loading...
فایلینا
عباس بازدید : 382 یکشنبه 22 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه مهندسی برق

بکارگیری روش Kharitonov و Pick Kharitonov برای طراحی پایدارسازهای مقاوم

چکیده:
طراحی كنترل كننده مقاوم با استفاده از روش - Pick Kharitonov برای سیستم قدرت تكماشینه و نقد و بررسی یك مقاله در این زمینه در ابتدای این پایان نامه صورت می گیرد. در بخش بعدی پس از بدست آوردن معادلات فضای حالت برای سیستم های قدرت چند ماشینه، به بررسی پایداری دینامیكی یك سیستم سه ماشینه در نقاط كار مختلف و طراحی PSS در یك نقطه كار ناپایدار می پردازیم. در بخش (4) اثر تغییر پارامترها بر پایداری این سیستم مطالعه شده و روش Kharitonov جهت طراحی پایدار كننده های مقاوم مورد استفاده قرار می گیرد. در بخش (4-5) به ارائه یك روش جدید كه با الهام از روش Kharitonov شكل گرفته است، می پردازیم. سپس این روش به منظور طراحی یك كنترل كننده مقاوم كه در محدوده وسیعی از تغییر شرایط نقطه كار پایداری سیستم را تضمین می كند، به كار گرفته می شود.
کلمات کلیدی:

روش Kharitonov

روش Pick Kharitonov

طراحی پایدارسازهای مقاوم

پایدار كننده های سیستم قدرت

فهرست مطالب

طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم های قدرت

طراحی پایدار کننده های مقاوم به روش Nevanlinna – Pick

برای سیستم های قدرت تک ماشینه
مدل سیستم
طرح یک مثال

– طراحی پایدار کننده مقاوم به روش Nevanlinna – Pick

بررسی نتایج
نقدی بر مقاله

بررسی پایداری دینامیکی یک سیستم قدرت چند ماشینه

مدل فضای حالت سیستم های قدرت چند ماشینه

مشخصات یک سیستم چند ماشینه

طراحی پایدار کننده های سیستم قدرت

پاسخ سیستم به ورودی پله

طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم های قدرت چند ماشینه

اثر تغییر پارامترهای بر پایداری دینامیکی

مدلسازی تغییر پارامترها به کمک سیستم های بازه ای

پایدارسازی مجموعه ای ازتوابع انتقال به کمک تکنیک های بهینه سازی
استفاده از روش Kharitonov در پایدار سازی مقاوم
استفاده از یک شرط کافی در پایدار سازی مقاوم

طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم قدرت چندماشینه ()

جمع بندی مطالب

طراحی پایدار کننده های مقاوم بر اساس مجموعه ای از نقاط کار

مقایسه عملکرد PSS کلاسیک با کنترل کننده های جدید
نتیجه گیری
عباس بازدید : 350 یکشنبه 22 فروردین 1395 نظرات (0)

 

دانلود پایان نامه مهندسی برق

اثر کنترل کننده های دور موتور درایو فرکانس متغیر در صرفه جویی انرژی

درایو فرکانس متغیر یا Variable Frequency Drive که به صورت مخفف VFD نامیده می شود، نوعی کنترل کننده موتور است که با تغییر دادن فرکانس و ولتاژ اعمال شده به الکتروموتور آن را به گردش در می آورد. نامهای دیگر VFD :درایو سرعت متغیر، درایو سرعت قابل تنظیم، درایو فرکانس قابل تنظیم، درایو AC، میکرودرایو و اینورتر هستند.

فرکانس (یا هرتز) به طور مستقیم با سرعت موتور (RPM) مرتبط است. به عبارت دیگر، فرکانس بیشتر باعث گردش سریعتر موتور و افزایش RPM می شود. اگر یک کاربرد نیاز ندارد که موتور در سرعت کامل نامی خود کار کند ، VFD را می توان جهت کاهش فرکانس و ولتاژ، برای تطبیق با نیازمندی های بار موتور الکتریکی مورد استفاده قرار داد. اگر کاربری سرعت مورد نیازش تغییر کند، VFD به آسانی با افزایش یا کاهش سرعت موتور می تواند موتور را با این نیاز تطبیق دهد.

درایو فرکانس متغیر چگونه کار می کند؟

اولین طبقه درایو AC فرکانس متغیر، یا VFD، کانورتر (مبدل) است. کانورتر شامل ۶ عدد دیود است. که شبیه شیر یک طرفه در سیستم های لوله کشی عمل می کنند. این دیودها اجازه می دهند جریان فقط در یک جهت که با پیکان در نماد دیود مشخص شده است جاری شود. برای مثال، هنگامیکه ولتاژ فاز A (ولتاژ مشابه با فشار در سیستمهای لوله کشی است) مثبت تر از ولتاژ فازهای B یا C است آنگاه دیود آن باز شده و جریان برقرار می شود. هنگامیکه فاز B مثبت تر از فاز A شود سپس دیود فاز B باز خواهد شد و فاز A بسته می شود. این موضوع برای دیودهایی که در بخش منفی باس قرار دارند نیز برقرار و صادق است. بدینسان، ما با خاموش و روشن شدن هر دیود ۶ پالس جریان را داریم. این روش VFD شش پالس نامیده می شود، که ترکیب استاندارد برای درایوهای فرکانس متغیر جریان است.

inverter-circuit

برای مثال فرض کنیم که درایو در یک سیستم قدرت ۴۸۰V کار می کند. ۴۸۰V ولتاژ موثر (rms) است. پیک ولتاژ در یک سیستم ۴۸۰V مقدار ۶۷۹ ولت است. همان طور که می بینید، باس dc درایو فرکانس متغیر دارای یک ولتاژ dc با ریپل AC است. ولتاژ تقریبا بین ۵۸۰V و ۶۸۰V نوسان می کند.

dc-bus

ما می توانیم با اضافه کردن یک خازن بر روی باس DC از ریپل AC خلاص شویم. یک خازن مانند یک مخزن یا انباره در سیستم لوله کشی عمل می کند. این خازن ریپل AC را جذب کرده و یک ولتاژ صاف تحویل می دهد. ریپل AC بر روی باس DC نوعا کمتر از ۳ ولت است. بنابراین، ولتاژ روی باس DC تقریبا ۶۵۰VDC می شود. ولتاژ حقیقی بستگی به عواملی مانند سطح ولتاژ خط AC تغذیه کننده درایو ، سطح عدم تعادل ولتاژ روی سیستم قدرت، بار موتور، امپدانس سیستم قدرت، و هر راکتور یا فیلتر هارمونیکی که بر روی درایو قرار گرفته اند. دارد.

مبدل پل دیود که ولتاژ AC را به DC تبدیل می کند. بعضی اوقات تنها با عنوان کانورتر شناخته می شود. مبدلی که ولتاژ DC را به ولتاژ AC بر می گرداند نیز یک کانورتر است، اما برای تمایز دادن از مبدل دیودی، با عنوان اینورتر شناخته می شود. در صنایع متداول شده است که هر مبدلی که DC را به AC تبدیل می کند به عنوان اینورتر شناخته می شود.

inverter-circuit

توجه کنید که در یک VFD واقعی، سوئیچهای نشان داده شده در عمل ترانزیستور هستند.

 

وقتی ما یکی از کلیدهای بالایی اینورتر را می بندیم. فازی از موتور که به آن متصل است به مثبت باس DC متصل می گردد و ولتاژ مثبت روی آن فاز می افتد. و هنگامی که یکی از کلیدهای پایینی را در اینورتر می بندیم. فاز به منفی باس dc متصل شده و ولتاژ آن منفی می شود. بدین سان، ما می توانیم هر فازی را که می خواهیم مثبت یا منفی کنیم و بدین تزتیب فرکانس مورد نظر خود را تولید نماییم. ما می توانیم هر فاز را مثبت، منفی یا صفر کنیم.

pwm-output

موج سینوسی آبی رنگ تنها برای مقایسه نشان داده شده است. درایو در حالت واقعی این موج سینوسی را تولید نمی کند.

توجه کنید که خروجی از VFD یک شکل موج مستطیل شکل است. VFD ها خروجی سینوسی تولید نمی کنند. این شکل موج مربعی انتخاب خوبی برای سیستم توزیع توان نیست، اما برای استفاده در موتور کاملا مناسب است.

اگر ما بخواهیم فرکانس موتور را به ۳۰Hz کاهش دهیم، آنگاه ما به راحتی خروجی اینورتر را خیلی آهسته تر سوئیچ زنی می کنیم. اما، اگر ما فرکانس را به ۳۰Hz کاهش دهیم، آنگاه به منظور ثابت نگه داشتن نسبت V/Hz بایستی ولتاژ را به ۲۴۰V کاهش دهیم. ( به تئوری درایو V/F ثابت مراجعه کنید). چگونه ما خواهیم توانست ولتاژ را کاهش دهیم در حالی که تنها ولتاژی که داریم ولتاژ باس ۶۵۰VDC است؟

این کار مدولاسیون پهنای پالس نامیده می شود. تصور کنید که ما بتوانیم فشار آب مسیر را با باز و بسته کردن بسیار سریع شیر موجود، کنترل کنیم. ذر حالیکه انجام این کار در سیستم های لوله کشی عملی نخواهد بود، به خوبی در مورد VFD ها به کار گرفته می شود. توجه کنید در طی نیم سیکل اول، در نصف زمانهای یک سیکل ولتاژ را در خروجی داریم و در نیم سیکل دیگر ولتاژی نداریم. از اینرو، متوسط ولتاژ خروجی ۲۴۰V، معادل نصف ولتاژ باس تغذیه ۴۸۰V است. با کنترل پالسهای خروجی، می توانیم هر ولتاژ متوسطی که بخواهیم بر روی خروجی VFD ایجاد کنیم.

کلمات کلیدی:

درایو فرکانس متغیر

بهینه سازی مصرف انرژی

کنترل کننده های دور موتور

 

 

فهرست مطالب

فهرست مطالب
مقدمه:

مصرف انرژی در موتورهای الکتریکی:

انتخاب موتور مناسب:
اقدامات مورد نیاز برای بهبود عملکرد سیستمهای مرتبط با الکتروموتورها:

روشهای عملی برای افزایش بازدهی موتور:

دستور العملهای لازم برای بهبود عملکرد موتورهای الکتریکی:
دسته بندی اقدامات لازم برای بهینه سازی مصرف انرژی

تکنولوژی الکترونیک قدرت و درایوهای AC:

کنترل کننده های دور موتور:

مزایای استفاده از کنترل کننده های دور موتور:

مدیریت بهینه سازی مصرف انرژی و نقش کنترل کننده های دور موتور:
پمپها وفنها:
قوانین امنیتی در کاربردهای پمپ وفن:
سیستمهای تهویه مطبوع:
ماشین تزریق پلاستیک:

صرفه جوئی انرژی درتاسیسات آب و فاضلاب:

کمپروسورها:
قابلیتهای کنترل کننده های دور موتور مدرن:
مسائلی که درایوهای دور متغیر بوجود می آورند:
درایوهای ولتاژ متوسط Per Fect Harming:20
توصیه ها:
خلاصه:
عباس بازدید : 475 شنبه 21 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله رشته معماری

معرفی باغ ارم و بررسی ساختار کالبدی آن

*قابل استفاده برای رشته های باستان شناسی،هنر و گرافیک
چکیده:
قدم نهادن در باغهای ایرانی ما را به این اندیشه وا میدارد که چه رمز و رازی در پس ظاهر آراسته ی انها نهفته است که بعد از گذشت قرنها کهنه نمیگردد و همچنان با نگاهی جذاب ، انسان امروزی را به سوی خود دعوت میکنند . در انطباق با توصیف بهشت درقرآن کریم که آیاتی از جمال و جلال خداوندی است معماران مسلمان با عنایت به این توصیف ها به ساخت باغهایی دراین جهان فناناپذیر پرداخته اند تا جلوه ی از فناناپذیری و جاودانگی جهان ابدی و باغهای بهشتی باشد.
در این مقاله به معرفی باغ ارم شیراز که از جمله باغهای تاریخی و ارزشمند ایران است، می پردازیم و نقاط مختلف باغ را از دیدگاه معماری مورد بررسی قرار می دهیم. طبق اسناد گردآوری شده می توان باغ را به دو بخش مجزا تقسیم بندی کرد.بخش اول که در برگیرنده محور تاریخی باغ می باشد بیانگر هندسه موجود در باغ ایرانی است و بخش دوم که در سالهای اخیر طراحی شده است متاثر از شیوه باغسازی ژاپنی بوده است. باغ ایرانی و باغ ژاپنی دو الگوی کهن باغسازی در جهان بشمار می روند و نشات گرفته از دو فرهنگ متفاوت می باشند که ماحصل گذر از خود محوری ها در کنار هم قرار گرفتن این دو الگو می باشد که فی نفسه به طرحی مدرن تبدیل شده است. در طی این تحقیق در روش مطالعات کتابخانه ای سعی بر جمع آوری اسناد و مدارک تاریخی باغ نموده ایم تا شناخت دقیق تری از تاریخ باغ به دست آوریم و تلاش می شود تا با رویکردی تحلیلی روند تغییرات باغ را مورد ارزیابی و مقایسه قرار دهیم.
کلید واژگان:

باغ ژاپنی

باغ صخره ای

نظام آبیاری باغ

معماری باغ ایرانی

گونه شناسی باغ ارم

ساختار کالبدی باغ ارم

مقدمه
وجود تفاوت در اندیشه و فرهنگ موجب به وجود آمدن الگوهای متفاوت برای یک فضا شده است. یکی از این کهن الگوهای به وجود آمده شیوه باغسازی ایرانی است که بر اساس برخی از اسناد موجود پیشینه آن حداقل به دوران هخامنشی می رسد در طول تاریخ ایران ویژگی ها و اصول اساسی داشته است که آنرا از سایر باغ ها در سرزمین های دیگر متمایز می سازد. برخی از این اصول مانند چهار باغ و کاربرد شبکه های شطرنجی همواره در طراحی باغ های ایرانی استفاده می شده. باغ ارم از جمله باغ هایی است که اگر از تغییرات به وجود آمده در آن گذر کنیم، برخی از اصول باغسازی ایرانی در طراحی آن به چشم می خورد. این باغ از مشهورترین و باسابقه ترین باغ های تاریخی ایران به شمار می آید. دکتر بهمن کریمی درباره سبک و شیوه باغ ارم می نویسد: “طرز ساختمان خیابان های آن عیناً طرز باغهائی است که در زمان ساسانیان احداث گردیده است. در اطراف دارای خیابان های مستقیم زیبا و سروهای بسیاری خصوصاً سرو آزاد که در هیچ نقطه ایران سروی بدین استواری نمی توان یافت منحصر به شیراز و بدین باغ است و آبشارهای متعدد از هر جانب آن روان است. “
نام باغ ارم همواره سابقه تاریخی آن را به دوش می کشد. سنت های فرهنگی و اعتقادات مذهبی در به وجود آمدن باغ های ایرانی بسیار موثر بوده به طوری که باغ ایرانی را تمثیلی از بهشت دانسته اند و نام هایی همچون ارم را برای آن برگزیده اند و در آیه ۷ سوره فجر آمده است که “ارم ذات العماد” و به علاوه در تفاسیر، داستان بهشت ارم را که یکی از افسانه های معروف قدیمی عرب است روایت کرده اند (الطبرسی، ۱۳۵۰) و در تاریخی مازندران در این رابطه آمده است که برخی برآنند که ارم “باغ شداد” است که چون هود پیغمبر توصیف بهشت اله تعالی کرد، وی در عوض بساخت بنابراین که شداد از احفا ارم است این باغ را اضافت بدو کرده، ارم می گویند. (گیلانی، ۱۳۵۲) طبق گفته علیرضا آریان پور در کتاب پژوهشی در شناخت باغ های ایران وجه تسمیه باغ ارم نیز به همین تفسیر باز می گردد.
فهرست مطالب

بررسی و تحلیل ساختار کالبدی باغ ارم شیراز1

چکیده :2
کلید واژگان3
تحلیل ساختار کالبدی باغ ارم شیراز
مقدمه

پیشینه تاریخی باغ ارم شیراز:

تصویر ۱: اندرون باغ ارم و ضلع شرقی آن در عهد قاجاریه؛ ماخذ: آرشیو عکس ارگ کریمخان شیراز
تصویر ۲: پلان اولیه باغ ارم؛ ماخذ: آریان پور، ۱۳۶۵، پژوهشی در شناخت باغهای ایران، ص۳۲۰
تصویر ۳: پلان برداشت شده از باغ در سال های اخیر؛ ماخذ: آرشیو دانشگاه شیراز
عمارت اصلی باغ ارم:

ساختار کالبدی باغ ارم:

تصویر ۴: پلان تغییر یافته باغ در طول زمان، تحلیل، ماخذ: نگارنده
تصویر ۵: طراحی پلان اولیه باغ به صورت شبکه های شطرنجی، ماخذ: نگارنده
تصویر ۶: عمارت پائینی باغ ارم در زمان قاجار؛ ماخذ: آریان پور، ۱۳۶۵، پژوهشی در شناخت باغهای ایران، ص ۳۱۲
تصویر ۷: خیابان رسمی بین دو کوشک؛ ماخذ: آریان پور،۱۳۶۵، پژوهشی در شناخت باغهای ایران، ص ۳۲۰
تصویر ۸: قرار گیری کوشک در یک سوم محور باغ؛ تحلیل نقشه : مولف
تصویر ۹: محور اصلی. نحوه کرت بندی باغ از بین رفتن نظم هندسی کاشت را نشان می دهد.
تصویر ۱۰: مسیر آب در محور اصلی، ماخذ: نگارنده
تصویر ۱۱: نظام آبیاری باغ؛ ماخذ: نگارنده
نظام آبیاری باغ:

گونه شناسی باغ ارم:

باغ صخره ای:
تصویر ۱۳: باغهای خاور دور، ماخذ: www.wikipedia.com سنگ: (پله های سنگی، پیاده روهای سنگی)
تصویر ۱۵: سنگهای صخره ای و گیاهان موجود در باغ،؛
منابع:
عباس بازدید : 552 شنبه 21 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته معماری

عناصر باغ ایرانی و تحلیل ساختار کالبدی باغ ارم شیراز

*قابل استفاده برای رشته های باستان شناسی،هنر و گرافیک
چکیده:
قدم نهادن در باغهای ایرانی ما را به این اندیشه وا میدارد که چه رمز و رازی در پس ظاهر آراسته ی انها نهفته است که بعد از گذشت قرنها کهنه نمیگردد و همچنان با نگاهی جذاب ، انسان امروزی را به سوی خود دعوت میکنند . در انطباق با توصیف بهشت درقرآن کریم که آیاتی از جمال و جلال خداوندی است معماران مسلمان با عنایت به این توصیف ها به ساخت باغهایی دراین جهان فناناپذیر پرداخته اند تا جلوه ی از فناناپذیری و جاودانگی جهان ابدی و باغهای بهشتی باشد.
در این پایان نامه در فصل اول به بررسی کالبدی باغ ایرانی می پردازیم و در فصل دوم به معرفی باغ ارم شیراز که از جمله باغهای تاریخی و ارزشمند ایران است، می پردازیم و نقاط مختلف باغ را از دیدگاه معماری مورد بررسی قرار می دهیم. طبق اسناد گردآوری شده می توان باغ را به دو بخش مجزا تقسیم بندی کرد.بخش اول که در برگیرنده محور تاریخی باغ می باشد بیانگر هندسه موجود در باغ ایرانی است و بخش دوم که در سالهای اخیر طراحی شده است متاثر از شیوه باغسازی ژاپنی بوده است.
باغ ایرانی و باغ ژاپنی دو الگوی کهن باغسازی در جهان بشمار می روند و نشات گرفته از دو فرهنگ متفاوت می باشند که ماحصل گذر از خود محوری ها در کنار هم قرار گرفتن این دو الگو می باشد که فی نفسه به طرحی مدرن تبدیل شده است. در طی این تحقیق در روش مطالعات کتابخانه ای سعی بر جمع آوری اسناد و مدارک تاریخی باغ نموده ایم تا شناخت دقیق تری از تاریخ باغ به دست آوریم و تلاش می شود تا با رویکردی تحلیلی روند تغییرات باغ را مورد ارزیابی و مقایسه قرار دهیم.
کلید واژگان:

معماری باغ ایرانی

گونه شناسی باغ ارم

تحلیل کالبدی باغ ایرانی

مقدمه
باغ و باغسازی بر خلاف معماری همیشه زاییده نیازهای نخستین بشری نیست، از این رو انسان، دنیای آرمانی و تخیلهای دست نیافته اش را بواسطه علاقه همیشگی به محیط های طبیعی، در باغسازی می جوید و باغ آیینه ای تمام نما برای هر فرهنگ می گردد. تمامی هنرها در باغ حضور می یابند، تمامی حکمت ها جلوه می کنند و خلاقیت های مهندسی به اوج می رسند، باغ محملی مناسب برای شناخت خصوصیات و ویژگیهای هر فرهنگ است.”باغ طبیعت دست ساز بشر است، طبیعتی است برخاسته از ذهن و پرداخته به دست انسان” (ابوالقاسمی، ۱۳۷۱)
وجود تفاوت در اندیشه و فرهنگ موجب به وجود آمدن الگوهای متفاوت برای یک فضا شده است. یکی از این کهن الگوهای به وجود آمده شیوه باغسازی ایرانی است که بر اساس برخی از اسناد موجود پیشینه آن حداقل به دوران هخامنشی می رسد در طول تاریخ ایران ویژگی ها و اصول اساسی داشته است که آنرا از سایر باغ ها در سرزمین های دیگر متمایز می سازد. برخی از این اصول مانند چهار باغ و کاربرد شبکه های شطرنجی همواره در طراحی باغ های ایرانی استفاده می شده. باغ ارم از جمله باغ هایی است که اگر از تغییرات به وجود آمده در آن گذر کنیم، برخی از اصول باغسازی ایرانی در طراحی آن به چشم می خورد. این باغ از مشهورترین و باسابقه ترین باغ های تاریخی ایران به شمار می آید. دکتر بهمن کریمی درباره سبک و شیوه باغ ارم می نویسد: “طرز ساختمان خیابان های آن عیناً طرز باغهائی است که در زمان ساسانیان احداث گردیده است. در اطراف دارای خیابان های مستقیم زیبا و سروهای بسیاری خصوصاً سرو آزاد که در هیچ نقطه ایران سروی بدین استواری نمی توان یافت منحصر به شیراز و بدین باغ است و آبشارهای متعدد از هر جانب آن روان است. “
نام باغ ارم همواره سابقه تاریخی آن را به دوش می کشد. سنت های فرهنگی و اعتقادات مذهبی در به وجود آمدن باغ های ایرانی بسیار موثر بوده به طوری که باغ ایرانی را تمثیلی از بهشت دانسته اند و نام هایی همچون ارم را برای آن برگزیده اند و در آیه ۷ سوره فجر آمده است که “ارم ذات العماد” و به علاوه در تفاسیر، داستان بهشت ارم را که یکی از افسانه های معروف قدیمی عرب است روایت کرده اند (الطبرسی، ۱۳۵۰) و در تاریخی مازندران در این رابطه آمده است که برخی برآنند که ارم “باغ شداد” است که چون هود پیغمبر توصیف بهشت اله تعالی کرد، وی در عوض بساخت بنابراین که شداد از احفا ارم است این باغ را اضافت بدو کرده، ارم می گویند. (گیلانی، ۱۳۵۲) طبق گفته علیرضا آریان پور در کتاب پژوهشی در شناخت باغ های ایران وجه تسمیه باغ ارم نیز به همین تفسیر باز می گردد.
فهرست مطالب
بررسی و تحلیل ساختار کالبدی باغ ارم شیراز1
چکیده :2
کلید واژگان3

