loading...
فایلینا
عباس بازدید : 424 یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی

عوامل اصلی ساختار برای سازمانها و تاثیر ساختار سازمانی بر عملکرد کارکنان

*ضمیمه شدن پرسشنامه ساختار سازمانی رابینز بصورت رایگان:)
چکیده :
سازمانها دارای ساختار های مختلفی هستند و نوع این ساختار ها بر نگرش و رفتار کار کنان و بهره وری وئ عملکرد آنان اثر گذار است . سازمانهای مختلف با انتخاب ساختار های سازمانی متفاوت ، تعیین کننده رفتار و عملکرد کار کنان خود هستند و به صورت مستقیم و غیر مستقیم بهره وری کار کنان را تحت تاثیر قرار می دهند . در این مقاله ابتدا به بررسی انواع ساختار های سازمانی پرداخته می شود و سپس خصوصیات ، مزایا و معایب آن را تشریح می کند در انتها تاثیر این ساختار ها را بر رفتار کار کنان سازمان و میزان بهره وری آنان بررسی می شود .
کلمات کلیدی:

مدیریت عملکرد

عملکرد کارکنان

ساختار سازمانی

ساختار های متداول سازمانی

مقدمه :
با توجه به مطالعه و بررسی نظرات مختلف دانشمندان علم سازمان و مدیریت ، عوامل مختلفی بر روی رفتار کارکنان و بهره وری آنان موثر است که یکی از این عوامل را می توان ساختار های سازمانی دانست . ساختاری را که مدیریت برای سازمان بر می گزیند ، معرف نوع سازمان و خصوصیت آن می باشد .انتخاب این ساختار بطور مستقیم با اندازه سازمان و تعداد کار کنان مرتبط می وشد و بر بهره وری انان تاثیر می گذارد و این ساختار باید متناسب با موقعیت سازمان مربوطه نیز باشد ( رابینز )
فهرست مطالب
تاثیر ساختار سازمانی بر عملکرد کارکنان1
چکیده :2
مقدمه :2

هدف های ساختار سازمانی عبارت است از :3

ساختار های متداول سازمانی4
ساختار دیوانسا لاری4
ساختار ساده4
ساختار ماتریسی7

عوامل اصلی ساختار برای سازمانها7

الگوهای جدید واحد سازمانی :11
سازمانهای مجازی :12
سازمانهای بدون مرز :12
تعریف تشکیلات13

مدیریت عملکرد و ساختار سازمانی :17

با توجه به مطالب بالا متوجه می شوم :17
منابع :19
عباس بازدید : 312 یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی

تاثیر ساختار سازمان بر رضایت شغلی کارکنان

(مطالعه موردی کارکنان دانشگاه شهید چمران اهواز)
*ضمیمه شدن پرسشنامه ساختار سازمانی رابینز بصورت رایگان:)
چکیده :
زمینه و هدف: رضایت شغلی نشان دهنده نگرش کارکنان نسبت به شغل خود از جنبه های مختلف است.سه دسته متغیر ماهیتی،سازمانی و فردی برای تاثیر روی رضایت شغلی شناخته شده اند که از میان متغیرهای سازمانی، ساختار سازمانی و سه بعد اصلی آن یعنی تمرکز،رسمیت و پیچیدگی بر روی رضایت کلی از شغل و ابعاد آن (رضایت از ماهیت کار،سرپرست و... ) مورد بررسی قرار گرفته اند.هدف بررسی تأثیر این سه بعد ساختار بر روی رضایت شغلی کارکنان است.
روش بررسی : این پژوهش،مطالعه ای کاربردی و از نوع توصیفی-تحلیلی می باشد.جامعه آماری شامل 156 نفر از کارکنان دانشگاه شهید چمران اهواز بود و برای گرد آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده گردید.پایایی آن با استفاده از معیار آلفای کرونباخ (90.=α ) تعیین گردید.داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 و از طریق روش های آمار توصیفی و ضریب همبستگی اسپیرمن و تحلیل رگرسیون چند گانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
یافته ها : یافته های این مطالعه نشان داد که ساختار سازمانی دانشگاه شهید چمران اهواز از رسمیت و پیچیدگی بالایی برخوردار است و سطح تمرکز آن متوسط می باشد.نتایج نشان داد که متغیر رسمیت بر رضایت شغلی کارکنان دانشگاه تأثیر دارد و همچنین بین متغیرهای تمرکز و پیچیدگی با رضایت شغلی کارکنان ارتباط معناداری یافت نشد و معلوم گشت که تنها 32 درصد از رضایت شغلی با سه متغیر ساختاری ما (رسمیت، تمرکز و پیچیدگی) تبیین گردید.
واژگان کلیدی:

ساختار رسمی

پیچیدگی

رسمیت

تمرکز

رضایت شغلی

مقدمه
سازمان سیستمی اجتماعی است که حیات و پایداری آن وابسته به وجود پیوند قوی میان اجزا و عناصر تشکیل دهنده ی آن است. نیروی انسانی جزء جدایی ناپذیر و از مهم ترین ابزارها برای پیشبرد اهداف در هر سازمانی است و مطالعه رضایت کارکنان در محیط کار به دلیل اهمیت زیاد نیروی انسانی درمقایسه با سایر منابع درون سازمانی حائز اهمیت است.(هات ،2006)
رضایت شغلی یکی از سازه هایی است که در ادبیات مدیریت و رفتار سازمانی بیشتر مورد بررسی و اندازه گیری قرار گرفته است . اهمیت رضایت شغلی به دلیل رابطه آن با دیگر پیامدهای سازمانی ، شامل : غیبت ، تعهد سازمانی ، جابجایی شغلی و عملکرد است . با توجه به تأثیر سریع تغییرات محیطی بر روی سازمانها و شکل گیری تغییرات سازمانی این الزام ایجاد شده است که چگونگی حفظ کارکنان ، تعهد و رضایت شغلی آنان را درک کنیم .(اسمیت ،1992)
رضایت شغلی برای مدت طولانی یک موضوع مهم در تحقیقات سازمان بوده است. (هووپک ، 1935) به طوری که بررسی ها در این زمینه نشان می دهد که از سال 1976 به بعد در این مورد بیش از 3000 مطالعه انجام شده است( ا صل سلیمانی و دیگران،1386).رضایت شغلی از یک بعد به باور کارکنان از جنبه های مختلف و از طرف دیگر به ابعاد شغل مانند رضایت از طریق ارتباطات، همکاران، قدرشناسی و ... تأکید می کند (جکسون و کوور ،2002 ؛ لئو ودیگران،2005). برپایه ی فراتحلیل 44 پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های تهران با موضوع رضایت شغلی نتیجه گرفته شد که در مطالعات رضایت شغلی می توان 3 گروه متغیر را تشخیص داد، گروه متغیرهای ماهیتی، سازمانی و فردی ( ازکیا و توکلی ، 1385). ابعاد سازمانی مورد مطالعه در رضایت شغلی به ویژگی های محیط کار و زمان انجام تحقیق بستگی دارند.
فهرست مطالب
تأثیر ساختار سازمان(تمرکز، پیچیدگی و رسمیت) بر رضایت شغلی کارکنان1
چکیده2
واژگان کلیدی:3
1- مقدمه3
2- ادبیات پژوهش5

1-2- ساختار سازمانی وابعاد آن5

2-2- رضایت شغلی7

مهمترین مقیاسهای اندازهگیری رضایت شغلی عبارتند از:9

3- فرضیات تحقیق11
4- مدل مفهومی تحقیق12
نمودار 1- مدل مفهومی12
2-5- روش گردآوری اطلاعات:13
3-5- فنون تحلیل داده ها14
6- تجزیه و تحلیل دادهها14
جدول شماره 114
جدول شماره 215
جدول شماره 316
جدول شماره 418
جدول شماره 518
جدول شماره721
جدول شماره 822
جدول شماره 922
7- نتیجه گیری23
منابع :26
عباس بازدید : 317 یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود ترجمه مقاله رشته مدیریت با عنوان سازمان یادگیرنده

چکیده:
سازمان یادگیرنده، اصطلاحی مربوط به کسب و کار است و به شرکتی اطلاق می شود که یادگیری اعضای خود را تسهیل می کند به صورت پیوسته خود را تغییر می دهد. این مفهوم از طریق مطالعات و تحقیقات Peter Senge و همکارانش به دست آمد.
خصوصیات
چندین تعریف و نوعشناسی درباب سازمان یادگیرنده وجود دارند. Peter Sengeدر یک مصاحبه اعلام کرد که یک سازمان یادگیرنده گروهی از افراد است که با یکدیگر به صورت جمعی به منظور بهبود توانایی ها و برای ایجاد نتیجه ای که واقعاً به آن اهمیت می دهند کار می کنند. Senge موجب محبوبیت مفهوم سازمان یادگیرنده از طریق کتاب خود، رشته پنجم شد. در این کتاب، او پنج خصوصیت زیر را پیشنهاد کرد:
1.تفکر سیستمی. ایده سازمان های یادگیرنده از مجموعه مطالعاتی که تفکر سیستمی نامیده می شوند به وجود آمد. این یک قالب مفهومی است که به افراد اجازه می دهد تا کسب و کار را به عنوان موجودیت هایی محدود مطالعه کنند. سازمان های یادگیرنده زمانی از این روش تفکر استفاده می کنند که قصد بررسی شرکت خود را داشته و سیستم های اطلاعاتی دارند که عملکرد سازمان و مؤلفه های متعدد آن را به صورت کلی مشخص می کنند. فکرکردن سیستم ها اعلام می کند که خصوصیات باید در وهله اول در یک سازمان مشخص باشند تا بتوان به آن سازمان عنوان یادگیرنده داد. اگر برخی از این خصوصات وجود نداشته باشند، در این صورت سازمان نمی تواند به هدفش برسد. اما، O’Keeffe معتقد است خصوصیات یک سازمان یادگیرنده عواملی هستند به صورت تدریجی به دست می آیند نه اینکه بهشکل همزمان ایجاد شوند.
2.قابلیتهای(تسلط) شخصی. تعهد یک شخص به فرآیند یادگیری به عنوان تسلط شخصی شناخته می شود. یم مزیت رقابتی برای سازمانی که نیروی کارش بتواند سریع تر از نیروی کار دیگر سازمان ها یادبگیرد وجود دارد. یادگیری شخصی از طریق آموزش ، توسعه و بهبود شخیصی پیوسته کارکنان به دست می آید؛ اما یادگیری را نمی توان به شخیصی که آن را دریافت نمی کند تحمیل کرد. تحقیقات نشان می دهند که بیشتر یادگیری ها در محل کار، تصادفی هستند و نتیجه آموزش های رسمی نمی باشند. به همین دلیل مهم است که فرهنگی ایجاد شود که در آن مهارت شخصی در زندگی روزانه تمرین شود. یک سازمان یادگیرنده به شکل مجموع یادگیری های شخصی توصیف شده است، ولی باید مکانیسم هایی برای یادیگری فردی وجود داشته باشند تا این یادگیری بتواند به یادگیری سازمانی منجر شود.
.
.
.
کلمات کلیدی:

سازمان یادگیرنده

ابعاد سازمان یادگیرنده

نقاط قوت سازمان یادگیرنده

چالشهای سازمان یادگیرنده

عباس بازدید : 289 یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود مقالات دانشگاهی

انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی و استدلالهای حاکم بر آن

چکیده
با­وجودِ اینکه قابلیت تبدیل تحقیقات دانشگاهی به محصولات تجاری، عنصر اصلی شکل‌گیری شرکتهای زایشی است، بررسی منطق انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی در ادبیات علمی دانشگاه کارآفرین مغفول مانده است. در این پژوهش عوامل مؤثر بر انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی با استفاده از روش رویش نظریه در دانشگاه صنعتی شریف به­عنوانِ یکی از مهمترین دانشگاههای صنعتی کشور موردِ­بررسی قرار گرفت. درنتیجه این تحقیق، از­میانِ عوامل احصاء­شده، دو عامل «اطمینان از نتیجه» و «قابلیت تدوین مقاله»، به­عنوانِ اساسی‌ترین معیارهای انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی شناسایی شدند. این منطق انتخاب باعث شده است که اقبال گسترده‌ای به سمت انجام تحقیقات کلیشه‌ای با محوریت توسعۀ منفعلانه فعالیتهای تحقیقات پیشین شکل بگیرد.
کلمات کلیدی:

دانشگاه کارآفرین

تحقیق دانشگاهی

عوامل مؤثر بر انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی

منطق حاکم بر انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی

عباس بازدید : 351 یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

بررسی سازمانهای یادگیرنده،رهبری در آنها و نحوه جهانی شدن

چکیده:
سازمان یادگیرنده، ( learning organization) سازمانی است، که با ایجاد ساختارها و استراتژی‌ها، به ارتقای یادگیری سازمانی کمک می‌کند. این سازمان دارای مهارت و توانایی ایجاد، کسب و انتقال دانش است و رفتار خودش را طوری تعدیل می‌کند، که منعکس کننده دانش و دیدگاه‌های جدید باشد.[۱]در تعریف سیستماتیک، یک سازمان یادگیرنده سازمانی است، که با قدرت و به صورت جمعی، یاد می‌گیرد و دائماً خودش را به‌نحوی تغییر می‌دهد، که بتواند با هدف موفقیت مجموعه سازمانی، به نحو بهتری اطلاعات را جمع‌آوری، مدیریت و استفاده کند.
سازمان یادگیرنده گروهی است، که در آن یادگیری، نیاز همیشگی کلیه کارکنان تلقی می‌شود و در آن، ضمن تاکید بر آموختن، چگونه آموختن، جذب و توزیع دانش نو، به خلق، تولید اطلاعات و دانش جدید و مورد نیاز پرداخته می‌شود و تمامی این دانش‌ها در رفتار و عملکرد کارکنان آن سازمان، متجلی می‌گردند.نظریه پرداز اصلی سازمان یادگیرنده، پیتر سنگه می‌باشد.[۲] سازمان یادگیرنده از نظر پیتر سنگه، سازمانی است، که با استفاده از افراد، ارزش‌ها و سایر خرده‌سیستم‌ها، با تکیه بر درس‌ها و تجربه‌هایی که به دست می‌آورد، به‌طور پیوسته، عملکرد خود را تغییر می‌دهد و آن را بهبود می‌بخشد.
در این پایان نامه که از 7 فصل تشکیل شده به بررسی کامل سازمانهای یادگیرنده،رهبری در آنها و نحوه جهانی شدنشان پرداخته ایم.
کلمات کلیدی:

یادگیری در سازمانها

سازمانهای یادگیرنده

رهبری در سازمان یادگیرنده

جهانی شدن سازمان یادگیرنده

مقدمه:
یادگیری به معنای تقویت توانایی به كمك تجربه ای است كه از پیگیری امور بدست می آید. یادگیری همیشه در طی زمان و در مسیر زندگی واقعی روی می دهد. كنترل این نوع یادگیری بسیار دشوار است. اما دانشی پایدار تولید می كند و به فرد یادگیرنده این توانایی را می دهد كه هنگام برخورد با موقعیتهای مختلف، رفتاری اثربخش داشته باشد. سازمان‌های یادگیرنده پدیده‌ای هستند كه با شروع دهه 90 میلادی مطرح شدند. علت پدیدار شدن چنین سازمان‌هایی، شرایط، نظریه‌ها و تغییر و تحول در محیط‌های سازمانی قبل از دهه مذكور بوده است به گونه‌ای كه تمام سازمان‌ها تلاش گسترده‌ای را برای بقای خود آغاز كرده بودند و برای آنكه بتوانند خود را در محیط پرتلاطم اطراف خود حفظ كنند، می‌بایست از قالب‌های غیرپویا خارج و به سمت سازمان یادگیرنده متحول شوند. یعنی در ساختار و اساس خود تغییرات عمیقی ایجاد كنند.
سازمان‌ها قبلاً در محیطی پایدار به سر می‌بردند و وقایع آینده تقریباً قابل پیش‌بینی بودند، به طوری كه مدیران می‌توانستند در شرایط مطمئن برنامه‌ریزی كنند. اما امروز محیط به شدت در حال تغییر است و تغییرات تكنولوژیك، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به سرعت سازمان را تحت تأثیر قرار می‌دهند.صاحبنظران‌ برای‌ مفهوم‌ سازمان‌ یادگیرنده‌ تعاریف‌ متعددی‌ ارائه ‌كرده‌اند:
به‌ نظر «داجسون» سازمان‌ یادگیرنده‌ سازمانی‌ است‌ كه‌ با ایجادساختارها و استراتژی‌ها به‌ ارتقای‌ یادگیری‌ سازمانی‌ كمك‌ می‌كند. از نظر «گاروین» سازمان یادگیرنده سازمانی‌ است‌ كه‌ دارای‌ مهارت و توانایی‌ ایجاد، كسب‌ و انتقال‌ دانش‌ است‌ و رفتار خودش‌ را طوری‌ تعدیل‌ می‌كند كه‌ منعكس‌ كننده ‌دانش‌ و دیدگاههای‌ جدید باشد.
فهرست مطالب
پیشگفتار 1
فصل اول: کلیات 3

فصل دوم : مفهوم یادگیری در سازمان ها 12

1 مقدمه 13
2 یادگیری چیست؟ 13
3 نظریه های یادگیری 15
1 نظریه رفتاری 15 1 3
2 نظریه شناختی 16 1 3
1 نظریه شرطی كردن عامل 16 2 3
2 نظریه یادگیری اجتماعی 17 2 3
4 اندازه گیری یادگیری 18
5 تفاوت آموزش و یادگیری 22
6 یادگیری در سازمان ها 23
1 كسب دانش 25 6
2 توزیع اطلاعات 26 6
3 تفسیر اطلاعات 28 6
4 حافظه سازمانی 30 6
7 تحلیل وضعیت یادگیری در سازمان 32
1 ممیزی یادگیری 34 7
1 استفاده از ممیزی یادگیری در یك كارتل خدمات بهداشتی 35 1 7
2 پرسشنامه جو یادگیری 37 7
8 انواع یادگیری سازمانی 42
9 سطوح یادگیری سازمانی 48
1 یادگیری فردی 48 9
2 یادگیری تیمی و گروهی 49 9
3 یادگیری فرابخشی 50 9
4 یادگیری سازمانی 50 9
10 مدل های سازمانی به عنوان یك سیستم یادگیری 51
1 هفت جهت یابی آموزش 51 10
2 ده فاكتور تسهیلاتی برای یادگیری 52 10
11 برنامه های یادگیری در سازمان ها 53
12 تشكیل گروه های یادگیری 55
13 ابعاد زیر سیستم سازمانی برای یادگیری 56
14 استراتژی های برتر برای سیستم های یادگیری 57
15 نتیجه گیری 59

