر جفت i و j متفاوت باشد را مورد توجه قرار می دهیم.
در حقیقت مسئله فروشنده دوره گرد نامتقارن6 (ATSP) عبارتست از یافتن یک سیکل همیلتونی در یک گراف وزن داده شده به نحوی که سیکل، هر گره را تنها یکبار ملاقات کند. این مسئله در زمره مسائل بسیار سخت شناخته شده به نحوی که هیچ الگوریتمی جهت یافتن جواب بهینه در زمان پلی نمیال برای آن وجود ندارد . ATSP شامل محدودیت های مختلفی می باشد. محدودیتهای حذف زیر تورها و همچنین محدودیت های صفر و یک برای متغیرهای تصمیم . مک و بلاند [ فرمولبندی برنامه ریزی عدد صحیح را برای این مسئله بکار گرفتند. چوی و همکاران نیز جهت حل مسئله از الگوریتم ژنتیک استفاده نمودند. در این قسمت ما نشان می دهیم كه بخشی حجیمی از مسائل پیچیده زمانبندی قابل تعمیم به مسئله فروشنده دوره گرد نامتقارن می باشد. همچنین جهت حل مسئله از روش HSA که دربخش ابتدایی معرفی شد استفاده می کنیم.
کلمات کلیدی:

حل مسایل زمانبندی

مسئله فروشنده دوره گرد

مسئله فروشنده دوره گرد نامتقارن

تعریف مسئله
مسئله فروشنده دوره گرد نامتقارن می تواند به صورت زیر تعریف شود:
چند گره (شهر) داده شده و یك فروشنده در یكی از این گره ها به نام گره مقصد قرار دارد. بقیه گره ها كه باید ملاقات شوند تحت عنوان گره های میانی شناخته می شوند. فاصله میان گره ها (یا هزینه های سفر میان شهرها) متقارن نیست. این بدان معنی است كه برای هر دو گره i و j رابطه d [i,j] d [j,i] ممكن است برقرار باشد. بنابراین مسئله فروشنده دوره گرد نامتقارن شامل یافتن یك تور برای فروشنده كه از یك محل شروع و به همان محل باز می گردد است به نحوی كه هر گره میانی دقیقا یك بار ملاقات شود و هزینه كل ملاقات شهرها حداقل شود. هزینه ها می تواند در قالب فاصله، زمان و غیره مطرح باشد.
در این قسمت چند مسئله سخت زمانبندی معرفی و بر اساس آنها یك مسئله فروشنده دوره گرد تعریف می شود كه البته فرض می شود برخی مسیرها نمی توانند در تور نهایی وجود داشته باشند. در واقع میان برخی گره ها هیچ مسیری وجود ندارد. ما این مسئله را مسئله فروشنده دوره گرد نامتقارن ناكامل می نامیم. در واقع این مسئله می تواند به عنوان مسئله فروشنده دوره گرد نامتقارن كه هزینه برخی مسیرها بی نهایت است فرض شود.
فهرست مطالب
مسئله فروشنده دوره گرد نامتقارن برای حل مسایل زمانبندی1
مقدمه1
تعریف مسئله3
كاربرد و ارتباط با مسائل زمانبندی4
شكل 1 گراف با چهار سفارش5
4 مدل ریاضی5
نتایج محاسباتی7
جدول 1 مقدار PM جهت مقایسه روشها (زمانها به ثانیه می باشند)8
جدول2 تست t جهت بررسی معنادار بودن اختلافات10
4-7 نتیجه گیری10
منابع11
عباس بازدید : 387 دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود پاورپوینت سمینار کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار

بهینه سازی در سیستم های نرم افزاری با تاکید بر الگوریتمهای جستجو

مقدمه
در این پاورپوینت ابتدا به بررسی تعاریف مختلف بهینه سازی پرداخته و سپس تعریف مورد قبول که پایه بخشهای بعدی قرار میگیرد انتخاب می شود. سپس به معرفی تکنیک های مورد استفاده در سیستم های نرم افزاری پرداخته و تمرکز مطالب بر روی تکنیک جستجو قرار می گیرد. یکی از (و قطعاُ مهمترین) مفاهیم مطرح در تحقیق عملیات مفهوم بهینه سازی است. بهینه سازی را می‌توان تخصیص منابع به مصارف به بهترین شکل ممکن تعریف کرد.
نکته اساسی در این تعریف رسیدن به بهترین تخصیص ممکن است، بطوریکه تخصیصی بهتر از آن وجود نداشته باشد. استفاده از روشهای اولیه بهینه سازی شامل برنامه ریزی خطی ، برنامه ریزی عدد صحیح ، برنامه ریزی پویا ، و برنامه ریزی غیر خطی با مشکلاتی همراه بود و مهمترین این مشکلات وقت¬گیر بودن حل مسائل بزرگ با آنها بود. به گونه ای که حتی با تکنولوژی‌های محاسباتی پیشرفته امروزی حل یک مساله با ابعاد وسیع با تکنیکهای ذکر شده به چندین سال زمان نیاز دارد. بروز این مشکل به توهماتی که در ابتدای شکل گیری دانش تحقیق در عملیات، مبنی بر حل بهینه تمام مسائل دنیا با استفاده از این دانش، ایجاد شده بود پایان داد. بروز این مشکل، همچنین، سبب شد محققان مجبور به تعدیل انتظارات خود از این دانش جدید در یافتن بهترین جواب ممکن شوند و به جوابهایی به اندازه کافی خوب، که حتی درمورد مسائل با ابعاد بزرگ نیز در مدت زمان منطقی می‌توان به آنها رسید، اکتفا کنند.
کلمات کلیدی:

بهینه سازی

الگوریتم های جستجو

سیستم های نرم افزاری

فهرست مطالب
مقدمه

انواع سیستم های نرم افزاری

سیستم تصمیم یار(DSS)
ویژگیها و قابلیتهای DSS
زیرسیستم های DSS
سیستم خبره
ساختار سیستم های خبره

بهینه سازی در سیستم های رابطه ای

مروری بر پردازش پرس و جو
بهینه سازی پرس و جو
جستجو
روشهای جستجوی ساخت یافته
جستجوی اول بهترین
کمینه کردن هزینه تخمینی برای رسیدن به یک هدف : جستجوی حریصانه
کمینه کردن هزینه کل مسیر: جستجوی A*
جستجو با حافظه محدود
جستجوی A* عمقی تکراری (IDA*)
جستجوی A* ساده شده با محدودیت حافظه SMA*))

الگوریتم های بهبود تکرار شونده

الگوریتم ژنتیک

جستجوی توزیع شده (الگوریتمهای جستجو در عاملها)

تعریف مساله ارضای محدودیت (CSP)

الگوریتم تصفیه
الگوریتم سازگاری برمبنای فرااستدلال
عقبگرد آسنکرون
جستجوی الزام ضعیف آسنکرون
مساله یافتن مسیر
تعریف مساله یافتن مسیر

برنامه نویسی پویای آسنکرون

A* بی درنگ یادگیر(LRTA*)
A* بی درنگ(RTA*)
جستجوی هدف متحرک(MTS)
جستجوی دوطرفه بی درنگ(RTBS)
جستجوی چندعامله بی درنگ
بازیهای دو نفره
فرموله کردن بازیهای دو نفره
رویه Minimax
هرس β-α

فرااکتشافات در بهینه سازی ترکیبی

تعاریف اولیه
طبقه بندی فرااکتشافات
روشهای خط سیر
جستجوی محلی پایه
آنیلینگ شبیه سازی شده
جستجوی ممنوع

روشهای جستجوی محلی کاوشگرانه

GRASP
جستجوی همسایگی متغیر
جستجوی محلی هدایت شده
جستجوی محلی تکراری
روشهای مبنی بر جمعیت
محاسبه تکاملی

جستجوی پخشی و اتصال مجدد مسیر

الگوریتم های تقریب توزیع

بهینه سازی گروه مورچه ها(ACO)