فصل اول:بررسی کالبدی باغ ایرانی7

1 _ سرچشمه ها8
2 _ پایه های معین باغ12

3 _ تاریخچه باغ ایرانی13

4 _ تاثیر باغسازی ایران بر باغسازی سایر ملل19

برخی عناصر گونه شناختی معماری باغ20

تعاریف باغ و باغ ایرانی21

باغ ایرانی چیست ؟22
(شکل 5-8)؛ باغ فین کاشان،مأخذ:باغ ایرانی,خوانساری23
(شکل 5-9)؛نقشه باغ فین کاشان،مأخذ: باغ ایرانی,خوانساری24

عناصر باغ ایرانی25

عناصر اصلی25
زمین26
آب26
گیاهان26
فضا27
تقسیم بندی فضاهای باغ28
(شکل 5-12)؛ چهار نحوه قرارگیری کوشک در محوطه باغ ایرانی ،مأخذ: باغ ایرانی, نعیما28
فضاهای خدماتی و جنبی30
عناصر فرعی30

فصل دوم:تحلیل ساختار کالبدی باغ ارم شیراز31

مقدمه31

پیشینه تاریخی باغ ارم شیراز:

تصویر ۱: اندرون باغ ارم و ضلع شرقی آن در عهد قاجاریه؛ ماخذ: آرشیو عکس ارگ کریمخان شیراز33
تصویر ۲: پلان اولیه باغ ارم؛ ماخذ: آریان پور، ۱۳۶۵، پژوهشی در شناخت باغهای ایران، ص۳۲۰35
تصویر ۳: پلان برداشت شده از باغ در سال های اخیر؛ ماخذ: آرشیو دانشگاه شیراز37
عمارت اصلی باغ ارم:37

ساختار کالبدی باغ ارم:37

تصویر ۴: پلان تغییر یافته باغ در طول زمان، تحلیل، ماخذ: نگارنده38
تصویر ۵: طراحی پلان اولیه باغ به صورت شبکه های شطرنجی، ماخذ: نگارنده40
تصویر ۶: عمارت پائینی باغ ارم در زمان قاجار؛ ماخذ: آریان پور، ۱۳۶۵، پژوهشی در شناخت باغهای ایران، ص ۳۱۲41
تصویر ۷: خیابان رسمی بین دو کوشک؛ ماخذ: آریان پور،۱۳۶۵، پژوهشی در شناخت باغهای ایران، ص ۳۲۰43
تصویر ۸: قرار گیری کوشک در یک سوم محور باغ؛ تحلیل نقشه : مولف45
تصویر ۹: محور اصلی. نحوه کرت بندی باغ از بین رفتن نظم هندسی کاشت را نشان می دهد.47
تصویر ۱۰: مسیر آب در محور اصلی، ماخذ: نگارنده49
تصویر ۱۱: نظام آبیاری باغ؛ ماخذ: نگارنده51

نظام آبیاری باغ:51

گونه شناسی باغ ارم:53
باغ صخره ای:55
تصویر ۱۳: باغهای خاور دور، ماخذ: www.wikipedia.com سنگ: (پله های سنگی، پیاده روهای سنگی)56
تصویر ۱۵: سنگهای صخره ای و گیاهان موجود در باغ،؛59
منابع:59
عباس بازدید : 575 پنجشنبه 19 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته هنر

بررسی کالبدی باغ ایرانی

*قابل استفاده برای رشته های باستان شناسی،معماری و گرافیک
چکیده:
ساخت باغ در کشور ما سابقه ای طولانی داشته و در تمام دورانها بخصوص دوره اسلامی مورد توجه بوده است . باغها در کل عملکردهای مختلفی داشته اند و در بعضی دورانهای باغهای عمومی برای گردش و تفریح اهالی ساخته می شوند . در دوره اسلامی نیز ایجاد باغها و درخت زارها همچنان مورد علاقه ساکنان این سرزمین کهنسال بوده و علاوه بر باغهای بزرگ و با شکوه بیرون شهرها ، چندین سده پدیده باغسازی در درون و پیرامون شهرها ، خاص این سرزمین بوده است .
در دین اسلام کاشتن درخت پسندیده و از بین بردن و قطع بیمورد آن نکوهیده شمرده شده و در این مورد احادیث و روایت فراوانی در دست است . از طرفی به دلیل اختلاف آب و هوایی مناطق مختلف ایران ، بخصوص در مناطق گرمسیری باغ اهمیت ویژه ای پیدا می کند . این دو موضوع و مسایل دیگر باعث شدند که در این سرزمین درخت به عنوان عامل گیاهی و حیاتی مورد احترام اهالی قرار گیرد.
کلمات کلیدی:

باغهای ایرانی

عناصر باغ ایرانی

معماری باغ ایرانی

مقدمه :
باغ ایرانی از قدیمی ترین و مهمترین باغ های جهان به شمار می روند . باغ ایرانی بیشتر حاکی از نیازهای روحی و کمتر متناسب با نیازهای آب قابل سنجش است .از زمان های قدیم بخش اساسی از زندگی ایران و معماری آن بوده در موجودیت آتشکده های بزرگ و تقویت نمادین آنها ، سهم داشته است از زمان سومریان باغ ، معبد و قصر سلطنتی را احاطه می کرد.زندگی در ایران به آب وابسته و در واقع آب عامل اصلی زندگی است . ایرانیان درخت را همراه با آب روان ترسمی کرده اند که مطلوبترین منظره در یک سرزمین خشک است . پس از آب درختان مهمترین نقش را در شکل گیری باغ ایرانی دارند .
ایرانیان قدیم معتقد به فرشته مقدسی بودند به نام ( اوروزا ) که صدمه زدن به گل و گیاه موجب ناراحتی و خشم او می شد . ایرانیان بسیار پیشتر از سایر اقوام و ملل پی بردند که باغ سازی اساس کشاورزی است و نیکوترین شیوه های باغ سازی را هم از زمانهایی د یرین به دست آورده بودند .در دوران اسلامی ، باغ های انبوهی کاخ را احاطه می کردند و از لحاظ معماری به صورت بخشی از آن در نظر گرفته می شد. به صورتی که باغ تمامی جوانب اصلی بنا را به صور قرینه فرا می گرفت . سراسر محوطه به قطعات مستطیلی تقسیم می شد که از میان آنها جوی های کوچکی می گذشت .
این باغ ها به پیروی از پیشینیان ایرانی ساخته می شوند از همان سده های نخستین هجری ، باغ سازی به شیوه ایرانی به فراسوی مرزهای می رود و به مرور زمان گستره خود را وسیع تر می کند . شیوه باغ سازی در کشورهای شرقی از باغ سازی ایران الهام گرفته است ، در این اسلام کاشتن درخت پسندیده و از بین بردن و قطع بی مورد آن نکوهیده شمرده شده و در این مورد احادیث و روایات فراوانی در دست است .
فهرست مطالب
چکیده :2
واژه های کلیدی :3
مقدمه4
بررسی کالبدی باغ ایرانی8
5 _ 1 _ سرچشمه ها9
5 _2 _ پایه های معین باغ13
ـ سومین رکن باغ تقسیم آن به چهار قسمت است .14
ـ چهارمین رکن باغ مرکز ان است .14
ـ پنجمین عنصر اصلی این باغ آرمانی کوشک است.14

5 _ 3 _ تاریخچه باغ ایرانی14

5 _ 4 _ تاثیر باغسازی ایران بر باغسازی سایر ملل21

5 _ 5 _ برخی عناصر گونه شناختی معماری باغ22

5_ 6 _ تعاریف باغ و باغ ایرانی23
5 _ 6 _ 1_ باغ ایرانی چیست ؟24
5 _ 7 _ عناصر باغ ایرانی29
5 _ 7 _ 1 _ عناصر اصلی30
5 _ 7 _ 2 _ عناصر فرعی36
جمع بندی نتایج36
8 _ 2 _ ارائه پیشنهادات41
فهرست منابع41
عباس بازدید : 499 پنجشنبه 19 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله رشته هنر

درآمیختگی هنر ایرانی با چین

*قابل استفاده برای رشته های باستان شناسی،معماری و گرافیک

چین

از میان تمدنهای بزرگ غیر غربی ، تمدن چین ، نخستین تمدنی بود که اروپائیان با آن آشنا بودند و به ارزیابیش پرداختند . ولی فقط در پنجاه و اندی سال گذشته اخیر است که دستاوردهای هنر و ادبیات چینی به تصریح بر جهان خارج آشکار شده و منطقاً مورد بررسی قرار گرفته اند .چین کشوری پهناور با اوضاع گوناگون جغرافیایی و با مساحتی معادل ایالات متحده امریکا است .
مرزهای سیاسی و فرهنگی این سرزمین در پاره ای دورانها دو برابر مرزهای کنونی بوده و نقاطی چون تبت ، ترکستان ، مغولستان ، منجوری و بخشهای از کره را دربرمی گرفته است .این کشور، چندین ریگزار بیابانی ، رودهای خروشان ، کوههای بلند و کشتزارهای حاصلخیز دارد . چین شمالی که عمدتاً در اطراف شهر پکن متمرکز شده است ، آب و هوایی خشک و معتدل متمایل به سردسیر دارد ، ولی چین جنوبی مرطوب و گرمسیری است .
با انکه دامنه تفاوتهای زبان شفاهی مردم چین بسیار زیاد است و در بسیاری از نقاط زبان مردم نقاط دیگری برای کسی مفهوم نیست ، زبان مکتوب این ملت در سراسر چین ، یک شکل داشته و برای همگان قابل فهم بوده است . این عامل به انسانهایی که هزاران کیلومتر از همدیگر دور بودند امکان دادکه سنتهای ادبی ، فلسفی و مذهبی مشترک خود را زنده نگاه دارند و تقویت کنند . همین وجه اشتراک و یکنواختی را میتوان در شیوه های بیان هنری نیز مشاهده کرد زیرا تغییرات درشکلهای هنر چین ، در تمام دورانها بجز دوران پیش از تاریخ بسیار اندک است
کلمات کلیدی:

هنر ایرانی

آمیزش هنر ایرانی با چین

اشتراکات هنر ایرانی و چینی

هنر چین

تفاوتهای بنیادی بین هنر غیر دینی چین با هنر سنتی و هنر دوران پیش از هنر نوین در غرب ، که زاییده تفاوتهای بین فلسفه های طبیعت و انسان در دو فرهنگ مزبور است ، بسی گسترش یافته است . در نظر چینی ها انسان بر طبیعت مسلط نیست ، بلکه بخشی از آن است و مانند همه موجودات دیگر به فعل و انفعالات ان واکنش نشان میدهد . معنی شادمان و سعادتمند زیستن ، هماهنگ بودن با طبیعت است . معنی نقاش بودن ، تبدیل شدن به ابزاری است که طبیعت بااستفاده ازآن خود را بر انسان مینمایاند .
کار نقاش بیان پیوستگی اش به موج زندگی و هماهنگیش با تمام ان چیزهایی است که در رشد و تغییرند و به زبان دیگر بیان خصلتی شخصی است که که ذر اثر نظاره طبیعت پالایش یافته است . گذشته ازاین ، چون طبیعت با معیارهای زمان و مکان اندازه گیری و طبقه بندی نمیشود ، نقاشی چینی هم ان را به قالبهای پرسپکتیو با رنگهای سبز و روشن محدود نمیسازد . او نمیکوشد تابا استفاده از یک چنین وسیله ای شکلهای طبیعی را تکثیر و تثبیت کند .
تقارن موجود در موجودات رشد یابنده ، حرکات بی پایان و درهم طبیعت ، بی پایان حوادث آسمانی ـ همگی با محدود شدن به یک قاب چهارگوشه ، خطوط راست و خشک ، آغازو پایان ، مانعه الجمع هستند . شکل ظاهر، همیشه با گذر هنرمند از درون آن تغییر شکل می یابد .ساییده شده و دیگر مواد معطر به دست میآورند . از ترکیب همین مواد که تک تک شان خواص و معانی نمادین و جسمانی ویژه ای داشتند
فهرست مطالب
چین و درآمیختگی هنر ایرانی با آن2
3 _ 1_ چین3
3 _ 2 _ هنر چین4
3 _ 2 _ 1 _ دوره شانگ6

3 _ 3 _ روابط میان چین و خاور نزدیک11

3ـ 3 _ 1 _ درآمد : پیشینه تاریخی16
3ـ 3 _ 2 _ از صدر اسلام تا دوره مغولان18
3ـ 3 _3 _ از هجوم مغولان تا دوره تا دوره شاه عباس اول ( 1308ـ 996 ه)20
3 _3_4_ دوره تیموری24
3 _4_ اشتراکات هنر ایرانی و اسلامی با هنر شرقی25

ـ تاثیر و نفوذ هنرهای ایرانی و اسلامی در شرق27

3 _ 5_ هنر باغسازی چینی ( معماری باغستانی)31

3 _ 5 _ 1 معماری33
فهرست منابع35
عباس بازدید : 428 پنجشنبه 19 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه مهندسی برق

بررسی تغییر پارامترها بر تداخل پایدارساز سیستم قدرت و دینامیکی پایداری

چكیده :
توسعه شبكه های قدرت نوسانات خود به خودی با فركانس كم را، در سیستم به همراه داشته است. بروز اغتشاش هایی نسبتاً كوچك و ناگهانی در شبكه باعث بوجود آمدن چنین نوساناتی در سیستم می شود. در حالت عادی این نوسانات بسرعت میرا شده و دامنه نوسانات از مقدار معینی فراتر نمی رود. اما بسته به شرایط نقطه كار و مقادیر پارامترهای سیستم ممكن است این نوسانات برای مدت طولانی ادامه یافته و در بدترین حالت دامنه آنها نیز افزایش یابد. امروزه جهت بهبود میرایی نوسانات با فركانس كم سیستم، در اغلب شبكه های قدرت پایدار كننده های سیستم قدرت (PSS) به كار گرفته می شود.
این پایدار كننده ها بر اساس مدل تك ماشین – شین بینهایتِ سیستم در یك نقطه كار مشخص طراحی می شوند. بنابراین ممكن است با تغییر پارامترها و یا تغیر نقطه كار شبكه، پایداری سیستم در نقطه كار جدید تهدید شود.موضوع این پایان نامه بررسی تغییر پارامترها بر تداخل پایدارساز سیستم قدرت و دینامیکی پایداری است. در این راستا ابتدا به مطالعه اثر تغییر پارامترهای بر پایداری سیستم های قدرت تك ماشینه و چند ماشینه پرداخته می شود. سپس دو روش طراحی كنترل كننده های مقاوم تشریح شده، و در مسئله مورد مطالعه به كار گرفته می شوند.
سرانجام ضمن نقد و بررسی این روش ها، یك روش جدید برای طراحی PSS ارائه می شود. در این روش مسئله طراحی پایدار كننده مقاوم به مسئله پایدار كردن مجموعه ای از مدلهای سیستم در نقاط كار مختلف تبدیل می شود. این مسئله نیز به یك مسئله استاندارد بهینه سازی تبدیل شده و با استفاده از روش های برنامه ریزی غیر خطی حل می گردد. سرانجام كارایی روش فوق در طراحی پایدار كننده های مقاوم برای یك سیستم قدرت چند ماشینه در دو مسئله مختلف (اثر تغییر پارامترها بر پایداری دینامیكی و تداخل PSS ها) تحقیق شده و برتری آن بر روش كلاسیك به اثبات می رسد.
کلمات کلیدی:

دینامیکی پایداری

طراحی پایدارساز مقاوم

پایدار كننده های سیستم قدرت

طراحی پایدار ساز مقاوم برای سیستم قدرت

مقدمه:
افزایش روز افزون مصرف انرژی الكتریكی، توسعه سیستم های قدرت را بدنبال داشته است بطوریكه امروزه برخی از سیستم های قدرت در جغرافیایی به وسعت یك قاره گسترده شده اند. به موازات این توسعه كه با مزایای متعددی همراه است، در شاخه دینامیك سیستم های قدرت نیز مانند سایر شاخه ها مسائل جدیدی مطرح شده است. از جمله این مسائل می توان به پدیده نوسانات با فركانس كم، تشدید زیر سنكرون (SSR)، و سقوط ولتاژ اشاره كرد.
پدیده نوسانات با فركانس كم در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در بحث پایداری دینامیكی سیستم های قدرت مورد توجه قرار می گیرد. بروز اغتشاش های مختلف در شبكه، انحراف سیستم از نقطه تعادل پایدار را به دنبال دارد، در چنین وضعیتی به شرط اینكه سنكرونیزم شبكه از دست نرود، سیستم با نوسانات فركانس كم به نقطه تعادل جدید نزدیك می شود. هنگامی كه یك ژنراتور به تنهایی كار می كند، نوسانات با فركانس كم به دلیل میرایی ذاتی به شكل نسبتاً قابل قبولی میرا می شوند.
اما كاربرد برخی از المان ها مانند تحریك كننده های سریع، با اثر دینامیك قسمت های مختلف شبكه ممكن است باعث تزریق میرایی منفی به شبكه شود، به طوریكه نوسانات فركانس كم شبكه به شكل مطلوبی میرا نشده و یا حتی از میرایی منفی برخوردار شوند. بدیهی است افزایش میرایی مودهای الكترومكانیكی سیستم در چنین وضعیتی می تواند به عنوان یك راه حل مورد استفاده قرار گیرد. بر این اساس پایدار كننده های سیستم قدرت (PSS) بر اساس مدل تك ماشین – شین بینهایت طراحی شده و در محدوده وسیعی به كار گرفته می شوند. از دید تئوری كنترل، پایدار كننده های فوق در واقع یك كنترل كننده كلاسیك با تقدیم فاز می باشد كه بر اساس مدل خطی سیستم در یك نقطه كار مشخص طراحی می شوند.
فهرست مطالب

استفاده از پایدار كننده های سیستم قدرت جهت بهبود میرایی نوسانات با فركانس كم سیستم

چكیده
فصل اول – مقدمه
1-1- پیشگفتار4
1-2- رئوس مطالب 7
1-3- تاریخچه 9

فصل دوم : پایداری دینامیكی سیستم های قدرت

2-1- پایداری دینامیكی سیستم های قدرت
2-2- نوسانات با فركانس كم در سیستم های قدرت

2-3- مدلسازی سیستمهای قدرت تك ماشینه

2-4- طراحی پایدار كننده های سیستم قدرت (PSS) 23

2-5- مدلسازی سیستم قدرت چند ماشینه

فصل سوم: كنترل مقاوم

3-1-كنترل مقاوم

3-2- مسئله كنترل مقاوم

3-2-1- مدل سیستم31
3-2-2- عدم قطعیت در مدلسازی32
3-3- تاریخچه كنترل مقاوم37
3-3-1- سیر پیشرفت تئوری37

3-3-2- معرفی شاخه های كنترل مقاوم39

3-4- طراحی كنترل كننده های مقاوم برای خانواده ای از توابع انتقال 45
3-4-1- بیان مسئله45
3-4-2- تعاریف و مقدمات46

3-4-4-‌‌‌تبدیل مسئله پایدارپذیری مقاوم به‌یك مسئله Nevanlinna–Pick 50

3-4-5- طراحی كنترل كننده53

3-5- پایدار سازی مقاوم سیستم های بازه ای 55

3-5-1- مقدمه و تعاریف لازم55
2-5-3- پایداری مقاوم سیستم های بازه ای59
3-5-3- طراحی پایدار كننده های مقاوم مرتبه بالا64

فصل چهارم : طراحی پایدار كننده های مقاوم برای سیستم های قدرت

4-1- طراحی پایدار كننده های مقاوم برای سیستم های قدرت 67
4-2- طراحی پایدار کننده های مقاوم به روش Nevanlinna – Pick 69
برای سیستم های قدرت تک ماشینه 69
4-2-1- مدل سیستم69
4-2-2- طرح یک مثال71

4-2-3 – طراحی پایدار کننده مقاوم به روش Nevanlinna – Pick73

4-2-2- بررسی نتایج
4-2-5- نقدی بر مقاله
4-3- بررسی پایداری دینامیکی یک سیستم قدرت چند ماشینه
4-3-1- مدل فضای حالت سیستم های قدرت چند ماشینه
4-3-2- مشخصات یک سیستم چند ماشینه86
4-3-3-طراحی پایدار کننده های سیستم قدرت
4-3-4- پاسخ سیستم به ورودی پله
4-4- طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم های قدرت چند ماشینه
4-4-1- اثر تغییر پارامترهای بر پایداری دینامیکی95
4-4-2- مدلسازی تغییر پارامترها به کمک سیستم های بازه ای
4-4-3-پایدارسازی مجموعه‌ای ازتوابع انتقال به کمک تکنیک‌های‌بهینه سازی
4-4-4- استفاده از روش Kharitonov در پایدار سازی مقاوم
4-4-5- استفاده از یک شرط کافی در پایدار سازی مقاوم
4-5- طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم قدرت چندماشینه (2)
4-5-1- جمع بندی مطالب
4-5-2-طراحی پایدار کننده های‌مقاوم بر اساس مجموعه‌ای از نقاط کار
4-5-3- مقایسه عملکرد PSS کلاسیک با کنترل کننده های جدید
4-5-4- نتیجه گیری

فصل پنجم : استفاده از ورش طراحی جدید در حل چند مسئله

5-1- استفاده از ورش طراحی جدید در حل چند مسئله
5-2- طراحی PSS‌های مقاوم به منظور هماهنگ سازی PSS ها
5-2-1- تداخل PSS‌ها
5-2-2- بررسی مسئله تداخل PSS‌ها در یك سیستم قدرت سه ماشینه
5-2-3- استفاده از روش طراحی بر اساس چند نقطه كار در هماهنگ
انتخاب مجموعه مدلهای طراحی
5-2-4-‌مقایسه‌عملكرد دو نوع پایدار كننده به كمك شبیه سازی كامپیوتری
5-3- طراحی كنترل كننده های بهینه ( فیدبك حالت ) قابل اطمینان برای سیستم قدرت
5-3-1) طراحی كننده فیدبك حالت بهینه
تنظیم كننده های خطی
5-3-2-كاربرد كنترل بهینه در پایدار سازی سیستم های قدرت چند ماشینه
5-3-3-طراحی كنترل بهینه بر اساس مجموعه‌ای از مدلهای سیستم
5-3-4- پاسخ سیستم به ورودی پله
فصل ششم : بیان نتایج
6-1- بیان نتایج
عباس بازدید : 413 پنجشنبه 19 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته هنر