فصل سوم: سازمان یادگیرنده 60

1 مقدمه 61
2 سازمان یادگیرنده چیست؟ 62
3 توسعه مدل های سازمانی برای تبدیل شدن به سازمان یادگیرنده 65
4 زمینه های شكل گیری نظریه سازمان یادگیرنده 71
5 اجرای تئوری سازمان یادگیرنده 73
6 مدل چرخه یادگیری در سازمان یادگیرنده 75
7 مراحل تبدیل شدن به یك سازمان یادگیرنده 77
8 چگونگی تبدیل سازمان های دولتی به سازمان های یادگیرنده 83
9 موانع یادگیری سازمان های یادگیرنده 91
10 چیره شدن بر موانع یادگیری در سازمان های یادگیرنده 93
11 عوامل تقویت كننده و بازدارنده سازمان یادگیرنده 94
12 یادگیری سازمانی در مقابل سازمان یادگیرنده 98
13 تفاوت سازمان های سنتی با سازمان های یادگیرنده 99
14 فعالیت های سازمان یادگیرنده 103
15 ویژگی های سازمان های یادگیرنده 105
16 ارزیابی سازمان یادگیرنده 120
1 الگوی دو بعدی 120 16
2 الگوی شش عاملی 122 16
17 تداوم و حفظ سازمان یادگیرنده 135
18 ایجادقدرت و توانایی در كاركنان 136
19 نتیجه گیری 138

فصل چهارم: رهبری سازمان های یادگیرنده 140

1 مقدمه 141
2 رهبری در سازمان های یادگیرنده 141
1 رهبر به عنوان طرّاح 143 2
2 رهبر به عنوان مربی 144 2
3 رهبر به عنوان خدمتگزار 147 2
3 مهارت های رهبری در سازمان های یادگیرنده 148
1 ساختن دیدگاه یا آرمان مشترك 149 3
2 نمایان ساختن و آزمون مدل های ذهنی 153 3
3 تفكّر سیستمی 158 3
4 تسلّط و یا توانایی شخصی 160 3
5 یادگیری تیمی 163 3
4 حوزه های شناختی یادگیری در سازمان یادگیرنده 164
5 ابزارهای جدید برای توسعه مهارت های رهبری 171
1 الگوهای سیستمی پایه 171 5
2 گفتگو و سازمان های یادگیرنده 175 5
6 نقش مدیریت در سازمان های یادگیرنده 177
7 نقش مدیریت دانش در سازمان های یادگیرنده 183
8 مدیریت تنوع و سازمان های یادگیرنده 185
9 مدیریت زمان برای یادگیری سازمانی 189
10 بررسی مسائل و مشكلات پیتر سنگه 191
1 ضروریات سازمانی 192 10
2 سئوالی از پیچیدگی و نظم و ترتیب 194 10
3 سیاست ها و تصورات 194 10
11 نتیچه گیری 195

فصل پنجم: تأثیرعوامل مختلف بر سازمان های یادگیرنده 197

1 مقدمه 198
2 عوامل تأثیر گذار بر سازمان های یادگیرنده 198
3 تأثیر ساختار ، محیط و فن آوری روی یادگیری سازمانی 201
در سازمان های یادگیرنده 208 (IS) 4 نقش سیستم های اطلاعاتی
5 تئوری سیستم ها و سازمان یادگیرنده 209
6 رابطه استراتژی باسازمان یادگیرنده 210
7 مراحل اجرای استراتژی در سازمان یادگیرنده 215
8 عناصر استراتژی سازمان یادگیرنده 219
9 ترسیم شقوق متعارض استراتژیك در سازمان ها 221
10 نتیجه گیری 223

فصل ششم: جهانی شدن سازمان یادگیرنده 225

1 مقدمه 226
2 سازمان یادگیرنده جهانی 226
3 مدل فرآیند سازمان یادگیرنده جهانی 228
4 فرهنگ سازمان یادگیرنده جهانی 230
5 چگونگی تبدیل سازمان ها به سازمان یادگیرنده جهانی 231
6 نتیجه گیری 234
فصل هفتم : نتیجه گیری و پیشنهادات 235
فهرست منابع 242
پیوست 248
نمایه موضوعی 255
نمایه اسامی 262
واژه نامه 265
عباس بازدید : 356 شنبه 11 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود پروژه رشته معماری

نماد شناسی سبز در باغ ایرانی

چکیده:
هنر باغبانی نه تنها ازلحاظ اقلیمی بلکه از نظر فرهنگی تشویق میشد . از نظر فرهنگی چه قبل و چه بعد از اسلام باغها ، وعده دیدار باغهای سبز روح انگیز بهشت سبز را میداد. در کشاورزی سنتی ایران باغبانی و پرورش درختان از عزیزترین میراثهایی شمرده میشود که هنوز هم از ارزش علمی فراوان برخوردار است .به باغچه هایی که ایرانیان در اطراف بنای ساختند « به اره دئسه» میگفتند که به معنی پیرامون دژ یادیس بود .
دلیل و هدف ازکشت گیاه حائز اهمیت است . در باغسازی گاهی گیاهان را از نظر مذهبی به کار میبردند و گاهی برای نمایش قدرت و ثروت خوداقدام به ساختن باغهای وسیع و زیبا میکردند . حجم اصلی گیاهان شامل درختان سایه دار و محصول دار است و گلها و گیاهان تزئینی به میزان کمتری در باغها وجوددارند . درمیان کرات برای جلوگیری از هدررفتن آب spest(نوعی یونجه) میکاشتند که تا 7 بار قابل دور است . مفید و خوشبو ،زیبا و اقتصادی است و نگهدایش آسان بود و ازت هوا را جذب کرده ، به خاک میدهد .دافع پشه و مگس بوده و در اوایل رشد منظره چمن دارد و با رشد بیشتر در برابر باد مواج میشود و بیدها را در جایی که آب زیاد است اما نه در کنار حوضها و استخرها. چون حوض را میشکست .
کاشت چهارنوع بید در باغها ی ایران معمول بود : بید معمولی ـ بید عرقی ـ بید سرخ( سایه دار ) ـ گل بید یا بیدمشک . درختانی که کنار خیابانهای باغ در محور اصلی مینشاندند : سرو ـ کاج و نارون بودند که صرفاً بخاطر سایه اندازی کاشته میشدند و به انها بده ، بیاخ یا درختان بی بخ ( بی بار) میگفتند .
کلمات کلیدی:

باغ ایرانی

هنر باغ سازی

معماری حاکم بر باغ

نماد شناسی باغ ایرانی

فهرست مطالب
چکیده :
واژه های کلیدی :3
باغ ایرانی، فرهنگ و تمدن ، هنر ، معماری ، راه ابریشم، شرق ،جهانگردان خارجی .3
مقدمه4
نماد شناسی سبز در باغ ایرانی9

گیاهان در باغ ایرانی10

درختان11
(شکل 1)؛ فرم قرار گرفتن درختان در باغ ایرانی ،مأخذ: باغ ایرانی,نعیما13
2 _ بوته ها13
3 _ گلهای تزئینی15
(شکل 2 )؛ نقاشی هایی از گلهای گوناگون باغ ایرانی ، مأخذ: باغ ایرانی, خوانساری17
2 _ آب در باغ ایرانی17
(شکل 3)؛نقشه منشاساخت قنات در نواحی شمال شرقی ایران، مأخذ: باغ ایرانی, خوانساری18
(شکل 4)؛منظره هوایی یک قنات در زمینهای نواحی یزد،مأخذ: باغ ایرانی, خوانساری19
(شکل 5)؛مقطع طولی یک قنات از کوه،مأخذ: باغ ایرانی, خوانساری19
(شکل 6)؛گردشگاه کناری قسمت غربی باغ فین کاشان، مأخذ: باغ ایرانی,خوانساری20
(شکل 7) ؛کانالهای آبیاری پاسارگاد در دوره هخامنشی، مأخذ: باغ ایرانی,خوانساری21
2 _ نهرهای بهشتی21
(شکل 8)؛فواره های آب باغ فین کاشان،مأخذ: باغ ایرانی, نعیما21
3 _ سبک و معماری باغ ایرانی23
(شکل 9)؛نمای اصلی باغ ارم در شیراز،مأخذ: باغ ایرانی,خوانساری23
3 _ چهار باغ در ارشاد الزراعه24
(شکل 10)؛نقشه ای از چهار باغ معمولی طبق شرح کتاب ارشاد الزراعه، مأخذ: باغ ایرانی ,خوانساری26

4 _ هندسه حاکم بر باغ ایرانی27

6 ـ 4 _ گستردگی دید27
6 ـ4 _ 2 _ محورهای آب28
4 _ 3 _ هندسه مستطیلی28
تقارن29
مرکزیت29

دید گاه جهانگردان درباره باغهای ایرانی29

(شکل 11)؛راست :منظره شهر تهران در قرن 18 ،مأخذ: سفرنامه شاردن ،چپ :نقاشی باغهای گلستان در خیابان الماسیه تهران،33
جمع بندی نتایج34
ارائه پیشنهادات38
فهرست منابع39
عباس بازدید : 334 شنبه 11 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله رشته تاریخ

راه ابریشم و تاثیر فرهنگی و آیینی آن

*قابل استفاده برای رشته های علوم اجتماعی ،هنر و معماری

تاریخچه راه ابریشم

جاده ابریشم ( یا راه ابریشم ) راهی کاروان رو که از دوران باستان تا حدود قرن هشتم / چهاردهم ، در دو قاره آسیا و اروپا (اوراسیا) ، از چین تا مدیترانه ، مورد بهره برداری تجارتی ، زیارتی و سیاحتی بوده است نام جاده ابریشم و اولین بار فردنیاندفون ریشتهوفن ( 1833ـ 1905) ، جغرافیدان آلمانی، از میانه قرن نوزدهم به کاربرد . ظاهراً سبب نامگذاری ، تجارت ابریشم به عنوان معروفترین ، سبک ترین و گرانبهاترین کالایی بود که طی دهها از طریق این جاده از چین به غرب میرفته است . راههای فرعی دیگر نیز از هند و جنوب ایران به آن می پیوسته که به دلیل اهمیت نوع کالاهایی که در انها حمل شده نامهای دیگری مثل «راه ادویه» به آنها داده شده است . طول تقریبی این راه را هشت هزار کیلومتر نوشته اند . این شاهراه از کشور چین شروع میشد ،از فلات ایران میگذشت و پس از گذر از بین النهرین و شامات ، به انطاکیه در کناردریای مغرب ( مدیترانه ) می پیوست .
نخستین شهر درابتدای این جاده در مشرق ، شهر چانگ ـ آن ، نزدیک به شهر کنونی شیان بود . چینیها بخشی از این راه را که بیشتر به نقاط آن سنگفرش بود، «شاهراه سلطنتی» مینامیدند و ماموران چین با گرفتن عوارض از مسافران این راه ، امنیت و رفاه کاروانیان را فراهم میآورند . بلخ تقریباً درمیانه جاده ابریشم قرار داشت و پایانه جاده بزرگ هند بود . امتداد جاده از بلخ به طرف مرو و ناحیه ی جنوبی دریای خزر میآمد، شهرهای طوس و صد دروازه _ پایتخت اشکانیان) را پشت سر گذاشت، سپس به ری رسید و به سوی اکباتان ( همدان امروزی) امتداد یافت و با قطع رشته کوه زاگرس به طرف بین النهرین و انطاکیه میرفت.
در حدود سال 140 ق.م ، اوو، امپراطور نامدار دودمان هان (han)، قدرت را در چین به دست گرفت .وی پس از شکست اشراف طائفه مجار ( hunnish race)، که مهمترین مانع راهیابی چینیان به سرزمینهای باختری بودند ، روبه غرب اورد تا هم به دره فرغانه ، مرکز تولید و پرورش اسب ، دست یابد وهم امپراطوری خویش را تا مرزهای امپراطوری پارت بگستراند . از این رو ، در سال 139 ق.م نماینده ای را به نام جانگ چیان راهی سرزمینهای غربی کرد تا ضمن آشنایی با اوضاع سیاسی، نظامی، جغرافیایی ، اقتصادی و فرهنگی آن خطه، زمینه را برای گشودن راهی به سوی غرب فراهم آورد.
کلمات کلیدی:

راه ابریشم

تاثیر آیینی راه ابریشم

تاثیر فرهنگی راه ابریشم

فهرست مطالب
راه ابریشم2
4 _ 1 _ تاریخچه راه ابریشم3

4 _ 2 _ایران و راه ابریشم6

4 _ 3 _ انتقال فرهنگ و راه ابریشم10

4 _3 _1_ آیین ها و ادیان12
2ـ آیین بودایی12
4ـ دین مسیحیت14
5 ـ کیش مانوی14
6ـ آیین زرتشت15
7ـ دین اسلام16
4 _ 3 _ 2 _ هنر ، صنعت و فن اوری17
4 _ 3 _ 3 _ زبان و ادب و دانش19

4 _ 4 _عاقبت راه ابریشم22

فهرست منابع25
عباس بازدید : 317 شنبه 11 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله رشته معماری

فرهنگ و تمدن ایران باستان و مشخصات هنر و معماری ایرانی در آن

*قابل استفاده برای رشته های تاریخ و باستان شناسی
چکیده :
تمدن‌وفرهنگ هر كشوری هم‌زمان با تاریخ آن كشور است. به كمك آثار كتبی ، باقیماندة آثار باستانشناسی ، آزمایش‌های نوین ، سنگ‌نبشته‌ها ، آثار باقیماندة كتبی بر روی ظروف گلی و نیز به كمك تحقیقات علمی جدید ، می‌توان درباره گذشته كشوری و نیز تاریخ و سوابق تاریخی ملتی و هم‌چنین اهمیت و نفوذ تمدن‌وفرهنگ آن كشور به گفتگو و بحث پرداخت. تمدن با خوشبختی و پیشرفت هر كشور و ملتی ارتباط مستقیم دارد ، در صورتیكه فرهنگ هر كشور مربوط است به پیشرفت هر كشور و ملتی ارتباط مستقیم دارد ، در صورتیكه فرهنگ هر كشور مربوط است به پیشرفت اخلاق مردم هر كشور یا به عبارت دیگر تمدن‌وفرهنگ همانند دانه‌های زنجیر به هم پیوسته‌اند.
در تاریخ تمدن‌های كهن جهان ، ایران برجسته‌ترین و مهمترین سهم در بخشیدن زندگی و درخشش ، به دیگر مردم جهان داشته است. در حالیكه از بسیاری از اقوام كهن جهان اثری برجای نمانده است ، ایران و فرهنگ ‌و تمدن آن در برابر حوادث گوناگون روزگار برای هزاران سال ، پایداری نموده و برجای مانده است. تنها همین یك نكته برای عظمت و بزرگی ایران و تمدن ‌و فرهنگ گذشته‌اش كافی است.
واژه های کلیدی :

معماری ایرانی

مشخصات هنر ایرانی

درآمیختگی هنر ایرانی

فرهنگ و تمدن ایران باستان

مقدمه
معماری ایرانی دارای ویژگی هایی است که در مقایسه با معماری کشورهای جهان از ارزش و رمز و رازی مختص به خود برخوردار است این ویژگی چون طراجی متناسب به هندسه ای بدیع ، تناسباتی موزون، سازه ای دقیق و خلاقیت هایی نو و بالاخره تزئیناتی گوناگون که هریک در عین سادگی معرف شکوه معماری این سرزمین است .فرهنگ ایرانی ،انسان را جدا از طبیعت نمیداند بلکه او را همراه با سایر عناصر طبیعت و جزء لاینفک آن و دل سپردن به طبیعت و استفاده از مناظر طبیعی را علاوه براینکه پی بردن به آیات و نشانه های خدامی بیند، موجب حظ بصر و نشاط روان آدمی میداند . ازاین رو معماری و هنر ایران به شدت طبیعت گرا است .
فهرست مطالب
چکیده :2
واژه های کلیدی :2
مقدمه3
فرهنگ و تمدن ایران باستان5
1 _ 1 _ از اسلام تا صفویه8
1_ 1 _ 1_ معماری10
1 _ 2 _ دوره مغول و تیموریان12
1 _ 2 _ 1 _ معماری13
1 _ 3 _ مشخصات هنرایرانی20
1 _ 3 _ 1 _ کاخ داریوش، تخت جمشید ، کهن ترین اثر معماری22
خاور دور22
1_ 3 _ 2 _ پیکر تراشی26
1_ 1_ 3 _ صنایع دستی27
1 _ 4 _ درآمیختگی هنر ایرانی29
فهرست منابع31
عباس بازدید : 292 شنبه 11 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله رشته هنر