دیدگاه متمرکزسازی و متنوع سازی
متمرکزسازی و متنوع سازی

کنترل استراتژیک متمرکزسازی و متنوع سازی

ترکیب فرااکتشافات
خلاصه و نتیجه گیری
مراجع
عباس بازدید : 338 دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله ترجمه شده رشته مدیریت

بررسی اعتیاد به کار در بین کارکنان سازمان تامین اجتماعی

استان آذربایجان غربی

 

عنوان انگلیسی:

Discussing work addiction among the employees of West Azerbaijan's social security organization


چکیده

هدف از این پژوهش بررسی اعتیاد به کار در بین کارکنان سازمان تامین اجتماعی استان آذربایجان غربی بود، که به روش توصیفی- پیمایشی انجام شده است. جامعه ی آماری این تحقیق کارکنان سازمان تامین اجتماعی استان آذربایجان غربی می باشند که تعداد آنها 75 نفر می باشد که به علت محدود بودن جامعه آماری، همه ی آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه ی اعتیاد به کار اسپنس و رابینز (1992) که شامل 20 سوال می باشد، استفاده شد. روایی پرسشنامه توسط اساتید متخصص تایید شد. پیایی پرسشنامه با آلفای کرونباخ 82/0 بدست آمد. برای تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی و همچنین آزمون تی تک نمونه ای استفاده شد. نتایج نشان داد که هر سه بعد اعتیاد به کار یعنی عجین شدن باکار، اشتیاق به کار و لذت از کار بر اعتیاد به کار، در بین کار کنان کارکنان سازمان تامین اجتماعی استان آذربایجان غربی تاثیر دارد (P=0.05).

 


واژه های کلیدی:

اعتیاد به کار
عجین شدن با کار
تمایل درونی درکار
لذت ازکار

 


مقدمه

در طول بیش از سه دهه، اعتیاد به کار به اصطلاح معروفی تبدیل شده است که از آن برای توصیف افراد معتاد به کار استفاده می شود. از زمانی که اوتس (1971) برای اولین بار اصطلاح اعتیاد به کار را برای توصیف افرادی که علاقه زیاد به کار آنها، مانع عملکردهای چند گانه زندگی می شود را به وجود آورد. این اصطلاح در میان عموم گسترش یافته و اغلب به صورت فزاینده ای در رسانه های جمعی، اینترنت و مقاله های تحقیقی تجربی مورد استفاده قرار می گیرد (جامز کانینگمن و شهناز عزیز، 2008). باید توجه داشت که تمامی مشکلاتی که در اثر اعتیاد به کار ایجاد می شود در حقیقت منافع سازمان و افراد آن سازمان را تهدید می کند و این مشکل باید از جانب مدیران منابع انسانی شناسایی و حل گردد.
امروزه کارکنان، بیشتر از گذشته درباره زندگی کاری خود فکر می کنند و نگران هستند، آنها شغل مطمئن، درازمدت و ارضا کننده می خواهند،کارمندان اغلب حرفه خود را با امید و انتظاراتی ویژه برای رسیدن به بالاترین سطح در سازمان شروع می کنند و اکثر آنها به پیشرفت خود، رسیدن به قدرت، کسب بالاترین مسئولیتها و پاداشها اهمیت می دهند. اعتیاد به کار، اعتیادی است که ممکن است لذت بخش، ولی خسته کننده و مشکل ساز باشد. به گونه ای که حتی عده ای این حالت را یک بیماری می دانند. آنها الزاما عاشق کار شان نیستند ولی بدون کار نمی توانند ساعات خود را بگذرانند. آنها تصور می کنند که خودشان تنها کسانی هستند که می توانند این کار بخصوص را انجام دهند، و به دلیل افراط در کار، معتاد به کار شناخته می شوند


فهرست مطالب
چكیده
مقدمه
روش شناسی پژوهش
نتایج و یافته ها
جدول (1) آزمون کولموگروف- اسمیرنف برای متغیر های پژوهش
آزمون فرضیه اول
جدول (2) آزمون تی تک نمونه ای برای فرضیه اصلی پژوهش
آزمون فرضیه دوم
جدول (3) آزمون تی تک نمونه ای برای فرضیه دوم پژوهش
آزمون فرضیه سوم
جدول (4) آزمون تی تک نمونه ای برای فرضیه دوم پژوهش
بحث و نتیجه گیری

عباس بازدید : 364 دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود سمینار کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار

بهینه سازی در سیستم های نرم افزاری

(مطالعه موردی: با تاکید بر الگوریتم های جستجو)
*آپدیت دوم نیز بصورت رایگان ضمیمه شد:
1.ضمیمه شدن فایل پاورپوینت با 24 اسلاید بصورت رایگان
2.ضمیمه شدن فایل بهینه‌سازی و روش‌های آن با 20 صفحه بصورت رایگان
مقدمه
در این گزارش ابتدا به بررسی تعاریف مختلف بهینه سازی پرداخته و سپس تعریف مورد قبول که پایه بخشهای بعدی قرار میگیرد انتخاب می شود. سپس به معرفی تکنیک های مورد استفاده در سیستم های نرم افزاری پرداخته و تمرکز مطالب بر روی تکنیک جستجو قرار می گیرد. یکی از (و قطعاُ مهمترین) مفاهیم مطرح در تحقیق عملیات مفهوم بهینه سازی است. بهینه سازی را می‌توان تخصیص منابع به مصارف به بهترین شکل ممکن تعریف کرد.
نکته اساسی در این تعریف رسیدن به بهترین تخصیص ممکن است، بطوریکه تخصیصی بهتر از آن وجود نداشته باشد. استفاده از روشهای اولیه بهینه سازی شامل برنامه ریزی خطی ، برنامه ریزی عدد صحیح ، برنامه ریزی پویا ، و برنامه ریزی غیر خطی با مشکلاتی همراه بود و مهمترین این مشکلات وقت¬گیر بودن حل مسائل بزرگ با آنها بود. به گونه ای که حتی با تکنولوژی‌های محاسباتی پیشرفته امروزی حل یک مساله با ابعاد وسیع با تکنیکهای ذکر شده به چندین سال زمان نیاز دارد. بروز این مشکل به توهماتی که در ابتدای شکل گیری دانش تحقیق در عملیات، مبنی بر حل بهینه تمام مسائل دنیا با استفاده از این دانش، ایجاد شده بود پایان داد. بروز این مشکل، همچنین، سبب شد محققان مجبور به تعدیل انتظارات خود از این دانش جدید در یافتن بهترین جواب ممکن شوند و به جوابهایی به اندازه کافی خوب، که حتی درمورد مسائل با ابعاد بزرگ نیز در مدت زمان منطقی می‌توان به آنها رسید، اکتفا کنند.
کلمات کلیدی:

بهینه سازی

الگوریتم های جستجو

سیستم های نرم افزاری

فهرست مطالب
مقدمه

انواع سیستم های نرم افزاری

سیستم تصمیم یار(DSS)
ویژگیها و قابلیتهای DSS
زیرسیستم های DSS
سیستم خبره
ساختار سیستم های خبره

بهینه سازی در سیستم های رابطه ای

مروری بر پردازش پرس و جو
بهینه سازی پرس و جو
جستجو
روشهای جستجوی ساخت یافته
جستجوی اول بهترین
کمینه کردن هزینه تخمینی برای رسیدن به یک هدف : جستجوی حریصانه
کمینه کردن هزینه کل مسیر: جستجوی A*
جستجو با حافظه محدود
جستجوی A* عمقی تکراری (IDA*)
جستجوی A* ساده شده با محدودیت حافظه SMA*))

الگوریتم های بهبود تکرار شونده

الگوریتم ژنتیک

جستجوی توزیع شده (الگوریتمهای جستجو در عاملها)

تعریف مساله ارضای محدودیت (CSP)