بررسی هنر و معماری باغ ایرانی و نماد شناسی سبز در آن

*قابل استفاده برای رشته های باستان شناسی،معماری و گرافیک
چکیده :
قدم نهادن در باغهای ایرانی ما را به این اندیشه وا میدارد که چه رمز و رازی در پس ظاهر آراسته ی انها نهفته است که بعد از گذشت قرنها کهنه نمیگردد و همچنان با نگاهی جذاب ، انسان امروزی را به سوی خود دعوت میکنند . در انطباق با توصیف بهشت درقرآن کریم که آیاتی از جمال و جلال خداوندی است معماران مسلمان با عنایت به این توصیف ها به ساخت باغهایی دراین جهان فناناپذیر پرداخته اند تا جلوه ی از فناناپذیری و جاودانگی جهان ابدی و باغهای بهشتی باشد.
جنبه های تکنیکی باغسازی ایرانی در هویت بخشی به هنر منظر سازی مورد علاقه و استفاده ملل شرق قرار گرفته و منجر به خلق آثار بدیع و بی نظیری چون تاج محل گردیده است . تجلی پردیس سازی ایران در آراء جهانگردان خارجی و مورخان ایرانی خاصه در دوران صفوی بازتابهای ویژه داشته است که میتواند نشان ازاهمیت والای معماری ایرانی دربازسازی تمثیلی باغ ایرانی از بهشت باشد.
این نوشتار با تجزیه و تحلیل عناصر باغ ایرانی و نماد شناسی سبز در آن میپردازد. شایان ذکر است که در این مسیر علاوه براسناد موجود و تصاویر ،از توصیفات حهانگردان نیز بهره گرفته شده است .نتایج این تحقیق نشان میدهد که درادوار مختلف تاریخ این گرایش وجود داشته است تا باغهایی احداث شود که با تعابیری که از بهشت آخرت مطرح میشده ، برابری کند و به عنوان کالبدی ترین هنر قابل انتقال به ملل دیگر، خودنمایی کنند. دراین راستا از بهره گیری پیشنه هنری و فرهنگی سرزمین دریغ نمیشود .
واژه های کلیدی :

باغ ایرانی

فرهنگ و تمدن

نماد شناسی باغ ایرانی

هنر و معماری باغ ایرانی

تاریخچه باغ ایرانی

فلات ایران دارای رودهای عظیمی چون بین النهرین ، مصر ، هند دارای رودهای عظیم نبود .و کم آبی و خشکی هوا در غالب جاهای ایران زمین باعث شد که آریان ها ایرانی با زحمات زیاد وسایل آبیاری مصنوعی رافراهم و اراضی راآباد کنند.از چهار هزار سال پیش از میلاد هنگامی که شکارچیان از کوهها سرازیر میشدند و دردوره های طویل فلات بزرگ ایران به کار کشاورزی پرداختند ، جنبه های مختلف زندگی و معتقد است خود را بر روی اشیای سفالی نقش میکردند . بر روی بعضی از کاسه های سفالین نقش آبگیرهایی دیده میشود که اطراف آنها را درخت زندگی احاطه کرده است .
طرح آرامگاه کورش پاسارگاد نیز به گونه ای است که میتوان حدس زد در پیرامون ان باغی وجودداشته است . باغ ایرانی بیشتر حاکی از نیاز های روحی و کمتر متناسب با نیازهای آب قابل سنجش است . از زمانهای قدیم بخش اساسی از زندگی ایران و معماری ان بوده و در موجودیت آتشکده های بزرگ و تقویت نمایدن آنها سهم داشته است . از زمان سومریان ، باغ ، معبد و قصر سلطنتی را احاطه کرد . بی شک باغ در چنین اقلیم خشکی همه چیز از آسایش و زیبایی داشت تا عرضه کند .ولی هنگامی که مبارزه به خاطر زنده ماندن پیش از لذت شخصی اهمیت داشت این یک موضوع فرعی بود . زندگی در ایران به آب وابسته و در واقع آب عامل اصلی زندگی است .ایرانیان به منظور بهره گیری نسبی از منابع آب ، با قدرت تخیل و ابداع ، چاره اندیشی کرده بودند و کاریزهای عمیق که از 80 الی 160 کیلومتر طول داشتند ، حفر مینمودند . حتی در 3500 سال پیش از میلاد ، آرایش سفال پیش از تاریخ ، علاقه شدید به آب و حاصلخیزی را نشان میدهد . این نقش های کهن ،همه عناصر آن را به صورت واقعی یا نمادی ، ثبت کرده اند :
کوه، ابر ،برکه ، جنگل ، پرندگان آبی ودرختان که هدف عمده از آنها دریافت پاسخ مساعد از قدرت ها ی آسمانی بود . در سفال سامرا طرح نمونه وار باغ دیده شده است به صورت دو نهر متقاطع با پرندگان و درختان درهر یک از چهارگوشه . درمفرغ های لرستان (در حدود 1000 قبل از میلاد) ، بازدرخت را همراه با آب روان ترسیم کرده اند که مطلوبترین منظره در یک سرزمین خشک است . پس از آب ، درختان مهمترین نقش را در شکل گیری باغ ایرانی دارند . ایرانیان قدیم معتقد به فرشته مقدسی بودند به نام ( اوروزا) که صدمه زدن به گل و گیاه ، موجب ناراحتی و خشم او میشد .
کوروش کبیر در سارد ، باغ بزرگی ساخته و به دست خود برآن درخت کاشته شد . گزنفون درکتاب خود به نام (اکونومیگوس) نقل کرده است که کوروش شخصا لیزاندر را به تماشای باغ خود در سارد برده است که : لیزاندر از مشاهده زیبایی درخت ها ، نظم و دقت فواصل آنها و مستقیم بودن ردیف ها و زاویه ها و روایح معطر و متعددی که هنگام گردش به مشام ان دو میرسیده ، تحسین و تمجید میکند.
فهرست مطالب
بررسی باغ ایرانی و نماد شناسی سبز در آن1
چکیده :2
واژه های کلیدی :2
باغ ایرانی، فرهنگ و تمدن ، هنر ، معماری2
مقدمه3

فصل اول: بررسی کالبدی باغ ایرانی6

سرچشمه ها7

5 _2 _ پایه های معین باغ12

ـ سومین رکن باغ تقسیم آن به چهار قسمت است .13
ـ چهارمین رکن باغ مرکز ان است .13
ـ پنجمین عنصر اصلی این باغ آرمانی کوشک است.13
5 _ 3 _ تاریخچه باغ ایرانی14

تاثیر باغسازی ایران بر باغسازی سایر ملل20

5 _ 5 _ برخی عناصر گونه شناختی معماری باغ22

5_ 6 _ تعاریف باغ و باغ ایرانی23

5 _ 6 _ 1_ باغ ایرانی چیست ؟23

5 _ 7 _ عناصر باغ ایرانی28

5 _ 7 _ 1 _ عناصر اصلی30
5 _ 7 _ 2 _ عناصر فرعی36

فصل دوم: نماد شناسی سبز در باغ ایرانی37

گیاهان در باغ ایرانی38

1 _ درختان39
6 _1 _ 2 _ بوته ها41
6 _ 1 _3 _ گلهای تزئینی43
6 _ 2 _ آب در باغ ایرانی45
6 _ 2 _ 1 _ نهرهای بهشتی49

6 _3 _ سبک و معماری باغ ایرانی51

6 _ 3 _ 1 _ چهار باغ در ارشاد الزراعه52

6 _ 4 _ هندسه حاکم بر باغ ایرانی55

6 ـ 4 _ 1 _ گستردگی دید55
6 ـ4 _ 2 _ محورهای آب56
6 _ 4 _ 3 _ هندسه مستطیلی56
6 ـ 4 _ 4 _ تقارن57
6 _ 4 _ 5 _ مرکزیت57

6 _ 5 _ دید گاه جهانگردان درباره باغهای ایرانی57

جمع بندی نتایج و ارایه پیشنهادات64
جمع بندی نتایج64
ارائه پیشنهادات68
فهرست منابع69
عباس بازدید : 314 چهارشنبه 18 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی

بررسی تاثیر متغیرهای كنترل راهبردی بر افزایش اثربخشی

چکیده:
عملكرد بالا در دراز مدت به جهت گیری راهبردی، اثربخشی راهبردی و یكپارچگی راهبردی درست، وابسته است. تدوین و حفظ سه مورد مذكور از وظایف كنترل راهبردی است. دستیابی به جهت گیری و اثربخشی راهبردی مستلزم توجه به متغیرهای عمده ای است. در رابطه با متغیرهای سطح صنعت و سطح شركت، اولین آرایه مربوط به تجزیه و تحلیل شركت، آرایه بی‌سی‌جی است كه دو متغیر رشد و سهم نسبی از بازار را در دو بعد به عنوان معیارهای تحلیل در نظر می‌گیرد. بعد از آن آرایه جی‌ای است كه متغیرهای بیشتری را در دو بعد جذابیت صنعت و جو رقابتی لحاظ كرده است.
كنترل راهبری شركت براساس متغیرهای متعدد از جمله: نرخ بازگشت سرمایه، سهم بازار، سودآوری، مأموریت ، هدف ها ، راهبردها و خط مشی های فعلی شركت، اطلاعات در مورد هیأت مدیره و مدیریت ارشد شركت ، محیط دور (اقتصادی،‌اجتماعی ، سیاسی و فناوری)، محیط نزدیك (رقبا، مشتریان، سهامداران، عرضه كنندگان)، نقاط قوت و ضعف رقابتی شركت در رابطه با ساختار، فرهنگ و منابع شركت (بازاریابی، مالی، تحقیق و توسعه ،‌مدیریت منابع انسانی ،‌سیستم های اطلاعی) از كارهایی است كه شركتهای امریكایی برای ممیزی راهبردی شركت خود اجرا می كنند (هانگر و ویلن – 307: 1381).
کلمات کلیدی:

اثربخشی

کنترل راهبردی

متغیرهای کنترل راهبردی

رابطه متغیرهای كنترل راهبردی با اثربخشی

مقدمه:
رقابت در اقتصاد جهانی سدة 21 پیچیده، چالشگر و همراه با فرصتها و تهدیدات رقابتی خواهد بود. پیش بینی های رهبری راهبردی مؤثر، در حالیكه در محیطهای متلاطم و غیر قابل پیش بینی رقابت می شود، می تواند به ارتقای عملكرد شركتها كمك كند (ایرلند و هیت- 1999) .شركتها باید متغیرهای عمده ای كه در عملكرد آنها تأثیر گسترده دارند به طور پیوسته در نظر داشته و حتی احتمال تغییرات در آنها را پیش بینی كنند.
هدف اصلی این تحقیق تأكید بر وابسته بودن اثر بخشی شركتهای بازرگانی با ملاحظه متغیرهای كنترل راهبردی است. یعنی یكی از هدفهای این پژوهش، آن است كه نشان داده شود كه توجه و به كارگیری متغیرهای كنترل راهبردی، باعث افزایش اثربخشی خواهد شد. شاید افراد مرتبط زیادی باشند كه از اهمیت موضوع مطلع نیستند و یا موضوع را جدی نمی گیرند . هدفهای دیگر عبارتند از: پیشنهاد به شركتهای مورد آزمون در مورد ضرورت به كارگیری متغیرهای كنترل راهبردی با توجه به جهانی شدن رقابت، پیشنهاد به دولت به منظور آماده كردن بستر رشد و مشاركت در گسترش مفاهیم مدیریت راهبردی درایران و ایجاد زمینه برای تحقیقات گسترده بعدی.
فهرست مطالب
فصل اول :آشنایی و مقدمه
-- مقدمه
-- مسأله
-- هدف
-- ضرورت و اهمیت پژوهش
-- واژههای كلیدی پژوهش

فصل دوم : رابطه متغیرهای كنترل راهبردی با اثربخشی

-- مقدمه

-- سامانه های كنترل راهبردی

-- ناپیوستگی محیطی
--- نیروی های اجتماعی
--- نیروهای اقتصادی
--- نیروهای فناوری
--- نیروهای سیاسی
--- آثار ناپیوستگی های محیطی
-- تعریف كنترل راهبردی
--- كنترلهای مثبت و منفی
--- كنترلهای نتایج و اقدام
--- ضرورت كنترل
--- تعریف راهبرد
---- معیارهای راهبرد اثر بخش

-- تفاوت كنترل راهبردی با كنترل مدیریت

--- كنترل اجرای راهبرد
--- روایی فرضیات راهبرد
--- مدیریت مقوله راهبردی
--- كنترل تعاملی
--- بررسی های دوره ای راهبرد
--- اهمیت كنترل راهبردی

--- بررسی اجمالی رویكردهای كنترل راهبردی

---- رویكرد سنتی
---- رویكرد های جایگزین
----- رویكرد انتقادی
------ پاییدن محیطی به منظور كنترل فرضیه
------ پویش محیطی به منظور نظارت راهبردی
------ كنترل آماده باش ویژه
----- رویكرد تنظیم متمركز
-- كنترل حركت راهبردی
-- كنترل جهش راهبردی
-- روشهای تدوین راهبرد
-- تطبیق كنترلهای راهبردی سطح كسب و كار با راهبرد
-- یادگیری و كنترلهای راهبردی

-- انواع كنترل حركت راهبردی و جهش راهبردی

--- تعیین متغیرهای كلیدی
--- ساز و كارهای كنترل حركت راهبردی
--- یك چارچوب اقتضایی برای كنترل راهبردی زمان صلح
-- گذر از كنترل حركت راهبردی به كنترل جهش راهبردی
-- گذر از كنترل جهش راهبردی به كنترل حركت راهبردی
-- سلسله مراتب كنترل راهبردی

-- كنترل راهبردی در انواع مختلف شركتها

-- عملیاتی كردن كنترل راهبردی
--- تیمهای كنترل راهبردی
--- نقش مدیریت ارشد
--- نقش كنترل كننده مدرن
-- اثربخشی سازمانی
--- مقدمه

--- اهمیت عملكرد سازمان در مدیریت راهبردی

--- محدود كردن مفهوم عملكرد سازمانی
--- سنجش عملكرد سازمان
--- تعریف اثربخشی

--- مقایسه اثربخشی موسسات دولتی با شركتهای خصوصی

--- معیارهای اثربخشی
--- مدل ارزشهای رقابتی

--- چشم اندازهای مدیریتی از اثربخشی

--- چارچوب نظری پژوهش
--- جمع بندی فصل دوم
فصل سوم : بحث و نتیجه گیری
-- مقدمه
-- مروری بر چارچوب نظری پژوهش
-- یافته های مهم پژوهش
-- نتایج و پیشنهادهای پژوهش
منابع
پیوست
عباس بازدید : 740 چهارشنبه 18 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی معماری

بررسی رابطه عناصر باغ سازی و نظام معماری حاکم بر آن در ایران با ممالک شرق ( هند و چین)

چکیده :
درمیان جلوه های گوناگون هنر معماری ایران، باغ ایرانی با ظاهری آکنده از سادگی و طراوت بر پایه اصولی مشخص و بنیادین، نمایش نمادینی از بهشت موعود است. هنرمند معمار با تکیه بر اصول اولیه معماری ایرانی و آگاهی از شرایط اقلیمی و توانمندی­های طبیعی مناطق مختلف و با الهام از توصیفات متون مقدسی چون قرآن کریم پیرامون باغ های بهشت، باغ ایرانی را خلق می‌‌کند.
قدم نهادن در باغهای ایرانی ما را به این اندیشه وا میدارد که چه رمز و رازی در پس ظاهر آراسته ی انها نهفته است که بعد از گذشت قرنها کهنه نمیگردد و همچنان با نگاهی جذاب ، انسان امروزی را به سوی خود دعوت میکنند . در انطباق با توصیف بهشت درقرآن کریم که آیاتی از جمال و جلال خداوندی است معماران مسلمان با عنایت به این توصیف ها به ساخت باغهایی دراین جهان فناناپذیر پرداخته اند تا جلوه ی از فناناپذیری و جاودانگی جهان ابدی و باغهای بهشتی باشد.
جنبه های تکنیکی باغسازی ایرانی در هویت بخشی به هنر منظر سازی مورد علاقه و استفاده ملل شرق قرار گرفته و منجر به خلق آثار بدیع و بی نظیری چون تاج محل گردیده است . تجلی پردیس سازی ایران در آراء جهانگردان خارجی و مورخان ایرانی خاصه در دوران صفوی بازتابهای ویژه داشته است که میتواند نشان ازاهمیت والای معماری ایرانی دربازسازی تمثیلی باغ ایرانی از بهشت باشد.
این نوشتار درابتدا ضمن معرفی پیشینه تمدن و فرهنگ ایران باستان، انتقال و نفوذ آن را به ممالک شرق ( هندوچین) از زوایایی گوناگونی چون هنر و راه ابریشم مورد بررسی قرار میدهد ، سپس با تجزیه و تحلیل عناصر باغ ایرانی و نظام معماری حاکم بر آن به تشریح و مقایسه کاخ هشت بهشت با تاج محل میپردازد . شایان ذکر است که در این مسیر علاوه براسناد موجود و تصاویر ،از توصیفات حهانگردان نیز بهره گرفته شده است .نتایج این تحقیق نشان میدهد که درادوار مختلف تاریخ این گرایش وجود داشته است تا باغهایی احداث شود که با تعابیری که از بهشت آخرت مطرح میشده ، برابری کند و به عنوان کالبدی ترین هنر قابل انتقال به ملل دیگر، خودنمایی کنند. دراین راستا از بهره گیری پیشنه هنری و فرهنگی سرزمین دریغ نمیشود .
کلمات کلیدی:

باغ ایرانی

راه ابریشم

هنر باغسازی

عناصر باغ ایرانی

نظام معماری حاکم بر باغ

رابطه باغهای ایرانی با باغهای هند و چین

مقدمه
معماری ایرانی دارای ویژگی هایی است که در مقایسه با معماری کشورهای جهان از ارزش و رمز و رازی مختص به خود برخوردار است این ویژگی چون طراجی متناسب به هندسه ای بدیع ، تناسباتی موزون، سازه ای دقیق و خلاقیت هایی نو و بالاخره تزئیناتی گوناگون که هریک در عین سادگی معرف شکوه معماری این سرزمین است .هنر باغسازی یکی از کهن ترین هنرهای ایرانیان است که دارای سنت های ارزشمند و قدرتی معنوی است و به بهترین وجه به سمت شمالی ـ جنوبی جهت گیری میشود . شکل باغ در ایران از دیر باز تاکنون با طبیعت و میزان آسیب شناسی کامل داشته ، بنابراین از دیر باز باغ ها به شیوه های گوناگون ساخته شده است .
با روی اوردن ایرانیان به دین اسلام ، جهان بینی اسلامی باعث ترویج باغسازی ایرانی در تمام نقاط ایران شد . لذا ایرانیان بهشتی را دراین عالم طرح کردند که با خصوصیات این دنیا مطابقت دارد اما تصویری از اخرت را تداعی میکند و بالاخره میتوان اذعان داشت که باغ ایرانی مزین به نظم و تناسب ، برخوردار از حرمت و محرمیت ، منزه از بیهودگی و افراط و تفریط ، مساعد با قناعت و صرفه جویی و مجهز به پایداری است .
فرهنگ ایرانی ،انسان را جدا از طبیعت نمیداند بلکه او را همراه با سایر عناصر طبیعت و جزء لاینفک آن و دل سپردن به طبیعت و استفاده از مناظر طبیعی را علاوه براینکه پی بردن به آیات و نشانه های خدامی بیند، موجب حظ بصر و نشاط روان آدمی میداند . ازاین رو معماری و هنر ایران به شدت طبیعت گرا است . این اصل در باغ ایرانی سبب به وجود آمدن فضاهای نیمه باز مانند ایران و کوشک شده است . پیونددهنده فضای طبیعت و بخش ساخته شده میباشد .
مهمترین مشخصه باغ ایرانی که آن را دریک نگاه از باغهای دیگر ملل متمایز میسازد هندسه حاکم برآن است چرا که طرح کالبدی آن بر اساس ساختار هندسی بسیار دقیق ،حساب شده و منحصر به فرد شکل یافته است که درآن به طور عمده از اشکال مربع و مستطیل استفاده میشود . باغ ایرانی در عین وحدت در ضوابط کلی ، هندسه و مصالح اجرایی ، دارای تنوع فضایی بی نظیری است . تنوع فضایی باغ با تعریف فضاهای مستقل از هم از طریق محدود سازی ، تنظیم فاصله دید ، بهره گیری از اشکال هندسی، طرح کاشت - ترکیب بندیهای متفاوت از گونه های گیاهی، کارکردهای فضایی آب ، بهره گیری از مصالح و امثال ان نمود پیدا میکند . محورهای اصلی ، محورهای فرعی ، کرت ها ،انواع حوض ها و فضاهای ساخته شده نشان از یک نظم و وحدت سازی در کلیت باغ می دهند.
فهرست مطالب
چکیده :4
واژه های کلیدی :5
مقدمه6

فصل اول : فرهنگ و تمدن ایران باستان11

1 _ 1 _ از اسلام تا صفویه14
1_ 1 _ 1_ معماری16
1 _ 2 _ دوره مغول و تیموریان18
1 _ 2 _ 1 _ معماری19
1 _ 3 _ مشخصات هنرایرانی26
1 _ 3 _ 1 _ کاخ داریوش، تخت جمشید ، کهن ترین اثر معماری28
خاور دور28
1_ 3 _ 2 _ پیکر تراشی32
1_ 1_ 3 _ صنایع دستی33
1 _ 4 _ درآمیختگی هنر ایرانی35

 

فصل دوم: فرهنگ هند37

2 _ 1 _ هندوستان37
2 _ 1 _ 1 _ وضعیت تاریخی و اجتماعی37
2 _ 1 _ 2 _ وضعیت اقتصادی40
2 _ 1 _ 3 _ تمدن هند باستان40

2 _ 2 _ روابط اقتصادی ( بازرگانی ) ایران و هند43

2 _ 3 _ زبان و ادب فارسی در شبه قاره هند44
2 _ 4 _ جلوه هایی از هنر ایران در هند47
2 _ 4 _ 1 _ معماری48
2 _ 5 _ نخستین دوران هنر هند49
2 _ 5 _ 1 _ معماری و پیکر تراشی آغازین؛ سلطه آئین بودا53

2 _ 6 _ معیار زیباشناختی درهنر باغسازی تیموریان هند55

فصل سوم: آمیزش هنر ایرانی با چین56

3 _ 1_ چین57
3 _ 2 _ هنر چین58
3 _ 2 _ 1 _ دوره شانگ60

3 _ 3 _ روابط میان چین و خاور نزدیک65

3ـ 3 _ 1 _ درآمد : پیشینه تاریخی70
3ـ 3 _ 2 _ از صدر اسلام تا دوره مغولان72
3ـ 3 _3 _ از هجوم مغولان تا دوره تا دوره شاه عباس اول ( 1308ـ 996 ه)74
3 _3_4_ دوره تیموری78

3 _4_ اشتراکات هنر ایرانی و اسلامی با هنر شرقی79

ـ تاثیر و نفوذ هنرهای ایرانی و اسلامی در شرق81
3 _ 5_ هنر باغسازی چینی ( معماری باغستانی)84
3 _ 5 _ 1 معماری86