گذری بر فرهنگ هند و ارتباط آن با ایران

مقدمه:
کشور هندوستان در جنوب آسیا واقع شده است که از شمال با کشورهای چین و بوتانی ونپال و در شرق با بنگلادش و در جنوب با کشور سری لانکا و در غرب با پاکستان همسایه است .مساحت این کشور تقریباً دو برابر کشور ایران است و پس از چین دومین کشور پرجمعیت جهان است و دارای آب و هوای چهارفصله و استوایی است .
هندوستان در سال 1947 پس از سالها مستعمره بریتانیا بودن به استقلال دست یافت . این کشور بیش از 5 هزار سال قدمت تاریخی را با خود به همراه دارد . سرزمینی است که میتوان آن را «سرزمین عجایب» خواند .اختلاف شدید طبقاتی دراین کشور بسیار مشهود بوده به طوری که ثروت و فقر کاملاً به وضوح درکنار یکدیگر نمایان هستند. ازدحام شدید جمعیت به همراه ترافیک و صداهای ممتد بوق اتومیبیل ها و اهنگ های گوناگونی سنتی و بوی نامطبوع و نامناسب در شهر وغذاهای تند و پراز ادویه برای بازدیدکنندگان ازاین کشورها چندان فضایی مناسبی نیست . همزیستی و زندگی حیوانات به ویژه « گاو» که احترام و تقدس خاص آن برای مردم این آب و خاک وضعیتی عادی تلقی میگردد . قیمت های پایین کالا و خدمات دراین کشور ازدیگر علل جذب توریست دراین کشور است .
وجود معابد بسیار بزرگ در جنوب هندوستان ، استفاده از هنرهای بسیار زیبا که برگرفته از فرهنگ مذهبی آن کشوراست فرهنگ ملی هندوستان را به طور واضحی متاثر از ادیان قرارداده است . بودیسم و همچنین مذهب هندو وادیان دیگری چون جودایسم ، یائسم، مسیحیت و اسلام نیز در هند رایج است . هندوستان سرزمینی سرشار از تناقضات و اختلافات شدید طبقاتی و قومی و مذهبی است سرزمینی است که از آن به عنوان سرزمین 72 ملت همواره یاد میشود . بیشتر اقوام یا مذاهب و اعتقادات مختلف در کنار یکدیگر بدون این که اهانتی به یکدیگر داشته باشند زندگی میکنند دراین کشور 1500 نوع گویش در زبان مختلف وجود دارد . زبان رسمی و محاوره ای دراین کشور ، هندی بوده و زبان انگلیسی زبان اصلی تهیه و تنظیم مدارک و زبان نوشتاری دراین کشور است .
کشوری با آثار تاریخی بسیار که جشنها و فستیوالهای زیادی در طول سال دران برگزار میگردد و از جالب ترین هنرهای ان انواع رقصهای کلاسیک است که مردم به صورت فردی یا گروهی انجام میدهند . داروهای گیاهی یا روغن گیاهی برای استفاده در موارد گوناگون درمانی در انجا موجود بوده که اکثریت مزارع حاشیه ای استان راجستان به کشف این موارد اختصاص داشت . یوگا و مدی تیشن یکی از ورزشهای باستانی این کشور به شمار میآید و دارای استفاده های بی شماری برای روح و روان است . تعداد صنایع دستی هند بسیار زیاد است به طوری که در هر مغازه ای میتوان متنوع بودن ان را دید . سبک های مختلف هنرهای دستی و سنتی با قیمت های ارزان و بیشتر زیور آلات بدلی که در سبک ها و مدل های بسیار زیبا و رنگارنگ موجود داشت . استفاده از بدلیجات و زیور آلات درمیان زنان هندی متداول است .
کلمات کلیدی:

فرهنگ هند

زیباشناختی در هنر

جلوه هایی از هنر ایران در هند

فهرست مطالب
گذری بر فرهنگ هند1
2 _ 1 _ هندوستان2
2 _ 1 _ 1 _ وضعیت تاریخی و اجتماعی2
2 _ 1 _ 2 _ وضعیت اقتصادی5
2 _ 1 _ 3 _ تمدن هند باستان5
2 _ 2 _ روابط اقتصادی ( بازرگانی ) ایران و هند8
2 _ 3 _ زبان و ادب فارسی در شبه قاره هند10
2 _ 4 _ جلوه هایی از هنر ایران در هند12
2 _ 4 _ 1 _ معماری13

2 _ 5 _ نخستین دوران هنر هند15

2 _ 5 _ 1 _ معماری و پیکر تراشی آغازین؛ سلطه آئین بودا18
2 _ 6 _ معیار زیباشناختی درهنر باغسازی تیموریان هند21
فهرست منابع22
عباس بازدید : 316 شنبه 11 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود پروژه رشته معماری

مقایسه کاخ هشت بهشت با تاج محل

چکیده:
نظام فضایی زیر نقشی بوده که جهت تجلی در عالم مادی و فیزیکی ،با همراهی «صورت » و«شکل» های مختلف معماری را منصه ظهور رسانده است . نظام فضایی معماری که الهامی از نقشه پنهان عالم بوده ، ویژگی سلسله مراتب مفهومی را داشته و در انواع مرکزی ، محوری به ظهور رسیده و دارای ساختار سه گانه « جهت گیری» « مرکز گرایی» و محوریت عمودی » بوده است .
از کلیه کاخهای باصفا و کلاه فرنگی های احداث شده در کنار چهار باغ اصفهان فقط کاخ هشت بهشت باقی مانده است . این کاخ در دوران شاه سلیمان در نزدیکی باغ بلبل ساخته شد . شاردن در سال 1570 م/ 1081 ق از ان بازدید کرده است . در این مقاله مقایسه کاخ هشت بهشت با تاج محل صورت گرفته است.
کلمات کلیدی:

تاج محل

کاخ هشت بهشت

ساختار نظام فضایی معمار ایرانی

ساختار و اصول حاکم بر تاج محل

مقدمه
طرح تجدید شده این باغ ، موقعیت کوشک را در وسط اراضی وسیع ان نشان میدهد . امروزه کالبد یا نمای خارجی ویران آن با دکانهایی به سبک جدید احاطه شده است . این کوشک طرحی عادی و معمولی داشته است ، ولی تابلوی از این عمارت که یکصد سال پیش تهیه شده، نشان میدهد که اضلاع و زوایای ان دارای طرحی بخصوص و غیر عادی بوده اند و مخصوصاً منظره ای که از دهلیز مرکزی قابل مشاهده بود، بسیار و زیبا و تماشایی بوده است . روسازی آن با مقبره های گنبد دار آن دوره(صفوی) ارتباط دارد ، ولی روزنه طاق و سردر آن کاملاً رو به بیرون گشوده میشود و تزئینات آن بسیار نشاط آور و بهجت افزاست .
طبقه دوم این ساختمان به راهرو ها و اتاقهای متعدد تقسیم شده است .هر یک از اتاقهای کوچک ، شکل و تزئینات خاصی دارد . بعضی از انها دارای حوضی بوده اند و آب فواره هایی که به این حوض ها می ریخته ، از یک لوله سربی ، که در دیوار کارگذاشته بودند، تامین میشده است . سقف و دیواره های برخی دیگر آیینه کاری بوده است . دربیشتر این اتاقها روبه باغ باز میشده و چشم نداز آن ها را باغ و استخرهای متعدد آن تشکیل میداده است . در سمت جنوبی کاخ هشت بهشت بنایی است که اکنون به نام مدرسه مادر شاه معروف است و ساختمان آن در سال 1714م / 1126 ق. پایان یافته است .
نمای مدخل این ساختمان ، که به خیابان مشرف است ، صحنه درخشان و پر تلالویی از کاشی های رنگارنگ و سنگ مرمر صیقلی شده است. حیاط آن بسیار وسیع است و شامل فضایی میشود که در گذشته ، ساختمان محل سکونت فرزندان شاه در آن بنا شده بوده است . در اطراف این فضای مستطیل شکل ،سرپوشیده های طاقدار ( غرفه های دو طبقه ای که به اتاق های مجزا باز میشوند ،احداث شده است این نمونه ها به استادان و طلاب این مدرسه اختصاص دارند . گنبد بزرگ تعبیه شده بر فراز این ساختمان مذهبی ، بسیار زیباست و سرسبزی و طراوات و شادابی درختان و گل های رنگارنگ توام با رنگهای روشن کاشی ها و انعکاس غرفه های سفید رنگ در آب سایه روشن استخر، تضادی به وجود میاورد که شخص را مبهوت و متحیر میسازد .
فهرست مطالب
چکیده :2
واژه های کلیدی :3
باغ ایرانی، فرهنگ و تمدن ، هنر ، معماری ، کاخ هشت بهشت، تاج محل3
مقدمه4
(شکل 1)؛ تکه ای از فرش متعلق به قرن 19 با طرح باغ ایرانی از منطقه ملایر، مأخذ:باغ ایرانی, خوانساری6
(شکل 2)؛پارچه ابریشمی ایرانی, قرن 17 میلادی ،مأخذ: باغ ایرانی, خوانساری8
مقایسه کاخ هشت بهشت با تاج محل9
7 _ 1 _ هشت بهشت9
(شکل 3)؛نمایی ازعمارت هشت بهشت در اصفهان9
(شکل 4)؛نمایی از ورودی کاخ هشت بهشت 10
(شکل 5)؛دیوارنگارهای دیوارهای متعدد کاخ هشت بهشت ،مأخذ: باغ ایرانی, خوانساری11
_ 1 _ دیدگاه جهانگردان در باره هشت بهشت12
(شکل 6)؛چپ :نمایی از حیاط هشت بهشت ،راست : صف درختان در حیاط هشت بهشت،مأخذ: باغ ایرانی, خوانساری13
(شکل 7)؛نقشه کاخ هشت بهشت در اصفهان،مأخذ: باغ ایرانی, خوانساری14
(شکل 8)؛ راست :نمایی از عمارت هشت بهشت ،چپ :منظر کاخ هشت بهشت از داخل در اصفهان ،14
(شکل 9)؛نمایی از کاخ هشت بهشت در اصفهان ،15
هشت بهشت و ساختار نظام فضایی معمار ایرانی16
(شکل 10)؛مقطع کاخ هشت بهشت در اصفهان ،16
(شکل 11)؛نقشه کاخ هشت بهشت در اصفهان،16

مرکز گرایی در کاخ هشت بهشت17

(شکل 12)؛راست :نمای داخلی گنبد عمارت هشت بهشت در اصفهان ، چپ:حوض زیر گنبد عمارت هشت بهشت در اصفهان ، 18
(شکل 13)؛نمایی از عمارت تاج محل در آگرای هندوستان
تاج محل19
تاریخچه19
(شکل14)؛نمایی از عمارت تاج محل در هندوستان، 21
(شکل 15)؛مقطع طولی عمارت مزار-تاج محل در هندوستان، 22
ساختار و اصول حاکم بر تاج محل22
(شکل16)؛عرصه های متوالی تاج محل در هندوستان ، ا22
(شکل 17)؛پلان مجموعه مزار تاج محل در آگرای هندوستان ،مأخذ: باغ ایرانی, خوانساری24
(شکل18)؛اصل مرکزیت در عرصه های تاج محل ،مأخذ:باغهای ایران, نعیما25
تزئینات26
معمار تاج محل27
فهرست منابع28
عباس بازدید : 120 شنبه 11 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
عباس بازدید : 207 سه شنبه 07 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
بررسی شناختی سامانه اتوماسیون اداری برای آگاه سازی مدیران شرکت (کامل و آپدیت شده)

هدف اصلی ازاین تحقیق بررسی اثرات سیستم اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران می باشد

دانلود بررسی شناختی سامانه اتوماسیون اداری برای آگاه سازی مدیران شرکت (کامل و آپدیت شده)
بررسی تاثیر میزان بكارگیری فن‌آوری اطلاعات بر ساختار سازمانی شركت سهامی بیمه ایران در شهر تهران

پایان نامه كارشناسی ارشد فناوری اطلاعات (IT) با عنوان بررسی تاثیر میزان بكارگیری فن‌آوری اطلاعات بر ساختار سازمانی شركت سهامی بیمه ایران در شهر تهران

دانلود بررسی تاثیر میزان بكارگیری فن‌آوری اطلاعات بر ساختار سازمانی شركت سهامی بیمه ایران در شهر تهران
بررسی تأثیر مكمل یاری كلسیم بر پروفایل لیپیدی زنان مبتلا به اضافه وزن یا چاقی

هدف از این مطالعه، بررسی تاثیر مکمل یاری کلسیم به مقدار 1 گرم در روز و به مدت 30 روز بر پروفایل لیپیدی و بعضی نمایه های چربی بدن در زنان مبتلا به اضافه وزن یا چاقی بود

دانلود بررسی تأثیر مكمل یاری كلسیم بر پروفایل لیپیدی زنان مبتلا به اضافه وزن یا چاقی
عوامل موثر بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با دولت اسلامگرای ترکیه در قبال دولت جدید عراق

عراق به عنوان یكی از همسایگان جمهوری اسلامی ایران با توجه به اشتراكات تاریخی، مذهبی و فرهنگی و قومی با مردم ایران، از جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی ایران برخوردار است

دانلود عوامل موثر بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با دولت اسلامگرای ترکیه در قبال دولت جدید عراق
پایان نامه كارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی (M.A) با عنوان بررسی جامعه شناختی نگرش شهروندان نسبت به فعالیتهای اجتماعی شهرداری( مطالعه ی موردی منطقه ی پ

دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی (MA) با عنوان بررسی جامعه شناختی نگرش شهروندان نسبت به فعالیتهای اجتماعی شهرداری( مطالعه ی موردی منطقه ی پنج تهران)
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
مقالات ترجمه شده

دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی (M.A) با عنوان بررسی جامعه شناختی نگرش شهروندان نسبت به فعالیتهای اجتماعی شهرداری( مطالعه ی موردی منطقه ی پ
پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان برنامه ریزی جامع منابع انسانی شهرداری (مطالعه موردی:شهرداری منطقه 22)

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان برنامه ریزی جامع منابع انسانی شهرداری (مطالعه موردیشهرداری منطقه 22)
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان برنامه ریزی جامع منابع انسانی شهرداری (مطالعه موردی:شهرداری منطقه 22)
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی با عنوان بررسی ترکیب نیروی انسانی از لحاظ تناسب با اهداف و ارائه الگوی مناسب جذب نیرو

تحقیق حاضر تحت عنوان «بررسی ترکیب نیروی انسانی از لحاظ تناسب با اهداف در معاونت هزینه و خزانه داری کل وزارت امور اقتصادی و دارایی» و با هدف مطالعه ابعاد ترکیب نیروی انسانی اعم از تعداد، تخصص، سابقه کار و جنسیت نیروها از لحاظ تناسب با اهداف در معاونت مذکور صورت گرفته است

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی با عنوان بررسی ترکیب نیروی انسانی از لحاظ تناسب با اهداف و ارائه الگوی مناسب جذب نیرو
پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مواد با عنوان استحصال مس به روش هیدرومتالورژی از کانه‌های اکسیدی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مواد با عنوان استحصال مس به روش هیدرومتالورژی از کانه‌های اکسیدی
خرید مقالات،پایان نامه ها و پروژه های پایانی
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مواد با عنوان استحصال مس به روش هیدرومتالورژی از کانه‌های اکسیدی
پروژه و پایان نامه مهندسی عمران با عنوان تزریق با فشار بالا (جت گروتینگ (Jet Grouting))

تزریق با فشار بسیار بالا روشی برای اصلاح خاک است که در آن آب یا دوغاب، با فشار بسیار بالا و سرعت زیاد از طریق نازل‏هایی به داخل خاک تزریق شده و باعث تخریب ساختار خاک می‌شود

دانلود پروژه و پایان نامه مهندسی عمران با عنوان تزریق با فشار بالا (جت گروتینگ (Jet Grouting))
پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان کاهش موجودی در زنجیره

هدف زنجیره تامین حداقل کردن کل هزینه های سفارش دهی،نگهداری و کالا می باشد
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان کاهش موجودی در زنجیره
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان کاهش موجودی در زنجیره
پایان نامه مهندسی عمران با عنوان ریز شمع (Micro Pile) + پاورپوینت و ارائه کامل میکرو شمع

یكی از روشهای بهسازی زمین استفاده از میكرو شمع هاست در این روش میكرو شمع ها مانند ریشه های درخت باعث تثبیت و تسلیح خاك می شوند

دانلود پایان نامه مهندسی عمران با عنوان ریز شمع (Micro Pile) + پاورپوینت و ارائه کامل میکرو شمع
سمینار کارشناسی ارشد بیوشیمی با عنوان بیوسنتز اسیدهای چرب اشباع شده و غیر اشباع

چربیهای بدن دارای دو منشاء یکی خارجی ودیگری داخلی هستند منشا خارجی چربی ها مواد غذایی هستند روزانه به طور متوسط 100 گرم چربی از این راه وارد بدن می شود تقریباً تمام چربیهای مواد غذایی طبیعی به صورت چربی خنثی (تری گلیسرید) می‌باشند تری گلیسریدهای حیوانی حاوی اسیدهای چرب اشباع شده و تر‌ی‌گلیسریدهای گیاهی بویژه از اسیدهای چرب غیر اشباعی مانند اسیداو

دانلود سمینار کارشناسی ارشد بیوشیمی با عنوان بیوسنتز اسیدهای چرب اشباع شده و غیر اشباع
پایان نامه کارشناسی ارشد شیمی با عنوان پیران های شیمی

پیرانها و پیریمیدینها هسته های هتروسیكل تشكیل ‌دهنده تركیبات آلی مهمی هستند آنها بخش اصلی ساختار بسیاری از تركیبات طبیعی را تشكیل می دهند و در تهیه تعداد زیادی از تركیبات دارویی مفید، به كار می روند

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد شیمی با عنوان پیران های شیمی
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته صنایع غذایی با عنوان نوشیدنی های غیر الکلی گازدار و ماء الشعیر

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته صنایع غذایی با عنوان نوشیدنی های غیر الکلی گازدار و ماء الشعیر
خرید مقالات،پایان نامه ها و پروژه های پایانی کارشناسی ارشد رشته صنایع غذایی
همکاری در فروش فایل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته صنایع غذایی با عنوان نوشیدنی های غیر الکلی گازدار و ماء الشعیر
بررسی حقوقی کودکان متولد از اسپرم بیگانه (بصورت کامل و آپدیت شده)

استفاده از اسپرم اهدایی برای زوجینی توصیه می شود که مرد فاقد اسپرم بوده و یا اسپرم او توانایی بارور کردن تخمک را نداشته باشد دلایل استفاده از اسپرم جایگزین سابقه ی رادیوتراپی (پرتو درمانی)، شیمی درمانی یا دیگر عوامل برگشت ناپذیر ناباروری مردان است

دانلود بررسی حقوقی کودکان متولد از اسپرم بیگانه (بصورت کامل و آپدیت شده)
مسئولیت مدنی شهرداریها و مبانی توجیهی لازم جهت تدارك طرح دعوای خسارت و پیروزی در آن به طرفیت شهرداری