الگوریتم تصفیه
الگوریتم سازگاری برمبنای فرااستدلال
عقبگرد آسنکرون
جستجوی الزام ضعیف آسنکرون
مساله یافتن مسیر
تعریف مساله یافتن مسیر

برنامه نویسی پویای آسنکرون

A* بی درنگ یادگیر(LRTA*)
A* بی درنگ(RTA*)
جستجوی هدف متحرک(MTS)
جستجوی دوطرفه بی درنگ(RTBS)
جستجوی چندعامله بی درنگ
بازیهای دو نفره
فرموله کردن بازیهای دو نفره
رویه Minimax
هرس β-α

فرااکتشافات در بهینه سازی ترکیبی

تعاریف اولیه
طبقه بندی فرااکتشافات
روشهای خط سیر
جستجوی محلی پایه
آنیلینگ شبیه سازی شده
جستجوی ممنوع

روشهای جستجوی محلی کاوشگرانه

GRASP
جستجوی همسایگی متغیر
جستجوی محلی هدایت شده
جستجوی محلی تکراری
روشهای مبنی بر جمعیت
محاسبه تکاملی
جستجوی پخشی و اتصال مجدد مسیر
الگوریتم های تقریب توزیع
بهینه سازی گروه مورچه ها(ACO)
دیدگاه متمرکزسازی و متنوع سازی
متمرکزسازی و متنوع سازی

کنترل استراتژیک متمرکزسازی و متنوع سازی

ترکیب فرااکتشافات
خلاصه و نتیجه گیری
مراجع
عباس بازدید : 263 دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله ترجمه شده رشته مدیریت

رابطه بین ارزش های ادراک شده با وفاداری مشتریان اماکن ورزشی

شهرداری منطقۀ 19 تهران

 

عنوان انگلیسی:

The relation between perceived values and loyalty of customers of sports facilities
Tehran's 19th district's municipality

 

چکیده

مقدمه و هدف: آنچه مسلم است فعالیت های بازاریابی، عمدتاً براساس ارزش مشتری پایه گذاری شده اند. از این رو هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین ارزش های ادراک شده با وفاداری مشتریان بود.

روش شناسی: جامعه آماری تحقیق را کلیه مشتریان اماکن ورزشی شهرداری منطقۀ 19 تهران تشکیل داده بودند که از این تعداد بر طبق فرمول کوکران 170 نفر به صورت تصادفی به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. به منظور جمع‌آوری داده ها برای تجزیه و تحلیل از پرسش نامه ارزش ادراک شده اگرت و اولاگا (2002) و پرسش نامه وفاداری مشتریان آلن (1990) استفاده گردید. پایایی کل ابزار تحقیق در یک مطالعه مقدماتی بررسی و ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 84/0 و 88/0 محاسبه گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده های تحقیق از روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده گردید.

یافته ها: یافته ها نشان داد بین ارزش ادراک شده با وفاداری مشتریان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. افزون بر آن خرده مقیاس های جستجو، بیان شفاهی و ارزش درک شده با وفاداری رابطه مثبت و معناداری داشتند. اما بین رضایت و قصد رابطه معناداری وجود نداشت.

نتیجه گیری: بنابراین نتیجه اماکن ورزشی می توانند روابط دو جانبه مؤثری بین ارزش ادراک شده و وفاداری مشتریان خود ایجاد کنند و از طریق ایجاد ارزش به میزان وفاداری مشتریان خود بیفزایند.

 


واژگان کلیدی:

ارزش ادراک شده
اماکن ورزشی
وفاداری مشتریان

 


مقدمه

امروزه شناخت و پیش بینی نیازهای مشتریان برای سازمان های تولیدی و خدماتی جهت کسب مزیت رقابتی و بخش بندی بازار ضروری است. مشتری عامل کلیدی و محوری در تقویت و سود آوری و بقاء سازمان قلمداد می شود و جهت گیری کلیه اهداف، استراتژی ها و منابع حول محور جذب و نگه داری مشتری می باشد. حفظ و تقویت وفاداری مشتریان برای سازمان هایی که دغدغه حفظ و توسعه جایگاه رقابتی خویش را در بازار دارند، چالشی استراتژیک تلقی می شود (سواتن و کلین، 2003). در حوزه ورزش نیز بحث وفاداری یکی از مباحث مهم می باشد. چنانچه سازمان های ورزشی درک مناسبی از عوامل موثر بر وفاداری مشتریان داشته باشند بهتر می توانند از نتایج مثبت برخورداری از پایگاه مشتریان رضایت مند استفاده کنند، زیرا برآورده کردن انتظارات و خواسته های مشتریان به رضایت مندی بالاتر آنها می انجامد و باعث می گردد تا به خدمات وفادار بمانند و حتی آن را به دیگر مشتریان پیشنهاد بدهند (سید جوادین و همکاران، 1389). اما از آنجا که منابع سازمانی محدودند، مدیریت سازمان نمی تواند همواره تمام موارد مؤثر بر وفاداری مشتریان را شناسایی و برای آن ها برنامه ریزی کند. به ناچار بایستی بر روی عواملی تأکید کند که بیشترین اثر را می توانند بر وفاداری بگذارند. تحقیقات مختلفی در این راستا صورت گرفته است و مشخص شده است که رضایت مندی (محمودی، 1390؛ تراسورس و همکاران، 2009)، کیفیت خدمات (باقری و رحیم نیا، 1392)، اعتماد (حسین نژاد، 1393؛ کارجلتو و همکاران، 2012) و ...، هر کدام به نوعی بر وفاداری تأثیر دارند. در این بین پژوهش های نیز (ویو و همکاران، 2014؛ رامسوک مونورال و همکاران، 2015) به این نتیجه دست یافتند که ارزش درک شده به نوعی با وفاداری در ارتباط است و می تواند عامل پیش بینی آن باشد

 


فهرست مطالب

چكیده
مقدمه
روش شناسی
یافته ها

جدول 1، ارتباط بین ارزش درک شده و وفاداری مشتریان
جدول 2، ارتباط بین خرده مقیاسهای ارزش درکشده و وفاداری مشتریان

بحث و نتیجه گیری

عباس بازدید : 206 دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر

مدل سازی و حل مساله زمانبندی جاب شاپ جایگشتی

چکیده:
مسئله جریان کارگاهی جایگشتی نخستین با بوسیله جانسون [7] بررسی شد و از آن زمان روشهای ابتکاری و فراابتکاری متعددی در این فضا ارائه شده است. الگوریتم جانسون بدون در نظرگیری زمانهای تنظیم، زمان پردازش آخرین کار بر روی آخرین ماشین را برای حالت وجود دو ماشین کمینه می کند که این الگوریتم در شرایط خاص، قابل تعمیم به حالت سه ماشین نیز می باشد. مسئله جریان کارگاهی کلاسیک با معیار زمان ختم کل به دلیل کاربرد وسیع آن در عمل همواره مورد توجه محققین بوده است. این مسئله، به جهت تشریح و فرموله سازی، ساده می باشد ولی حل مسائل دنیای واقعی به دلیل بزرگ بودن آنها با روشهای قطعی ناکارآمد بوده و همواره ارائه روشهای ابتکاری در این حوزه مورد توجه بوده است. یکی از مواردی که موجب تفکیک تحقیقات در این زمینه شده است ماهیت آماده سازی قطعات است.
آماده سازی شامل کلیه فعالیتهایی است که جهت راه اندازی ماشین، فرآیند و یا یک سیکل باید انجام گیرد [8]. فعالیت هایی چون دستیابی به ابزار، تنظیم و سوار کردن قطعه، عودت ابزار، تمیزکاری، تنظیم دستگاه و تست می توانند در زمره عملیاتهای مرتبط با آماده سازی قرار گیرند. در بسیاری از تحقیقات گذشته عملیات آماده سازی (اعم از هزینه و زمان) یا نادیده گرفته شده اند و یا به عنوان بخشی از زمان فرآیند لحاظ شده است. چنین فرضیاتی برای برخی از مسائل زمانبندی معقول به نظر می رسد ولی در بسیاری از موارد عملیات آماده سازی باید به صورت مستقل منظور شود. منفک نمودن زمان تنظیم از زمان پردازش، باعث بهبود عملکرد در تصمیم گیری ها خواهد بود [9].
این مبحث به خصوص در تکنیک ها و فلسفه های نوین مدیریت تولید مثل تولید به موقع1، تکنولوژی تولید بهینه2، تکنولوژی گروهی3، تولید سلولی4 و رقابت بر پایه زمان، کارا می باشد [9]. در ارتباط با این عملیاتها یا زمان (هزینه) تنظیم صرفا به کاری که باید تنظیم شود وابسته است و یا این زمان علاوه بر کار مطروحه، به کاری که بلافاصله قبل از آن پردازش شده نیز وابسته است. مورد نخست تحت عنوان توالی های مستقل5 و مورد دوم تحت عنوان توالی های وابسته6 شناخته می شوند.
کلمات کلیدی:

جریان کارگاهی جایگشتی

حل مساله زمانبندی جریان کارگاهی جایگشتی

مدلسازی مساله زمانبندی جریان کارگاهی جایگشتی

فهرست مطالب
فصل اول:معرفی
1-1- مقدمه1
واژگان کلیدی3
افق بر نامه ریزی7
شکل1-1 پنجره زمانی گسسته (در هر پریود زمانی تنها یک محصول تولید می شود)7
شكل 1-2 جریان کارگاهی8
شكل 1-4 سیستم خط تولید عمومی10
شكل 1-6 هر ماشین می تواند یك كارگاه مستقل باشد12
1-2- محدوده تحقیق و اهداف آن12
1-3- مرور ادبیات21

فصل 2:مدلسازی و حل جنبه ای جدید از مسئله زمانبندی جریان کارگاهی جایگشتی37

2-1- مقدمه37
2-2- مدلسازی مسئله39
متغیرهای تصمیم:40
شکل 2-1 دو دیاگراف ساده جهت مسئله با سه سفارش48
شکل 2-2 فرآیند حذف کمانهای زائد از D1 و D249
مرحله ساخت53
مرحله بهبود54
2-4- نتایج محاسباتی57
2-4-1- موارد تستی57
2-4-2- كارآمدی روشهای ابتكاری59
جدول 2-2 کاهش زمان حل در روش MM با لحاظ کردن جواب اولیه HSA به عنوان جواب اولیه62
جدول2-3 تست t جهت ارزیابی معنادار بودن اختلافات63
شکل 2-3 منحنی همگرایی برای LSU100 با استفاده از جواب اولیه64
شکل 2-4 منحنی همگرایی برای SSU100 با استفاده از جواب اولیه64
شکل 2-5 منحنی همگرایی برای LSU100 بدون استفاده از جواب اولیه64
شکل 2-6 منحنی همگرایی برای SSU100 بدون استفاده از جواب اولیه65
2-5- نتیجه گیری65
منابع66
عباس بازدید : 481 دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر

حل مساله زمانبندی جاب شاپ جایگشتی با روشهای فراابتکاری

چکیده:
در این تحقیق یک مسئله زمانبندی در محیط جریان کارگاهی و با بهره گیری از شرایط دنیای واقعی در یک گروه مشخص از صنایع مطرح و حل می شود. در نهایت نیز به منظور مقایسه جامع تر، با حذف برخی فرضیات و نزدیک شدن به مسائل شناخته شده در ادبیات موضوع، روشهای فراابتکاری موثری توسعه داده می شود که برتری محسوسی نسبت به بهترین روشهای موجود دارد.
مسئله اصلی ابتدا مطرح و در ادامه روش ابتکاری جهت حل آن ارائه می گردد.جهت حل مسئله جریان کارگاهی مربوطه روشهای فراابتکاری مختلفی شامل الگوریتم ژنتیک ترکیبی، الگوریتم بهینه سازی جامعه مورچگان ترکیبی و الگوریتم الکترومغناطیس ترکیبی توسعه داده شده است که در هر بخش دقت و سرعت روشهای توسعه داده شده با بهترین روشهای موجود ارزیابی شده است.
کلمات کلیدی:

مسایل زمانبندی

زمانبندی جریان کارگاهی جایگشتی

حل مساله زمانبندی جریان کارگاهی جایگشتی

فهرست مطالب
فصل اول:توضیحات
1-1- مقدمه2
واژگان کلیدی3
افق بر نامه ریزی7
شکل1-1 پنجره زمانی گسسته (در هر پریود زمانی تنها یک محصول تولید می شود)7
شكل 1-2 جریان کارگاهی8
شكل 1-4 سیستم خط تولید عمومی10
شكل 1-6 هر ماشین می تواند یك كارگاه مستقل باشد12
1-2- محدوده تحقیق و اهداف آن12
1-3- مرور ادبیات21

 

فصل2:حل مسائل زمانبندی جریان کارگاهی جایگشتی با بکارگیری روشهای فراابتکاری ترکیبی37

3-1- مقدمه37
لحاظ نمودن معیار زمان ختم کل به عنوان تابع هدف38

3-2- الگوریتم ژنتیک38

3-3- مدل ریاضی40
3-4- الگوریتم ژنتیک ترکیبی42

شکل 3-1 نمودار الگوریتم ژنتیک ترکیبی43

3-4-1- جوابهای اولیه44
3-4-2- بهبود45
3-4-3- ارزیابی46
3-4-4- انتخاب47
3-4-5- عملگرهای ژنتیکی48
3-4-5-1- درجه عبور548
3-4-5-2- جهش ابتکاری50
3-4-5-3- جهش وارونه50
شکل 3-3 عملگر عبور50
3-5- نتایج محاسباتی51
شکل 3-6 منحنی همگرایی جهت نمایش تاثیر تعداد تکرارها در HGA در کیفیت جواب نهایی55

3-6- بهینه سازی جامعه مورچگان55

3-7-1- تشخیص اولیه58
3-7-2- قانون انتقال160
3-7-3- جستجوی محلی60
3-7-4- به روز رسانی فرومون ها61
3-7-5- معیار توقف62
جدول 3-2 ارزش PM برای مطالعه مقایسه ای بین روشها (زمانها به ثانیه می باشد)67
شکل 3-7 اختلاف میان روش ابتکاری و بهترین روش میان همه روشها برای هر الگوریتم در هر مسئله68

جدول 3-3 مطالعه مقایسه ای بین HACO و HGA71

شکل 3-8 منحنی همگرایی جهت کلاس 28 و با جود فرآیند جستجوی محلی72
شکل 3-9 منحنی همگرایی جهت کلاس 28 و بدون جود فرآیند جستجوی محلی72

3-9- الگوریتم الکترومغناطیس73

3-10- الگوریتم الکترومغناطیس ترکیبی76

3-11- نتایج محاسباتی82
جدول 3-4 ارزش PM برای مطالعه مقایسه ای بین روشها (زمانها به ثانیه می باشد)85
شکل 3-10 اختلاف میان روش ابتکاری و بهترین روش میان همه روشها برای هر الگوریتم در هر مسئله86
جدول 3-5 مطالعه مقایسه ای بین HACO و HGA88
شکل 3-11 منحنی همگرایی جهت کلاس 28 و با جود فرآیند جستجوی محلی89
شکل 3-12 منحنی همگرایی جهت کلاس 28 و بدون وجود فرآیند جستجوی محلی89
3-12- نتیجه گیری90
منابع92
عباس بازدید : 182 یکشنبه 26 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله رشته مدیریت

ارتباط هوش هیجانی(EQ) با تعارضات سازمانی با تاکید بر تعارضات بین فردی

 

توجه شود که این مقاله با نمونه های مشابه کاملا متفاوت و کاملا اختصاصی میباشد.(به فهرست منابع مراجعه کنید.)