فصل چهارم : 4 ـ انتقال هنر و فرهنگ از راه ابریشم89

4 _ 1 _ تاریخچه راه ابریشم89
4 _ 2 _ایران و راه ابریشم92
4 _ 3 _ انتقال فرهنگ و راه ابریشم96
4 _3 _1_ آیین ها و ادیان98
2ـ آیین بودایی98
4ـ دین مسیحیت100
5 ـ کیش مانوی100
6ـ آیین زرتشت101
7ـ دین اسلام102
4 _ 3 _ 2 _ هنر ، صنعت و فن اوری103
4 _ 3 _ 3 _ زبان و ادب و دانش105
4 _ 4 _عاقبت راه ابریشم108

فصل پنجم: باغ ایرانی112

5 _ 1 _ سرچشمه ها112
5 _2 _ پایه های معین باغ117
ـ سومین رکن باغ تقسیم آن به چهار قسمت است .118
ـ چهارمین رکن باغ مرکز ان است .118
ـ پنجمین عنصر اصلی این باغ آرمانی کوشک است.118
5 _ 3 _ تاریخچه باغ ایرانی119
5 _ 4 _ تاثیر باغسازی ایران بر باغسازی سایر ملل125
5 _ 5 _ برخی عناصر گونه شناختی معماری باغ127
5_ 6 _ تعاریف باغ و باغ ایرانی128
5 _ 6 _ 1_ باغ ایرانی چیست ؟128
5 _ 7 _ عناصر باغ ایرانی133
5 _ 7 _ 1 _ عناصر اصلی134
5 _ 7 _ 2 _ عناصر فرعی140

 

فصل ششم: نماد شناسی باغ ایرانی141

6 _ 1 _ گیاهان در باغ ایرانی142
6 _ 1 _ 1 _ درختان143
6 _1 _ 2 _ بوته ها145
6 _ 1 _3 _ گلهای تزئینی147
6 _ 2 _ آب در باغ ایرانی149
6 _ 2 _ 1 _ نهرهای بهشتی153
6 _3 _ سبک و معماری باغ ایرانی154
6 _ 3 _ 1 _ چهار باغ در ارشاد الزراعه156
6 _ 4 _ هندسه حاکم بر باغ ایرانی158
6 ـ 4 _ 1 _ گستردگی دید158
6 ـ4 _ 2 _ محورهای آب159
6 _ 4 _ 3 _ هندسه مستطیلی159
6 ـ 4 _ 4 _ تقارن160
6 _ 4 _ 5 _ مرکزیت160
6 _ 5 _ دید گاه جهانگردان درباره باغهای ایرانی160

فصل هفتم :مقایسه کاخ هشت بهشت با تاج محل166

7 _ 1 _ هشت بهشت166
7 _1 _ 1 _ دیدگاه جهانگردان در باره هشت بهشت168
7_2 _هشت بهشت و ساختار نظام فضایی معمار ایرانی173
7 _ 2 _ 1 _ مرکز گرایی در کاخ هشت بهشت174
7 _ 3 _ تاج محل176
7 _ 3 _ 1 _ تاریخچه176
7 _ 3 _ 2 _ ساختار و اصول حاکم بر تاج محل179
7 _ 3 _ 3 _ تزئینات183
7 _ 3 _ 4 _ معمار تاج محل184
فصل هشتم:جمع بندی 185
8 _ 1 _ جمع بندی نتایج185
8 _ 2 _ ارائه پیشنهادات189
فهرست منابع190
عباس بازدید : 454 سه شنبه 17 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان عزت نفس

*پرسشنامه عزّت نفس کوپراسمیت بصورت رایگان ضمیمه شد!
*قابل استفاده برای رشته های علوم تربیتی و علوم اجتماعی
چکیده:
تا چندی پیش نظریه پردازان و محققان عزّت نفس را قضاوت کلی شخص درباره ی خودش می دانستند اما اخیراً این نکته آشکار شده است که کودکان و بزرگسالان خودشان را از جهات و زوایای مختلف مورد ارزیابی قرار می دهند. برای مثال خود را در مهارتهای بدنی، شناختی و اجتماعی خوب یا بد می دانند. به علاوه علاقمندی به جنبه های مسلط عزّت نفس به بروز معیارهای تازه درباره این مفهوم منجر شده است. «گرین والد» و « برکلی» عزّت نفس را شامل احساس خوب داشتن درباره ی خود دوست داشتن خود و دوست داشته شدن و رفتار خوب دیگران با او، احساس موفقیت و احساس تواناییها در رهبری وتأثیر گذاشتن بر دیگران می دانند (نوده فراهانی- فاطمه، 1384).
عزّت نفس با حس اتّکا به نفس، احساس ارزشمندی و تصور فرد از خود ارتباط معنی داری دارد و هرگونه نقصان و کاهش در عوامل مذکور موجب تغییراتی در کل رفتار فرد می گردد.در اهمیت عزّت نفس همین بس که رضایت فرد از زندگی شدیداً به احساسات او در مورد ارزش خویشتن بستگی دارد. ویلیام جیمز (1880) عقیده داشت که حرمت نفس با سطوح خود ارزشمندی مترادف است.
در برخورد با کودک میزان محبت، لطف و تحسین افراد مؤثر، مثل والدین، معلمان و همسالان و غیره تعیین کننده ی سطوح حرمت نفس کودک می باشد.
حرمت نفس کودک در چهار بُعد اجتماعی، خانوادگی، تحصیلی و بدنی تحول و تکوین می یابد. بدبینی و خوش بینی نسبت به زندگی و هستی، پشتکار و تن آسایی، علاقه مندی و بی علاقگی، اعتماد به نفس و بی اعتمادی نسبت به خود و حتی سلامت و عدم سلامت روان به مقدار زیاد ناشی از تجارب موفق و ناموفق کودکان از واکنشهای اطرافیان آنها می باشد.
شخصی که عزّت نفس بالاتری دارد خودش و دیگران را به طریق مثبت ارزیابی می کند. شایستگی عاطفی – اجتماعی از ارزیابی مثبت منتج می شود، می تواند به عنوان سپر یا نیرویی در مقابل مشکلات خطیر آینده به کودک کمک کند (شمیرانی- مجتبی، 1379)
بهره مندی از عزّت نفس علاوه بر آن که جزئی از سلامت روانی محسوب می شود، با پیشرفت تحصیلی نیز مرتبط است. این ارتباط حتی زمانی که کودکان و نوجوانان خودشان را به عنوان دانش آموز ارزیابی می کنند بالاتر است که می توان آنرا « عزّت نفس تحصیلی» نامید (آبنیکی فرد- زهرا،1382).بیشتر صاحب نظران در ارزیابی بالینی و یا غیر بالینی خود، از عزّت نفس به عنوان نکته ی کلیدی که می تواند اغلب جوانب زندگی فرد را تحت تأثیر قرار دهد یاد می کنند و با افزایش آن در دیگر زمینه های زندگی فرد تغییر ایجاد می کنند (آبنیکی فرد- زهرا،1382).
کلمات کلیدی:

عزت نفس

ابعاد عزت نفس

عوامل موثر بر رشد عزت نفس

تفاوتهای جنسیتی در عزت نفس

مقدمه:
عزّت نفس یا خود ارزیابی، اثرات برجسته ای در جریان فکری، تمایلات، ارزشها و هدف های مشخص دارد و کلید رفتار اوست. عزّت نفس در هر مرحله زندگی فرد در حال رشد و تحول است و رشد و تحول آن متأثر از عوامل مختلفی چون عوامل فردی، اجتماعی و فرهنگی و... می باشد.کودکی که نیازهایش برآورده شود در مقایسه با کودکی که پیوسته ناکامی را تجربه کرده است از اعتماد به نفس بالاتری برخوردار است. این تجارب خانه و مدرسه هر دو را در بر می گیرد. هرگاه مدرسه برای کودک ارضاء کننده باشد و تجارب جالبی را برانگیزد کودک در آن شاد و امن خواهد بود.تجارب متناسب با سطح و میزان رشد کودک تجاربی است که او را در حل مسائل یاری می دهد. پشتیبانی توأم با تفاهم بزرگسالان در زمینه ی نیازهای کودک همگی در نیل به ایجاد احساس امنیت و شایستگی کودک مؤثر است.
شخص وقتی تصمیم گرفت، برای انجام آن احتیاج به عزّت نفس دارد. اعتماد به نفس به وجود نمی آید.مگر این که شخص در مدرسه موفقیت را تجربه کرده باشد. کودکان شکست خورده بدون داشتن اعتماد به نفس معتقدند از هر راهی بروند شکست می خورند لذا از تصمیم گرفتن باز می مانند.عزّت نفس و اعتماد به نفس دو مفهوم جدا هستند ولی اعتماد به نفس به تدریج موجب ایجاد و افزایش عزّت نفس هم می گردد (شمیرانی- مجتبی، 1379).
فهرست مطالب
مقدّمه3
بیان مسأله5
تعاریف علمی مفاهیم :6
تعاریف عملیاتی مفاهیم:7
الف:مبانی نظری تحقیق7
(1عزّت نفس7
تعاریف عزّت نفس7
بخش اول:تعاریف،دیدگاه ها و ارتباط با سایر مفاهیم8
تعریف انجمن ملی برای عزّت نفس (NASE):8
طبقه بندی عزّت نفس:8
اهمیت عزّت نفس12
ب) شک و تردید درباره خود:14
ج) تأیید خود:14
ابعاد عزّت نفس:15
دیدگاه کوپر اسمیت:17
دیدگاه آلیس:17
دیدگاه آدلر:17
دیدگاه آلپورت:18
دیدگاه بک:18
دیدگاه فروم:18
دیدگاه راجرز:19
دیدگاه مازلو:20
دیدگاه جرج کلی:20
دیدگاه ویلیام جیمز:20
دیدگاه ما سن:21
دیدگاه گرین و پرکلر:21
دیدگاه شاملو از عزّت نفس:23
عزّت نفس از دیدگاه اسلام24
شرایط عزّت نفس26
عوامل موثّر بر عزّت نفس:27
زندگی آگاهانه نخستین رکن عزّت نفس37
پیش فرض های موجود در مطالعه روان شناسی عزّت نفس :39
تکامل عزّت نفس40

ارتباط عزّت نفس با خودپنداره و خود ایده آل:42

معیارهای ارزیابی شخصی عزّت نفس:44

تفاوت عزّت نفس با اعتماد به نفس:45

تفاوت عزّت نفس با خویشتن پذیری:45

بخش دوم: پیشینه تحقیق عزت نفس در خارج از کشور و ایران60

مقدمه:60
2-2 عزت نفس د رمتون اسلامی:61

4-2 زمینه های عرت نفس:64

عزت نفس اجتماعی:64
عزت نفس تحصیلی:64
عزت نفس خانوادگی:64
عزت نفس جسمانی:64
عزت نفس کلی:65

5-2 ابعاد عزت نفس عبارتند از:66

1- تنفر از خود:66
2- شک و تردید درباره خود:66
3- تایید خود:66
6-2 عوامل موثر بر رشد عزت نفس:68
جایگاه گروههای اقلیت:68
تفاوتهای جنسیتی:69
7-2 اصول افزایش عزت نفس:69

8-2 فنون مشاوره برای افزایش عزت نفس:70

1- روش مراجع مرکزی:70
2-آگاهی از مشکل به طور گروهی:70
3- تمرینهای متشکل و منظم:70
4- فیلم:70
5- بمباران نیرو71
6- شناسایی صفات:71
7- یاوران همانند:71
8- مشاوره توسط همتایان:71

9-2 روشهای تغییر و افزایش میزان عزت نفس:71

13-2 تحقیقات انجام شده در زمینه عزت نفس در خارج از کشور:73

14-2 تحقیقات انجام شده در زمینه عزت نفس در ایران:74

فهرست منابع:76
عباس بازدید : 401 دوشنبه 16 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه مهندسی برق

طراحی پایدارساز مقاوم برای سیستم قدرت

چكیده :
توسعه شبكه های قدرت نوسانات خود به خودی با فركانس كم را، در سیستم به همراه داشته است. بروز اغتشاش هایی نسبتاً كوچك و ناگهانی در شبكه باعث بوجود آمدن چنین نوساناتی در سیستم می شود. در حالت عادی این نوسانات بسرعت میرا شده و دامنه نوسانات از مقدار معینی فراتر نمی رود. اما بسته به شرایط نقطه كار و مقادیر پارامترهای سیستم ممكن است این نوسانات برای مدت طولانی ادامه یافته و در بدترین حالت دامنه آنها نیز افزایش یابد. امروزه جهت بهبود میرایی نوسانات با فركانس كم سیستم، در اغلب شبكه های قدرت پایدار كننده های سیستم قدرت (PSS) به كار گرفته می شود.
این پایدار كننده ها بر اساس مدل تك ماشین – شین بینهایتِ سیستم در یك نقطه كار مشخص طراحی می شوند. بنابراین ممكن است با تغییر پارامترها و یا تغیر نقطه كار شبكه، پایداری سیستم در نقطه كار جدید تهدید شود.موضوع این پایان نامه طراحی پایدارساز مقاوم برای سیستم قدرت است، به قسمی كه پایداری سیستم در محدوده وسیعی از تغییر پارامترها و تغییر شرایط نقطه كار تضمین شود. در این راستا ابتدا به مطالعه اثر تغییر پارامترهای بر پایداری سیستم های قدرت تك ماشینه و چند ماشینه پرداخته می شود. سپس دو روش طراحی كنترل كننده های مقاوم تشریح شده، و در مسئله مورد مطالعه به كار گرفته می شوند.
سرانجام ضمن نقد و بررسی این روش ها، یك روش جدید برای طراحی PSS ارائه می شود. در این روش مسئله طراحی پایدار كننده مقاوم به مسئله پایدار كردن مجموعه ای از مدلهای سیستم در نقاط كار مختلف تبدیل می شود. این مسئله نیز به یك مسئله استاندارد بهینه سازی تبدیل شده و با استفاده از روش های برنامه ریزی غیر خطی حل می گردد. سرانجام كارایی روش فوق در طراحی پایدار كننده های مقاوم برای یك سیستم قدرت چند ماشینه در دو مسئله مختلف (اثر تغییر پارامترها بر پایداری دینامیكی و تداخل PSS ها) تحقیق شده و برتری آن بر روش كلاسیك به اثبات می رسد.
کلمات کلیدی:

طراحی پایدارساز مقاوم

پایدار كننده های سیستم قدرت

طراحی پایدار كننده های مقاوم برای سیستم های قدرت

مقدمه:
افزایش روز افزون مصرف انرژی الكتریكی، توسعه سیستم های قدرت را بدنبال داشته است بطوریكه امروزه برخی از سیستم های قدرت در جغرافیایی به وسعت یك قاره گسترده شده اند. به موازات این توسعه كه با مزایای متعددی همراه است، در شاخه دینامیك سیستم های قدرت نیز مانند سایر شاخه ها مسائل جدیدی مطرح شده است. از جمله این مسائل می توان به پدیده نوسانات با فركانس كم، تشدید زیر سنكرون (SSR)، و سقوط ولتاژ اشاره كرد.
پدیده نوسانات با فركانس كم در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در بحث پایداری دینامیكی سیستم های قدرت مورد توجه قرار می گیرد. بروز اغتشاش های مختلف در شبكه، انحراف سیستم از نقطه تعادل پایدار را به دنبال دارد، در چنین وضعیتی به شرط اینكه سنكرونیزم شبكه از دست نرود، سیستم با نوسانات فركانس كم به نقطه تعادل جدید نزدیك می شود. هنگامی كه یك ژنراتور به تنهایی كار می كند، نوسانات با فركانس كم به دلیل میرایی ذاتی به شكل نسبتاً قابل قبولی میرا می شوند.
اما كاربرد برخی از المان ها مانند تحریك كننده های سریع، با اثر دینامیك قسمت های مختلف شبكه ممكن است باعث تزریق میرایی منفی به شبكه شود، به طوریكه نوسانات فركانس كم شبكه به شكل مطلوبی میرا نشده و یا حتی از میرایی منفی برخوردار شوند. بدیهی است افزایش میرایی مودهای الكترومكانیكی سیستم در چنین وضعیتی می تواند به عنوان یك راه حل مورد استفاده قرار گیرد. بر این اساس پایدار كننده های سیستم قدرت (PSS) بر اساس مدل تك ماشین – شین بینهایت طراحی شده و در محدوده وسیعی به كار گرفته می شوند. از دید تئوری كنترل، پایدار كننده های فوق در واقع یك كنترل كننده كلاسیك با تقدیم فاز می باشد كه بر اساس مدل خطی سیستم در یك نقطه كار مشخص طراحی می شوند.
فهرست مطالب

استفاده از پایدار كننده های سیستم قدرت جهت بهبود میرایی نوسانات با فركانس كم سیستم

چكیده
فصل اول – مقدمه
1-1- پیشگفتار4
1-2- رئوس مطالب 7
1-3- تاریخچه 9

فصل دوم : پایداری دینامیكی سیستم های قدرت

2-1- پایداری دینامیكی سیستم های قدرت16
2-2- نوسانات با فركانس كم در سیستم های قدرت 17

2-3- مدلسازی سیستمهای قدرت تك ماشینه 18

2-4- طراحی پایدار كننده های سیستم قدرت (PSS) 23

2-5- مدلسازی سیستم قدرت چند ماشینه27

فصل سوم: كنترل مقاوم

3-1-كنترل مقاوم 30

3-2- مسئله كنترل مقاوم31

3-2-1- مدل سیستم31
3-2-2- عدم قطعیت در مدلسازی32
3-3- تاریخچه كنترل مقاوم37
3-3-1- سیر پیشرفت تئوری37

3-3-2- معرفی شاخه های كنترل مقاوم39

3-4- طراحی كنترل كننده های مقاوم برای خانواده ای از توابع انتقال 45
3-4-1- بیان مسئله45
3-4-2- تعاریف و مقدمات46

3-4-4-‌‌‌تبدیل مسئله پایدارپذیری مقاوم به‌یك مسئله Nevanlinna–Pick 50

3-4-5- طراحی كنترل كننده53

3-5- پایدار سازی مقاوم سیستم های بازه ای 55

3-5-1- مقدمه و تعاریف لازم55
2-5-3- پایداری مقاوم سیستم های بازه ای59
3-5-3- طراحی پایدار كننده های مقاوم مرتبه بالا64

فصل چهارم : طراحی پایدار كننده های مقاوم برای سیستم های قدرت

4-1- طراحی پایدار كننده های مقاوم برای سیستم های قدرت 67
4-2- طراحی پایدار کننده های مقاوم به روش Nevanlinna – Pick 69
برای سیستم های قدرت تک ماشینه 69
4-2-1- مدل سیستم69
4-2-2- طرح یک مثال71

4-2-3 – طراحی پایدار کننده مقاوم به روش Nevanlinna – Pick73

4-2-2- بررسی نتایج77
4-2-5- نقدی بر مقاله78
4-3- بررسی پایداری دینامیکی یک سیستم قدرت چند ماشینه 83
4-3-1- مدل فضای حالت سیستم های قدرت چند ماشینه83
4-3-2- مشخصات یک سیستم چند ماشینه86
4-3-3-طراحی پایدار کننده های سیستم قدرت90
4-3-4- پاسخ سیستم به ورودی پله93
4-4- طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم های قدرت چند ماشینه 95
4-4-1- اثر تغییر پارامترهای بر پایداری دینامیکی95
4-4-2- مدلسازی تغییر پارامترها به کمک سیستم های بازه ای101
4-4-3-پایدارسازی مجموعه‌ای ازتوابع انتقال به کمک تکنیک‌های‌بهینه سازی105
4-4-4- استفاده از روش Kharitonov در پایدار سازی مقاوم106
4-4-5- استفاده از یک شرط کافی در پایدار سازی مقاوم110
4-5- طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم قدرت چندماشینه (2)110
4-5-1- جمع بندی مطالب110
4-5-2-طراحی پایدار کننده های‌مقاوم بر اساس مجموعه‌ای از نقاط کار111
4-5-3- مقایسه عملکرد PSS کلاسیک با کنترل کننده های جدید113
4-5-4- نتیجه گیری115

فصل پنجم : استفاده از ورش طراحی جدید در حل چند مسئله

5-1- استفاده از ورش طراحی جدید در حل چند مسئله 121
5-2- طراحی PSS‌های مقاوم به منظور هماهنگ سازی PSS ها 122
5-2-1- تداخل PSS‌ها 122
5-2-2- بررسی مسئله تداخل PSS‌ها در یك سیستم قدرت سه ماشینه 124
5-2-3- استفاده از روش طراحی بر اساس چند نقطه كار در هماهنگ 126
انتخاب مجموعه مدلهای طراحی 127
5-2-4-‌مقایسه‌عملكرد دو نوع پایدار كننده به كمك شبیه سازی كامپیوتری130
5-3- طراحی كنترل كننده های بهینه ( فیدبك حالت ) قابل اطمینان برای سیستم قدرت 132
5-3-1) طراحی كننده فیدبك حالت بهینه 132
تنظیم كننده های خطی 133
5-3-2-كاربرد كنترل بهینه در پایدار سازی سیستم های قدرت چند ماشینه134
5-3-3-طراحی كنترل بهینه بر اساس مجموعه‌ای از مدلهای سیستم 136
5-3-4- پاسخ سیستم به ورودی پله 140
فصل ششم : بیان نتایج
6-1- بیان نتایج 152
عباس بازدید : 510 شنبه 14 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر

داده کاوی و کاوش قوانین ارتباطی

چکیده:
در دو دهه قبل توانایی های فنی بشر برای تولید و جمع آوری داده‌ها به سرعت افزایش یافته است. عواملی نظیر استفاده گسترده از بارکد برای تولیدات تجاری، به خدمت گرفتن کامپیوتر در کسب و کار، علوم، خدمات دولتی و پیشرفت در وسائل جمع آوری داده، از اسکن کردن متون و تصاویر تا سیستمهای سنجش از دور ماهواره ای، در این تغییرات نقش مهمی دارند.
بطور کلی استفاده همگانی از وب و اینترنت به عنوان یک سیستم اطلاع رسانی جهانی ما را مواجه با حجم زیادی از داده و اطلاعات می‌کند. این رشد انفجاری در داده‌های ذخیره شده، نیاز مبرم وجود تکنولوژی های جدید و ابزارهای خودکاری را ایجاد کرده که به صورت هوشمند به انسان یاری رسانند تا این حجم زیاد داده را به اطلاعات و دانش تبدیل کند. داده کاوی به عنوان یک راه حل برای این مسائل مطرح می باشد. در یک تعریف غیر رسمی داده کاوی فرآیندی است، خودکار برای استخراج الگوهایی که دانش را بازنمایی می کنند، که این دانش به صورت ضمنی در پایگاه داده های عظیم، انباره داده و دیگر مخازن بزرگ اطلاعات، ذخیره شده است.
به لحاظ اینکه در چند سال اخیر مبحث داده کاوی و اکتشاف دانش موضوع بسیاری از مقالات و کنفرانسها قرار گرفته و نرم افزار های آن در بازار به شدت مورد توجه قرار گرفته، از اینرو در مقاله سعی بر آن شده تا گذری بر آن داشته باشیم.در این پایان نامه درفصل مروری بر داده کاوی خواهیم داشت . که به طور عمده به تاریخچه ، تعاریف، کاربردها وارتباط آن با انبار داده و OLAP خواهیم پرداخت. در پایان فصل مراحل فرایند کشف دانش از پایگاه داده ها را ذکر کردیم که داده کاوی یکی از مراحل آن است.در فصل 2 یکی از شیوه های داده کاوی که از سبد خرید گرفته شده است توضیح داده شده است . در این فصل به شرح قوانین ارتباطی خواهیم پرداخت که در آن بعد از دسته بندی الگوریتمها ، الگوریتم Apriori ( که یک الگوریتم پایه در این زمینه است ) و الگوریتم FP-Growth ( یک الگوریتم جدید میباشد) را با شرح یک مثال توضیح می دهیم و در آخر آن دو را با هم مقایسه می کنیم . در فصل 3 مباحث وب کاوی و متن کاوی را که در بسیاری از مراجع جزء کاربردهای داده کاوی به حساب می آید شرح داده خواهد شد.
کلمات کلیدی:

وب کاوی

متن کاوی

داده کاوی

دیتا ماینینگ

کاوش قوانین ارتباطی داده کاوی

مقدمه:
امروزه با گسترش سیستم‌های پایگاهی و حجم بالای داده‌های ذخیره شده در این سیستم‌ها، نیاز به ابزاری است تا بتوان داده‌های ذخیره شده را پردازش کرد و اطلاعات حاصل از این پردازش را در اختیار کاربران قرار داد.با استفاده از پرسش‌های ساده در SQL و ابزارهای گوناگون گزارش‌گیری معمولی، می‌توان اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار داد تا بتوانند به نتیجه‌گیری در مورد داده‌ها و روابط منطقی میان آنها بپردازند. امّا وقتی که حجم داده‌ها بالا باشد، کاربران هرچند زبر دست و با تجربه باشند نمی‌توانند الگوها مفید را در میان حجم انبوه داده‌ها تشخیص دهند و یا اگر قادر به این کار هم باشند، هزینه عملیات از نظر نیروی انسانی و مادی بسیار بالا است. از سوی دیگر، کاربران معمولاً فرضیه‌ای را مطرح می‌کنند و سپس بر اساس گزارشات مشاهده شده به اثبات یا رد فرضیه می‌پردازند، در حالی که امروزه نیاز به روشهایی است که اصطلاحاً به کشف دانش بپردازند یعنی با کمترین دخالت کاربر و بصورت خودکار الگوها و رابطه‌های منطقی را بیان نمایند.
داده کاوی یکی از مهمترین این روشها است که به الگوهای مفید در داده‌ها با حداقل دخالت کاربران شناخته می‌شوند واطلاعاتی را در اختیار کاربران و تحلیل گران قرار می‌دهند تا براساس آن تصمیمات مهم و حیاتی در سازمانها اتخاذ شوند.اصطلاح داده کاوی زمانی بکار برده می‌شود که با حجم بزرگی از داده‌ها، در حد مگا یا ترابایت، مواجه باشیم. در تمامی منابع داده کاوی بر این مطلب تأکید شده است. هرچه حجم داده‌ها بیشتر و روابط آنها پیچیده تر باشد دسترسی به اطلاعات نهفته در میان داده ها مشکل تر می‌شود و نقش داده کاوی بعنوان یکی از روش های کشف دانش، روشن‌تر می‌گردد.داده کاوی بطور همزمان از چندین رشته علمی بهره می‌برد نظیر: تکنولوژی پایگاه داده، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، شبکه‌های عصبی، آمار، الگو، سیستم‌های مبتنی بر دانش ، حصول دانش ، بازیابی اطلاعات ، محاسبات سرعت بالا و بازنمایی بصری داده .
فهرست مطالب
چکیده 2

فصل1: مقدمه ای بر داده کاوی 13

1-1 تعریف داده کاوی .15

2-1 تاریخچه داده کاوی 16

3-1 چه چیزی سبب پیدایش داده کاوی شده است؟ 17

4-1 اجزای سیستم داده کاوی .19

5-1 جایگاه داده کاوی در میان علوم مختلف 21
6-1 قابلیتهای داده کاوی .22

7-1 چرا به داده کاوی نیاز داریم؟ .23

8-1 داده کاوی چه کارهایی نمی تواند انجام دهد؟ 25
9-1 کاربردهای داده کاوی .25
1-9-1 کاربردهای پیش بینی کننده .27
2-9-1 کاربردهای توصیف کننده 27
10-1 ابزارهای تجاری داده کاوی .28
11-1 داده کاوی و انبار داده ها .29
1-11-1 تعاریف انبار داده 29

2-11-1 چهار خصوصیت اصلی انبار داده .30

3-11-1 موارد تفاوت انبار داده و پایگاه داده 31
12-1 داده کاوی و OLAP .33
1-12-1 OLAP .33
2-12-1 انواع OLAP .34

13-1 مراحل فرایند کشف دانش از پایگاه داده ها .34

1-13-1 انبارش داده ها 35
2-13-1 انتخاب داده ها 36
3-13-1 پاکسازی- پیش پردازش- آماده سازی 36
4-13-1 تبدیل داده ها 36

5-13-1 کاوش در داده ها (Data Mining) .37

6-13-1 تفسیر نتیجه 38

 

فصل 2: قوانین ارتباطی .39

1-2 قوانین ارتباطی 40
2-2 اصول پایه .41
1-2-2 شرح مشکل جدی .41
2-2-2 پیمایش فضای جستجو .43
3-2-2 مشخص کردن درجه حمایت مجموعه اقلام .45
3-2 الگوریتمهای عمومی 45
1-3-2 دسته بندی 45
2-3-2 BFS و شمارش رویداد ها .46
3-3-2 BFS و دونیم سازی TID-list .47
4-3-2 DFS و شمارش رویداد 47
5-3-2 DFS و دو نیم سازی TID-list 48

4-2 الگوریتم Apriori 48

1-4-2 مفاهیم کلیدی .48
2-4-2 پیاده سازی الگوریتم Apriori 49
3-4-2 معایب Apriori و رفع آنها .54

5-2 الگوریتم رشد الگوی تکرارشونده 55

1-5-2 چرا رشد الگوی تکرار سریع است؟ .58

6-2 مقایسه دو الگوریتم Apriori و FP-growth 59

7-2 تحلیل ارتباطات 63

فصل 3: وب کاوی و متن کاوی .65

1-3 وب کاوی .66

1-1-3 الگوریتمهای هیتس و لاگسام .69

2-1-3 کاوش الگوهای پیمایش مسیر 76
2-3 متن کاوی .90
1-2-3 کاربردهای متن کاوی .92
1-1-2-3 جستجو و بازیابی 95
2-1-2-3 گروه بندی و طبقه بندی 97
3-1-2-3 خلاصه سازی 99
4-1-2-3 روابط میان مفاهیم .101
5-1-2-3 یافتن و تحلیل گرایشات
6-1-2-3 برچسب زدن نحوی (pos) .
7-1-2-3 ایجاد Thesaurus و آنتولوژی به صورت اتوماتیک .107
2-2-3 فرایند متن کاوی .
3-2-3 روشهای متن کاوی .110
مراجع .116
فهرست اشکال
1-1 مراحل فرایند کشف دانش 17
2-1 سیر تکاملی صنعت پایگاه داده 19
3-1 معماری یک نمونه سیستم داده کاوی .20
4-1 نرخ رشد اطلاعات .24
5-1 کاربرد پیش بینی کننده 27
6-1 داده ها از انبار داده ها استخراج می گردند 32
7-1 داده ها از از چند پایگاه داده استخراج می گردند 32
1-2 شبکه‌ای برای .

3-2 دسته بندی الگوریتمها 46

4-2 پایان الگوریتم Apriori 52
5-2 درخت الگوی تکرار 57
6-2 اندازه گیری کارکرد درجه حمایت برای پایگاه داده D1 40K 61
7-2 اندازه گیری Apriori با درجه حمایت/تراکنش .62
8-2 اندازه گیری FP-growth با درجه حمایت/تراکنش 62
1-3 مقداردهی اولیه الگوریتم HITS 72
2-3 مثالی از الگوهای پیمایش .80
3-3 فرایند متن کاوی .86
4-3 مثال یافتن روابط .88
فهرست جداول
1-2 کاوش FP-tree با ایجاد پایگاه های الگوشرطی .58
2-2 پارامترها .59
3-2 نتایج برای فاکتور درجه حمایت 5% 60
4-2 نتایج برای D1 150K با درجه حمایت .61
1-3 تراکنش های توصیف شده توسط مجموعه ای از URLها .75
2-3 نمایش URLها به عنوان بردارهایی از فعالیت گروه تراکنش 75
3-3 یک SOM مرسوم که توسط توصیف URLها تولید شده است 76
عباس بازدید : 383 شنبه 14 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله رشته الکترونیک

درایوهای کششی مبدل پیشرفته و كنترل آنها

مقدمه:
در سال 1970 لوكوموتیو برقی – دیزلی DE2500 عملی و موثر بودن سیستم درایو AC قطار با تغذیه اینورتر را به اثبات رساند. كمپانی ABB برروی اینورتر منبع جریان( CSI) ‌و اینورتر منبع ولتاژ(VSI) آزمایش های خود را انجام داد و پس از ارزیابی به این نتیجه رسیدكه اینورتر منبع ولتاژ بهترین گزینه برای سیستم درایو قطار می باشد علت اصلی این موضوع آن است كه اینورتور منبع جریان احتیاج به دومبدل ( Converter) دارد ؛یكی برای تولید منبع جریان ثابت و دیگری برای تولید شكل موج های سه فاز ، در حالیكه اینورتر منبع ولتاژ تنها نیاز به یك اینورتر برای تولید ولتاژ متغیر و فركانس متغیر (VVVF)‌دارد كه باعث حذف مقدار قابل توجهی از سخت افزار می شود .
سیستم های عمومی نیروی محركه برای وسایل نقلیه الكتریكی شامل دو موتور در هر اینورتور منبع ولتاژ می باشد ولی تعداد اینورترها در هر وسیله و تعداد موتورها در هر اینورتر با توجه به مسایل اقتصادی ، نوع عملكرد ومحدودیت های فضا تعیین می شوددر طول توسعه تكنولوژی درایو AC محدودیت های توان وسایل نیمه هادی كاربرد تكنولوژی AC را غیر اقتصادی می ساخت . پیشرفت نیمه هادی های قدرت از سال 1970 به بعد منجر به تولید ابزارهای نیمه هادی با توان نامی و ولتاژ بیشتر گردید كه این باعث تجاری شدن درایو AC به عنوان یك تكنولوژی جدید در صنعت حمل ونقل گردید .
در سال1984 كمپانی های Amtrak , ABB‌ برنامه آزمایشی برروی محركه AC لوكومتیوهای مسافربری را آغاز كردند در سال 1988 لوكوموتیو مسافربری با سیستم نیروی محركه سه فاز توسط ABB‌ مورد بهره برداری قرار گرفت این لوكوموتیو نه تنها انتظارات را برآورد ساخت بلكه از حد قابل پیش بینی نیز فراتر رفت . این سیستم درایو با تریستور ساخته شده بود كه از نظر هزینه و طراحی مشكل ساز بود .
با پیشرفت و توسعه GTO ها كه قابلیت تحمل جریان و ولتاژ زیاد را دارند ، به سرعت GTO ها جایگزین تریستورها در اینورترهای AC ‌ شدند كه این باعث حذف مدارهی كموتاسیون (خازن ها ، چوك ها وتریستورهای كمكی ) شد این امر اساساً اندازه ، وزن نویز و هزینه را كاهش می دهد در حالیكه قابلیت اطمینان اینورتر نیز بالا می رود این مزایا در كنار مزایای موتور القایی تكنولوژی درایو AC را برای كاربردهای حمل و نقل عملی ساخت .
کلمات کلیدی:

درایوهای تراكشن

درایوهای تراكشن اینورتری پیشرفته

کنترل درایوهای تراكشن اینورتری پیشرفته

فهرست مطالب
درایوهای تراكشن اینورتری پیشرفته و كنترل آنها2
6-1) سیر تكامل درایو AC در سیستم های تراكشن2

6-2) درایوهای تراكشن موتور القایی4

شكل (1-6) درایوهای تراكشن با موتورهای سه فاز5
6-2-2) درایوهای تراكشن اینورتر منبع جریان تغذیة DC7

شكل (4-6) وضعیت های حلقه DC یك درایو اینورتر منبع جریان10

شكل (5-6) اینورتر منبع ولتاژ مدار قدرت و شكل موج ها12
شكل (6-6) مدار قدرت یك فاز اینورتر NPC سه سطحی را نشان می دهد14
شكل (6-6) اینورتر منبع ولتاژ سه سطحی NPC- مدار قدرت و جدول سوئیچینگ15

6-2-4) درایوهای تراكشن VSI تغذیه AC مبدل پالس15

6-2-6-1) PWM موج مربعی(Square – Wave PWM)19
شكل( 9-6) شكل موج های ورودی و خروجی مقایسه كننده یك اینورتر PWM موج مربعی19
6-2-6-2) PWM سینوسی (Sinusoidal PWM)21
شكل (11-6) روش مدولاسیون برای قطار Eurostar23
شكل(12- 6) سیستم كنترل كننده جریان PWM در حالت كلی25

مقایسه سیستم های محرك انواع لوكوموتیو و انتخاب سیستم مناسب برای حمل و نقل ریلی28

عباس بازدید : 318 شنبه 14 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله رشته الکترونیک

ملاحظات کاربردی در سیستم های کششی القایی

مقدمه
در آستانه قرن بیستم تشخیص داده شد که مشخصه های گشتاور – سرعت و قابلیت احیا کنندگی ( Regeneration ) ذاتی موتورهای القایی سه فاز برای کار برد تراکشن الکتریکی ایده آل می باشد. بطوری که یک سیستم تراکشن سه فاز در آلمان آزمایش شد و کار منظم بر روی چندین خط راه آهن شامل خطBergdorf – Thun در سوئد در سال 1899 و تونل راه آهن شمال آمریکا انجام شد. توان بوسیلة سه خط بالا سری یا بوسیلة دو خط بالا سری و ریلها به عنوان هادی سوم تحویل داده می شد. و کنترل سرعت لوکوموتیو به وسیلة تغییر قطب موتور تراکشن همراه با کنترل ولتاژ یا کنترل مقاومت روتور انجام می شد. رقابت های تکنیکی اصلی در این زمان در زمینة تغذیة موتورهای سه فاز از یک خط تراکشن DC یا AC تك فاز و کنترل سرعت مؤثر موتور تراکشن بود.
یک طرح جدید که در سال 1928 توسط Kondo استفاده شد لوکوموتیوهایی بودند که از توان تک فاز 50 هرتر و 16 کیلو ولت استفاده می کردند. موتورهای تراکشن القایی با حلقه لغزان Slip - Ring) ) از طریق مبدل های فاز چرخان (Rotary Phase Converters ) تغذیه می شدند که فلوی ثابت را در فرکانس ثابت و با ولتاژی متناسب با ریشه دوم توان خروجی ایجاد می کردند. توسعه تریستور قدرت در سال 1960 باعث پیدایش داریو های (Induction Motor) IM تغذیه شده توسط اینورتر شد. اما محدویت ولتاژ و جریان پایین عناصر سبب شد که از تعدای تریستور سری شده و یا موازی شده با یکدیگر استفاده شود تا توان کافی در خروجی بدست آید .
کلمات کلیدی:

درایوهای کششی

سیستم های تراكشن القایی

سیستم های حمل و نقل الکتریکی AC

فهرست مطالب
ملاحظات كاربردی در سیستم های2

4-1) تاریخچه سیستم های حمل و نقل الکتریکی AC2

4-2) مقایسه کاربرد موتورهای القایی قفسه سنجابی با انواع دیگرسیستم های کشنده4

4-2-1) مقایسه با موتور DC4
1) سرعتهای زیاد :4
2) مقاومت و قابلیت بالا و هزینه نگهداری و تعمیرات کم :4
3) گشتاور یکنواخت بالا با قابلیت اضافه بار ذاتی :4
4) نسبت توان به وزن بالا:5
5) قابلیت ترمز احیا کنندة ذاتی :5
6) مشخصه گشتاور – سرعت تند (Hteep ) :5
7) عملکرد پایدار با اتصل موازی :5
4-2-2) مقایسه با موتور سنكرون :6
جدول (1-4) مقایسه موتور القایی با موتور سنکرون6
4-3-1) ایجاد گشتاور در موتور القایی سه فاز8
شکل(1-4)مدار معادل تکفاز موتور القایی10
شکل(4-4) منحنی گشتاور- سرعت در فرکانس و ولتاژ ثابت15
4-3-5) عملکرد فرکانس متغیر18
شکل (7-4) منحنی های گشتاور لغزش در نسبت ثابت ( هرتز/ ولت)20
شکل (8-4) ناحیه های مختلف منحنی گشتاور – سرعت با منبع تغذیه فرکانس متغیر – ولتاژ متغیر20
شکل (9-4) ارتباط بین فرکانس – ولتاژ در ماشین القایی21

4-3-7)عملکرد HP ثابت (Constant-Horse Power)22

عباس بازدید : 359 شنبه 14 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله رشته الکترونیک

مدارهای كنترل سیستم های کششی جریان مستقیم

مقدمه:
تئوری روش کنترل یک ماشین کششی در حالت های مختلف موتوری و ژنراتوری بیان شد. باید توجه داشت که پیاده سازی این تئوری ها در عمل برحسب سطح تکنولژی و یا هزینه به مدارهای متنوعی می انجامد. چنانچه در این مقاله خواهید دید در ابتدا مدارهای کنترل بدلیل استفاده از کنتاکتهای الکترواستاتیکی دارای کنترل ناپیوسته و قا بلیتهای کم بودند و در نهایت با پیشرفت نیمه هادیها و مدارهای الکترونیکی عمل کنترل بصورت پیوسته و با قابلیتهای زیاد انجام می شود.
3-1) موتور جریان مستقیم تحریک سری با كنترل مقاومتی
شكل (1-3) مدار كامل روش قدیمی كنترل موتور تحریك سری كه در مترو بسیار متداول بوده است را نشان می دهد. مطابق شکل فوق در هنگام راه اندازی موتور کلید K1 بسته و کلید K2 باز می شوند که مجموعه مقاومتهای سری R1 بطور کامل در مدار بوده و مجموعه مقاومتهای سری R1 بطور کامل در مدار بوده و مجموعه مقاومت‌های موازی R2 نیز بطور کامل خارج از مدار قرار گیرند.
کلمات کلیدی:

درایوهای تراکشن

سیستم های کششی

سیستم های کششی جریان مستقیم

عباس بازدید : 539 شنبه 14 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله رشته الکترونیک

موتورهای کششی جریان مستقیم

مقدمه:
پس از آنكه ورنر زیمنس (Werner Von Siemens) در سال 1866 موفق به اختراع ژنراتور الكتریكی و در نتیجه تولید توان الكتریكی از نظر اقتصادی شد، ایدة استفاده از توان الكتریكی در حمل و نقل برقی در ذهنش درخشید.برای اولین بار در 31 می 1879 اولین لكوموتیو جریان مستقیم در شهر برلین با قدرت 2/2 كیلو ولت ولتاژ 150 ولت برای مسیری بطول 300 متر مورد بهره برداری قرار گرفت.
از سال 1892، جریان مستقیم با ولتاژ 600 ولت برای سرویس دهی به سیستم های حمل و نقل شهری تشخیص داده شد. پس از آن با تولید جریان متناوب برای اولین بار در سال 1928 اولین سیستم یكسوساز چرخشی (Rotary Rectifier) مورد استفاده قرار گرفت و در سال 1960 برای اولین بار از یكسوسازهای سیلیكونی بهره جستند.در سال 1965 برای اولین بار در مونیخ از سیستمی با سرعت 200 كیلومتر بر ساعت با روش كنترل CATC (Continuous Automatic Train Control) استفاده شد. ولتاژ جریان مستقیم 600 ولت توسط یك چاپر تریستوری تغذیه می شد. و در سال 1984 از تعداد 165 لكوموتیو با كلاس مشخصه (107) 7E با سیستم كنترل چاپر و ولتاژ 3000 ولت جریان مستقیم برای سرویس حمل و نقل در آفریقای جنوبی استفاده شد كه هم اكنون مشغول سرویس دهی می باشد.
کلمات کلیدی:

درایوهای ترکشن

موتورهای تراکشن جریان مستقیم

سیستم های حمل و نقل الكتریكی DC

فهرست مطالب
موتورهای تراكشن جریان مستقیم1
تاریخچه سیستم های حمل و نقل الكتریكی DC1

2-2) موتور جریان مستقیم با تحریك موازی3

شكل (1-2) مشخصه گشتاور الكتریكی و جریان آرمیچر بر حسب سرعت موتور تحریك موازی4
2-3) موتورهای جریان مستقیم با تحریك مجزا5
2-3-1) معادلات ماشین جریان مستقیم با تحریك مجزا6
شكل (2-2) مدل ماشین تحریك مجزا با فرض خطی بودن مشخصه مغناطیسی6
در زیر به نحوه ی كنترل موتور در دو ناحیه مذكور می پردازیم:7
الف) ناحیه اول موتوری7
2-3-3) كنترل ماشین جریان مستقیم با تحریك مجزا درحالت ژنراتوری9
الف) ناحیه اول ژنراتوری9
شكل (5-2) منحنی مشخصه های ژنراتور در حالت توان ثابت در ناحیه اول11
شكل (6-2) منحنی مشحصه های ژنراتور در حالت گشتاور ثابت در ناحیه اول12
ب) ناحیه دوم ژنراتوری13
ج) ناحیه سوم ژنراتوری14
شكل (7-2) منحنی مشخصه های ماشین در ناحیه دوم ژنراتوری15
شكل (8-2) منحنی مشخصه های ماشین در ناحیه سوم ژنراتوری15
2-4) موتور جریان مستقیم با تحریك سری15
2-4-2) كنترل ماشین جریان مستقیم با تحریك سری در حالت موتوری17
در زیر بنحوة كنترل موتور در دو ناحیه موتوری می پردازیم.17
الف) ناحیه اول موتوری17
ب) ناحیه دوم موتوری18
شكل (10-2) منحنی مشخصه های ماشین سری در ناحیه اول موتوری19
شكل (11-2) مقاومت قابل تنظیم برای كنترل ماشین در ناحیه دوم موتوری19
شكل (12-2) منحنی مشخصه های ماشین سری در ناحیه دوم موتوری20
2-4-3) كنترل ماشین جریان مستقیم با تحریك سری در حالت ژنراتوری20

نحوه كنترل ژنراتور در سه ناحیه مذكور می پردازیم:20

ناحیه اول ژنراتوری20
شكل (14-2) منحنی مشخصه های ماشین سری در ناحیه اول ژنراتوری در حالت گشتاور ثابت22
ناحیه دوم ژنراتوری22
ناحیه سوم ژنراتوری22
عباس بازدید : 422 شنبه 14 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله رشته الکترونیک