مقررات مربوط به بحث مسئولیت مدنی شهرداری چندان گسترده نیستند و به طور خاصی در ماده 11 قانون مسئولیت مدنی تجلی می‎گردد آنجا كه با تحقق شرایط مسئولیت شهرداری محقق انگاشته می‎شود

دانلود مسئولیت مدنی شهرداریها و مبانی توجیهی لازم جهت تدارك طرح دعوای خسارت و پیروزی در آن به طرفیت شهرداری
پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق و حقوق بین الملل با عنوان حریم خصوصی

انسانی كه همواره نگران آنست كه مبادا دیگران با مزاحمت‌ها و تعرضات خود عالم خلوت و تنهایی وی را بر هم زنند، ناخواسته مجبور خواهد شد كه رفتار خود را همسو با اراده و خواست دیگران سازد یا این كه دست از رفتارهای مطلوب خود بردارد

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق و حقوق بین الملل با عنوان حریم خصوصی
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان وقف (بصورت جامع و کامل)

وقف بعنوان سنتی ریشه‌دار در فرهنگ اصیل ایرانی پس از اسلام بطور مؤكد مورد تائید و تشویق دین مبین اسلام قرار گرفته و موجبات رشد هر چه بیشتر آن را فراهم ساخته است اولین مشوق وقف پس از ظهور اسلام، شخص پیامبر (ص) بوده است و بعد از ایشان اهل بیت و خاندان آن حضرت و اصحاب و پیروان آنها به این عمل صالح اقدام كرده‌اند كه غالباً برای تامین معشیت بینوایان، ای

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان وقف (بصورت جامع و کامل)
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته اقتصاد گرایش توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی با عنوان بررسی اثر کاهش نرخ مالیات بر درآمدهای مالیاتی دولت

ظهور انقلاب صنعتی و بروز عدم تعادل‌های ناشی از فزونی تولید بر مصرف و برعكس، نقش پول كاغذی و پدید آمدن تورم ساختاری، دخالت مستقیم و مستمر دولت در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی برای ایجاد تعادل جهت رشد و توسعه اقتصادی را كه اغلب اقتصاد دانان ضرورتی مهم می‌آنگارند، اجتناب‌ناپذیر می‌نمایددرچنین شرایطی مالیات به عنوان برداشتی حساب شده و متكی بر برنامه از درآ

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته اقتصاد گرایش توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی با عنوان بررسی اثر کاهش نرخ مالیات بر درآمدهای مالیاتی دولت
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته اقتصاد با عنوان كارایی اطلاعاتی بازار سرمایه نسبت به سود سهمی برای شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار

این تحقیق به دنبال آن است كه كارایی اطلاعاتی بازار سرمایه را نسبت به افزایش سرمایه از محل سود انباشته و اندوخته‌ها (سود سهمی) برای شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار مورد بررسی قرار دهد

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته اقتصاد با عنوان كارایی اطلاعاتی بازار سرمایه نسبت به سود سهمی برای شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته اقتصاد با عنوان نظام مالیاتی كشور با تاكید بر قانون تجمیع عوارض و لایحه مالیات بر ارزش افزوده

قانون تجمیع عوارض با هدف كمك به تولید كنندگان، تسهیل فرآیند تولید و تجمیع حدود ۶۰ نوع عوارض متنوع كه حسب مورد بر كالاهای مختلف در سال ۱۳۸۱ وضع شد این قانون تحت عنوان «قانون اصلاح موادی از قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و چگونگی برقراری و وصول عوارض و سایر وجوه از تولیدكنندگان كالا، ارایه دهندگان خدمات و كالاه

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته اقتصاد با عنوان نظام مالیاتی كشور با تاكید بر قانون تجمیع عوارض و لایحه مالیات بر ارزش افزوده
پایان نامه کارشناسی رشته کامپیوتر با عنوان روش‌های تشخیص هویت بیومتریک به همراه پاورپوینت کامل

این پروژه به معرفی سیستمهای تشخیص هویت که مهمترین و دقیق ترین آنها بیومتریک است خواهد ‏پرداخت پس از تعریف بیومتریک به تعریف معماری سیستمهای بیومتریک می پردازیم و در می یابیم ‏که هر سیستم بیومتریک با چه معماری کار می کند

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته کامپیوتر با عنوان روش‌های تشخیص هویت بیومتریک به همراه پاورپوینت کامل
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی گرایش پژوهشگری با عنوان بررسی عوامل موثر بر انحرافات دانشجویان دختر

درمان بیماریهای اجتماعی باید به علل بوجود آورنده ی آن مسائل یا بیماری توجه داشت و بر اساس شناخت واقعی علل، راه درمان مناسبی ارائه داد بنابراین می توان چنین نتیجه گرفت و گفت ریشه ی تمام كجرویها در محیط اجتماعی است

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی گرایش پژوهشگری با عنوان بررسی عوامل موثر بر انحرافات دانشجویان دختر
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی بل عنوان بررسی وضعیت رفاهی زنان سرپرست خانوار ومسائل حقوقی ان (باتاکید بروضعیت زنان شهر تهران )

زنان سرپرست خانوار علاوه بر مسایل و مشکلات خاص زنان موانع و تنگناهای ایفای نقش سرپرستی خانواده را نیز تحمل میکنندو در زندگی روزمره با مسابل زیادی مواجه هستند به همین دلیل اکثر زنان سرپرست خانوار جزء اقشار آسیب پذیر جامعه هستند

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی بل عنوان بررسی وضعیت رفاهی زنان سرپرست خانوار ومسائل حقوقی ان (باتاکید بروضعیت زنان شهر تهران )
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی با عنوان فرار مغزها

مهاجرت نخبگان در دوران معاصر به عنوان یک پدیده اجتماعی که بر اثر عوامل مختلف ایجاد و گسترش یافته است و پیامدهای مثبت و منفی آن انگیزه ای شد تا روی این موضوع بررسی و پژوهش نمایم

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی با عنوان فرار مغزها
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی با عنوان شناخت عوامل مؤثربر آگاهی ورفتار دانش آموزان دختر نسبت به حجاب

همه میدانیم حجاب وپوشش یکی ازمو ضوعات مهم فرهنگی است ودین اسلام بعنوان دژی محکم در مواجهه با مفاسدو بی بندوباریهای اخلاقی وجنسی بآن نگریسته و مسلمانان را به رعایت آن سفارش نموده است

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی با عنوان شناخت عوامل مؤثربر آگاهی ورفتار دانش آموزان دختر نسبت به حجاب
پایان‌نامه كارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی با عنوان نقش هوش هیجانی و منبع كنترل در میزان موفقیت اقتصادی شغل

در سال‌های اخیر، الگویی علمی از ذهن هیجانی پدیدار شده كه نشان می‌دهد اعمال ما تا چه اندازه منشاء هیجانی دارند، این كه چطور زمانی بسیار منطقی و لحظه‌ای بعد بسیار غیر منطقی هستیم و این كه هیجان‌ها، دلایل و منطق خاص خود را دارند

دانلود پایان‌نامه كارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی با عنوان نقش هوش هیجانی و منبع كنترل در میزان موفقیت اقتصادی شغل
تحلیل بخش محصولات دارویی و پزشكی برای فراهم آوردن امكان افزایش امتیازات برنامه‌ها و استراتژیهای بخش سرمایه‌گذاری تجارت خصوصی

هدف این مطالعه تحلیل بخش محصولات دارویی و پزشكی است تا امكان افزایش امتیازات برنامه‌ها و استراتژیهای بخش سرمایه‌گذاری تجارت خصوصی را فراهم آورد با توجه به اضطرار و شرایط كنونی، این مطالعه انجام شد تا به تحلیل جنبه تقاضای بخش، ماهیت تدارك و توزیع در عراق، در صورت وجود، بررسی جنبه تامین، منافع عمومی، خصوصی، و منابع اقتصادی‌تر
این گزارش به تأمین مح

دانلود تحلیل بخش محصولات دارویی و پزشكی برای فراهم آوردن امكان افزایش امتیازات برنامه‌ها و استراتژیهای بخش سرمایه‌گذاری تجارت خصوصی
تحقیق و ﻃﺮاﺣﻲ ﻣﺪارﻫﺎی ﺗﻤﺎم ﺟﻤﻊ ﻛﻨﻨﺪه (Full Adder) ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﺮاﻧﺰﻳﺴﺘﻮرﻫﺎی ﺗﻚ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻲ (SET)

در این پایان نامه ابزارهای تک الکترونی بخصوص ﺗﺮاﻧﺰﻳﺴﺘﻮرﻫﺎی ﺗﻚ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻲ (SET) مورد بررسی قرار میگیرنداز آنجاییکه ﺗﺮاﻧﺰﻳﺴﺘﻮرﻫﺎی ﺗﻚ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻲ (SET) ویژگیهای منحصر به فرد ،مزایا و معایبی دارند که ترانزیستورها معمولی ندارند با استفاده از آنها مدارهای پرکاربرد نظیر تمام جمع کننده،تابع اکثریت و معرفی شده اند

دانلود تحقیق و ﻃﺮاﺣﻲ ﻣﺪارﻫﺎی ﺗﻤﺎم ﺟﻤﻊ ﻛﻨﻨﺪه (Full Adder) ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﺮاﻧﺰﻳﺴﺘﻮرﻫﺎی ﺗﻚ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻲ  (SET)
پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی استخراج معدن با عنوان امكان فرآوری آلونیت با استفاده از روش‌های شیمیایی

در ابتدا هدف اضافه کردن رسوب آلونیت بر آرد خام برای تولید سیمان پورتلند است که ارزان است برای جانشینی برای سنگ گچ استفاده می شود
در آزمایشات هر دو در دمای 1450 و بعد 1300 می سوزند نتیجه اینگونه می شود از لحاظ مشخصات معدن شناسی هیچ تفاوتی ندارد و بخوبی فرم یافته است روش اسپکتروسکوپی NIR را برای تحلیل آلونیت ها بررسی می کنیم

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی استخراج معدن با عنوان امكان فرآوری آلونیت با استفاده از روش‌های شیمیایی
پایان نامه كارشناسی ارشد حقوق خصوصی با عنوان تلقیح مصنوعی و اجاره رحم

آیا می شود به قول اكراه عمل نمود و به خاطر اختلاط میاه و سایر موانع شرعی و عرفی اهداء یا فروش اسپرم را متوقف كرد؟ سؤالی است كه ما به دنبال جواب آن در این پایان نامه هستیم

دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد حقوق خصوصی با عنوان تلقیح مصنوعی و اجاره رحم
پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار با عنوان معماری سیستمهای نرم‌افزاری

معماری دارای ریشه لاتین APXITEKTΩN به معنای استادی در ساختن می‌باشدامربر 82 در لغت‌نامه Cambridge، معماری به معنای هنر و استادی در طراحی و ساخت و سبک طراحی و ایجاد است

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار با عنوان معماری سیستمهای نرم‌افزاری
پایان نامه کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی با عنوان تحلیل خطاهای نوشتاری زبان آموزان ایرانی در کاربرد همایندهای زبان انگلیسی

در هر زبان، بسیاری از واژگان تابع مجموعه ای از محدودیتهای معنایی می باشند که تعامل آزادانه آنان با یکدیگر در یک بافت زبانی مشخص را با محدودیت مواجه می سازد از این رو، با توجه به اهمیت کاربرد صحیح همایندها در موفقیت زبانی زبان آموزان، یکی از راهکارهای مهمی که می توان در عرصه آموزش زبان دوم از آن بهره جست

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی با عنوان تحلیل خطاهای نوشتاری زبان آموزان ایرانی در کاربرد همایندهای زبان انگلیسی
حل عددی جابجایی اجباری جریان سیال غیر نیوتنی در یک کانال قائم با شرایط مرزی حرارتی متفاوت

سیال غیر نیوتنی، سیالی است که گرانروی آن با نرخ کرنش وارد بر آن تغییر می‌کند در نتیجه چنین سیالاتی فاقد گرانروی معین هستند

دانلود حل عددی جابجایی اجباری جریان سیال غیر نیوتنی در یک کانال قائم با شرایط مرزی حرارتی متفاوت
مسئولیت در قراردادها و اثر قرارداد در مسئولیت

مسئولیت مدنی، دارای دو شاخه مسئولیت قراردادی و غیر قراردادی است اگر قراردادی بین دو یا چند شخص وجود داشته و یکی از آنها مرتکب نقض قرارداد (عدم انجام؛ تاخیر در انجام تعهد) شود و به طرف مقابل ضرر وارد شود ناقض قرارداد مسئولیت قراردادی داشته و باید از عهده خسارت وارده برآید

دانلود مسئولیت در قراردادها و اثر قرارداد در مسئولیت
بررسی پروسه دموكراتیك شدن در زمینه بین الملل در سالهای 1997 تا 2005

مفهوم دموکراسی بسیار پیچیده تر از آن است که تصور می شود؛ زیرا منظوری که گویندگان و نویسندگان از به کاربردن آن داشته اند و دارند، متناسب با مقتضیات زمان و شرایط هر عصر متفاوت بوده است

دانلود بررسی پروسه دموكراتیك شدن در زمینه بین الملل در سالهای 1997 تا 2005
رفتار آشوبگونه مدل شبکه عصبی و هماهنگ سازی نمایی آن

این پایان نامه مقدمه ای بر شبکه های عصبی مصنوعی است گونه های مختلف شبکه های عصبی توضیح و شرح داده شده است و کاربرد های شبکه های عصبی، نظیر ANN ها در پزشکی بیان شده و همچنین سابقه ای تاریخی از آن به تفصیل آورده شده است

دانلود رفتار آشوبگونه مدل شبکه عصبی و هماهنگ سازی نمایی آن
اتوماتای یادگیر تصادفی و الگوریتمهای یادگیر

فرآیند یادگیری موجودات زنده یكی از موضوعات تحقیقاتی جدید بشمار می‌آید این تحقیقات به دو دسته كلی تقسیم می‌شوند دسته نخست به شناخت اصول یادگیری موجودات زنده و مراحل آن می‌پردازند و دسته دوم بدنبال ارائه یك متدولوژی برای قرار دادن این اصول در یك ماشین می‌باشند

دانلود اتوماتای یادگیر تصادفی و الگوریتمهای یادگیر
عباس بازدید : 497 پنجشنبه 02 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته معماری

الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران

*ضمیمه شدن مقاله الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران در قالب 12 صفحه بصورت رایگان
مقدمه
ایران در مرز میانه گرایش های شدید مذهبی و باورهای تاریخی و فرهنگی و آیینی از یك سوء و مختصات نظم پذیری وبریدن از هستی شناسی به شیوه كهن و روی آوری به معرفت شناسی ( epistemology) از طریق عقل محوری خود بنیان ابزار ساز جهان مدرن از سویی دیگر ؛قرار گرفته است كه در آن حتی بازگشت مجدد به اسطورها و مناسك آیینی از دیدگاه عقلی و كاربردی صورت می گیرد و از ابعاد ایمانی و اعتقادی تهی است .
اینك جهان غیر غربی به علت فاصله شدید از تولیدات فكری و مادی جهان غرب ؛ و در عین حال وابستگی گریز ناپذیر به آنها ؛ چاره ای ندارد جز یافتن راه حلی كه بتواند به صورتی فراگیر ؛ تمامی جنبه های دخیل در آنچه را خواسته یا ناخواسته معروض سیطره آن قرار گرفته است ؛ در بر گیرد تا بدین طریق امكان ارتباط با جهان خارج از خود را داشته باشد.از طرف دیگر جهان غرب نیز در خلا معنایی حاضر ؛ گریزی جز شناخت فرهنگ های دیگر گشورهای جهانی ارتباط با آنها به منظور ادامه حیات حود نمی یابد.
بر این مبنا به نظر می رسد كه راه حل منطقی این باشد كه در عین توجه به درد فرهنگ عرفانی و دینی و ابلاغ پیام آن در صورتهای هماهنگ با دیدگاههای امروز و تكنیكها و دستاوردهای جدید شكلی ویژه از تلفیق مؤ لفه های پدید آورنده عرضه گردد به گونه ای كه صورت زیبای برآمده از عناصر زمانی ؛ ظرفیت پذیرش معنای ژرف و گسترده بی زمان را در خود بیابد.در شكل‏گیری معماری ایران،نظر،جهان‏بینی و تفكر ارتباط بسیار نزدیك با فضا داشته است. این امر ممكن است در مرحله اول جستجوگر حل مسائل جوی و اقلیمی بوده باشد ولی در مراحل تكمیلی،ذهنیتی مشهود است كه در آن كلیه تحولات عقلانی و تخیلات معنوی نفوذ كرده‏اند.همان‏گونه كه پیوند نگاه به دنیا و زندگی در جوشش مكان‏ها و فضاها در تمامی ساختمان‏های معماری سنتی به چشم می‏خورد.
در این تحلیل ویژگی‏هایی قابل استخراج است كه تقریباً خاص این مملكت است و طبیعتاً از آنجا كه بستر ارزش اصلی آن اسلام بوده است این ویژگی‏های كالبدی و فضایی معماری دردیگر كشورهای اسلامی نیز قابل مشاهده است.در انتهای این تحلیل و استخراج ویژگی‏ها،شاید مفید باشد كه مسیر شكل‏دهی فضا را با دیگر معماری‏های جهان مقایسه نمود و حضور فرهنگ را در این پیوند جست.در ضمن كاملاً روشن است كه معماری همیشه آینه انسان و آرزوهایش بوده است و در شكل‏گیری معماری‏های جهان بدون شك ارزش‏های فناناپذیر و جاویدان حضور دارند كه فصل مشترك آن موجودیت انسان در زمین و جهان‏بینی اوست.
کلمات کلیدی:

مقاطع معماری ایران

مفاهیم بنیادی معماری ایران

شكل گیری معماریهای ایران

فهرست مطالب
الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران1
مقدمه2
1.درون‏گرایی4
2.مركزیت5
3.انعكاس5

پیوند معماری با طبیعت6

هندسه7
شفافیت و تداوم10
راز و ابهام11
تعادل موزون/توازن حساس12
چشم‏دل15
فرم‏های ساده20
صفه یا تخت20
2.برج‏ها و منارها21
3.ایوان22
5.چهار طاق23
6.دالان24
7. حیاط25
فرم‏های مركب27
2.تخت-ایوان-تالار29
3.ایوان-چهار طاق30
سه مقطع زمانی نیز به ترتیب عبارتند از :38
- نخست تحولات اولیه در دو.رة قاجاریه38
- دوم ، تحولات در دورة ناصر الدین شاه39
- سوم ، دورة رضاخان :42