 

عنوان انگلیسی:

Relation between emotional intelligence and organizational conflicts with emphasis on interpersonal conflicts


چکیده :

این تحقیق به بررسی رابطه ی مولفه های هوش هیجانی با تعارضات بین فردی در بیمارستان های شهرستان نیشابور پرداخته شده است. جامعه آماری این تحقیق 400 نفر بودکه بر اساس جدول مورگان 196 نفر بعنوان نمونه در نظر گرفته شدند. روش پژوهش توصیفی پیمایشی بوده و برای تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون، آزمون رتبه بندی فریدمن و تی تک گروهی استفاده شده است. یافته های پژوهش بیانگر آنست که بین متغیرهای تعارض بین فردی، بین مولفه های هوش هیجانی و بین درک و فهم هیجانات بیرونی، مدیریت و کنترل هیجان با عوامل تعارض بجزتعارض با همردیفان و تعارض با رئیس رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. در رتبه بندی مولفه های هوش هیجانی در بین کارکنان، مولفه مدیریت وکنترل هوش هیجانی دراولویت اول و درک و فهم هیجانات بیرونی و شناخت واظهار هیجانی و هیجان معطوف به شناخت در اولویتهای دوم تاچهارم قرار دارند. در میان مولفه های تعارض بین فردی در بین کارکنان تعارض با رئیس در اولویت اول وتعارض با مرئوس وهمردیفان به ترتیب در اولویت های بعدی قرار دارند. که نشان می دهد بیشترین تعارض در بین کارکنان بیمارستان تعارض با رئیس می باشد.

 

کلمات کلیدی :

هوش هیجانی
تعارض بین فردی
کارکنان بیمارستان ها
تعارضات سازمانی

 

مقدمه:

عامل های متعددی کارایی افراد را در سازمان تحت تأثیر قرار می-دهند یکی از عواملی که رفتار سازمانی هر فرد را به شدت تحت تأثیر قرار دهد هوش هیجانی است. مفهوم هوش هیجانی نوعی پردازش اطلاعات عاطفی است که شامل ارزیابی صحیح عواطف در خود و دیگران ابراز مناسب عواطف، تعلیم سازگاارانه عواطف است (مایو و سالووی, 2000).
یکی دیگر از عواملی که رفتار سازمانی فرد را به شدت تحت تأثیر قرار میدهد، تعارض سازمانی است. تعارض پدیده ای است که آثار مثبت و منفی روی عملکرد افراد در سازمانها دارد. استفاده صحیح و موثر از تعارض موجب بهبود عملکرد و ارتقای سطح سلامتی سازمان می-گردد، و استفاده مؤثر از تعارض مستلزم شناخت و درک کامل ماهیت آن و همچنین علل خلق کنده و کسب مهارت در اداره کنترل آن است که البته امروز به عنوان یکی از مهمترین مهارت های مدیریت بشمار می-آید. اگر تعارض ها سازنده باشند موجب بروز افکار نو و خلاق می شوند، و زمینه تغییر و نوآوری و تحول سازنده را در سازمان فراهم می سازند و در نهایت به مدیریت کمک می کنند تا به اهداف سازمانی خویش نائل آید. از آنجا که بانک بیمارستانها از جمله نظام های اجتماعی هستند که در کلیه فرایندهای آن انسان و فعالیت های گروهی نقش اساسی دارند و اهل فکر هستند به نظر می رسد که باید بیشتر از هر سیستم اجتماعی دیگر تنش و تعارض داشته باشد. زیرا در یک سازمان پیچیده های همچون بیمارستان که تضاد علایق و منابع به میزان زیادی در آن وجود دارد، دور از انتظار نیست که برخورد فکری رخ دهد، وظیفه مدارها در مقابل بی تفاوتها رابطه مدارها در مقابل ضابطه مدارها و کارکنان جدیدالورود در مقابل قدیمی ها و عدم درک راجه کنندگان بیمارستان و .... خلاصه همه اینها نمونه های از درگیریهای هستند که در بیمارستانهای رخ می دهد. وجود افراد مختلف با ویژگیهای شخصیتی متفاوت، نیازها و انتظارات و ادارکات گوناگون دلیل بروز تعارض در سازمان ها از جمله بیمارستانها است (لطفی، منصوره، 1388 ).


فهرست مطالب

چکیده
مقدمه
مبانی نظری
روش پژوهش
سوالات (۱،۲،۳،...،۳۱)
یافته ها
پیشنهادهای پژوهش براساس یافته های پژوهش
منابع و مآخذ

 

فهرست جداول

جامعه و نمونه آماری

جدول رابطه بین عوامل تعارض بین فردی در کارکنان بیمارستان های شهرستان نیشابور
جدول رابطه بین عوامل هوش هیجانی در کارکنان بیمارستان های شهرستان نیشابور
جدول رابطه بین عوامل تعارض و عوامل هوش هیجانی در بین کارکنان
جدول رتبه بندی عوامل هوش هیجانی

جدول رتبه بندی عوامل تعارض

 

فهرست منابع

1- آخوند لطفعلی ، پریناز (1388). بررسی تاثیر آموزش هوش هیجانی برتعارض وسبک مدیریت تعارض پرستاران بیمارستان روانپزشکی رازی تهران مدیریت سلامت. دوره 8؛ شماره 32
2-آر.کی. چین واج.سی نرایاندیس 1376) مدیریت برمدیریت ناپذیر، مترجم : دفتر مطالعات موسسه آموزشی وتحقیقات صنایع دفاعی ،چاپ اول تهران :موسسه آموزشی وتحقیقاتی صنایع دفاعی.
3-الوانی ، سید مهدی (1371) مدیریت عمومی،چاپ پنجم، تهران نشرنی .
4-اکبر زاده ، نسرین (1383)هوش هیجانی دیدگاه سالووی ودیگران، تهران: انتشارات فارابی .
5-اشراقی، حسام (1388)تاثیر نظام ارتباطات سازمانی برتعارض در ادارات تربیت بدنی استان آذربایجان غربی فصلنامه المپیک، سال هفدهم ، شماره 1.
7-امینی ، فضل الله (1384)رهبری عاطفی، گزیده مدیریت، اردیبهشت ماه، شماره 36

عباس بازدید : 284 یکشنبه 26 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله ترجمه شده رشته مدیریت

بررسی رابطه اخلاق کار با رضایت مندی مشتریان

 

عنوان انگلیسی:

The Study of the Relationship between work Ethics and Customer Satisfaction


قسمتی از مقدمه

امروزه اخلاق یکی از مباحث مهم است، علاقه و توجه وافری طی سالهای اخیر از جانب محققان و نظریه پردازان به رفتارهای مختلف آسیب رسان و منفی در محیط های كار معطوف شده است(گل پرور،1390). مدیران امروزی به این نتیجه دست یافته اند که فقط با قوانین و مقررات نمیتوان سازمانها را اداره کرد بلکه در کنار آنها به ابزار دیگری نیاز دارند که اخلاق نام دارد به اعتقاد کارشناسان برای اداره بهتر سازمانها ضرورت دارد که اخلاق در کنار قانون قرار بگیرد خود کنترلی جایگزین دیگر کنترلی شود و هدفهای اخلاقی به قوانین اخلاقی تبدیل شوند(کوکناک و جونز ،1998). امروزه در کشورهای صنعتی، اخلاق کار به عنوان یکی از عوامل موثر بر پیشرفت و توسعه کشورها شناخته شده است(محمد خانی و محمدی، 1392). اخلاق، قواعد ارزشی و هنجاری یك جامعه میباشد كه در رفتار افراد آن انعكاس مییابد. مباحث اخلاقی در حقیقت یكی از مشكلات عمده سازمانها محسوب میشود، زیرا بیانگر تقابل بین عملكرد اقتصادی (كه به وسیله درآمدها ، هزینه ها و سودها اندازه گیری شده) و عملكرد اجتماعی (كه در قالب تعهدات آن سازمان در داخل و خارج نسبت به دیگران بیان میشود) می-باشد(عادل،1387). و همچنین پیچیده تر شدن روز افزون محیط سازمان ها و افزایش میزان کارهای غیراخلاقی، غیرقانونی و غیرمسولانه در محیط کار، توجه مدیران و صاحب نظران را به بحث اخلاق کار و مدیریت اخلاق معطوف کرده است(فقیهی،1391). از سوی دیگر رعایت موازین اخلاقی از سوی سازمانها در اقتصاد امروزی بسیار مهم و حیاتی بوده و رفتار اخلاقی سازمانها نقشی اساسی را در شكل گیری و حفظ روابط بلند مدت میان سازمان و مشتریانش بازی میکند(رومان،2005). تحقیقات نیز نشان میدهد سازمانهایی كه در راستای رعایت موازین اخلاقی در حركت میباشند موجب توانمندسازی مشتریان، رضایت آنها و در نهایت كسب مزیت رقابتی برای سازمان در آینده خواهند شد(گوزنته،2001). در این راستا تحولات صورت گرفته در مفهوم بازاریابى در دهه اخیر، همه سازمانها و كلیه كسب و كارها را به سمت مشترى گرایى سوق داده است، توصیه نهایى همه رویكردهاى جدید بازاریابى در بازارهاى رقابتى، مبتنى بر حفظ و نگهدارى مشتریان است(امیر شاهی،1388). با توجه به اهمیت رضایتمندى مشتریان، در عرصه ى فعالیت هاى اقتصادى جهان نگرش مشترى مدارى و كسب رضایت مشترى، یكى از اصول كسب و كار تلقى مى شود و عدم توجه به این اصول احتمال حذف شدن از صحنه بازار را در پی خواهد داشت، زیرا اگر كالا و خدمات انتظارات مشتری را برآورده كند در او احساس رضایت ایجاد میشود و با خرید مجدد و یا ( حضور مجدد) خود تشویق دیگران به خرید به بقای آن سازمان و شركت كمك می كند(دادخواه، 1388).

 

كلمات كلیدی:

اخلاق
اخلاق كار
رضایتمندی
رابطه اخلاق و رضایتمندی

 


فهرست مطالب
مقدمه
روش پژوهش
نتایج پژوهش

جدول 1. مشخصات فردی کارکنان باشگاه های بدنسازی و امادگی جسمانی
جدول 2، نشان دهنده وضعیت نرمال بودن داده ها می باشد با استفاده از آزمون كولموگروف- اسمیرنوف
جدول 3، نتایج رگرسیون چند متغیره را برای پیش بینی میزان رضایت مندی بر اساس اخلاق کاری کارکنان نشان میدهد
جدول4: ارتباط اخلاق کاری با رضایت مندی مشتریان
جدول 5: نتایج رگرسیون چند متغیره برای پیشبینی رضایت مندی بر اساس اخلاق کار

بحث و نتیجه گیری

عباس بازدید : 286 یکشنبه 26 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود پروژه مهندسی برق

طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ Fly back

(بصورت جامع و کامل در قالب 203 صفحه)
دانلودبدون آپدیتهمین پروژه در قالب 120 صفحه و با قیمت 14000 تومان:
*آپدیت دوم نیز بصورترایگانضمیمه شد:
1.منابع تغذیه 33 صفحه
2.ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﺳﻮﺋﯿﭽﯿﻨﮓ 50 صفحه
چكیده:
چرا از منبع تغذیه سوئیچینگ استفاده می كنیم؟
انتخاب بین یك منبع تغذیه خطی یا سویچینگ می تواند بر اساس كاربرد آنها انجام شود . هر یك مشخصات و مزایا و معایب خاص خود را دارند . همچنین حوزه های متعددی وجود دارد كه تنها یكی از این دو نوع می تواند مورد استفاده قرار گیرندو یا كاربردهایی كه یكی بر دیگری برتری دارد.

مزایای منابع تغذیه خطی:

1-سادگی:طرح مدار بسیار ساده است و با قطعات كمی به راحتی پایدار می شود.
2-قابلیت تحمل بار زیاد
3-نویز ناچیز یا كم در خروجی
4-زمان پاسخ دهی بسیار كوتاه
5-برای توانهای كمتر از 10w ارزانتر از مدار های مشابه سوئیچینگ تمام می شود.
معایب منابع تغذیه خطی:
معایب این گونه منابع به طور كلی قابل رفع نیستند ولی به كمك طراحی بهتر قابل كاهش می باشند.
1-تنها به صورت یك رگولاتور كاهنده قابل كاربرد هستند(ورودی باید 2تا 3 ولت بیشتر از خروجی باشد.)
2-عدم انعطاف پذیری تغذیه , افزودن هر خروجی مستلزم اضافه كردن سخت افزار زیادی است.
3-بهره متوسط چنین منابعی كم و نوعا 30٪تا 40٪ است . این تلفات توان در ترانزیستور خروجی تولید حرارت می كند و نیاز به ترانزیستوری قویتری را مطرح میكند. تا حدود15w روشهای معمول مفید است ولی بیش از آن نیاز به سرمایش تحت فشار (forced) وجود دارد .

مزایای منابع تغذیه سوئیچینگ:

تمامی این معایب در منبع تغذیه سوئیچینگ رفع شده است.
1-افزایش راندمان به حدود 68٪تا90٪ كاركرد ترانزیستور در نواحی قطع و اشباع به انتخاب حرارت گیر یا خنك كننده (heat sink) و ترانزیستور كوچكتر منجر شده است.
2-به دلیل اینكه قدرت خروجی از یك ولتاژdc بریده شده كه به شكل ac در یك قطعه مغناطیسی ذخیره می شود تامین می گردد. لذا با اضافه كردن تنها یك سیم پیچ می توان خروجی دیگری را بدست آورد ٬كه در مقام مقایسه بسیار ارزانتر و ساده تر تمام می شود.
3- به علاوه به دلیل افزایش فركانسی كاری به حدود 50تا khz 60 اجزاء ذخیره كننده انرژی می توانند خیلی كوچكتر انتخاب شوند.
4-برخلاف منابع تغذیه خطی، در توان های خیلی بالا قابل استفاده هستند.
همه این موارد به كاهش هزینه و توان تلفاتی و افزایش بهره دهی و انعطاف پذیری منجر می شود.

معایب منابع تغذیه سوئیچینگ:

معایب این منابع ناچیز بوده و به كمك طراحی بهینه قابل رفع می باشد.
1-طرح چنین منابعی اصولا مشكل و پیچیده است
2-نویز قابل ملاحظه ای از آنها به محیط انتشار می یابدو این اشكالی است كه نباید در مرحله طراحی نادیده گرفته شود. و با كمك فیلتر و محافظ به نحو چشمگیری كاهش می یابد.
3- به دلیل ماهیت كار این منابع كه بر اساس برش یك ولتاژdc استوار است ،زمان رسیدن ولتاژ خروجی به مقدار مطلوب در مقایسه با منابع تغذیه خطی زیاد است. این زمان اصطلاحا زمان پاسخ ناپایدارtransient response time نامیده می شود.
تمامی این موارد در جهت كاهش كار آمدی انعطاف پذیری و افزایش قیمت هستند ولی با طراحی بهتر قابل بهبود می باشند.
البته هر یك از این منابع حوزه های كاری خود را دارند، عموما برای مدلهایی با راندمان و ولتاژ بالا مثل منابع تغذیه شونده با باطری های قابل حمل تغذیه سوئیچینگ برتری دارد ولی برای ولتاژهای ثابت و كم منابع خطی ارزانتر و ارجح هستند.
کلمات کلیدی:

منبع تغذیه سوئیچینگ

سوئیچینگ Fly back

فیلتر EMI

ترانسفورمر

رگولاتور

فهرست
چكیده1

چرا از منبع تغذیه سوئیچینگ استفاده می كنیم؟1

مزایای منابع تغذیه خطی1

معایب منابع تغذیه خطی2

مزایای منابع تغذیه سوئیچینگ2

معایب منابع تغذیه سوئیچینگ3
فصل اول5
مقدمه5

توضیح چگونگی كاركرد منبع تغذیه سوئیچینگ5

رگولاتور سوییچینگ حالت فوروارد6
رگولاتور سوییچینگ حالت فلای بك 8
فصل دوم 9

فیلتر EMI10

خازن انباره، فیلتر ورودی11
ترانسفورمر11
یكسوكننده خروجی12
بخش فیلتر خروجی12
عنصر حس كننده جریان13
عنصر بازخورد ولتاژ13
بخش كنترل13

انواع آرایشهای منابع تغذیه سوییچینگ14

فصل سوم17

رگولاتورهای سوییچینگ فاقد ترانسفورماتور ایزوله كننده17

رگولاتور Buck 17
رگولاتور افزاینده Boost 20
رگولاتور Buck –Boost22
فصل چهارم24

رگولاتور سوییچینگ با ترانسفورمر ایزوله كننده24

رگولاتور فلای بك 24
رگولاتور پوش پول Push-Pull28
رگولاتور نیم پل (Half-Bidge) 31
رگولاتور تمام پل (Full-Bridge)32

كاربرد نیمه هادی های قدرت در منابع تغذیه سوییچینگ 34

ترانزیستور قدرت دو قطبی BJT 34
MOSFET های قدرت43
یكسوكننده ها50
مدارات مجتمع كنترل كننده منابع تغذیه53
حالت (نوع) كنترل ولتاژ55
حالت (نوع) كنترل جریان56
حالت كنترل شبه رزونانسی58

اجزای مغناطیسی در یك منبع تغذیه سوییچینگ 59

الفبای مغناطیس و فرو مغناطیس ها59
ترانسفورمر حالت (نوع) فلای بك68
روش ترانسفورمر80
شبكه حسگر ولتاژ82
سلف فیلتر خروجی ترویج شده از دوسر83
حفاظت تغذیه و بار از خط ورودی84
شرایط معكوس كاری خط AC ورودی85
افت خط (Ac Line Dropout)86
حالت سوختن خارجی (Brownout Conditions)86
نشتی و حالت گذرا (Surges and Transients)87
حالات ورودی DC مغایر88
حالت ولتاژ كم (Under voltage Conditions)89
حالت ولتاژ فوق العاده زیاد (Uver Voltage onditions)90
افت خروجی (Line Dropout)90
تموج (Surges)91

حفاظت از بار در مقابل تغذیه و خودش91

دیود زنر (Zener Diode):93
اهرم ولتاژ فوق العاده (The Over Voltage Crowbar):94
روشهای سخت افزاری برای مقابله با حالت جریان بیش از حد94
طرح منبع تغذیه و سیستم زمین 96
‌طرح و استفاده از برشگر (clamp) و اسنوبر100
شماتیك مدار107
*آپدیت دوم نیز بصورت رایگان ضمیمه شد:
1.منابع تغذیه 33 صفحه
2.ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﺳﻮﺋﯿﭽﯿﻨﮓ 50 صفحه
فهرست اشكال
شكل 1: رگولاتور حالت فوروارد و جهت جریانهایش7
شكل 2: رگولاتور حالت فلای بك و جهت جریانهایش8
شكل 3: شكل موجهای نمونه.9
شكل 4:رگولاتور buck18
شكل 5 : رگولاتور boost.20
شكل 6: رگولاتور Buck-Boost23
شكل 7: رگولاتور فلای بك.27
شكل 8: رگولاتور: push-pull 30
شكل 9: رگولاتور نیم‌پل Half-Bidge32
شكل 10: رگولاتور تمام پل Full-Bridge.33
شكل 11: مدارهای هدایت بیس ترانزیستور36
شكل 12: مدارهای هدایت بیس غیراشباع شونده37
شكل 13 : مدارهای هدایت كنندة گیت Mosfet.44
شكل 14: بالا: منحنی B-H نمونه پایین: روش مشاهده و اندازه‌گیری مشخصة B-H ماده.62
شكل 15: استفاده از عنصر مغناطیسی در حلقة جزئی در رگولاتور سوییچینگ، الف) ترانسفورمر دو قطبی forward،
ب) ترانسفومر flyback ناپیوسته، ج) ترانسفورمر flyback پیوسته و سلف و فیلتر نوع forward.65
شكل 16: حاصل جمع جریان اولیه و ثانویه در یك ترانسفورمر فلای بك.69
شكل 17: زمینهای منابع تغذیه.99
شكل 18: اسنوبِر.104
فهرست جداول
جدول رگولاتور افزاینده Boost20
جدول رگولاتور boost.23
جدول رگولاتور Buck-Boost27
جدول رگولاتور فلای بك.30
جدول رگولاتور: push-pull32
جدول رگولاتور نیم‌پل Half-Bidge33
جدول رگولاتور تمام پل Full-Bridge.51
جدول مقایسه چهار نوع یكسوكننده58
جدول كنترلرهای نوع جریان 67
جدول مقایسه مواد مغناطیس و فرو مغناطیس67
*آپدیت دوم نیز بصورت رایگان ضمیمه شد:
1.منابع تغذیه 33 صفحه
2.ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﺳﻮﺋﯿﭽﯿﻨﮓ 50 صفحه
عباس بازدید : 210 شنبه 25 اردیبهشت 1395 نظرات (6)

دانلود پایان نامه مهندسی صنایع

بررسی سیستمهای کنترل و نقش آنها در صنعت

چکیده :
سیستم کنترل صنعتی( Industrial control system ) به مجموعه ای از سیستم های کنترل گفته می شود که در صنایع مختلف کاربرد دارد مانند کنترل سرپرستی و گردآوری داده (اسکادا)،سیستم کنترل توزیع‌شده (دی سی اس) و سیستم کنترل‌کننده منطقی برنامه‌پذیر (پی ال سی) که در واحد های صنعتی کوچکتر کاربرد دارد،از جمله این سیستم ها هستند.در هر صنعتی اتوماسیون سبب بهبود تولید می گردد كه این بهبود هم در كمیت ومیزان تولید موثر است و هم در كیفیت محصولات.هدف از اتوماسیون این است كه بخشی از وظایف انسان در صنعت به تجهیزات خودكار واگذار گردد. در یك سیستم اتوماتیك عملیات شروع،تنظیم و توقف فرایندبا توجه به متغیر های موجود توسط كنترل كننده سیستم انجام می گیرد.
كنترلر مغز متفكر یك پردازش صنعتی است و تمامی فرامینی راكه یك متخصص در نظر دارد اعمال كند تا پروسه، جریان استاندارد خود را در پیش گیرد و نهایتا پاسخ مطلوب حاصل شود از طریق كنترلر به سیستم فهمانده می شود.
یك كنترلر چگونه عمل می كند؟
در ابتدا سیگنال خروجی از سنسور وارد كنترلر می شود و با مقدار مبنا مقایسه می گردد و نتیجه مقایسه كه همان سیگنال خطا می باشد، معمولا در داخل كنترلر هم تقویت شده و هم بسته به نوع كنترلر و پارامترهای مورد نظر، عملیاتی خاص روی ان انجام می گیرد سپس حاصل این عملیات به عنوان سیگنال خروجی كنترل كننده به بلوك بعدی وارد می شود. مقایسه سیگنالها و تقویت اولیه در همه كنترلر ها صرف نظر از نوع انها انجام می گیرد ،در واقع این عملیات بعدی است كه نوع كنترلر را مشخص می كند.
PLCاز عبارت Programmable Logic Controller به معنای كنترل كننده قابل برنامه ریزی گرفته شده است.PLC كنترل كننده ای است نرم افزاری كه در قسمت ورودی، اطلاعات را بصورت باینری دریافت و آنها را طبق برنامه ای كه در حافظه اش ذخیره شده پردازش می نماید و نتیجه عملیات را نیز از قسمت خروجی به صورت فرمانهایی به گیرنده ها و اجرا كننده های فرمان ، ارسال می كند.
به طور كلی چهار سیستم كنترلی وجود دارد:
1.سیستمهای رله ای از قدیمی ترین سیستم كنترلی هستند. در این سیستمها كلیه عملیات كنترلی با استفاده از رله ها انجام می پذیرد.
2.سیستمهای كنترلی مبنی بر مدارهای منطقی. در این سیستم ها از دروازه های منطقی و تراشه های كوچك برای پیاده سازی عملیات منطقی استفاده می شود.
3.كنترل با كامپیو تر شخصی
4.كنترل مبنی بر PLC.
کلمات کلیدی:

سیستم های کنترل صنعتی

عملکرد سیستم های کنترل صنعتی

ساختار سیستم های کنترل صنعتی

فهرست
مقدمه

فصل اول :« مقدمه ای بر سیستم های كنترل »

کنترل و اتوماسیون

انواع فرایندهای صنعتی

استراتژی کنترل
انواع کنترلرها
سیر تکاملی کنترل کننده ها

فصل دوم :« انتقال اطلاعات در صنعت »

معماری شبکه
استانداردهای معروف لایه فیزیکی شبکه های صنعتی

معرفی واسط های انتقال و عوامل موثر در انتقال

پروتکل ها و استانداردها

فصل سوم :« کنترل کننده های برنامه پذیر PLC »

سخت افزار PLC

زبان های برنامه نویسی PLC

ارتباط بین چندین PLC

فصل چهارم :« سیستم های کنترل گسترده DCS »

ساختار سیستم های DCS
سطوح کاری
اصول کاری سیستم های DCS
کاربردها

فصل پنجم :« سیستم های اتوماسیون APACS »

Controller Configuration Software
سخت افزار سیستم APACS
بسته های نرم افزاری APACS
بسته های سخت افزاری APACS
شرح مدار ماژول کنترل +ACM

فصل ششم :« سیستم های SCADA »

SCADA چیست؟

ارتباطات
واسط ها

فصل هفتم :« سیستم های FIELD BUS و مقایسه آنها با سیستم های DCS »

نحوه عملکرد سیستم های FCSدر مقایسه با DCS
دسته بندی فیلد باس
توپولوژی های فیلد باس
مقایسهFCS و DCS و مزایا و معایب آنها نسبت به یکدیگر
عباس بازدید : 285 شنبه 25 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله ترجمه شده رشته مدیریت

بررسی اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

 

عنوان انگلیسی:

Discussing the effects of bureaucratic automation on decision making of managers of northern Khorasan University of medical sciences


چكیده:
هدف اصلی ازاین تحقیق بررسی اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی است روش تحقیق علی – مقایسه ای می باشد روش گردآوری اطلاعات نیز میدانی می باشدو از نظر هدف می توان روش تحقیق را به روش های : تاریخی ، توصیفی و تجربی تقسیم بندی کرد.قلمرو مكانی تحقیق :این تحقیق شامل مجموعه مدیران ، معاونین ، مدیران امور های ستادی ، دانشگاه که ازسیستم اتوماسیون اداری استقرار یافته در مجموعه سازمان برخوردار هستند ، می باشد که تعداد آنها 94 نفر بوده و با توجه به محدود قابلیت دسترسی جامعه آماری ، جمع آوری اطلاعات به شیوه سر شماری می باشد و کل جامعه اماری را شامل می شود . قلمرو زمانی :قلمرو زمانی تحقیق در سال 93 می باشد. ونتایج حاصل از تحقیق نشان داد كه سیستم اتوماسیون بر افزایش صحت تصمیم گیری مدیران تاثیر مثبت دارد . سیستم اتوماسیون بر افزایش دقت تصمیم گیری مدیران تاثیر مثبت دارد . سیستم اتوماسیون بر بهنگام بودن تصمیم گیری مدیران تاثیر مثبت دارد .


واژگان کلیدی :

اتوماسیون
بهبود فرآیند تصمیم گیری
مدیران ستادی
دانشگاه علوم پزشکی


قسمتی از مقدمه

دسترسی به کامپیوتر و تکنولوژی اطلاعات و رسانه های پیش رفته، مولد شتاب فزاینده هست و شتاب، این تاثیر را دارد که هر واحدی از زمان را که صرفه جویی می شود از واحد قبلی آن با ارزش تر می سزد . بدین ترتیب حلقه باز خورد مثبتی به وجود می آید که شتاب را شتاب می بخشد. گسترش سیل آسای کامپیوتر در دهه های اخیر ، مهمترین تغییر را در نظام دانایی از اختراع چاپ در قرن پانزدهم یا حتی از اختراع خط به این سو پدید آورده است. به موازات این تغییر خارق العاده، گسترش شبکه ها و رسانه های جدید آمده است که به همان اندازه شگفت انگیز است و کارش، جابجا کردن دانایی و عناصر تشکیل دهنده آن یعنی داده و اطلاعات است. آنچه که مدیران در سطوح مختلف سازمان انجام می دهند و همواره در فضای آن حرکت می نمایند ، تصمیم گیری را می توان جمع آوری و پردزش اطلاعات در نظر گرفت (صرافی زاده ، ص 56: 1380)
داشتن اطلاعات دقیق، مرتبط و به هنگام و سریع باعث بالا رفتن سرعت و دقت تصمیم گیری شده و جلوی انتخاب بسیاری از تصمیمات نادرست را خواهد گرفت. در این برنامه زمانی، یک مدیر کار آمد بدون داشتن اطلاعات مورد نیاز خود قادر به رهبری سازمان و رسیدن به اهداف از قبل تعیین شده نیست .
رواج ریز کامپیوتر در ادارات ، با انتشار روز افزون محصولات جدید ارتباطی ، کامپیوتری و ذخیره سازی اطلاعات و تغییرات اساسی در روش اجرای امور اداری همراه بوده است در ابتدی کار از سیستم های کامپیوتری برای مکاتبات به صورت مستقل استفاده می شد . امروزه انواع مختلفی از سیتمهای اتوماسیون اداری وجود دارد . سیستم اطلاعات مدیریت درس طرح مختلف سازمانی و با بهره مندی از ابزار های نوین جمع آوری و پردازش داده ها می تواند مدیران را در جهت تحقق اهداف، یاری و پشتیبانی نماید.( رولی،1380)

 

فهرست مطالب
چكیده
مقدمه
روش تحقیق
جامعه آماری و حجم نمونه مورد تحقیق
معرفی ابزار های جمع آوری اطلاعات
تجزیه و تحلیل آماری:

فرضیه اول: سیستم اتوماسیون اداری بر افزایش دقّت تصمیم گیری مدیران تاثیرمثبت دارد
فرضیه دوم: سیستم اتوماسیون اداری بر افزایش بهنگام سازی تصمیم گیری مدیران تاثیرمثبت دارد
فرضیه سومّ: سیستم اتوماسیون اداری بر افزایش اقتصادی بودن تصمیم گیری مدیران تاثیرمثبت دارد
فرضیه چهارم: سیستم اتوماسیون اداری بر افزایش صحّت تصمیم گیری مدیران تاثیرمثبت دارد

نتایج تحقیق
منابع

تعداد صفحات : 41

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1201
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 81
  • آی پی دیروز : 45
  • بازدید امروز : 130
  • باردید دیروز : 59
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 189
  • بازدید ماه : 189
  • بازدید سال : 20,053
  • بازدید کلی : 492,071
  • کدهای اختصاصی