تراکشن الکتریکی

پیشگفتار
برای بررسی خصوصیات روشهای مختلف محرك لوكوموتیو، ابتدا باید مشخصات حركتی (Synematic Characteristics) لوكوموتیوها در حالت كلی بررسی شود و سپس روشهای مناسب برای ایجاد آن مشخصات حركتی انتخاب گردد.در این مقاله، ابتدا معادلات حركتی و دینامیكی ( Synematic & Dynamic Equations ) حاكم بر قطار بدست آمده و در نهایت ویژگیهای موتورهای الكتریكی لكوموتیو در حالت ایده آل نتیجه خواهد داد.
امروزه الكترونیك قدرت عامل عمده در بهبود سیستم های محركه پیشرفته شده است. وجود عناصر نیمه هادی و تولید اینورترها باعث كاهش هزینه های راهبری شده اند. گام اول جایگزینی كنتاكتورها با مقاومت ها و بوسیله یكسو كننده های كنترل شده و چاپرهای DC جهت كنترل توان موتورهای DC بوده است. در گام دوم كاربرد موتورهای قفس سنجابی با پیشرفت اینورترهای با ولتاژ و فركانس متغیر (VVVF) ممكن شده است. حتی در این زمینه، راه آهن به عنوان پیشگام در سیستم های الكترونیك قدرت شناخته شده است.سیستم محركه AC درجه بالایی از ترمز احیا كننده را با مقدار بسیار كم تجهیزات ایجاد می كند. مقدار توان احیا شده به فاكتورهای زیادی از جمله مكان ایستگاه و شدت ترافیك بستگی دارد. مطالعات رایانه ای نشان داده اند كه احیای توان در سیستم های محركه AC ، 40 تا 50 درصد در مقایسه با ماشین های معادل كه با كنترل كننده های مقاومتی و ترمز دینامیكی كار می كنند بیشتر می باشد.
کلمات کلیدی:

كشش الکتریکی

سیستم های محرکه

موتورهای الکتریکی لکوموتیو

فهرست مطالب
پیشگفتار1
كشش الكتریكی4

1-1) تعیین مشخصات حركتی قطار5

1-1-1) نیروی محرك قطار6
شكل (1-1) منحنی نیروی كششی F بر حسب سرعت V لكوموتیو7
1-1-2) نیروی مقاوم قطار ( Train Resistance )7
شكل (2-1) اثر مقاومت شیب بر روی سرعت قطار8

1-1-3) نیروی ترمز گیری قطار11

شکل( 3-1) منحنی نیروی ترمز گیری قطار شامل ترمزگیری الکتریکی و مکانیکی در سرعتهای مختلف12
1-1-4) محاسبه منحی سرعت بر حسب زمان13
شکل (4-1) منحنی های سرعت بر حسب زمان و نیروی محرک بر حسب سرعت قطار15
ناحیه 3 از لحظه t2 تا t3 :15

1-2) تعیین مشخصات موتورهای کششی17

1-2-1) مشخصه گشتاور – سرعت موتورهای الکتریکی17
شکل (6-1) منحنی گشتاور باز دارنده الکتریکی بر حسب سرعت18
1-2-2) عملکرد موازی19
1-2-3) نوسانهای ولتاژ19
1-2-4)محدودیت وزن وحجم19
منابع21
عباس بازدید : 373 شنبه 14 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته الکترونیک

بررسی حسگرها و نحوه ساخت حسگر دنده عقب

(بصورت کامل و جامع)
آپدیت شد:
ضمیمه کد فایل نحوه ساخت حسگر دنده عقب در محیط برنامه نویسی آردوینو بصورت رایگان
مقدمه:
سنسورها از نظر کیفی مرحله ی جدیدی را در استفاده ی هرچه بیشتر ازهمه امکاناتی که توسط علم میکرو الکترونیک به وجود آمده است، به ویژه در زمینه پردازش اطلاعات عرضه می کنند. سنسورها رابط بین کنترل الکترونیکی از یک طرف ومحیط ،عملیات،رشته ی کارها یا ماشین از طرف دیگر هستند..همچنین از آنجاییکه سنسورها وسیله ی اساسی برای بدست آوردن همه اطلاعات لازم در رابطه با وضعیت های مختلف عملیات ومحیط هستند ، بنابراین آنها در امکانات کاملا جدیدی را به روی اتوماسیون ، طیفی از عملیات در صنعت،منزل ،کارخانه، کاربردهای طبی وسایر بخش ها می گشایند . برای مثال کارخانه های تماما اتوماتیک و مجتمع آینده تنها می تواند به کمک سنسورها تحقق یابد.
در این پایان نامه که از 2 بخش و 15 فصل تشکیل شده به بررسی حسگرها و نحوه ساخت حسگر دنده عقب بصورت کامل پرداخته ایم.
کلمات کلیدی:

حسگر

سنسور

سنسور پارک

تکنیکهای تولید سنسور

نحوه ساخت حسگر دنده عقب

سنسور چیست؟

امروزه بحث سنسور به اهمیت مفاهیمی از قبیل میكروپرسسور (پردارزش گر)، انواع مختلف حافظه وسایر عناصر الكترونیكی رسیده است، با این وجود سنسور هنوز هم فاقد یك تعریف دقیق است همچنانكه كلمات الكترونیكی از قبیل پروب، بعدسنج، پیك آپ یا ترنسدیوسر هنوز هم معانی لغوی ندارند. جدا از این‌ها كلمه سنسور خود ریشه بعضی كلمات هم خانواده نظیر المان سنسور، سیستم سنسور، سنسور باهوش و تكنولوژی سنسور شده است كلمه سنسور یك عبارت تخصصی است كه از كلمه لاتین Sensorium، به معنی توانایی حس كرد، یا Sensus به معنی حس برگرفته شده است. پیش از آن كه بحث را ادامه دهیم لازم است عبارت سنسور را در صنعت الكترونیك تعریف كنیم:
یك سنسور هم كمیت فیزیكی معین را كه باید اندازه‌گیری شود به شكل یك كمیت الكتریكی تبدیل می‌كند، كه می‌تواند پردازش شود یا به صورت الكترونیكی انتقال داده شود. مثلاً یك سنسور رنگ می‌تواند تغییر در شدت نور را به یك پروسه تبدیل نوری الكترونی به صورت یك سیگنال الكتریكی تبدیل كند. بنابراین سنسور را می‌توان به عنوان یك زیر گروه از تفكیك كننده‌ها كه وظیفه‌ی آن گرفتن علائم ونشانه‌ها از محیط فیزیكی و فرستادن آن به واحد پردازش به صورت علائم الكتریكی است تعریف كرد. البته سنسوری مبدلی نیز ساخته شده‌اند كه خود به صورت IC می‌باشند و به عنوان مثال (سنسورهای پیزوالكترونیكی، سنسورهای نوری).
وقتی ما از سنسوری مجتمع صحبت می‌كنیم منظور این است كه تكیه پروسه آماده‌سازی شامل تقویت كردن سیگنال، فیلترسازی، تبدیل آنالوگ به دیجیتال و مدارات تصحیح‌ می‌باشند، در غیر این صورت سنسوری كه تنها سیگنال تولید می‌كند به نا سیستم موسوم هستند.در نوع پیشرفته به نام سنسور هوشمند یك واحد پردازش به سنسور اضافه شده است تا خورجی آن عاری از خطا باشد منطقی‌تر شود. واحد پردازش سنسور كه به صورت یك مدار مجتمع عرضه می‌شود اسمارت (Smart) نامیده می‌شود. یك سنسور باید خواص عمومی زیر را داشته باشد تا بتوان در سیستم به كار برد كه عبارتند از:
حساسیت كافی، درجه بالای دقت و قابلیت تولید دوباره خوب، درجه بالای خطی بودن، عدم حساسیت به تداخل و تاثیرات محیطی، درجه بالای پایداری و قابلیت اطمینان، عمر بالای محصول و جایگزینی بدون مشكل.امروزه با پیشرفت صنعت الكترونیك سنسوری مینیاتوری ساخته می‌شود كه از جمله مشخصه‌ی آن می‌توان به موارد زیر اشاره كرد:
سیگنال خروجی بدون نویز، سیگنال خروجی سازگار با باس، احتیاج به توان پایین.
فهرست مطالب
بخش اول
تعریف سنسور

فصل سنسورهای اثر هال

-مقدمه
-ویژگی های عمومی
-تاریخچه
-تئوری اثر هال
-اساس سنسورهای اثرهال
-سیستم های مغناطیسی
-کاربردهای اثر هال

فصل سنسورهای دما

-مقدمه
-ترانسدیوسرهای دمای مقاومتی
-ترموکوپل
-سنسورهای دما از نوعی بی متال
-سنسورهای اتصال p-n
-سنسورهای دما از نوع کریستال مایع
-انتشار مادون قرمز و گرماسنجی
-گیجهای فلوی حرارتی

فصل سنسورهای فشار

-مقدمه
-سنسورهای فشار ارتجاعی
-سنسورهای فشار خازنی
-سوییچ های فشار
-ملاحظات جانبی در خصوص سنسورهای فشار
بخش دوم
مقدمه

فصل 1 : سنسور چیست ؟.

فصل 2 : تكنیك های تولید سنسور.

فصل 3 : سنسور سیلیكانی .

_ : خواص سیلیكان -
_ : مراحل تولید در تكنولوژی سیلیكان.-
_ : سنسور درجه حرارت
_ : سنسور درجه حرارت مقاومتی
_ : سنسور حرارت اینترفیس
_ : سنسورهای حرارتی دیگر و كاربرد آنها.
_ : سنسورهای فشار
- : اثر پیزو مقاومتی
- : سنسورهای فشار پیزو مقاومتی .
_ : اصول سنسورهای فشار جدید.
_ : سنسورهای نوری
_ : مقاومت های نوری
_ : دیودهای نوری و ترانزیستورهای نوری
- : سنسورهای میدان مغناطیسی .

فصل4 : مولدهای هال و مقاومتهای مغناطیسی

_ : كاربردهای ممكن سنسورهای میدان مغناطیسی

فصل 5: سنسورهای میكرومكانیكی

- : سنسورهای شتاب / ارتعاش
_ : سنسورهای میكروپل .

فصل 6 : سنسورهای فیبر نوری

_ : ساختمان فیبر ها .
_ : سنسورهای چند حالته
_ : سنسورهای تك حالته .
_ : سنسورهای فیبر نوری توزیع شده

فصل 7 : سنسورهای شیمیایی

_ : بیو سنسورها
_ : سنسورهای رطوبت .

فصل 8 : سنسورهای رایج و كاربرد آن .

_ : سنسورهای خازنی .
فصل 9 : سنسور ویگاند
فصل 10 : سنسورهای تشدیدی
_ : سنسورهای تشدیدی كوارتز.
_ : سنسورهای موج صوتی سطحی
فصل11 : سنسورهای مافوق صوت
فصل 12 : سنسور پارك .
-: پتاسیومترها .
- : خطی بودن پتاسیومترها .
- : ریزولوشن پتاسیومترها ..
- : مسائل نویزالکتریکی در پتاسیومترها
- : ترانسدیوسرهای جابه جایی القایی .
- : ترانسدیوسرهای رلوکتانس متغیر
- : ترانسفورمورهای تزویج متغیر: LDTوLVDT
- : ترانسدیوسرهای تغییرمکان جریان ادی.
- : ترانسدیوسرهای تغییرمکان خازنی
- : رفتارخطی ترانسدیوسرهای تغییرمکان خازنی .
-: سنسورهای حرکت ازنوع نوری .
- : ترانسدیوسرهای تغییرمکان اولتراسوند
- : سنسورهای پرآب هال سرعت چرخش وسیتم های بازدارنده
(کمک های پارکینگ ) .
- : سیستم های اندازه گیری تغییرمکان اثرهال .
- : سنسوردوبل پارک
- : آی سی درمواد ترانسمیتر
عباس بازدید : 360 شنبه 14 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه مهندسی برق

سیستم های كنترل و سرپرستی داده و کاربرد آنها در صنعت برق

چكیده
SCADA، مخفف Supervisory Control and Data Acquisition، به معنی سیستمهای كنترل و سرپرستی داده، امروزه به طور گسترده در صنایع مختلف از جمله صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، و برق آبی، برای سرپرستی داده های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم اسكادا، امكان مونیتور كردن و كنترل پروسسهایی كه در سایتهای دوردست قرار گرفته اند را به اپراتور می دهد. یك طراحی خوب سیستم اسكادا، با حذف نیاز بازرسی مكرر پرسنل از سایتها، باعث صرفه جویی زیادی در وقت و هزینه می گردد. در سالهای اخیر، این سیستمها از نظر كاربری، قابلیت گسترش، و كارایی پیشرفتهای چشمگیری نموده و حتی برای پیچیده ترین سیستمهای كنترلی، مانند آزمایشهای فیزیكی، نیز گزینه ای بسیار مناسب به شمار می روند.
کلمات کلیدی:

کنترل نظارتی

سیستم اسکادا

سیستمهای كنترل و سرپرستی داده

کاربرد سیستم های اسکادا در صنعت برق

مقدمه:
یک سیستم SCADA شامل سخت افزار های مربوط به سیگنال های ورودی و خروجی، کنترلر ها، HMI، شبکه ها، سیستم های مخابراتی، database و نرم افزار است. SCADA معمولاً تحت عنوان شاخه ی مهندسی ابزار دقیق مطرح می شود.کلمه ی SCADA معمولاً به یک سیستم مرکزی اشاره دارد که یک سایت یا سیستم را مونیتور و کنترل می کند که در سطحی به وسعت کیلومتر ها گسترده شده است. قسمت عمده ی این کنترل به صورت خودکار توسط یک Remote Terminal Unit (RTU) یا یک Programmable Logic Controller (PLC) انجام می شود. عملیات Host Control تقریباً همیشه محدود به سایت پایه ی مرکزی یا همان رده ی نظارتی (supervisory) می شود.
یک سیستم SCADA را می توان به 4 جزء زیر تقسیم نمود:
1- ابزار دقیق میدانی (Field Instrumentation)
2- ایستگاه های دوردست (RTU ها)
3- شبکه ی مخابراتی
4- ایستگاه مونیتورینگ مرکزی و HMI
فرآیندی که در بالا به طور کلی از آن یاد کردیم، می تواند یک فرآیند صنعتی، زیرساختی، یا سایر امکانات باشد.سیستم های SCADA که برای هر کدام از این کاربرد ها استفاده می شوند، همگی کنترل نظارتی و تحصیل اطلاعات انجام می دهند، گرچه که مورد استفاده ی سیستم در هر کاربرد متفاوت است.
فهرست مطالب
چكیده1
مقدمه:1

فصل اول – ضرورت ونقش سیستم های کنترل2

ضرورت استفاده از سیستمهای کنترل در شبکه قدرت4
روند حرکت تکنولوژی :4
خلاسه ای از سیستم های کنترل4
کنترل محلی6
کنترل متمرکز6
کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی ( ها )7
برخی از معایب مدارهای فرمان الکترومکانیکی بدین شرح است :9
تعریف 10
مزایای نسبت به سیستم های قدیمی :12
سیستمهای جدید کنترل پس از سیستمهای گسترده و PLC13
سیستمهای تله متری و اسکادا14
تاریخچۀ بکارگیری سیستم های کسب اطلاعات و کنترل از راه دور15

فصل دوم – ساختار کلی سیستم اسکادا17

تقسیم بندی یک سیستم اسکادا17
سیستم محلی :17
سیستم محلی به دو بخش اساسی تقسیم می شود :18
خانواده های مختلف سیستمهای اسکادا22
پارامترهای ارزیابی سیستم اسکادا :25
1- قابلیت دسترسی ( دستیابی ) 25
2- پاسخ زمانی26
3- توسعه پذیری :27
4- قابلیت انعطاف 28
5- قابلیت اطمینان 28

فصل سوم - معیارهای لازم جهت انتخاب اطلاعات30

آشنایی با مفهوم اینترفیس و نتیجه گیری :30
نقش اینترفیس و اهمیت آن در ارتباط بین شبکۀ قدرت و مرکز کنترل و نظارت32
الف – انتقال اطلاعات از پست ( ایستگاه ) به مرکز کنترل ونظارت :32
ب – ارسال فرمان از مرکز به شبکه :32
نقاط وضعیت « DI » 34
آلارمهای مورد نیاز (DI )35
نقاط اندازه گیری « AI» 37
نقاط کنترلی « DO » 38

فصل چهارم – نحوۀ عملکرد ونقش پایانه ها40

شرح کلی وظایف در پایانه40
جمع آوری اطلاعات و کنترل « DAC » 41
« اولویت بندی و ترتیب داده ها » 41
ارسال داده ها به سطوح بالاتر کنترلی42
اجزاء تشکیل دهندۀ پایانه43
مدول ورودی دیجیتال « DI » 43
مدول ورودی آنالوگ « AI» 45
بخش نمونه برداری46
مدول خروجی آنالوگ « AO » 47
مدول خروجی دیجیتال « DO »47
مدول واسطه مخابراتی « CIU » 48
مدول اصلی49
مدول « PCI » 49
مدول « AGC » 50
نرم افزار پایانه50
مدول نرم افزاری « TSL » 51
مدول نرم افزاری « SPV » 51
مدول نرم افزاری « SUC » 51
مدول « پایگاه داده » « DBT » 52
مدول نرم افزاری « نگهبان » 52
هسته « RTMTK » 53
مهندسی اطلاعات در پایانه53
منبع تغذیه54

 

فصل پنجم – تکنیکهای انتقال ودریافت اطلاعات56

آرایش مخابراتی :56
- آرایش « نقطه به نقطه » 56
- آرایش Party-line58
سیستمهای ارتباطی و نحوۀ ارسال اطلاعات :59
درجۀ هوشمندی و روشهای مختلف انتقال اطلاعات از پایانه ها به مراکز کنترل61
« روش پرسشی » و ارسال کلیۀ اطلاعات61
روش پرسشی و ارسال اطلاعات تغییر یافته :62
« روش وقفه ای » :62
پروتکلهای ارسال اطلاعات ( پروتکل های ارتباطی یا پروتکل انتقال داده )63
روش تبادل داده ها :66
الف – قسمت برقرار کنندۀ ارتباط (سرفصل ) :66
ب – اطلاعات مفید ( داده ) :66
ج – خاتمه پیام ( دنباله ) :67
مشخصه های درستی داده : [31]67
« فاصله همینگ » 68
ساختار فریم های استاندارد :70
فریم 2/1FT با فاصله همینگ 4 و کلاس درستی داده می باشد.71
شرح و مقایسۀ دو پروتکل :72
شکل فریمهای استاندارد و برآورد درستی داده72
انتقال فریم های با طول کم73
انتقال فریم های با طول زیاد74
قابلیت دسترسی و هزینه74
روش جمع آوری اطلاعات75
تطابق با استانداردها75
ساختار یافتگی75
نتیجه گیری76
فصل شش – شرح ساختار78
نرم افزار جمع آوری اطلاعات وکنترل 78
کسب اطلاعات و کنترل78
الف – بخش « MPP »78
ب – بخش « FEP » 79
ج – بخش « SAP » 80
د – بخش « ICC » 80
مدیریت اطلاعات80
ب - « ویرایشگر پایگاه داده ها » 81
کنترل ترکیب تجهیزات مرکز 82
الف – بخش « HWM »82
ب – بخش « NWM » 82
نرم افزار MMI83
تشریح نرم افزارهای PAS85
جابجایی سریع برنامه«FCS » 89
تخصیص حافظه بطور پویا 89
دستیابی سریع به حافظه « DMA » 89
عباس بازدید : 434 شنبه 14 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته جغرافیا

عوامل مهاجرت روستاییان و بررسی الگوی مهاجرت در ایران

چکیده:
در این پایان نامه به علل مهاجرت و الگوی مهاجرت عوامل موثر در مهاجرت پرداخته ایم.موضوع دیگری كه در این پایان نامه مورد توجه قرا رگرفته انواع مهاجرت از بعد مكانی بوده است در ادامه به تشكیل جهاد سازندگی وعملكردش در خصوص راه وبرق رسانی وزیرساخت ها اشاره شده است.در ادامه به تاریخچه وروند مهاجرت روستائیان به شهرها در ایران اشاره شده است در ادامه به مبانی نظری تحقیق پرداخته ایم ونظریه های كه با موضوع تحقیق همخوانی داشت را بطور مختصر توضیح داده ایم ودر خاتمه مطالعات پیشین را در هر یك از زمینه های اشتغال غیركشاورزی وصنایع روستایی-فعالیت های عمرانی وزمین وارتباط آنها را با مهاجرت به اختصار بیان نموده ایم.
کلمات کلیدی:

مهاجرت

انواع مهاجرت

مهاجرت روستاییان

الگوی مهاجرت در ایران

مقدمه:
نتیجه نهایی مهاجرت از روستا به شهر نابودی کامل شکوفایی ملی و از دست دادن آزادی است چرا که انحطاط روستا به مثابه انحطاط تمدن است، تمدنی که ضامن قانون شهروند و حفظ حرمت آزادی انسان است (رولان ماسپتیول به نقل از پیتیه ، 1369، 44) .در کشورهای در حال توسعه و از جمله ایران، مهاجرت از روستا به شهر در زمره مهمترین مسائل اجتماعی و اقتصادی به شمار می آید. این مهاجران هم در مبدأ و هم در مقصد مسائل و مشکلاتی از جمله؛ بروز نابسامانی های متعدد ناشی از فشار بر منابع و امکانات محدود جوامع شهری ، بیکاری و کم کاری ، کمبود فضای زیستی و آموزشی ، آلودگی هوا و محیط زیست، سالخوردگی و زنانه شدن نیروی کار کشاورزی ، تخلیه روستاها و غیره را به وجود می آورند.
طبق نظریه گزینشی بودن مهاجرت، در اولین فرصت ، بعضی از افراد مهاجرت را بر می گزینند و بعضی ماندن را، این امر بر حسب تصادف نیست. معمولاً مهاجر ویژگی هایی دارد که موجب می شود زمینه های رفتن یا ماندن را در مقایسه با آنهایی که می مانند، متفاوت ارزیابی کند (اوبرای، 1370: 82) . بررسی های داخلی و خارجی که درباره مهاجرت به خصوص مهاجرت از روستا به شهر انجام شده، توافق دارند که تمایل و تصمیم گیری برای مهاجرت به سن و جنس و تحصیلات بستگی دارد. افراد 15 تا 30 ساله در جریان مهاجرت سهم عمده را دارند. طبق نتایج سرشمار ی1375، بیشترین مهاجران زن و مرد در سنین 24-20 ساله (1320766نفر) قرار دارند، و بعد از تعداد نفرات گروههای سنی به نسبت جناح های گروه سنی کاسته می شود .
همچنین در سرشماری یاد شده نسبت جنسی کل کشور 103 ونسبت جنسی مهاجران 123 گزارش شده است (مرکز آمار ایران، 1375) ، که نشان می دهد بیشترین مهاجران کشور را مردان تشکیل می دهند. تفاوت نسبت جنسی در گروه سنی 24-20 ساله به بالاترین سطح خود می رسد (96 برای کل و 144 برای مهاجران). برای تحلیل نسبت جنسی مهاجران در ایران گروه سنی 29-25 ساله مناسب است. در گروه سنی ذکر شده ، نسبت جنسی برای مهاجران 124 و برای کل کشور 100 می باشد. که در این گروه سنی مردان بیشتر برای کسب درآمد، دانش، اشتغال و غیره مکان اقامت خود را ترک می کنند.
فهرست مطالب
مقدمه
بیان مسئله و اهمیت موضوع
اهداف پژوهش
مدل افول روستایی