برسی آثار دو معمار معاصر ایرانی51

مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول59
ب - سید هادی میرمیران63

سیر تحول و ویژگیهای معماری میرمیران65

بنای مجموعة فرهنگستانهای ایران68
بنای مجموعة ورزشی رفسنجان70
بنای كتابخانة ملی ایران72
بنای موزة ملی آب ایران74
منابع :75
عباس بازدید : 567 پنجشنبه 02 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود پروژه مطالعاتی درس یادگیری ماشین رشته مهندسی نرم افزار

اتوماتای یادگیر تصادفی و الگوریتمهای یادگیر

مقدمه
فرآیند یادگیری موجودات زنده یكی از موضوعات تحقیقاتی جدید بشمار می‌آید. این تحقیقات به دو دسته كلی تقسیم می‌شوند. دسته نخست به شناخت اصول یادگیری موجودات زنده و مراحل آن می‌پردازند و دسته دوم بدنبال ارائه یك متدولوژی برای قرار دادن این اصول در یك ماشین می‌باشند. یادگیری بصورت تغییرات ایجادشده در كارایی یك سیستم بر اساس تجربه‌های گذشته تعریف می‌شود. یك ویژگی مهم سیستمهای یادگیر، توانایی بهبود كارایی خود با گذشت زمان است. به بیان ریاضی می‌توان اینطور عنوان كرد كه هدف یك سیستم یادگیر بهینه‌سازی وظیفه‌ای است كه كاملا شناخته شده نیست. بنابراین یك رویكرد به این مساله، كاهش اهداف سیستم یادگیر به یك مساله بهینه‌سازی است كه بر روی مجموعه‌ای از پارامترها تعریف می‌شود و هدف آن پیدا كردن مجموعه پارامترهای بهینه می‌باشد.
در بسیاری از مسائل مطرح شده، اطلاعی از پاسخهای صحیح مساله ( كه یادگیری با نظارت به آنها نیاز دارد) در دست نیست. بهمین علت استفاده از یك روش یادگیری بنام یادگیری تقویتی مورد توجه قرار گرفته است. یادگیری تقویتی نه زیر مجموعه شبكه‌های عصبی است و نه انتخابی بجای آنها محسوب می‌شود. بلكه رویكردی متعامد برای حل مسائل متفاوت و مشكلتر بشمار می‌رود. یادگیری تقویتی، از تركیب برنامه‌نویسی پویا و یادگیری نظارتی برای دستیابی به یك سیستم قدرتمند یادگیری ماشین استفاده می‌كند. در یادگیری تقویتی هدفی برای عامل یادگیر مشخص می‌شود تا به آن دست یابد. آنگاه عامل مذكور یاد می‌گیرد كه چگونه با آزمایشهای صحیح و خطا با محیط خود، به هدف تعیین شده برسد.
در یادگیری تقویتی یك عامل یادگیرنده در طی یادگیری با فعل و انفعالات مكرر با محیط، به یك سیاست كنترل بهینه می‌رسد. كارایی این فعل و انفعالات با محیط بوسیله بیشینه‌(كمینه) بودن پاداش (جریمه) عددی كه از محیط گرفته می‌شود، ارزیابی می‌گردد. علاوه بر این در روش‌های یادگیری تقویتی، اولا استفاده از یادگیری روش ساده، سیستماتیك و واقعی برای رسیدن به یك جواب تقریبا بهینه را بیان می‌كند.(پیدا كردن این جواب بهینه با استفاده از روشهای سنتی بسیار مشكل است.) ثانیا، دانشی كه در طی فرایند یادگیری بدست می‌آید، در یك مكانیزم نمایش دانش مانند شبكه عصبی یا جدول مراجعه ذخیره می‌شود كه از طریق آن می‌توان با محاسبات اندك و با كارایی بالایی عمل تخصیص كانال را انجام داد. ثالثا، از آنجاییكه این روش یادگیری در محیطی بلادرنگ در حال انجام است، می‌توان آنرا همزمان با فعالیت محیط (مانند شبكه سلولی) انجام داد. كه در این حالت با تمام رخدادهای پیش‌بینی نشده بصورت یك تجربه جدید برخورد می‌شود كه می‌توان از آنها برای بهبود كیفیت یادگیری استفاده كرد.
مزیت اصلی یادگیری تقویتی نسبت به سایر روشهای یادگیری عدم نیاز به هیچگونه اطلاعاتی از محیط (بجز سیگنال تقویتی) است. یكی از روشهای یادگیری تقویتی، اتوماتای یادگیر تصادفی است. اتوماتای تصادفی بدون هیچگونه اطلاعاتی درباره اقدام بهینه (یعنی با در نظر گرفتن احتمال یكسان برای تمامی اقدامهای خود در آغاز كار) سعی در یافتن پاسخ مساله دارد. یك اقدام اتوماتا بصورت تصادفی انتخاب می‌شود، در محیط اِعمال می‌گردد. سپس پاسخ محیط دریافت شده و احتمال اقدامها بر طبق الگوریتم یادگیری بِروز می‌شوند و روال فوق تكرار می‌گردد. اتوماتای تصادفی كه بصورت فوق در جهت افزایش كارایی خود عمل كند، یك اتوماتای یادگیر تصادفی گفته می‌شود. در ادامه این مقاله به معرفی اتوماتای یادگیر تصادفی پرداخته می شود.
کلمات کلیدی:

آتاماتای یادگیر

یادگیری ماشین

یادگیری تقویتی

سیستمهای یادگیر

فهرست مطالب
1.مقدمه3

1.1.تاریخچه اتوماتای یادگیر5

2.اتوماتای یادگیر6
2.1.اتوماتای تصادفی7
2.2.محیط8

2.3.معیار‌های رفتار اتوماتای یادگیر10

2.4.الگوریتمهای یادگیر12

2.4.1.الگوریتمهای یادگیر استاندارد12
2.4.2.الگوریتمهای یادگیری مدل-S14
2.5.اتوماتای یادگیر با اقدامهای متغیر16
2.6.اتوماتای یادگیر توزیع شده17
3.اتوماتای یادگیر واكنشی18

3.1.اتوماتای یادگیر واكنشی توزیع شده20

4.کوتاهترین مسیر در گراف های تصادفی با اتوماتای یادگیر توزیع شده21
5.حل مساله فروشنده دوره‌گرد احتمالی با اتوماتای یادگیر توزیع شده24
5.1.تابع هدف مساله فروشنده دوره‌گرد احتمالی24
5.2.الگوریتم پیشنهادی[4]27
6.مراجع36
عباس بازدید : 485 چهارشنبه 01 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته هوش مصنوعی

نقش شبكه های عصبی در مسیریابی انرژی آگاه

مقدمه
در اغلب كاربردها، گره‌های حسگر از نظر منبع انرژی با محدودیت مواجه هستند. بنابراین نیاز به روش‌های ابتكاری برای برطرف نمودن اتلاف انرژی كه موجب كوتاه شدن طول عمر شبكه‌های حسگر می‌گردد، كاملاً احساس می‌گردد. این محدودیت‌ها به همراه زیاد بودن تعداد گره‌های حسگر باعث چالش‌های بسیاری در طراحی و مدیریت شبكه‌های حسگر بی‌سیم و لزوم آگاهی از انرژی در همه لایه‌های پشته پروتكل شبكه‌ای شده است. برای مثال، در لایه شبكه، به شدت به یافتن روش‌هایی نیاز داریم كه با بهره‌وری در مصرف انرژی، كشف مسیر انجام داده و داده‌ها را از گره‌های حسگر به ایستگاه مبنا انتقال دهند. به دلیل اهمیت مسیریابی در شبكه‌های حسگر بی‌سیم و حجم قابل توجهی از مقالات و تحقیقات در این زمینه، در این مقاله دقیقاً به مسالة مسیر‌یابی ( و نه به سایر لایه‌های پشته شبكه ) پرداخته شده و سپس نقش شبكة عصبی (نقشة خودسازماندهی) در مسیریابی آگاه از انرژی از طریق مرور مقالات تحقیقاتی مرتبط، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
کلمات کلیدی:

شبكه‌های عصبی

مسیریابی انرژی آگاه

شبکه های حسگر بیسیم

فهرست مطالب
نقش شبكه‌های عصبی در مسیریابی انرژی آگاه1
1-1. مقدمه2

1-2. ویژگی‌های مسیریابی در شبكه حسگر بی‌سیم3

1-3. روش‌های مسیریابی در شبكه‌های حسگر بی‌سیم6

1-3-1. مسیریابی مسطح7
1-3-2. مسیریابی مبتنی بر مكان8
1-3-3. مسیریابی سلسه مراتبی(مبتنی بر خوشه‌بندی)9
1-3-4. پروتكل خوشه‌بندیLEACH10
1-3-5. پروتكل خوشه‌بندیLEACH متمركز13

1-4. شبكه‌های عصبی در الگوریتم‌های مسیریابی آگاه از انرژی15

1-4-1. شبكة عصبی انتشار معكوس در كشف مسیر15
1-4-2. شبكة عصبی نقشة خودسازماندهی در مسیریابی16

1-4-3. پروتكل‌های مسیریابی مبتنی بر نقشة خودسازماندهی19

1-5. پروتكل خوشه‌بندی پیوندگرا وفقی با انرژی پایین23
1-6. جمع‌بندی26
مراجع26
عباس بازدید : 479 چهارشنبه 01 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته هوش مصنوعی

ارائه یک روش جدید خوشه بندی مبتنی بر انرژی خودسازمانده با استفاده از شبکه عصبی SOM به منظور کاهش مصرف انرژی درشبکه های حسگر بی سیم

چکیده
پروتكل‌های مسیریابی مبتنی بر خوشه‌بندی یكی از مهمترین روش‌های كاهش مصرف انرژی در شبكه‌های حسگر بی‌سیم هستند. در این مقاله، یك پروتكل خوشه‌بندی جدید، ارایه می‌شود. این پروتكل خوشه‌بندی جدید كه پروتكل خوشه‌بندی مبتنی بر انرژی خودسازمانده (EBCS) نام دارد، با استفاده از شبكة عصبی نقشة خودسازماندهی(SOM)، گره‌های شبكه را براساس دو معیار سطح انرژی و همسایگی خوشه‌بندی می‌نماید و سعی در توازن بهتر انرژی در خوشه‌ها و نهایتاً افزایش طول عمر شبكه و حفظ پوشش شبكه‌ای دارد. در ادامة این مقاله به بیان فرضیات، تشریح مراحل الگوریتم جدید و تفاوت‌های آن با الگوریتم‌های مرتبط پیشین خواهیم پرداخت.
کلمات کلیدی:

شبکه عصبی SOM

پروتكل‌ مسیریابی مبتنی بر خوشه‌بندی

پروتكل خوشه‌بندی مبتنی بر انرژی خودسازمانده

کاهش مصرف انرژی در شبكه‌های حسگر بی‌سیم

مقدمه
برای بهره‌مندی از اثربخشی الگوریتم‌های مسیریابی مبتنی بر خوشه‌بندی در افزایش طول عمر شبكه‌های حسگر بی‌سیم، الگوریتم خوشه‌بندی جدیدی ارایه شده است كه بر اساس انرژی و با استفاده از شبكة عصبی نقشه خودسازماندهی كار می‌كند. انگیزه خلق EBCS، بی‌توجهی الگوریتم‌های خوشه‌بندی قبلی به سطح انرژی گره‌ها به عنوان پارامتر اصلی تشكیل خوشه‌های شبكه بوده است. تلاش تحقیق حاضر این بوده است كه با بهبود ایدة سنتی خوشه‌بندی(خوشه بندی بر حسب مكان)، به منظور رسیدن به هدف اصلی شبكه‌های حسگر بی‌سیم یعنی افزایش طول عمر شبكه همزمان با حفظ پوشش شبكه‌ای، روشی یكپارچه برای خوشه‌بندی مبتنی بر مكان - انرژی ارایه نماید. باور ما برای ارایة الگوریتم جدید این بوده است كه خوشه‌بندی مبتنی بر انرژی می‌تواند خوشه‌هایی با سطح انرژی یكسان ایجاد كرده و مصرف انرژی را به شكل بهتری در بین سراسر گره‌های شبكه توزیع كند.
فهرست مطالب
ارایه یک روش جدید خوشه بندی مبتنی بر انرژی خودسازمانده با استفاده از شبکه عصبی SOM به منظور کاهش مصرف انرژی درشبکه های حسگر بی سیم2
مقدمه2

1-1. پروتكل مسیریابی خوشه‌بندی مبتنی بر انرژی خودسازمانده3

1-2. فرضیات الگوریتم4

1-3. مراحل خوشه‌بندی5

1-3-2. مرحلة اول : خوشه‌بندی با شبكة عصبی نقشة خودسازماندهی7
1-3-3. مرحلة دوم : خوشه‌بندی با الگوریتم K-means15
1-3-4. مرحلة انتخاب سرخوشه17
1-4. مرحلة انتقال داده20
1-5. مرحلة خوشه‌بندی مجدد22
1-6. جمع‌بندی27
مراجع27
عباس بازدید : 586 چهارشنبه 01 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه مهندسی نرم افزار

وب کاوی و بررسی مراحل آن و ارتباط وب کاوی با سایر زمینه های تحقیقاتی

چکیده:
با افزایش چشمگیر حجم اطلاعات و توسعه وب، نیاز به روش ها و تکنیک هایی که بتوانند امکان دستیابی کارا به داده ها و استخراج اطلاعات از آنها را فراهم کنند، بیش از پیش احساس می شود. وب کاوی یکی از زمینه های تحقیقاتی است که با به کارگیری تکنیک های داده کاوی به کشف و استخراج خودکار اطلاعات از اسناد و سرویس های وب می پردازد. در واقع وب کاوی، فرآیند کشف اطلاعات و دانش ناشناخته و مفید از داده های وب می باشد. روش های وب کاوی بر اساس آن که چه نوع داده ای را مورد کاوش قرار می دهند، به سه دسته کاوش محتوای وب، کاوش ساختار وب و کاوش استفاده از وب تقسیم می شوند. طی این گزارش پس از معرفی وب کاوی و بررسی مراحل آن، ارتباط وب کاوی با سایر زمینه های تحقیقاتی بررسی شده و به چالش ها، مشکلات و کاربردهای این زمینه تحقیقاتی اشاره می شود. همچنین هر یک از انواع وب کاوی به تفصیل مورد بررسی قرار می گیرند. برای این منظور مدل ها، الگوریتم ها و کاربردهای هر طبقه معرفی می شوند.
کلمات کلیدی:

وب کاوی

الگوریتم های کاوش

تکنیک های داده کاوی

استخراج داده های وب

سیستم های اطلاعاتی

مقدمه
با توسعه سیستم های اطلاعاتی، داده به یکی از منابع پراهمیت سازمان ها مبدل گشته است. بنابراین روش ها و تکنیک هایی برای دستیابی کارا به داده، اشتراک داده، استخراج اطلاعات از داده و استفاده از این اطلاعات، مورد نیاز می باشد. با ایجاد و گسترش وب و افزایش چشمگیر حجم اطلاعات، نیاز به این روش ها و تکنیک ها بیش از پیش احساس می شود. وب، محیطی وسیع، متنوع و پویا است که کاربران متعدد اسناد خود را در آن منتشر می کنند. در حال حاضر بیش از دو بیلیون صفحه در وب موجود است و این تعداد با نرخ 7.3 میلیون صفحه در روز افزایش می یابد. با توجه به حجم وسیع اطلاعات در وب، مدیریت آن با ابزارهای سنتی تقریبا غیر ممکن است و ابزارها و روش هایی نو برای مدیریت آن مورد نیاز است.
فهرست مطالب
1- مقدمه

2- مراحل وب کاوی

3- وب کاوی و زمینه های تحقیقاتی مرتبط

3-1- وب کاوی و داده کاوی
3-2- وب کاوی و بازیابی اطلاعات
3-3- وب کاوی و استخراج اطلاعات
3-4- وب کاوی و یادگیری ماشین

4- انواع وب کاوی

5- چالش های وب کاوی
6- کاوش محتوای وب

6-1- انواع کاوش محتوا در وب

6-1-1- طبقه بندی
6-1-2- خوشه بندی
6-1-3- سایر انواع کاوش محتوا در وب

6-2- رویکردهای کاوش محتوا در وب

6-3- الگوریتم های کاوش محتوا در وب
6-3-1- درخت تصمیم
6-3-2- شبکه عصبی
6-3-3- سایر الگوریتم های کاوش

7- کاوش ساختار وب

7-1- مدل های بازنمایی ساختار وب
7-1-1- مدل های مبتنی بر گراف
7-1-2- مدل های مارکو

7-2- الگوریتم های کاوش ساختار وب

7-2-1- HITS
7-2-2- Page Rank
7-2-3- الگوریتم جریان بیشینه
7-2-4- Average Clicks

7-3- کاربردهای کاوش ساختار وب

7-3-1- تشخیص اجتماعات وب
7-3-2- پیمایش وب
8- کاوش استفاده از وب

8-1- انواع داده های استفاده از وب

8-1-1- داده های سرورهای وب
8-1-2- داده های سرورهای پراکسی
8-1-3- داده های کلاینت

8-2- پیش پردازش داده های استفاده از وب

8-2-1- پاکسازی داده
8-2-2- تشخیص و بازسازی نشست
8-2-3- بازیابی ساختار و محتوا
8-2-4- قالب بندی داده
8-3- روش های کاوش استفاده از وب
8-3-1- قوانین انجمنی
8-3-2- الگوهای ترتیبی
8-3-3- خوشه بندی

8-4- کاربردهای کاوش استفاده از وب

8-4-1- خصوصی سازی محتوای وب
8-4-2- پیش بازیابی

8-4-3- بهبود طراحی سایت های وب

9- کاربردهای وب کاوی
9-1- تجارت الکترونیکی
9-2- موتورهای جستجو
9-3- حراجی در وب
نتیجه گیری
فهرست منابع
عباس بازدید : 482 چهارشنبه 01 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه مهندسی نرم افزار

وب کاوی و بررسی مدل ها، الگوریتم ها و کاربردهای انواع آن

چکیده:
با افزایش چشمگیر حجم اطلاعات و توسعه وب، نیاز به روش ها و تکنیک هایی که بتوانند امکان دستیابی کارا به داده ها و استخراج اطلاعات از آنها را فراهم کنند، بیش از پیش احساس می شود. وب کاوی یکی از زمینه های تحقیقاتی است که با به کارگیری تکنیک های داده کاوی به کشف و استخراج خودکار اطلاعات از اسناد و سرویس های وب می پردازد. در واقع وب کاوی، فرآیند کشف اطلاعات و دانش ناشناخته و مفید از داده های وب می باشد. روش های وب کاوی بر اساس آن که چه نوع داده ای را مورد کاوش قرار می دهند، به سه دسته کاوش محتوای وب، کاوش ساختار وب و کاوش استفاده از وب تقسیم می شوند. طی این گزارش پس از معرفی وب کاوی و بررسی مراحل آن، ارتباط وب کاوی با سایر زمینه های تحقیقاتی بررسی شده و به چالش ها، مشکلات و کاربردهای این زمینه تحقیقاتی اشاره می شود. همچنین هر یک از انواع وب کاوی به تفصیل مورد بررسی قرار می گیرند. برای این منظور مدل ها، الگوریتم ها و کاربردهای هر طبقه معرفی می شوند.
کلمات کلیدی:

وب کاوی

انواع وب کاوی

الگوریتم های کاوش

مقدمه
با توسعه سیستم های اطلاعاتی، داده به یکی از منابع پراهمیت سازمان ها مبدل گشته است. بنابراین روش ها و تکنیک هایی برای دستیابی کارا به داده، اشتراک داده، استخراج اطلاعات از داده و استفاده از این اطلاعات، مورد نیاز می باشد. با ایجاد و گسترش وب و افزایش چشمگیر حجم اطلاعات، نیاز به این روش ها و تکنیک ها بیش از پیش احساس می شود. وب، محیطی وسیع، متنوع و پویا است که کاربران متعدد اسناد خود را در آن منتشر می کنند. در حال حاضر بیش از دو بیلیون صفحه در وب موجود است و این تعداد با نرخ 7.3 میلیون صفحه در روز افزایش می یابد. با توجه به حجم وسیع اطلاعات در وب، مدیریت آن با ابزارهای سنتی تقریبا غیر ممکن است و ابزارها و روش هایی نو برای مدیریت آن مورد نیاز است.
فهرست مطالب
1- مقدمه

2- مراحل وب کاوی

3- وب کاوی و زمینه های تحقیقاتی مرتبط

3-1- وب کاوی و داده کاوی
3-2- وب کاوی و بازیابی اطلاعات
3-3- وب کاوی و استخراج اطلاعات
3-4- وب کاوی و یادگیری ماشین

4- انواع وب کاوی

5- چالش های وب کاوی
6- کاوش محتوای وب

6-1- انواع کاوش محتوا در وب

6-1-1- طبقه بندی
6-1-2- خوشه بندی
6-1-3- سایر انواع کاوش محتوا در وب

6-2- رویکردهای کاوش محتوا در وب

6-3- الگوریتم های کاوش محتوا در وب
6-3-1- درخت تصمیم
6-3-2- شبکه عصبی
6-3-3- سایر الگوریتم های کاوش

7- کاوش ساختار وب

7-1- مدل های بازنمایی ساختار وب
7-1-1- مدل های مبتنی بر گراف
7-1-2- مدل های مارکو

7-2- الگوریتم های کاوش ساختار وب

7-2-1- HITS
7-2-2- Page Rank
7-2-3- الگوریتم جریان بیشینه
7-2-4- Average Clicks

7-3- کاربردهای کاوش ساختار وب

7-3-1- تشخیص اجتماعات وب
7-3-2- پیمایش وب
8- کاوش استفاده از وب

8-1- انواع داده های استفاده از وب

8-1-1- داده های سرورهای وب
8-1-2- داده های سرورهای پراکسی
8-1-3- داده های کلاینت

8-2- پیش پردازش داده های استفاده از وب

8-2-1- پاکسازی داده
8-2-2- تشخیص و بازسازی نشست
8-2-3- بازیابی ساختار و محتوا
8-2-4- قالب بندی داده
8-3- روش های کاوش استفاده از وب
8-3-1- قوانین انجمنی
8-3-2- الگوهای ترتیبی
8-3-3- خوشه بندی

8-4- کاربردهای کاوش استفاده از وب

8-4-1- خصوصی سازی محتوای وب
8-4-2- پیش بازیابی

8-4-3- بهبود طراحی سایت های وب

9- کاربردهای وب کاوی
9-1- تجارت الکترونیکی
9-2- موتورهای جستجو
9-3- حراجی در وب
نتیجه گیری
فهرست منابع
عباس بازدید : 663 چهارشنبه 01 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته هوش مصنوعی

اتوماتای سلولی یادگیر و کاربرد آن در پردازش تصاویر و تولید یک مدل تکاملی

*قابل استفاده برای رشته مهندسی کامپیوتر،صنایع و هوش مصنوعی
آپدیت شد:
ضمیمه شدن مقاله اتوماتای یادگیری سلولی و کاربرد‌های آن در قالب 24 صفحه بصورت رایگان:)
کل محتوا: 42 صفحه اولیه + 24 صفحه آپدیت
چکیده
در این مقاله اتوماتای سلولی یادگیر را معرفی می کنیم. برای درک اتوماتای سلولی یادگیر ابتدا باید به اتوماتای سلولی و پس از آن با اتوماتای یادگیر آشنا شد. پس از آشنایی با این دو مدل ، اتوماتای سلولی یادگیر مطرح می شود و کاربردهای آن مطرح می شود. دو کاربرد اتوماتای سلولی یادگیر در پردازش تصاویر و استفاده از آن برای تولید یک مدل تکاملی به شکل دقیق مورد بررسی قرار می گیرد.
کلمات کلیدی:

اتوماتای یادگیر

اتوماتای سلولی

اتوماتای سلولی یادگیر

مقدمه
اتوماتای سلولی یادگیر[1] تشکیل شده از اجزایی است که در همسایگی یکدیگر قرار می گیرند و رفتار این اجزا بر اساس رفتار همسایگان و تجربیات خودش و همسایه ها تعریف می شود. برای این که با این مدل آشنا شویم ابتدا باید دو مدل اتوماتای یادگیر[2] و اتوماتای سلولی[3] را به خوبی بشناسیم. پس از شناخت این دو مدل ، اتوماتای سلولی یادگیر را که ترکیبی ار دو مدل گفته شده است را مطرح می کنیم.
اتوماتای سلولی یک مدل ریاضی است که می تواند برای محاسبات و شبیه سازی سیستمها به کار رود. اتوماتای سلولی سیستمهای ساده ی گسسته ای هستند که با قوانین ساده و محلی می توانند محاسبات و رفتار پیچیده ای از خود بروز دهند. حلی بودن به این معناست که در تعیین مقدار جدید هر سلول، سلولهایی که در همسایگی وی هستند تاثیرگذار هستند و سلولهای دورتر، تاثیری ندارند. هر سلول برای خود مجموعه ای از حالات دارد که در هر لحظه با توجه به حالت خودش و همسایه ها تصمیم می گیرد که به چه حالتی برود. قوانین تغییر حالت در اتوماتای سلولی در طول کار ثابت است و تغییر نمی کند. .
شبکه سلولها می تواند ابعاد متفاوتی داشته باشند و یک , دو و یا بیشتر بعد داشته باشند. با توجه به تعداد مقادیری که سلولها می توانند اختیار کنند, اتوماتای سلولی به دو نوع دودویی و چند مقداره تقسیم می شود. درک رفتار اتوماتای سلولی از روی قوانین آن بسیار مشکل می باشد و درک آن نیاز به شبیه سازی دارد.یکی از مشکلات استفاده از اتوماتای سلولی طراحی قوانینی است که عمل دلخواه ما را انجام دهد. انواع متفاوتی از قوانین به روز رسانی سلولها وجود دارند که باعث ایجاد انواع متفاوت اتوماتای سلولی میشوند. به عنوان مثال، قوانین میتوانند به صورت قطعی و یا احتمالی بیان گردند و این دو دسته از قوانین منجر به دو دسته اتوماتای سلولی قطعی و اتوماتای سلولی احتمالی میشوند. ویژگیهای اتوماتای سلولی را به اختصار میتوان به صورت زیر بیان نمود: فضا و زمان به صورت گسسته پیش میروند.
فهرست مطالب
1. مقدمه
1.1. اتوماتای سلولی
1.2. اتوماتای یادگیر
1.2.1. اتوماتان L2N2
1.2.2. اتوماتان G2N2
1.2.3. اتوماتان Krinsky
1.2.4. اتوماتان Krylov
1.2.5. اتوماتان Ponomarev
1.3. اتوماتای یادگیر سلولی

2. انواع اتوماتای سلولی یادگیر

2.1. توماتای یادگیر سلولی ناهمگن
2.2. اتوماتای یادگیر سلولی دارای ورودی (باز)
2.3. اتوماتای یادگیر سلولی با شعاع همسایگی متغیر
2.4. اتوماتای یادگیر سلولی با متغیر سراسری

3. کاربردهای اتوماتای سلولی یادگیر

3.1. پردازش تصویر

3.2. محاسبات تکاملی به کمک اتوماتای سلولی یادگیر

4. نتیجه گیری
منابع
عباس بازدید : 526 سه شنبه 31 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته هوش مصنوعی

تاثیر نویز بر داده کاوی

چکیده
در این تحقیق ایده ای برای داده کاوی در مورد پایگاه های داده نویزی که ممکن است توسط سیستم های آموزش ماشین ساخته شده باشد توضیح داده می شود. همچنین روشهایی برای تخمین توزیع احتمال پیوسته بدون نویز در حالتی که نویز مشاهده می شود. و همچنین احتمال شرطی ، که می تواند با استفاده از نمونه های آماری و آنالیز خطا تخمین زده شود بررسی می شود و همچنین آزمایشات مختلفی برای تست این ایده ها ارائه شده است توضیح داده می شود.
در قسمت بعد الگوریتمهایی برای آموزش نویزی از جمله الگوریتم PAC ارائه می گردد و در مورد توسعه آن نیز بحث می شود که تحت دو الگوریتم یادگیری ضعیف و قوی که قابل تعمیم به یکدیگر هستند مورد بررسی قرار می گیرد.در نهایت کاربردی از داده کاوی در محیط نویزی از جمله روشهایی داده کاوی در محیطهای نویزی برای از بین بردن نویز در صفحات وب بحث می گردد.
کلمات کلیدی:

داده کاوی

الگوریتم PAC

نویز در داده کاوی

پایگاه های داده نویزی

مقدمه
روشهای قدیمی داده کاوی شامل گستره وسیعی از ابزار و تکنیک ها بوده که برای آنالیز پایگاه های داده خیلی بزرگ در جهت کشف دانشهای مفید و همچنین دانشهایی که قبلاً مجهول بوده در داخل داده ها نهفته مورد استفاده قرار می گیرد. در اکثر این روشها فرض بر این است که پایگاه داده های موجود در ابعاد مناسب می باشد و نسبتاً بدون نویز می باشد. یعنی شرایط ایده آل برای داده کاوی کاملاً مهیا می باشد البته گاهی اوقات که داده ها دارای نویز می بود پاکسازی داده ها نیز برای حذف یا تصحیح بخشهای نسبتاً کوچکی از اطلاعات که دارای مقادیر اشتباه می باشد یا داده هایی که دارای تناقض هستند بکار می رفت.
بعبارت دیگر در برخورد با داده های خطا و یا ناقص آن داده ها حذف می گردید و آموزش با بعقیه داده های موجود بکار گرفته می شد که البته این روش مناسب نیست زیرا ممکن است داده های حذف شده داده های مهمی باشد و تاثیر زیادی در آموزش صحیح داشته باشد یا اینکه حتی داده های باقیمانده در اثر حذف داده های اشتباه به قدر کافی برای آموزش مناسب نباشد. البته مشکل بزرگتر آن است که برخی پایگاه های داده شامل داده هایی می باشد که به صورت ذاتی دارای نویز می باشد و قابل پاکسازی نمی باشد که یک مثال خوب از این مفاهیم ، پایگاه دادههایی است که توسط یکی (یا بیشتر) از الگوریتمهای یادگیری ماشین ساخته شده است. بنابراین بسیار مهم است که بتوان تاثیر نویز بر داده کاوی را درک کرد و آموزش را بر مبنای داده های اشتباه نیز به نحو صحیح انجام داد.
بسیاری از ایده های موجود در مورد داده کاوی بر مبنای اعمال تکنیک های بدون ناظر آموزش به داده های خیلی بزرگ برای کشف دانش ، الگوها و قوانین می باشد. مشکل عمومی یادگیری بدون ناظر استنتاج و یا حدس زدن جزئیات توزیع احتمال پیوسته می باشد . متغیر تصادفی X و نمونه های حاصل از N مشاهده در نظر گرفته می شود ( ) و با توجه به این تعریف ، هدف آموزشهای بدون نظارت بصورت تعریف جزئیات مفید چگالی پیوسته P(x) تعریف می شود.در این بخش ارتباط بین توزیع احتمال پیوسته که از خروجی پردازش نویزی بدست آمده در مقابل توزیع در محیطهای عاری از نویز بررسی می شود. بنابراین امید است که بتوان ایده های عمومی و همچنین یکسری محدودیت ها را برای حصول دانش از داده های نویزی بدست آورد و اهمیت اصلی بر روی داده های نویزی بدست آمده از الگوریتمهای یادگیری می باشد.
فهرست مطالب
چکیده1
1- مقدمه1
2- مدلها و ایده ها2
2-1- حالت عمومی3
3- آزمایش8
شکل 3. نتایج ساخت داده ها با استفاده از درخت تصمیم.14
4- کارهای وابسته14

5- مدل آموزش نویزی15

5-1- مدلهای آموزش20

5-1-1- مدلهای آموزشی قوی و ضعیف PAC20

5-1-2- طبقه بندی نویز و مدلهای خطای بدخیم23

6- پاکسازی نویز در وب26

6-2- كارهای مربوط27
6-3- تكنیك پیشنهادی27
6-3-1- مدل درخت DOM28

6-3-3- تعیین عنصر دارای نویز در ST30

6-4- كشف نویز31
7- نتیجه33
8- مراجع33
عباس بازدید : 439 سه شنبه 31 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته هوش مصنوعی

یادگیری بر مبنای نمونه و الگوریتمهای آن

*ضمیمه شدن پاورپوینت یادگیری بر مبنای نمونه در قالب 63 اسلاید و بصورت رایگان:)
چکیده:
ذخیره سازی و استفاده از نمونه های خاص، باعث افزایش و بهبود کارایی بسیاری از الگوریتمهای یادگیری با ناظر می باشد. که شامل مواردی چون درخت تصمیم، قوانین دسته بندی و شبکه های توزیع شده می شود. با این حال، الگوریتمهایی که تنها از نمونه های خاص در حل مسائل یادگیری افزایشی استفاده می کنند، کاملا بررسی نشده اند. روش بررسی شده در اینجا برای این امر، همان IBL(Instance Based Learning) است.در IBL بر خلاف دیگر الگوریتمهای یادگیری افزایشی، به جای استفاده از بخشهای از قبل کامپایل شده در طول فاز پیش بینی از یک سری نمونه های مشخص استفاده می شود. و از آنجائی که این الگوریتمها از توابع شباهت برای رده بندی میان نمونه ها استفاده می کنند، قادر به تشریح مفاهیم احتمالی نیز می باشند.
کلمات کلیدی:

الگوریتم IBL

الگوریتمهای یادگیری با ناظر

الگوریتمهای یادگیری افزایشی

مقدمه:
در IBL بر خلاف دیگر الگوریتمهای یادگیری افزایشی، به جای استفاده از بخشهای از قبل کامپایل شده در طول فاز پیش بینی از یک سری نمونه های مشخص استفاده می شود. و از آنجائی که این الگوریتمها از توابع شباهت برای رده بندی میان نمونه ها استفاده می کنند، قادر به تشریح مفاهیم احتمالی نیز می باشند. در واقع، روشهای IBL دقیقا همه داده دریافتی شان را به خاطر می آورند. در واقع، معمولا هیچ گونه فاز آموزشی نداشته و تنها در زمان پیش گویی و تصمیم گیری دارای محاسبات می باشند. سپس، با گرفتن یک گزارش در پایگاه داده به دنبال نمونه های مشابه گشته و یک مدل محلی online برای محاسبه مقدار خروجی ایجاد می کند.
الگوریتمهای IBL از دسته بندی کننده الگوی NN(Nearest Neighbor) گرفته شده اند، که در عین حال به ذخیره و استفاده از نمونه های منتخب برای پیش بینی دسته بندی می پردازد.الگوریتمهای تغییر یافته NN غیر افزایشی بوده و هدف اولیه شان، حفظ سازگاری کامل با مجموعه آموزشی اولیه می باشد، اگرچه داده را خلاصه می کنند ولی برای حداکثر کردن دقت دسته بندی در مورد نمونه های جدید نیز تلاشی انجام نمی دهند. در واقع به مساله نویز توجهی ندارند. در مقابل، الگوریتمهای IBL ، افزایش بوده و حداکثر ساختن دقت دسته بندی را نیز دز نظر می گیرند.
سیستمهای CBR برای حل برخی از مشکلات این سیستمها ارائه شده اند. این سیستمها مشابه IBL ها هستند، با این تفاوت که حالات را تغییر داده و در طی حل مساله از بخشهایی از یک حالت نیز استفاده می کنند. در واقع IBL ، الگوریتم متمرکز شده CBR است که به انتخاب حالات مناسب برای دسته بندی، کاهش فضای ذخیره سازی، متعادل کردن نویز و یادگیری ارتباط ویژگیها کمک می کند.
فهرست مطالب
- مقدمه5

- الگوریتم های Instance Based Learning7

الگوریتم IB1 7
الگوریتم IB29
الگوریتم IB311

- بهینه سازی IBL با استفاده از الگوریتم جستجو14

- تاثیر پارامترهای دامنه ای بر الگوریتم های IBL16

تاثیر احتمال رخداد برای هر ویژگی16
تاثیر پارامتر k 17
منحنی یادگیری18
فضای ذخیره سازی19
مقدار بهینه k19
تاثیر سطح نویز20
- برخی کاربردها22

استفاده از IBL در تصمیم گیری دینامیک22

استفاده از IBL در تخمین توابع26

- نتیجه گیری28
- منابع29
فهرست اشکال
شکل 1 – مرزهای فضای IBL8
شکل 2 – فضای IB2 9
شکل 3 – کاهش فضای ذخیره سازی و حساسیت به نویز در IB210
شکل 4 – عملکرد بهتر فیلترهای نویز در IB3 نسبت به IB1 و IB212
شکل 5 – تاثیر بر دقت مورد انتظار در 1-NN17
شکل 6 – تاثیر مقدار k بر دقت Knn18
شکل 7 – منحنی یادگیری 1NN و KNN بهینه18
شکل 8 – تعداد نمونه های آموزشی مورد نیاز برای دسترسی به سطح دقت مورد نظر برای 1NN و KNN بهینه19
شکل 9 – مقدار بهینه k20
شکل 10 – تاثیر بر دقت مورد انتظار 1NN و KNN بهینه
a)نویز ویژگی مرتبط و b )نویز کلاسی21
شکل 12 – فرآیند IBLT23
عباس بازدید : 350 دوشنبه 30 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله رشته برق کنترل

طراحی مقاوم پایدارساز سیستم قدرت با استفاده از تئوری Hinfinity

چکیده:
یکی از مسایل بسیار مهم در مطالعات دینامیکی سیستم های قدرت، پایدار سازی با استفاده از پایدار ساز سیستم قدرت می باشد. در این مقاله پس از معرفی روش طراحی کنترل کننده مقاوم H¥، یک پایدار ساز سیستم قدرت به این روش طراحی می شود. هدف از بکارگیری این شیوه از کنترل، تضمین پایـداری و کارآیی سیستـم حلقـه بستـه با حضـور کلیه عدم قطعیت های ممکن می باشد. این عدم قطعیت ها می توانند ناشی از اثر غیر خطی بودن سیستم واقعی، دینامیک های مدل نشده، تغییر پارامترهای مدل در اثر تغییرات شرایط محیط، اغتشاشات ناشی از نویز اندازه گیری و .... باشند. پس از طراحی کنترل کننده و به منظور بررسی کارایی آن با اعمال تغییر 20 درصدی در مدل سیستم قدرت و مشاهده پاسخ مطلوب سیستم مقاوم بودن کنترل نتیجه می شود.
كلید واژه:

کنترل مقاوم

کارآیی مقاوم

پایداری مقاوم

پایدارساز سیستم قدرت

 

عباس بازدید : 369 دوشنبه 30 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته حسابداری

حسابرسی و نقش های اقتصادی و اجتماعی آن

چکیده:
سیستم اقتصادی یک کشور به میزان قابل توجهی به تصمیم گیریهای مدیریت در واحدهای اقتصادی بستگی دارد. بدیهی است این تصمیم گیریها نقش تعیین کننده ای در میزان درآمد های اقتصادی و ثمر بخش بودن فعالیتهای تعیین شده و استفاده بهینه از امکانات تولیدی و خدماتی مؤسسات انتفاعی و غیرانتفاعی کشور دارند. لذا اصولاً صاحبان سهام و یا نمایندگان آنها همواره می خواهند بدانند که آیا مدیران اجرایی در تصمیم گیریهای خود صحیح عمل کرده اند یا خیر؟ و آیا توانسته اند از امکانات موجود حداکثر استفاده را کنند یا خیر؟ آیا در موسسات افزایش کارایی و رعایت صرفه اقتصادی انجام شده است؟ امروز در محیط اقتصادی که دارای نظامهای متعدد و ابعاد گوناگون است، مدیریت سازمانی تأکید فزاینده ای بر ارزیابی صرفه اقتصادی، کارآیی و اثر بخشی عملیات سازمانی دارد. حسابرسی عملکرد به عنوان ابزاری برای این ارزیابی به کار می رود. در محیطهای رقابتی ضروری است تا مدیران با استفاده از فرایند ارزیابی عملکرد به هدایت صحیح امور در مسیر پیشرفت کار و در جهت اهداف و استراتژی های مورد نظر سازمان به شیوه ای آگاهانه بپردازند.
کلمات کلیدی:

حسابرسی

جایگاه حسابرسی

فلسفه حسابرسی

حسابرسی عملکرد

فهرست مطالب
حسابرسی و مفاهیم آن
مقدمه

حسابرسی چیست ؟

نظریه شبه قضائی
نظریه مسئولیت اجتماعی
نظریه مباشرت و نظارت

انواع حسابرسی

انواع حسابرسی از نظر تابعیت سازمانی

انواع حسابرسی از نظر نوع رسیدگی

تحول در متدولوژی حسابرسی
وظیفه حسابرس خارجی
تحول هدف های حسابرسی

نقش اصلی حرفه ی حسابرسی

انواع حسابرسی
حسابرسی از نظر دلیل ارجاع کار
انواع حسابرسان
فصل دوم
فلسفه حسابرسی ( نقش های اقتصادی و اجتماعی حسابرسی)

نقش عام اجتماعی رسیدگی و حسابرسی

نقش خاص اجتماعی حسابرسی
حاکمیت شرکتی
چارچوب نظری حاکمیت شرکتی
تئوری نمایندگی
تئوری هزینه معاملات
تئوری هزینه ی معاملات در برابر تئوری نمایندگی
تئوری ذی نفعان
تئوری ذی نفعان در برابر تئوری نمایندگی

قدرت و نقش اجتماعی حسابرسی

نقش اقتصادی کلی رسیدگی و حسابرسی
نقش اقتصادی خاص حسابرسی
تقریر ادبیات نقش اقتصادی حسابرسی
نفع شخصی اقتصادی و رسیدگی
نقش روانشناسی رسیدگی و حسابرسی
فصل سوم
فرضیات بدیهی حسابرسی
فرضیات بدیهی توجیه کننده حسابرسی
فرضیات بدیهی رفتاری حسابرسی
فرضیات بدیهی کارکردی حسابرسی
فصل چهارم
حسابرسی مالی و مالیاتی در محیط تجارت الکترونیک

عوامل موثر بر بهرهوری نیروی انسانی شاغل در موسسه های حسابرسی

موانع و مشکلات بهبود بهره وری
اهمیت ارتقای بهره وری
عوامل موثر بر بهره وری

توسعه حسابرسی عملکرد و بهبود مدیریت در بخش دولتی

منظور از حسابدهی دولتی چیست ؟
فصل پنجم
حسابرسی دولتی در حاکمیت شرکتی یا نظام راهبری سازمانی دولتی
اصول نظام راهبری
حسابرسی بخش دولتی
نقش های حسابرسی
انواع حسابرسی و خدمات در حسابرسی دولتی

ادامه نقش های حسابرسی

خط مشی گزارشگری حسابرسان دولتی
نتیجه گیری
منابع و مأخذ
عباس بازدید : 398 دوشنبه 30 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

نقش حسابرسی عملکرد در ارزیابی اقتصادی،کارآیی و اثر بخشی عملیات سازمانی

*قابل استفاده برای رشته حسابداری و اقتصاد
چکیده:
سیستم اقتصادی یک کشور به میزان قابل توجهی به تصمیم گیریهای مدیریت در واحدهای اقتصادی بستگی دارد. بدیهی است این تصمیم گیریها نقش تعیین کننده ای در میزان درآمد های اقتصادی و ثمر بخش بودن فعالیتهای تعیین شده و استفاده بهینه از امکانات تولیدی و خدماتی مؤسسات انتفاعی و غیرانتفاعی کشور دارند. لذا اصولاً صاحبان سهام و یا نمایندگان آنها همواره می خواهند بدانند که آیا مدیران اجرایی در تصمیم گیریهای خود صحیح عمل کرده اند یا خیر؟ و آیا توانسته اند از امکانات موجود حداکثر استفاده را کنند یا خیر؟ آیا در موسسات افزایش کارایی و رعایت صرفه اقتصادی انجام شده است؟ امروز در محیط اقتصادی که دارای نظامهای متعدد و ابعاد گوناگون است، مدیریت سازمانی تأکید فزاینده ای بر ارزیابی صرفه اقتصادی، کارآیی و اثر بخشی عملیات سازمانی دارد. حسابرسی عملکرد به عنوان ابزاری برای این ارزیابی به کار می رود. در محیطهای رقابتی ضروری است تا مدیران با استفاده از فرایند ارزیابی عملکرد به هدایت صحیح امور در مسیر پیشرفت کار و در جهت اهداف و استراتژی های مورد نظر سازمان به شیوه ای آگاهانه بپردازند.
کلمات کلیدی:

حسابرسی عملکرد

اثر بخشی عملیات سازمانی

نقش حسابرسی عملکرد در ارزیابی اقتصادی

فهرست مطالب

فصل اول:مفاهیم حسابرسی

مقدمه
حسابرسی چیست ؟
نظریه شبه قضائی
نظریه مسئولیت اجتماعی
نظریه مباشرت و نظارت
انواع حسابرسی
انواع حسابرسی از نظر تابعیت سازمانی
انواع حسابرسی از نظر نوع رسیدگی
تحول در متدولوژی حسابرسی
وظیفه حسابرس خارجی
تحول هدف های حسابرسی
نقش اصلی حرفه ی حسابرسی
انواع حسابرسی
حسابرسی از نظر دلیل ارجاع کار
انواع حسابرسان

فصل دوم :فلسفه حسابرسی

نقش عام اجتماعی رسیدگی و حسابرسی
نقش خاص اجتماعی حسابرسی
حاکمیت شرکتی
چارچوب نظری حاکمیت شرکتی
تئوری نمایندگی
تئوری هزینه معاملات
تئوری هزینه ی معاملات در برابر تئوری نمایندگی
تئوری ذی نفعان
تئوری ذی نفعان در برابر تئوری نمایندگی
قدرت و نقش اجتماعی حسابرسی
نقش اقتصادی کلی رسیدگی و حسابرسی
نقش اقتصادی خاص حسابرسی
تقریر ادبیات نقش اقتصادی حسابرسی
نفع شخصی اقتصادی و رسیدگی
نقش روانشناسی رسیدگی و حسابرسی

فصل سوم:فرضیات بدیهی حسابرسی

فرضیات بدیهی توجیه کننده حسابرسی
فرضیات بدیهی رفتاری حسابرسی
فرضیات بدیهی کارکردی حسابرسی

 

فصل چهارم :حسابرسی مالی و مالیاتی در محیط تجارت الکترونیک

عوامل موثر بر بهرهوری نیروی انسانی شاغل در موسسه های حسابرسی
موانع و مشکلات بهبود بهره وری
اهمیت ارتقای بهره وری
عوامل موثر بر بهره وری
توسعه حسابرسی عملکرد و بهبود مدیریت در بخش دولتی
منظور از حسابدهی دولتی چیست ؟

فصل پنجم:حسابرسی دولتی در حاکمیت شرکتی یا نظام راهبری سازمانی دولتی

اصول نظام راهبری
حسابرسی بخش دولتی
نقش های حسابرسی
انواع حسابرسی و خدمات در حسابرسی دولتی
ادامه نقش های حسابرسی
خط مشی گزارشگری حسابرسان دولتی
نتیجه گیری
منابع و مأخذ
عباس بازدید : 322 دوشنبه 30 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته حسابداری با عنوان مفاهیم حسابرسی

*ضمیمه شدن رایگان پاورپوینت در قالب 30 اسلاید
چکیده:
حسابرسی فرایندی است بسامان برای جمع‌آوری و ارزیابی بی‎طرفانهٔ شواهد دربارهٔ ادعاهای مربوط به فعالیت‌ها و وقایع اقتصادی برای تعیین میزان انطباق این ادعاها با معیارهای از پیش تعیین‎شده و گزارش نتایج به اشخاص ذی‎نفع («بیانیهٔ مفاهیم بنیادی حسابرسی»).[۱]
این تعریف به عمد به صورت جامع ارائه شده است تا انواع مختلف حسابرسی را شامل شود. برخی از عبارات این تعریف نیاز به توضیح بیشتری دارد. عبارت فرایند بسامان بر این نکته دلالت دارد که حسابرسی بر اساس برنامه‌ریزی مناسب انجام می‌شود. برنامه‌ریزی مناسب شامل جمع‌آوری و ارزیابی بیطرفانة شواهد است. حسابرسان باید با حفظ بیطرفی نسبت به جمع‌آوری و ارزیابی مربوط بودن و اعتبار شواهد بپردازند. اگر چه نوع، میزان و قابلیت اتکای شواهد در کارهای مختلف حسابرسی می‌تواند متفاوت باشد، اما جمع‌آوری و ارزیابی شواهد، بخش اعظم فعالیت‌های حسابرسان را تشکیل می‌دهد.
شواهدی را که حسابرسان جمع‌آوری می‌کنند باید دربارة ادعاهای مربوط به فعالیت‌ها و وقایع اقتصادی باشد. در حسابرسی، واژة ادعا معنای ویژه‌ای دارد و به اظهارات ضمنی یا صریح مدیریت اطلاق می‌شود که در قالب صورت‌های مالی، اسناد و مدارک یا سیستم‌ها تجسم می‌یابد. برای مثال، صورت‌های مالی اساسی تهیه شده توسط مدیران شامل چند ادعا است. از جمله مبلغی که در ترازنامه در سرفصل اموال، ماشین آلات و تجهیزات نشان داده می‌شود، بیانگر این است که مدیران ادعا دارند: شرکت بر این دارایی‌ها مالکیت دارد و از این دارایی‌ها در فرایند عادی عملیات تولیدی یا خدماتی خود استفاده می‌کند و این مبلغ، بهای تمام شدة تاریخی پس از کسر استهلاک انباشتة این دارایی‌ها است.
هدف حسابرسان از مقایسة شواهد جمع‌آوری شده با ادعاهای مربوط به فعالیت‌ها و وقایع اقتصادی، تعیین میزان انطباق ادعاهای مزبور با معیارهای از پیش تعیین شده است. اگر چه معیارهای مختلفی برای تعیین میزان انطباق وجود دارد، اما در تنظیم صورت‌های مالی اساسی، معمولاً معیار اصلی و مورد قبول، اصول حسابداری یا استانداردهای حسابداری است. در بند ۲ بخش ۲۰۰ استانداردهای حسابرسی کشور (۱۳۸۶) نیز تأکیده شده است که هدف از حسابرسی صورت‌های مالی، اظهارنظر نسبت به این موضوع است که آیا صورت‌های مالی براساس استانداردهای حسابداری تهیه شده است یا خیر.
کلمات کلیدی:

حسابرسی

انواع حسابرسی

مفاهیم حسابرسی

فهرست مطالب

فصل اول:مقدمه

حسابرسی چیست ؟
نظریه شبه قضائی
نظریه مسئولیت اجتماعی
نظریه مباشرت و نظارت
انواع حسابرسی
انواع حسابرسی از نظر تابعیت سازمانی
انواع حسابرسی از نظر نوع رسیدگی
تحول در متدولوژی حسابرسی
وظیفه حسابرس خارجی
تحول هدف های حسابرسی
نقش اصلی حرفه ی حسابرسی
انواع حسابرسی
حسابرسی از نظر دلیل ارجاع کار
انواع حسابرسان

فصل دوم : حسابرسی و جایگاه آن

نقش عام اجتماعی رسیدگی و حسابرسی
نقش خاص اجتماعی حسابرسی
حاکمیت شرکتی
چارچوب نظری حاکمیت شرکتی
تئوری نمایندگی
تئوری هزینه معاملات
تئوری هزینه ی معاملات در برابر تئوری نمایندگی
تئوری ذی نفعان
تئوری ذی نفعان در برابر تئوری نمایندگی
قدرت و نقش اجتماعی حسابرسی
نقش اقتصادی کلی رسیدگی و حسابرسی
نقش اقتصادی خاص حسابرسی
تقریر ادبیات نقش اقتصادی حسابرسی
نفع شخصی اقتصادی و رسیدگی
نقش روانشناسی رسیدگی و حسابرسی

 

فصل سوم:فرضیات بدیهی حسابرسی

فرضیات بدیهی توجیه کننده حسابرسی
فرضیات بدیهی رفتاری حسابرسی
فرضیات بدیهی کارکردی حسابرسی

فصل چهارم :حسابرسی مالی و مالیاتی

موانع و مشکلات بهبود بهره وری
اهمیت ارتقای بهره وری
عوامل موثر بر بهره وری
منظور از حسابدهی دولتی چیست ؟

فصل پنجم:حسابرسی دولتی

اصول نظام راهبری
حسابرسی بخش دولتی
نقش های حسابرسی
انواع حسابرسی و خدمات در حسابرسی دولتی
ادامه نقش های حسابرسی
خط مشی گزارشگری حسابرسان دولتی
نتیجه گیری
منابع و مأخذ
عباس بازدید : 320 دوشنبه 30 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته هوش مصنوعی

شبکه های عصبی مصنوعی

*ضمیمه شدن پاورپوینت پایان نامه در قالب 85 اسلاید و بصورت رایگان:)
چکیده:
این پایان نامه مقدمه ای بر شبکه های عصبی مصنوعی است. گونه های مختلف شبکه های عصبی توضیح و شرح داده شده است و کاربرد های شبکه های عصبی، نظیر ANN ها در پزشکی بیان شده و همچنین سابقه ای تاریخی از آن به تفصیل آورده شده است. همچنین رابطه بین چیزهای ساختگی و واقعی مورد بررسی قرار گرفته و در مورد آن توضیح داده شده است و به شرح مدل های ریاضی در رابطه با این موضوع و آنالیز رفتار آشوبگونه مدل شبکه عصبی مکانیسم لرزش عضله و هماهنگ سازی نمایی شبكه های عصبی آشوبگونه با اغتشاش تصادفی و شناسایی شبكه های آشوبگونه آغشته به نویز بر مبنای شبكه های عصبی feedforward رگولاریزاسیون و همچنین شبکه های عصبی و الگوریتم های ژنتیک در تجارت می پردازیم.
کلمات کلیدی:

شبکه عصبی

شبکه عصبی مصنوعی

الگوریتمهای ژنتیک در تجارت

رفتار آشوبگونه مدل شبکه عصبی

هماهنگ سازی نمایی شبكه های عصبی آشوبگونه

مقدمه:
شبکه‌های عصبی مصنوعی (Artificial Neural Network - ANN) یا به زبان ساده‌تر شبکه‌های عصبی سیستم‌ها و روش‌های محاسباتی نوینی برای یادگیری ماشینی، نمایش دانش، و در انتها اعمال دانش به دست آمده در جهت پیش‌بینی پاسخ‌های خروجی از سامانه‌های پیچیده هستند. ایدهٔ اصلی این گونه شبکه‌ها (تا حدودی) الهام‌گرفته از شیوهٔ کارکرد سیستم عصبی زیستی، برای پردازش داده‌ها و اطلاعات برای یادگیری و ایجاد دانش است.
عنصر کلیدی این ایده، ایجاد ساختارهایی جدید برای سامانهٔ پردازش اطلاعات است. این سیستم از شمار زیادی عناصر پردازشی فوق‌العاده بهم‌پیوسته با نام نورون تشکیل شده که برای حل یک مسئله با هم هماهنگ عمل می‌کنند و توسط سیناپس‎ها (ارتباطات الکترومغناطیسی) اطلاعات را منتقل می‎کنند. در این شبکه‌ها اگر یک سلول آسیب ببیند بقیه سلول‎ها می‌توانند نبود آنرا جبران کرده، و نیز در بازسازی آن سهیم باشند. این شبکه‌ها قادر به یادگیری‎اند. مثلاً با اعمال سوزش به سلول‎های عصبی لامسه، سلول‎ها یاد می‌گیرند که به طرف جسم داغ نروند و با این الگوریتم سیستم می‌آموزد که خطای خود را اصلاح کند. یادگیری در این سیستم‎ها به صورت تطبیقی صورت می‌گیرد، یعنی با استفاده از مثال‎ها وزن سیناپس‎ها به گونه‌ای تغییر می‌کند که در صورت دادن ورودی‎های جدید، سیستم پاسخ درستی تولید کند.
توافق دقیقی بر تعریف شبکه عصبی در میان محققان وجود ندارد؛ اما اغلب آنها موافقند که شبکه عصبی شامل شبکه‎ای از عناصر پردازش ساده (نورون‌ها) است که می‌تواند رفتار پیچیده کلی تعیین شده‎ای از ارتباط بین عناصر پردازش و پارامترهای عنصر را نمایش دهد. منبع اصلی و الهام بخش برای این تکنیک، از آزمایش سیستم مرکزی عصبی و نورونها (آکسون‎ها، شاخه‌های متعدد سلولهای عصبی و محلهای تماس دو عصب) نشأت گرفته‌است که یکی از قابل توجه‎ترین عناصر پردازش اطلاعات سیستم عصبی را تشکیل می‎دهد. در یک مدل شبکه عصبی، گره‎های ساده (بطور گسترده «نورون»)، «نورون‌ها»، «PEها» (عناصر پردازش) یا واحدها برای تشکیل شبکه‎ای از گره‎ها، به هم متصل شده‌اند. به همین دلیل به آن «شبکه‎های عصبی» اطلاق می‎شود. در حالی که یک شبکه عصبی نباید به خودی خود سازگاری‌پذیر باشد، استفاده عملی از آن بواسطه الگوریتم‌هایی امکان‌پذیر است، که جهت تغییر وزن ارتباطات در شبکه (به منظور تولید سیگنال موردنظر) طراحی شده باشد.
فهرست مطالب
مقدمه2

فصل اول: شبکه عصبی3

یک شبکه عصبی مصنوعی چیست؟3
چرا از شبکه های عصبی استفاده می کنیم ؟4
شبکه های عصبی در مقابل کامپیوتر های معمولی5
انسان و سلول های عصبی مصنوعی- در جستجوی شباهت ها6
چگونه مغز انسان می آموزد ؟6
از سلول های عصبی انسانی تا سلول های عصبی مصنوعی7
انواع یادگیری برای شبکه های عصبی7
زمینه‌ای در مورد perceptron10
Perceptron های ساده:10
قدرت Perceptron10
دنباله‌های Perceptron11
قضیه بنیادی دنباله‌ها:12
هوش جمعی14
(Particle Swarm Optimitation(PSO:15
Particle swarm Optimitation Algorithm:16

فصل دوم: یك شبكه عصبی جدید و كاربرد آن17

یك شبكه عصبی جدید و كاربرد آن17
معرفی17
- نورون با خاصیت آشوبگونه :18
- شكل شبكه:19
-قانون آموزش شبكه:21
- مدلسازی ژنراتور سنكرون دریایی24
5-1 روش مدلسازی دینامیك24
شكل 4. سیستم شناسایی ژنراتور سنكرون دریایی به وسیله شبكه عصبی26
شكل 5. توان گشتاور ورودی و فركانس خروجی ژنراتور27
نتایج مدلسازی27
شكل 6. جریان تحریك ورودی و ولتاژ خروجی پایانه28
شكل8. فركانس خروجی ژنراتور، شبكه و خطای بین آن ها29
نتیجه فصل29
شكل 9. ولتاژخروجی ژنراتور، شبكه و خطای بین آن ها29

فصل سوم : آنالیز رفتار آشوبگونه مدل شبکه عصبی مکانیسم لرزش عضله30

۱) معرفی30
- منحنی طول - کشش31
- شبکه های عصبی32
ساختار برگشتی32
شکل ۲. شبکه برگشتی.33
مقایسه با مدل های دیگر33
نتایج تجربی33
نمودار دوشاخه شدن33
شکل ۳. نمودار دو شاخه شدن.34
شکل ۵. نمودار دو شاخه شدن ۱&#۹۴۵; نسبت ۲&#۹۴۵;35
تغییرات طیف35
شکل ۶. حساسیت به شرط اولیه.(a : ۰.۲ نسبت به ۰.۲۰۰۱(36
- نتیجه فصل37

فصل چهارم: هماهنگ سازی نمایی شبكه های عصبی آشوبگونه با اغتشاش تصادفی38

1- معرفی38
2- نمادها و مقدمات39
3- نتایج مهم44
اثبات تئوری 1 :47
شكل 5. نرخ هماهنگ سازی نمایی سیستم با خطای دینامیك.56
شكل 6. دینامیك های سنكرون نشده در فضای حالت.56

فصل پنجم : شناسایی شبكه های آشوبگونه آغشته به نویز بر مبنای شبكه های عصبی feedforward رگولاریزاسیون57

2- شبكه های feedforward رگولاریزاسیون58
3- طراحی شبیه سازی60
3-1 سیستم آشوبگونه مورد بررسی60
3-2 تولید دیتا60
3-3 روش های ارزیابی شبكه آموزش یافته61
4- شبیه سازی ها62
شكل 3. منحنی رگولاریزاسیون (α = 0.5)64
شكل4. جذب كننده شبكه آموزش یافته (α = 0.5)64
6- نتیجه64

فصل ششم : شبکه های عصبی و الگوریتم های ژنتیک در تجارت64

فناوری شبکه عصبی67
فناوری الگوریتم ژنتیک71
مروری بر کاربردهای تجاری72
بازاریابی73
بانکداری و حوزه های مالی75
سایر حوزه های تجاری78
مزایای استفاده از این فناوریهای هوش مصنوعی78
نتایج79
منابع80
عباس بازدید : 460 دوشنبه 23 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها و روش ها

*ضمیمه شدن پاورپوینت تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها و روش ها در قالب 250 اسلاید بصورت رایگان:)
چکیده:
تجزیه و تحلیل سیستم عبارت است از شناخت جنبه های مختلف سیستم و آگاهی از چگونگی عملکرد اجزای تشکیل دهنده آن و بررسی میزان و نحوه ارتباط بین اجزاء ، به منظور دستیابی به مبنای مناسبی جهت طراحی و استقرار سیستم . هدف از تجزیه و تحلیل سیستم ایجاد اصلاح و بهبود در وضع سازمان از طریق به وجود آوردن رویه ها و روشهای بهتر انجام کار است . چون سیستم ، مجموعه ای از روشها و شیوه های انجام کار است فردی که مسئولیت تجزیه و تحلیل سیستم ها را بر عهده دارد بایستی علاوه بر کل سیستم ، نسبت به روشهای موجود و شیوه های انجام کار نیز شناخت کافی به دست آورد و با درک ارتباط و همبستگی میان آنها ، نسبت به نقشی که هر یک ، در تامین هدف سازمانی بر عهده دارند ، آگاهی یابد.
یکی از مهمترین وظایف مدیران در سازمانها ، وظیفه ایجاد تغییر است و تجزیه و تحلیل سیستم ها می تواند بعنوان ابزاری مفید مدیران را در انجام وظیفه ایجاد تغییر مدد رساند . نظر به اینکه سازمانها روز به روز توسعه و گسترش بیشتری یافته اند ، نقش تجزیه و تحلیل را بایستی تحلیل کنندگان سیستم که افرادی مجرب و متخصص هستند بر عهده گیرند و از وضع موجود سازمانها تصویربرداری کنند و شناخت کامل و جامعی از آنچه که هست بدست آورند و با دقت در تصاویر به دست آمده نقاط ضعف و کمبود ها را مشخص کنند و راه حل های مناسب را پیش بینی کنند و در اختیار مدیران قرار دهند این افراد را می توان هم از داخل سازمان انتخاب کرد و هم از خارج سازمان ، از موسسات مشاور مدیریت که در امر تجزیه و تحلیل صاحب تخصص هستند ، برگزید در حال حاضر نسبت به نقش مهم تجزیه و تحلیل سیستم ها و روشها ، در سازمانهای ما وقوف بیشتری حاصل شده است و این روند سیر صعودی نیز دارد .
فردی که نسبت به امر تجزیه و تحلیل اقدام می کند ، تحلیل کننده یا آنالیست خوانده می شود . آنالیست درباره نحوه کار سیستم بررسی می کند نتایج بررسی هایش را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد ، سیستمی را طرح ریزی می کند که دارای کارایی بیشتری باشد و برای اجرا و استقرار سیستم جدید همکاری می کند و توصیه های لازم را ارائه می دهد . از آنجا که تجزیه و تحلیل امری مستمر و دائم است ، از قدمهای آن بعنوان دور یا سیکل تجزیه و تحلیل یاد شده است . تجزیه و تحلیل سیستمها و روشها باید متوالیاً در سازمان انجام شود و وضع موجود سازمان را با آخرین تغییرات و تحولات تطبیق دهد .
کلمات کلیدی:

تامین اهداف سازمانی

تجزیه و تحلیل سیستم

اصلاح و بهبود در وضع سازمان

عباس بازدید : 376 یکشنبه 22 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله رشته برق

پایداری دینامیكی سیستمهای قدرت

چکیده:
در این مقاله به بیان مفاهیم اساسی در پایداری دینامیكی، و تشریح پدیده نوسانات با فركانس كم در سیستم های قدرت پرداخته می شود. مدلسازی سیستم تك ماشینه به منظور مطالعه پدیده نوسانات با فركانس كم، و روش طراحی PSS به كمك این مدل در قسمت های بعدی این مقاله صورت می گیرد. در بخش آخر مقاله نیز مدلسازی سیستم های قدرت چند ماشینه و نكات مربوط به آن مورد بررسی قرار می گیرد.
کلمات کلیدی:

سیستم قدرت

پایداری دینامیكی

پایداری در سیستم قدرت

مقدمه:
با مطالعه خاموشی های های مختلف(blackout) در نقاط مختلف جهان مشخص می شود كه بیشترین عامل دراین خاموشی ها فروپاشی ولتاژ- (voltage collapse) و اضافه باری های پی درپی(cascade overloads) می باشد كه به سبب تریپ های پی درپی رله ها و مدارشكن ها به وجود می آید. به همین دلیل استفاده از ادو ات كنترلی و پایدارساز در سیستم قدرت می تواند تا حد زیادی باعث بهبودی پایداری شبكه شود وبا بهینه شدن تعادل بین تولید و تقاضای توان از اضافه باری خطوط، و فروپاشی ولتاژ ممانعت به عمل آید.
عباس بازدید : 419 یکشنبه 22 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله رشته برق با عنوان کنترل مقاوم

مقدمه:
در این مقاله ابتدا صورت مسئله كنترل مقاوم به طور كامل تشریح می شود. سپس به تاریخچه كنترل مقاوم و سیر پیشرفت برخی از شاخه ای آن پرداخته می شود. در پایان مقاله طی دو بخش جداگانه به توضیح روش های - Pick Nevanlinna و Kharitonov كه در ادامه مورد استفاده قرار می گیرند، می پردازیم.
در كنترل كلاسیك طراحی كنترل كننده بر اساس مدلی از سیستم واقعی صورت می گیرد. مدل سیستم تنها یك تقریب از دینامیك های واقعی سیستم می باشد، بنابراین اهداف مورد نظر در كنترل ممكن است بوسیله چنین طراحی هایی تحقق نیابد. در تئوری كنترل مقاوم سعی بر اینست كه عدم قطعیت های موجود در مدل بر طراحی كنترل كننده اثر بگذارند تا اهداف مورد نظر در طراحی به شكل مطلوب تری حاصل شوند. از مهمترین شاخه ها در كنترل مقاوم شاخه پایداری مقاوم می باشد كه در این مقاله به آن می پردازیم. بخش دوم به صورت مسئله كنترل مقاوم اختصاص داده شده است. در بخش سوم تاریخچه این تئوری مورد بررسی قرار گیرد. در بخش های چهارم و پنجم به تشریح دو روش طراحی پایدار كننده های مقاوم كه در ادامه مورد استفاده قرار می گیرند، پرداخته می شود.
کلمات کلیدی:

کنترل مقاوم

مساله کنترل مقاوم

طراحی كنترل كننده های مقاوم

فهرست مطالب
كنترل مقاوم :

مسئله كنترل مقاوم:

مدل سیستم:
عدم قطعیت در مدلسازی:
كنترل مقاوم در واقع تلاشی در جهت ایجاد مصالحه بین این دو وضعیت می باشد.

تاریخچه كنترل مقاوم:

سیر پیشرفت تئوری:

معرفی شاخه های كنترل مقاوم:

الف) شاخه مقادیر تكین:
ب) شاخه :
پ) شاخه Kharitonov :

طراحی كنترل كننده های مقاوم برای خانواده ای از توابع انتقال

بیان صورت مسئله:
تعاریف و مقدمات:
شكل () بلوك دیاگرام سیستم به همراه كنترل كننده

پایدار سازی مقاوم سیستم های بازه ای

قضیه ():
عباس بازدید : 406 یکشنبه 22 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله رشته برق

طراحی كنترل كننده های فیدبك حالت بهینه بر اساس مجموعه ای از مدلهای سیستم

چکیده:
طراحی pss ها بر مبنای مدل تك ماشین – شین بی نهایت در یك سیستم قدرت چند ماشینه ، ممكن است ناهماهنگی این كنترل كننده ها را در پایدار سازی كل سیستم به دنبال داشته باشد . بعبارت دیگر هر چند هر یك از PSS ها در پایدار سازی یا بهبود پایداری مود محلی موثر است ، ولی عملكرد آنها در برابر سایر مودهای سیستم متفاوت بوده ، ممكن است در جهت ناپایداری سیستم عمل كنند . به منظور رفع این مشكل كه به تداخل PSS ها موسوم است ، راه حل های متعددی در قالب به عنوان هماهنگ سازی PSS ها ارائه شده است .[12.10.8]
در بخش (5-2) در این مقاله ، ضمن توضیح مختصری درباره تداخل PSS‌ها، روش طراحی PSS‌ بر اساس مجموعه‌ای از نقاط كار را به عنوان یك راه حل به كار می بریم.
در بخش (5-3) به طرح یك مسئلة جدید در زمینة طراحی كنترل كننده های بهینه فیدبك حالت می پردازیم . در این بخش ابتدا برای سیستم قدرت ، به طراحی فیدبك بهینه حالت پرداخته می شود . سپس ضمن تحقیق این مطلب كه پایداری سیستم ممكن است با قطع سیگنال كنترل یكی از ماشینهای سنكرون به خطر افتد ، روش طراحی فیدبك حالت بر اساس مجموعه‌ای از مدلهای سیستم مطرح می شود. در این روش كنترل فیدبك حالت چنان طراحی می شود كه در بدترین شرایط ، وقتی سیگنال كنترل ورودی به یكی از ماشینهای سنكرون قطع شود پایداری كل سیستم به خطر نیافتد .
کلمات کلیدی:

فیدبك حالت بهینه

پایدارساز سیستم قدرت

طراحی كنترل كننده های فیدبك حالت بهینه

فهرست مطالب
استفاده از روش طراحی جدید در حل چند مسئله

- طراحی PSS&zwnj های مقاوم به منظور هماهنگ سازی PSS ها

-- تداخل PSS&zwnj ها

-- بررسی مسئله تداخل PSS&zwnj ها در یك سیستم قدرت سه ماشینه

-- استفاده از روش طراحی بر اساس چند نقطه كار در هماهنگ
انتخاب مجموعه مدلهای طراحی
--&zwnj مقایسه&zwnj عملكرد دو نوع پایدار كننده به كمك شبیه سازی كامپیوتری ۰

- طراحی كنترل كننده های بهینه ( فیدبك حالت ) قابل اطمینان برای سیستم قدرت

-) طراحی كننده فیدبك حالت بهینه

تنظیم كننده های خطی

--كاربرد كنترل بهینه در پایدار سازی سیستم های قدرت چند ماشینه

--طراحی كنترل بهینه بر اساس مجموعه&zwnj ای از مدلهای سیستم

-- پاسخ سیستم به ورودی پله

تعداد صفحات : 41

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1201
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 125
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 395
  • آی پی دیروز : 73
  • بازدید امروز : 1,167
  • باردید دیروز : 158
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,562
  • بازدید ماه : 1,562
  • بازدید سال : 21,426
  • بازدید کلی : 493,444
  • کدهای اختصاصی