فصل اول:الگوی مهاجرت روستایی در ایران

-- : مهاجرت دائمی
--: مهاجرت فصلی
- : مهاجرت از بعد مرزهای سیاسی داخلی و خارجی
-: انگیزه مهاجرت داخلی
- : برخی از علل مهاجرت روستا به شهر
-- : عوامل اقتصادی
-- : علل اجتماعی
-- : علل طبیعی
-- : خدمات عمرانی و زیر ساخت ها
- : برخی دلایل استقرار بخشی روستائیان
-- : اقتصادی
-- : اجتماعی و روانی
- : انواع مهاجرت از بعد مكانی
-- : مهاجرت از روستا به شهر
-- : مهاجرت از روستا به روستا
-- : مهاجرت از شهر به روستا
- : جایگاه امور زیربنایی در توسعه روستایی
- : تشكیل جهاد سازندگی و توجه به امور ها پس از انقلاب
--: وظایف و عملكرد جهاد در خصوص راه روستایی .
-- : عملكرد جهاد سازندگی در خصوص آبرسانی
-- : عملكرد جهاد در خصوص برق رسانی روستاها
- : رویكرد های اساسی وزارت جهاد سازندگی
-- : توجه به اقشار فقیر روستایی
-- : توجه به زیرساخت های روستایی
-- : توجه به توسعه روستایی
- : تاریخچه و روند مهاجرت روستائیان شهرها در ایران
- : ابعاد مهاجرت روستائیان به شهرها
-- : بعد اول
-- : بعد دوم
-: سؤالات تحقیق
- : مبانی نظری تحقیق
-- : نظریه تفاوت ها یا نظریة جذب و دفع
--: نظریه دگرگونی و توسعه
-- : نظریه فایده هزینه
-- : نظریة درآمد انتظاری
- : مطالعات پیشین
-- : سابقة تحقیق در خصوص مشاغل غیر كشاورزی ، ( صنایع روستایی و مهاجرت)
-- : سابقة تحقیق در خصوص فعالیت های عمرانی و مهاجرت
-- : زمین و مهاجرت .
جدول شماره (7) طبقه بندی نظریات مهاجرت

فصل دوم:علل مهاجرت روستائیان

مقدمه :41
نگاره 1- مدل دورانی افول روستایی
جدول 2- توزیع فراوانی پایان نامه های تحصیلی حوزه مطالعه بر حسب رشته و مقطع تحصیلی
جدول 3- توزیع فراوانی پایان نامه های تحصیلی حوزه مطالعه بر حسب روش بررسی و واحد تحلیل
نمودار 1- توزیع نسبی علل مهاجرت
جدول 5- سهم هر یک از عوامل اقتصادی در مهاجرت از روستا به شهر
جدول 6- سهم هر یک از عوامل اجتماعی و فرهنگی در مهاجرت از روستا به شهر
جدول 7- سهم هر یک از عوامل جمعیت شناسی در مهاجرت از روستا به شهر
نمودار 2- توزیع نسبی عوامل جاذبه، دافعه، تبعی و شخصی در مهاجرت
نمودار 3- توزیع نسبی تأثیر عامل دافعه در علل چهارگانه مهاجرت
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع انگلیسی
عباس بازدید : 282 شنبه 14 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود مقاله رشته علوم اجتماعی

شهرنشینی و تحولات شهرنشینی در ایران در نیم قرن اخیر

چکیده
از آنجائیکه شهرنشینی فرایند صرف جابجایی مکانی جمعیت در نتیجه دینامیزم جمعیت نیست بلکه معلول عوامل متعدد اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی است بنابراین هدف این مقاله بررسی ارتباط تحولات سیاسی ،اقتصادی و اجتماعی با روند شهرنشینی در ایران در سالهای 1335 تا 1385 می باشد. در این راستا به مطالعه نقش تحولات داخلی و عوامل بین المللی در تحولات شهرنشینی ایران پرداخته شده است . نتایج مطالعه نشان می دهد که رشد جمعیت شهری در ایران سه مرحله خیزش ،انفجار و تثبیت را پشت سر گذاشته است و در حال حاضر در مرحله تثبیت قرار دارد ولی به لحاظ انفجار جمعیتی ناشی از تحولات داخلی و بین المللی، شهرنشینی بی رویه در ایران بوقوع پیوسته که پیامدهای آن هنوز هم در مدیریت شهری ایران به وضوح قابل مشاهده است .
کلمات کلیدی:

شهرنشینی

جمعیت شهری

تحولات شهرنشینی در ایران

مقدمه
مطالعه تحولات جمعیت شهری و ویژگیهای شهرنشینی در یک روند تاریخی در هر کشوری می تواند زیربنای تحلیلی علمی به منظور فهم تحولات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی آن کشور در اختیارمان قرار دهد. همچنین می تواند راهنمای مناسبی برای تعیین جایگاه آن کشور در نظام اقتصادی جهانی و تغییرات صورت گرفته در این نقش در یک روند تاریخی باشد دلیل این مدعا وجود الگوهای متفاوت شهرنشینی و بویژه توزیع امکانات و جمعیت شهری در کشورهای مختلف جهان است که به واسطه نقش آن کشورها در اقتصاد جهانی این الگوها تغییر می یابند .
بنابراین شهرنشینی تنها یک جابجایی مکانی صرف و ساده از شهر به روستا نیست بلکه یک تغییر ماهیت و ساختار اجتماعی است که با خیزش سرمایه داری،صنعتی شدن، توسعه، مدرنیزاسیون وبسیاری از تحولات اقتصادی اجتماعی دیگر در ارتباط است (Hohemberg,1995) و در دهه های اخیر با جهانی سازی ،گسترش تکنولوژی های ارتباطی و اطلاعاتی و شکل گیری شیوه های جدید زندگی پیوندی تنگاتنگ دارد(Sassen,2010).
در این مقاله سعی شده است با پیش فرض نظری مذکور به بررسی تحولات شهرنشینی در ایران از 1335 تا 1385 پرداخته و نقش تحولات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی در سطح ملی و بین المللی در رشد جمعیت شهری و الگوهای توزیع جمعیت شهری در ایران بررسی شود.
فهرست مطالب
شهرنشینی و تحولات شهرنشینی در ایران در نیم قرن اخیر1
چکیده2
کلمات کلیدی2
مقدمه2
بحث نظری3
شکل1) مقایسه تحولات جمعیت شهری و روستایی کشورهای توسعه یافته با در حال توسعه5
تغییرات جمعیت شهری ایران در دوره زمانی 1335 تا 13856
جدول1)جمعیت ایران از 1335 تا 13857
جدول2) تغییرات جمعیت نقاط شهری طی سال‌‌های 1385-13359
جدول3) تغییرات جمعیت نقاط روستایی كشورطی سال‌‌های 1385-133510
جدول4) گزیده شاخص‌های جمعیتی كشور بر حسب نقاط شهری و روستایی طی سال‌های 1385-133512
شهرهای ایران از 1335 تا 138514
جدول5)تحولات جمعیتی شهرهای بزرگ کشور از 1335 تا 138514

الگوهای رشد و توسعه شهری در ایران و ارتباط آن با جایگاه ایران در اقتصاد جهانی در 1335 تا 138516

بحث و نتیجه گیری21
در ارتباط با علل افزایش جمعیت شهری در ایران می توان21
منابع23
عباس بازدید : 389 شنبه 14 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته علوم اجتماعی

رشد و توسعه شهرنشینی در ایران و پیامدهای مربوطه

چكیده
شهرنشینی یكی از مهمترین پدیده های عصر حاضر است. تا جائیكه صحبت از انقلاب شهری در دنیا می شود. در ایران تحول شهرنشینی بسیار شتابان و سریع بوده است. متوسط رشد شهرنشینی در دوره مورد بررسی 4/4 درصد بوده است در حالیكه رشد تولید ناخالص داخلی در همین دوره 4/1 بوده است. از سوی دیگر یك قانون ساده جامعه شناختی می گوید هر تحول و تغییر خارج از قاعده و سازمانی منجر به پیامدهای ناخواسته بسیاری می شود. الگوی توسعه شهری در ایران الگوی تسلط تك شهری و نیز تمركز گرایانه بوده است. در سه چهار دهه اخیر ایران چندین بوم (Boom) مختلف را پشت سر گذاشته از آن جمله بوم نفت، بوم شهرنشینی و بوم زایشهای بسیار (جمعیت). در چنین شرایطی شهرنشینی با پیامدهای بسیاری همراه خواهد بود از جمله توزیع بیعدالتی، گسترش آسیبهای اجتماعی و ناهمگونی فزاینده اجتماعی و كمك به گسترش انواع بحرانهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی.
واژگان كلیدی:

شهرنشینی

توسعه انسانی

آسیبهای اجتماعی

تولید ناخالص داخلی

پیامدهای شهرنشینی

مقدمه
مطالعه شهر در معنای امروزی رشته جدیدی ست ، اگرچه شهر وتوجه به آن از قدمت بیشتری برخوردار است .در معنای اخیرپس از انقلاب صنعتی ست كه شهر در كانون توجه متفكران قرار می گیرد ، با این حال، شهر همیشه مشغله فكری بشر بوده است: در دنیای كهن مطالعه شهر در آثار ارسطو ،افلاطون و آگوستین، در قرون میانه در نظریات ماكیاولی همچنین در آثار فیلسوفان قرن 17 مانند "بودن" مطرح شده است و در طول قرن 18 شهر در تئوری اجتماعی ژان ژاك روسو بازتاب می‌یابد، ... اما هویت جامعه و شهر پس از انقلاب صنعتی است كه تغییر اساسی پیدا می‌كند (.(ennett,1970:5 پس از این تغییرات ،شهر در كانون توجهات صاحبنظران رشته های مختلف جامعه شناسی، جغرافیا، اقتصاد، برنامه ریزی و ... قرار می گیرد.
فهرست مطالب
توسعه شهر نشینی و پیامد های آن درایران1
چكیده2
واژگان كلیدی3
مقدمه3
بیان مسئله5
نمودار (1) چگونگی تحول وپیامد های شهر نشینی8
جامعه آماری:10
روش نمونه گیری شهروندان:10
جدول (1) شهر و حجم نمونه انتخابی در آنها10
روش نمونه گیری شهرداران11
صاحبنظران11
4ـ3ـ ابزار گردآوری داده ها11
چهار چوب نظری تحقیق11
محقق مكاتب، آرا و نظریه‎های مربوط به شهر و شهرنشینی را به سه دسته اصلی زیر تقسیم كرده است:12
ب) نظریات سلبی (نگرش منفی)13
پ) نگرشهای بینابین13
یافته های تحقیق15
جدول (2) تغییرات جمعیت نقاط شهری كشور 75- 133516
جدول (3) متوسط رشد سالانه جمعیت كشور به تفكیك نقاط شهری و روستائی16
جدول (4) مقایسه مهمترین مشكلات شهرنشینی كشور از نظر صاحبنظران، شهروندان و شهرداران17
جدول (5 ) مقایسه نظرات شهروندان ،شهرداران و صاحبنظران در خصوص تأثیر18
شهرنشینی بر پیشرفت جوامع )به درصد)18
جدول ( 6 ) مقایسه نظرات شهروندان ،شهرداران و صاحبنظران در باره تاثیر شهرنشینی بر گسترش انحرافات اجتماعی (به درصد)19
جدول ( 7) تفاوت‌های شهرنشینی قبل و بعد از انقلاب (به ترتیب اولویت )19
الف: تحلیل و تفسیر نتایج داده‌های ثانویه20
شاخصهای توسعه21
شاخصهای مورد بررسی22
جدول (8 ) شاخص توسعه شهری، فرهنگی و اقتصادی استانها24
جدول (9) طبقه بندی سطوح توسعه فرهنگی استانها26
جدول (10) دامنه نمرات توسعه اقتصادی استانها27
آزمون فرضیات و تحلیل نتایج29
جدول ( 11 ) ماتریس همبستگی شهرنشینی و متغیر‌های مورد بررسی30
شهرنشینی و رابطه آن با شاخصهای اجتماعی و اقتصادی34
جدول (12) رابطه بین میزان شهرنشینی و شاخص توسعه انسانی34
جدول (13) رابطه شهرنشینی و امید زندگی در جهان34
جدول (14) رابطه شهرنشینی و امید زندگی در ایران37
جدول (15) رابطه بین شهرنشینی و مرگ ومیر كودكان در جهان37
جدول (16) همبستگی شهر نشینی و نرخ مرگ و میر كودكان در ایران38
جدول (17) رابطه بین تولید سرانه و میزان شهرنشینی در جهان40
جدول (18) رابطه بین میزان شهرنشینی و سهم از تولید ناخالص داخلی40
جدول (19) همبستگی بین میزان رشد شهر نشینی و نرخ رشد جمعیت كشور41
جدول (20) رابطه شهر نشینی و رشد طبیعی سالانه جمعیت در جهان42
نتیجه گیری:43
منابع و مآخذ44
عباس بازدید : 476 شنبه 14 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه مهندسی برق

عملکرد سیستم های اسکادا در صنعت

(مطالعه موردی:صنعت برق)
چكیده
SCADA نام مخفّفی برای عبارت Supervisory Control And Data Acquisition می باشد، به معنی کنترل نظارتی و تحصیل اطلاعات.سیستم های SCADA نوعاً برای تحصیل اطلاعات از شبکه های بزرگ فرآیندی و کنترل آن ها در یک سطح نظارتی (supervisory) به کار می روند. امروزه به طور گسترده در صنایع مختلف از جمله صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، و برق آبی، برای سرپرستی داده های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد..یک سیستم SCADA شامل سخت افزلر های مربوط به سیگنال های ورودی و خروجی، کنترلر ها، HMI، شبکه ها، سیستم های مخابراتی، database و نرم افزار است. SCADA معمولاً تحت عنوان شاخه ی مهندسی ابزار دقیق مطرح می شود.
کلمه ی SCADA معمولاً به یک سیستم مرکزی اشاره دارد که یک سایت یا سیستم را مونیتور و کنترل می کند که در سطحی به وسعت کیلومتر ها گسترده شده است. قسمت عمده ی این کنترل به صورت خودکار توسط یک Remote Terminal Unit (RTU) یا یک Programmable Logic Controller (PLC) انجام می شود. عملیات Host Control تقریباً همیشه محدود به سایت پایه ی مرکزی یا همان رده ی نظارتی (supervisory) می شود.
کلمات کلیدی:

کنترل نظارتی

سیستم اسکادا

سیستمهای كنترل و سرپرستی داده

کاربرد سیستم های اسکادا در صنعت برق

مقدمه:
یک سیستم SCADA شامل سخت افزار های مربوط به سیگنال های ورودی و خروجی، کنترلر ها، HMI، شبکه ها، سیستم های مخابراتی، database و نرم افزار است. SCADA معمولاً تحت عنوان شاخه ی مهندسی ابزار دقیق مطرح می شود.کلمه ی SCADA معمولاً به یک سیستم مرکزی اشاره دارد که یک سایت یا سیستم را مونیتور و کنترل می کند که در سطحی به وسعت کیلومتر ها گسترده شده است. قسمت عمده ی این کنترل به صورت خودکار توسط یک Remote Terminal Unit (RTU) یا یک Programmable Logic Controller (PLC) انجام می شود. عملیات Host Control تقریباً همیشه محدود به سایت پایه ی مرکزی یا همان رده ی نظارتی (supervisory) می شود.
یک سیستم SCADA را می توان به 4 جزء زیر تقسیم نمود:
1- ابزار دقیق میدانی (Field Instrumentation)
2- ایستگاه های دوردست (RTU ها)
3- شبکه ی مخابراتی
4- ایستگاه مونیتورینگ مرکزی و HMI
فرآیندی که در بالا به طور کلی از آن یاد کردیم، می تواند یک فرآیند صنعتی، زیرساختی، یا سایر امکانات باشد.سیستم های SCADA که برای هر کدام از این کاربرد ها استفاده می شوند، همگی کنترل نظارتی و تحصیل اطلاعات انجام می دهند، گرچه که مورد استفاده ی سیستم در هر کاربرد متفاوت است.
فهرست مطالب
چكیده1
مقدمه:1

فصل اول – ضرورت ونقش سیستم های کنترل2

ضرورت استفاده از سیستمهای کنترل در شبکه قدرت4

روند حرکت تکنولوژی :4

خلاسه ای از سیستم های کنترل4

کنترل محلی6
کنترل متمرکز6
کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی ( ها )7

برخی از معایب مدارهای فرمان الکترومکانیکی بدین شرح است :9

تعریف 10
مزایای نسبت به سیستم های قدیمی :12
سیستمهای جدید کنترل پس از سیستمهای گسترده و PLC13

سیستمهای تله متری و اسکادا14

تاریخچۀ بکارگیری سیستم های کسب اطلاعات و کنترل از راه دور15

فصل دوم – ساختار کلی سیستم اسکادا17

تقسیم بندی یک سیستم اسکادا17

سیستم محلی :17
سیستم محلی به دو بخش اساسی تقسیم می شود :18

خانواده های مختلف سیستمهای اسکادا22

پارامترهای ارزیابی سیستم اسکادا :25
1- قابلیت دسترسی ( دستیابی ) 25
2- پاسخ زمانی26
3- توسعه پذیری :27
4- قابلیت انعطاف 28
5- قابلیت اطمینان 28

فصل سوم - معیارهای لازم جهت انتخاب اطلاعات30

آشنایی با مفهوم اینترفیس و نتیجه گیری :30

نقش اینترفیس و اهمیت آن در ارتباط بین شبکۀ قدرت و مرکز کنترل و نظارت32

الف – انتقال اطلاعات از پست ( ایستگاه ) به مرکز کنترل ونظارت :32
ب – ارسال فرمان از مرکز به شبکه :32
نقاط وضعیت « DI » 34
آلارمهای مورد نیاز (DI )35
نقاط اندازه گیری « AI» 37
نقاط کنترلی « DO » 38

فصل چهارم – نحوۀ عملکرد ونقش پایانه ها40

شرح کلی وظایف در پایانه40
جمع آوری اطلاعات و کنترل « DAC » 41
« اولویت بندی و ترتیب داده ها » 41
ارسال داده ها به سطوح بالاتر کنترلی42
اجزاء تشکیل دهندۀ پایانه43
مدول ورودی دیجیتال « DI » 43
مدول ورودی آنالوگ « AI» 45
بخش نمونه برداری46
مدول خروجی آنالوگ « AO » 47
مدول خروجی دیجیتال « DO »47
مدول واسطه مخابراتی « CIU » 48
مدول اصلی49
مدول « PCI » 49
مدول « AGC » 50
نرم افزار پایانه50
مدول نرم افزاری « TSL » 51
مدول نرم افزاری « SPV » 51
مدول نرم افزاری « SUC » 51
مدول « پایگاه داده » « DBT » 52
مدول نرم افزاری « نگهبان » 52
هسته « RTMTK » 53
مهندسی اطلاعات در پایانه53
منبع تغذیه54

 

فصل پنجم – تکنیکهای انتقال ودریافت اطلاعات56

آرایش مخابراتی :56
- آرایش « نقطه به نقطه » 56
- آرایش Party-line58
سیستمهای ارتباطی و نحوۀ ارسال اطلاعات :59
درجۀ هوشمندی و روشهای مختلف انتقال اطلاعات از پایانه ها به مراکز کنترل61
« روش پرسشی » و ارسال کلیۀ اطلاعات61

روش پرسشی و ارسال اطلاعات تغییر یافته :62

« روش وقفه ای » :62
پروتکلهای ارسال اطلاعات ( پروتکل های ارتباطی یا پروتکل انتقال داده )63
روش تبادل داده ها :66
الف – قسمت برقرار کنندۀ ارتباط (سرفصل ) :66
ب – اطلاعات مفید ( داده ) :66
ج – خاتمه پیام ( دنباله ) :67
مشخصه های درستی داده : [31]67
« فاصله همینگ » 68
ساختار فریم های استاندارد :70
فریم 2/1FT با فاصله همینگ 4 و کلاس درستی داده می باشد.71
شرح و مقایسۀ دو پروتکل :72
شکل فریمهای استاندارد و برآورد درستی داده72
انتقال فریم های با طول کم73
انتقال فریم های با طول زیاد74
قابلیت دسترسی و هزینه74
روش جمع آوری اطلاعات75
تطابق با استانداردها75
ساختار یافتگی75
نتیجه گیری76
فصل شش – شرح ساختار78
نرم افزار جمع آوری اطلاعات وکنترل 78
کسب اطلاعات و کنترل78
الف – بخش « MPP »78
ب – بخش « FEP » 79
ج – بخش « SAP » 80
د – بخش « ICC » 80
مدیریت اطلاعات80
ب - « ویرایشگر پایگاه داده ها » 81
کنترل ترکیب تجهیزات مرکز 82
الف – بخش « HWM »82
ب – بخش « NWM » 82
نرم افزار MMI83
تشریح نرم افزارهای PAS85
جابجایی سریع برنامه«FCS » 89
تخصیص حافظه بطور پویا 89
دستیابی سریع به حافظه « DMA » 89
عباس بازدید : 257 شنبه 14 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه مهندسی برق

بررسی ساختار سیستم های اسکادا

چكیده
SCADA، مخفف Supervisory Control and Data Acquisition، به معنی سیستمهای كنترل و سرپرستی داده،سیستم اسكادا، امكان مونیتور كردن و كنترل پروسسهایی كه در سایتهای دوردست قرار گرفته اند را به اپراتور می دهد. یك طراحی خوب سیستم اسكادا، با حذف نیاز بازرسی مكرر پرسنل از سایتها، باعث صرفه جویی زیادی در وقت و هزینه می گردد.
در سالهای اخیر، این سیستمها از نظر كاربری، قابلیت گسترش، و كارایی پیشرفتهای چشمگیری نموده و حتی برای پیچیده ترین سیستمهای كنترلی، مانند آزمایشهای فیزیكی، نیز گزینه ای بسیار مناسب به شمار می روند.هدف این پروژه بررسی ساختار سیستمهای اسكادا می باشد.
در فصل اول ضرورت ونقش سیستم های کنترل را می خوانید. فصل دوم به ساختار کلی سیستم اسکادا می پردازد. بررسی معیارهای لازم جهت انتخاب اطلاعات موضوع فصل سوم است. بخش مهمی از ساختار سیستمهای اسكادا در واقع نحوۀ عملکرد ونقش پایانه ها آن است. به این موضوع در فصل چهارم پرداخته شده است. در سالهای اخیر با گسترش مفهوم شبكه، و استفاده گسترده از آن در ساختار مخابراتی سیستمهای اسكادا، امنیت این سیستمها به مسئله مهمی تبدیل شده است. در فصل پنجم ضمن بررسی این مسئله، تکنیکهای انتقال ودریافت اطلاعات سیستمهای اسكادا آورده شده است. در پایان نیز شرح ساختار آمده است.
کلمات کلیدی:

کنترل نظارتی

سیستم اسکادا

سیستمهای كنترل و سرپرستی داده

ساختار سیستم های SCADA

مقدمه:
یک سیستم SCADA شامل سخت افزار های مربوط به سیگنال های ورودی و خروجی، کنترلر ها، HMI، شبکه ها، سیستم های مخابراتی، database و نرم افزار است. SCADA معمولاً تحت عنوان شاخه ی مهندسی ابزار دقیق مطرح می شود.کلمه ی SCADA معمولاً به یک سیستم مرکزی اشاره دارد که یک سایت یا سیستم را مونیتور و کنترل می کند که در سطحی به وسعت کیلومتر ها گسترده شده است. قسمت عمده ی این کنترل به صورت خودکار توسط یک Remote Terminal Unit (RTU) یا یک Programmable Logic Controller (PLC) انجام می شود. عملیات Host Control تقریباً همیشه محدود به سایت پایه ی مرکزی یا همان رده ی نظارتی (supervisory) می شود.
یک سیستم SCADA را می توان به 4 جزء زیر تقسیم نمود:
1- ابزار دقیق میدانی (Field Instrumentation)
2- ایستگاه های دوردست (RTU ها)
3- شبکه ی مخابراتی
4- ایستگاه مونیتورینگ مرکزی و HMI
فرآیندی که در بالا به طور کلی از آن یاد کردیم، می تواند یک فرآیند صنعتی، زیرساختی، یا سایر امکانات باشد.سیستم های SCADA که برای هر کدام از این کاربرد ها استفاده می شوند، همگی کنترل نظارتی و تحصیل اطلاعات انجام می دهند، گرچه که مورد استفاده ی سیستم در هر کاربرد متفاوت است.
فهرست مطالب
چكیده1
مقدمه:1

فصل اول – ضرورت ونقش سیستم های کنترل2

ضرورت استفاده از سیستمهای کنترل در شبکه قدرت4

روند حرکت تکنولوژی :4

خلاسه ای از سیستم های کنترل4

کنترل محلی6
کنترل متمرکز6
کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی ( ها )7

برخی از معایب مدارهای فرمان الکترومکانیکی بدین شرح است :9

تعریف 10
مزایای نسبت به سیستم های قدیمی :12
سیستمهای جدید کنترل پس از سیستمهای گسترده و PLC13

سیستمهای تله متری و اسکادا14

تاریخچۀ بکارگیری سیستم های کسب اطلاعات و کنترل از راه دور15

فصل دوم – ساختار کلی سیستم اسکادا17

تقسیم بندی یک سیستم اسکادا17

سیستم محلی :17
سیستم محلی به دو بخش اساسی تقسیم می شود :18

خانواده های مختلف سیستمهای اسکادا22

پارامترهای ارزیابی سیستم اسکادا :25
1- قابلیت دسترسی ( دستیابی ) 25
2- پاسخ زمانی26
3- توسعه پذیری :27
4- قابلیت انعطاف 28
5- قابلیت اطمینان 28

فصل سوم - معیارهای لازم جهت انتخاب اطلاعات30

آشنایی با مفهوم اینترفیس و نتیجه گیری :30

نقش اینترفیس و اهمیت آن در ارتباط بین شبکۀ قدرت و مرکز کنترل و نظارت32

الف – انتقال اطلاعات از پست ( ایستگاه ) به مرکز کنترل ونظارت :32
ب – ارسال فرمان از مرکز به شبکه :32
نقاط وضعیت « DI » 34
آلارمهای مورد نیاز (DI )35
نقاط اندازه گیری « AI» 37
نقاط کنترلی « DO » 38

فصل چهارم – نحوۀ عملکرد ونقش پایانه ها40

شرح کلی وظایف در پایانه40
جمع آوری اطلاعات و کنترل « DAC » 41
« اولویت بندی و ترتیب داده ها » 41
ارسال داده ها به سطوح بالاتر کنترلی42
اجزاء تشکیل دهندۀ پایانه43
مدول ورودی دیجیتال « DI » 43
مدول ورودی آنالوگ « AI» 45
بخش نمونه برداری46
مدول خروجی آنالوگ « AO » 47
مدول خروجی دیجیتال « DO »47
مدول واسطه مخابراتی « CIU » 48
مدول اصلی49
مدول « PCI » 49
مدول « AGC » 50
نرم افزار پایانه50
مدول نرم افزاری « TSL » 51
مدول نرم افزاری « SPV » 51
مدول نرم افزاری « SUC » 51
مدول « پایگاه داده » « DBT » 52
مدول نرم افزاری « نگهبان » 52
هسته « RTMTK » 53
مهندسی اطلاعات در پایانه53
منبع تغذیه54

 

فصل پنجم – تکنیکهای انتقال ودریافت اطلاعات56

آرایش مخابراتی :56
- آرایش « نقطه به نقطه » 56
- آرایش Party-line58
سیستمهای ارتباطی و نحوۀ ارسال اطلاعات :59
درجۀ هوشمندی و روشهای مختلف انتقال اطلاعات از پایانه ها به مراکز کنترل61
« روش پرسشی » و ارسال کلیۀ اطلاعات61

روش پرسشی و ارسال اطلاعات تغییر یافته :62

« روش وقفه ای » :62
پروتکلهای ارسال اطلاعات ( پروتکل های ارتباطی یا پروتکل انتقال داده )63
روش تبادل داده ها :66
الف – قسمت برقرار کنندۀ ارتباط (سرفصل ) :66
ب – اطلاعات مفید ( داده ) :66
ج – خاتمه پیام ( دنباله ) :67
مشخصه های درستی داده : [31]67
« فاصله همینگ » 68
ساختار فریم های استاندارد :70
فریم 2/1FT با فاصله همینگ 4 و کلاس درستی داده می باشد.71
شرح و مقایسۀ دو پروتکل :72
شکل فریمهای استاندارد و برآورد درستی داده72
انتقال فریم های با طول کم73
انتقال فریم های با طول زیاد74
قابلیت دسترسی و هزینه74
روش جمع آوری اطلاعات75
تطابق با استانداردها75
ساختار یافتگی75
نتیجه گیری76
فصل شش – شرح ساختار78
نرم افزار جمع آوری اطلاعات وکنترل 78
کسب اطلاعات و کنترل78
الف – بخش « MPP »78
ب – بخش « FEP » 79
ج – بخش « SAP » 80
د – بخش « ICC » 80
مدیریت اطلاعات80
ب - « ویرایشگر پایگاه داده ها » 81
کنترل ترکیب تجهیزات مرکز 82
الف – بخش « HWM »82
ب – بخش « NWM » 82
نرم افزار MMI83
تشریح نرم افزارهای PAS85
جابجایی سریع برنامه«FCS » 89
تخصیص حافظه بطور پویا 89
دستیابی سریع به حافظه « DMA » 89
عباس بازدید : 779 جمعه 06 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

پستهای سازمانی،شرایط احراز و تجزیه و تحلیل آنها

(مطالعه موردی:حوزه ها و واحدهای دانشگاه)
مقدمه
مبنای علمی و تخصصی طرح تجزیه و تحلیل مشاغل براساس Job Analysis System طراحی و تدوین گردیده است . در ترمینولوژی مدیریت منابع انسانی ، تجزیه و تحلیل شغل از پایه های بنیادین مدیریت منابع انسانی به شمار می آید . یعنی هر فعالیتی که در سازمان انجام می گیرد باید مبتنی بر تجزیه و تحلیل شغل باشد . براساس این سیستم تجزیه و تحلیل شغل « به فرآیند تلاش و کاوش سیستماتیک به منظور شناسائی وظایف ، مسئولیتها ، تکالیف ، اختیارات ، ارتباطات ، شرایط محیطی ، جسمانی ، تجربیات ، شرایط احراز و شرح وظایف یک شغل» اطلاق می گردد . به این ترتیب شالوده یک سازمان از مجموعه وظایف ، مسئولیتها و اختیاراتی تشکیل می گردد که بوسیله اعضاء آن انجام می گیرد . بدیهی است که این وظایف و مسئولیتها باید متناسب با یکدیگر و دارای هماهنگی با هم بوده و در جهت نیل به اهداف سازمان باشد .
با بهره گیری از این سیستم مشخص می شود که هر شغل چه وظایف ، مسئولیتها و اختیاراتی داشته و برای احراز آن کدام مدارک تحصیلی و یا تجربه عملی ضروری است و کدامین مهارت ها ، تکنیک ها ، دانش ها و توانائی هایی مورد نیاز است . بنابراین براساس یک روش علمی و کاملاً تخصصی کلیه جزئیات و ابعاد یک شغل ارزیابی و مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و به این ترتیب شناسنامه کامل و جامعی از یک شغل بدست می آید . شرح شغل توصیف و بیان سیستماتیک وظایف ، مسئولیتها ، تکالیف ، ارتباطات و اختیارات یک شغل است به طوری که فهرستی مکتوب ، دقیق ، جامع و واقع بینانه از کیفیت وظایف و مسئولیتهای یک شغل را به دست می دهد به این ترتیب شرح شغل جامع ترین و کامل ترین شناسنامه یک شغل تلقی می گردد .
شرایط احراز به حداقل شرایط و خصوصیات تحصیلی ، تجربی و فردی اطلاق می گردد که برای تصـدی و انجـام آن شغل مورد نیـاز می باشد . بنابراین مجموعه اطلاعـاتی است که از تجزیـه و تحلیل شرح شغل بدست می آید و در واقع بیان شرایطی است که از طریق آن فرد بتواند شغل را به نحواحسن و منطبق با استانداردهای مورد عمل انجام دهد .
شرح وظایف پست سازمانی مجموع وظایف و مسئولیتهای عملی یک شغل است که از طریق آن ماهیت و ویژگیهای اساسی هر یک از مشاغل مشخص و مورد تصریح قرار می گیرد و شرح وظایف واحد سازمانی به مجموعه وظایف و مسئولیتهای رسمی و مصوب یک واحد اطلاق می شود که از تجمیع وظایف و مسئولیتهای پستهای سازمانی آن واحد تشکیل و موید رسالت و اهداف اصلی آن واحد می باشد .به این ترتیب مجموعه حاضر که مشتمل بر شرح شغل ، شرایط احراز ، شرح وظایف پستهای سازمانی است . تلاش علمی و سیستماتیکی است که برای تجزیه و تحلیل مشاغل حوزه ها و واحدهای دانشگاه از طریق انجام مصاحبه حضوری و مستقیم با مدیران ، روسای ادارات ، کارشناسان و کارکنان شاغل در واحدهای تابعه دانشگاه صورت پذیرفته است .
کلمات کلیدی:

پستهای سازمانی

مدیریت منابع انسانی

تجزیه و تحلیل مشاغل

طراحی ساختار سازمانی

فهرست مطالب
مقدمـــــه3

فصــل اول : مبانــی علمـــی6

بخـش اول : مدیـریت علمـی7
تاریـخ مدیـریت علمـی7
مکـتب مدیـریت علمـی8
فلسفـه مدیـریت علمـی9
تعـریف مدیـریت علمـی9
بنیانگـذاران مدیـریت علمـی9
6- طرفـداران مدیـریت علمـی11
7- اصـول مدیـریت علمـی11
8- مکانیسـم های مدیـریت علمـی11
9- عناصـر پنجگانـه مدیـریت علمـی13
بخـش دوم : مهندسـی مشاغـل16
الف ) معمــاری سازمــان16
ج ) مهندســی سیستــم22
د ) مهندســی شغـــل24
شغل ها را می توان در دو جهت و راستا مهندسی كرد:24

فصــل دوم : مبانـی فنـی و تخصصـی32

 بخش اول : مبانی تجزیه و تحلیل مشاغل32
1- تعریف تجزیه و تحلیل شغل33
2- تجزیه شغل یا کار شکافی33
3- مفهوم تجزیه و تحلیل شغل33
4- بایسته های تجزیه و تحلیل شغل34
5- اهمیت تجزیه و تحلیل شغل35
6- هدف تجزیه و تحلیل شغل35
7- سئوالات اساسی در تجزیه و تحلیل شغل35
9- ارکان اصلی تجزیه و تحلیل شغل37
بخـش دوم : روش هـای طراحـی شغـل41
1- روش مدیریت علمی41
2- روش انگیزشی41
3- روش سیستمی42
4- روش مبتنی بر ویژگیهای عامل انسانی43
بخش سـوم : روش های اجرائـی تجزیـه و تحلیـل شغـل44
به منظور جمعآوری اطلاعات برای انجام تجزیه و تحلیل شغل از روشهای زیر استفاده میشود :44
بخش چهـارم : ارزیابـی روش ها و کاربـردهای اجرائـی49
1- مناسبترین روش تجزیه و تحلیل شغل49
2- کاربرد تجزیه و تحلیل شغل49
فواید تجزیه و تحلیل شغل50
 در رابطه با نیازهای سازمانی51

فصــل سـوم : طراحـی ساختـار سازمانـی52

بخــش اول : ساختـار سازمانـی53
1- نمودار سازمانی53
2- سطح سازمانی53
3- واحد سازمانی54
4- واحد تابعه55
بخــش دوم : سطـوح سازمانــی56
* عناوین سطوح سازمانی56
الف ) سطح اول سازمانی56
ب ) سطح دوم سازمانی58
ج ) سطح سوم سازمانی59
د ) سطح چهارم سازمانی62
بخـش سـوم : پست هـای سازمانـی65
پست ثابت سازمانی65
بخـش چهـارم : اركـان و حـوزه های اصلـی دانشـگاه70

فصــل چهــارم : طراحـی مشاغـل سازمانـی78

بخـش اول : تنــوع مشاغـل سازمانـی79
بخــش دوم : تنــوع رستــه های شغلــی86
عناوین رستههای شغلی اداری و استخدامی کشور به قرار ذیل میباشد :86
بخـش سـوم : طبقه بنــدی مشاغــل89

فصــل پنجــم : سازماندهــی پــروژه96

بخـش اول : طراحـی و تصویب پـروژه97
الف ) طرح ایده و منبع اصلی پروژه97
ب ) خصوصیات و ویژگیهای بارز پروژه97
ج ) مراحــل تصویب پـــروژه99
د ) واحدهای مسئول تجزیه و تحلیل مشاغل101
هـ ) تیم تجزیه و تحلیل مشاغل103
بخش دوم : پیش نیازهای آموزشـی ، پژوهشـی و تخصصـی106
الف ) برنامه بازدید از مراکز علمی و پژوهشی106
ب) گذراندن دوره های آموزشی و تخصصی107
بخـش ســوم : مستنـدات پــروژه110
الف ) اسناد و مدارک پروژه110
ب ) طرح های تحقیقاتی114
بخش چهارم : روش های اجرائی ، تقسیمات و محصولات119
ب ) تقسیم بندی مندرجات پروژه123
ج ) محصــولات پـــروژه125
بخش پنجم : مجریــان و متولیــان تجزیـه و تحلیل مشاغـل128
الف ) متصدیان اجرائی تجزیه و تحلیل مشاغل128
ب ) کارشناسان تجزیه و تحلیل مشاغل128
ج ) تجزیه و تحلیل گران شغل132
د) صاحبان اصلی فرآیندهای شغلی134
هـ ) سرپرستان و مدیران مشاغل135
بخش ششم : طراحـی پرسشنامه ها ، فـرم ها ، جداول و دفاتر پـروژه137
الف ) طراحی پرسشنامه ها137
ب ) طراحی فرم های اصلی تجزیه و تحلیل مشاغل139
ج ) طراحی جداول و برنامه ها141
د ) طراحی دفاتر و فرم های دبیرخانه ای142
بخش هفتم : شـرح مندرجات فـرم های تجزیـه و تحلیل شغـل144
بخش هشتـم : نتایـج و کاربردهای تجزیـه و تحلیـل مشاغل153

فصــل ششــم : ترجمه مفاهیم و اصطلاحات کلیدی160

تعاریف161
هدف تجزیه و تحلیل شغل162
What Aspects of a Job Are Analyzed?163
چه جنبه هایی از یک شغل مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد ؟163
 بازبینی عملکرد165
Methods of Job Analysis167
 روش های تجزیه و تحلیل شغل167
روش متداول تجزیه و تحلیل شغل :169
منابع176
عباس بازدید : 338 جمعه 06 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه مهندسی الكترونیک

آنالیز درایوهای کششی الکتریکی

پیشگفتار
در گذشته بیشتر ماشین های حمل و نقل از ولتاژ DC ثابت ریل سوم بوسیله درایوهای DC تغذیه می شدند. موتورها بوسیله كنترل كننده های نوع مقاومتی، كه شتاب لازم را برای ماشین فراهم می كردند، كنترل می شدند. این سیستم ها همچنین شامل ترمز دینامیكی برای كم كردن شتاب و شامل سیستم های ترمز سایشی جهت پشتیبانی یا تكمیل سیستم های ترمز دینامیكی می باشند.ولی امروزه الكترونیك قدرت عامل عمده در بهبود سیستم های محركه پیشرفته شده است. وجود عناصر نیمه هادی و تولید اینورترها باعث كاهش هزینه های راهبری شده اند. گام اول جایگزینی كنتاكتورها با مقاومت ها و بوسیله یكسو كننده های كنترل شده و چاپرهای DC جهت كنترل توان موتورهای DC بوده است.
در گام دوم كاربرد موتورهای قفس سنجابی با پیشرفت اینورترهای با ولتاژ و فركانس متغیر (VVVF) ممكن شده است. حتی در این زمینه، راه آهن به عنوان پیشگام در سیستم های الكترونیك قدرت شناخته شده است.سیستم محركه AC درجه بالایی از ترمز احیا كننده را با مقدار بسیار كم تجهیزات ایجاد می كند. مقدار توان احیا شده به فاكتورهای زیادی از جمله مكان ایستگاه و شدت ترافیك بستگی دارد. مطالعات رایانه ای نشان داده اند كه احیای توان در سیستم های محركه AC ، 40 تا 50 درصد در مقایسه با ماشین های معادل كه با كنترل كننده های مقاومتی و ترمز دینامیكی كار می كنند بیشتر می باشد.
در نتیجه در حال حاضر اهداف طراحان، سازندگان و استفاده كنندگان سیستم های تراكشن الكتریكی بر اساس قابلیت اطمینان حداكثر، دسترسی آسان، حداقل سرویس و نگهداری و ... همگی با لوكوموتیوهای مدرن با تراكشن القایی تحقق یافته است. در واقع رسیدن به این هدف ناشی از موارد زیر می باشد:
الف) امكان استفاده از موتورهای تراكشن القایی ساده و محكم.
ب) الكترونیك قدرت و كنورترهای مدرن .
پ) كنترل و نظارت میكروپروسسوری قوی و خیلی سریع.
کلمات کلیدی:

درایوهای کششی

درایوهای تراكشن جریان القایی

سیستم های تراكشن الكتریكی

درایوهای تراكشن جریان مستقیم

فهرست مطالب
پیشگفتار 1

فصل اول كشش الكتریكی 3

1-1) تعیین مشخصات حركتی قطار 4
1-1-1) نیروی محرك قطار 5
شكل (1-1) منحنی نیروی كششی F بر حسب سرعت V لكوموتیو 6
1-1-2) نیروی مقاوم قطار ( Train Resistance ) 6

شكل (2-1) اثر مقاومت شیب بر روی سرعت قطار 7

1-1-3) نیروی ترمز گیری قطار 10
شکل( 3-1) منحنی نیروی ترمز گیری قطار شامل ترمزگیری الکتریکی و مکانیکی در سرعتهای مختلف 12
1-1-4) محاسبه منحی سرعت بر حسب زمان 12
شکل (4-1) منحنی های سرعت بر حسب زمان و نیروی محرک بر حسب سرعت قطار 14
ناحیه 3 از لحظه t2 تا t3 : 14

1-2) تعیین مشخصات موتورهای کششی 15

1-2-1) مشخصه گشتاور – سرعت موتورهای الکتریکی 16
شکل (6-1) منحنی گشتاور باز دارنده الکتریکی بر حسب سرعت 17
1-2-2) عملکرد موازی 18
1-2-3) نوسانهای ولتاژ 18
1-2-4)محدودیت وزن وحجم 18

 

فصل دوم: موتورهای تراكشن جریان مستقیم 20

تاریخچه سیستم های حمل و نقل الكتریكی DC 20

2-2) موتور جریان مستقیم با تحریك موازی 22
شكل (1-2) مشخصه گشتاور الكتریكی و جریان آرمیچر بر حسب سرعت موتور تحریك موازی 23

2-3) موتورهای جریان مستقیم با تحریك مجزا 24

2-3-1) معادلات ماشین جریان مستقیم با تحریك مجزا 25
شكل (2-2) مدل ماشین تحریك مجزا با فرض خطی بودن مشخصه مغناطیسی 25
در زیر به نحوه ی كنترل موتور در دو ناحیه مذكور می پردازیم: 26
الف) ناحیه اول موتوری 26

2-3-3) كنترل ماشین جریان مستقیم با تحریك مجزا درحالت ژنراتوری 28

الف) ناحیه اول ژنراتوری 28
شكل (5-2) منحنی مشخصه های ژنراتور در حالت توان ثابت در ناحیه اول 30
شكل (6-2) منحنی مشحصه های ژنراتور در حالت گشتاور ثابت در ناحیه اول 31
ب) ناحیه دوم ژنراتوری 32
ج) ناحیه سوم ژنراتوری 32
شكل (7-2) منحنی مشخصه های ماشین در ناحیه دوم ژنراتوری 33
شكل (8-2) منحنی مشخصه های ماشین در ناحیه سوم ژنراتوری 33
2-4) موتور جریان مستقیم با تحریك سری 33
2-4-2) كنترل ماشین جریان مستقیم با تحریك سری در حالت موتوری 36
در زیر بنحوة كنترل موتور در دو ناحیه موتوری می پردازیم. 36
الف) ناحیه اول موتوری 36
ب) ناحیه دوم موتوری 36
شكل (10-2) منحنی مشخصه های ماشین سری در ناحیه اول موتوری 37
شكل (11-2) مقاومت قابل تنظیم برای كنترل ماشین در ناحیه دوم موتوری 37
شكل (12-2) منحنی مشخصه های ماشین سری در ناحیه دوم موتوری 38
2-4-3) كنترل ماشین جریان مستقیم با تحریك سری در حالت ژنراتوری 38

نحوه كنترل ژنراتور در سه ناحیه مذكور می پردازیم: 39

ناحیه اول ژنراتوری 39
شكل (14-2) منحنی مشخصه های ماشین سری در ناحیه اول ژنراتوری در حالت گشتاور ثابت 40
ناحیه دوم ژنراتوری 40
ناحیه سوم ژنراتوری 41

فصل سوم: مدارهای كنترل سیستم های تراكشن جریان مستقیم 43

شکل (3-3) یک نمونه مدار کنترل موتور سری با استفاده از چاپر به عنوان منبع تغذیه ورودی 48
شکل (4-3) یک نمونه مدار کنترل ماشین سری با قابلیت بازیابی انرژی 49
فصل چهارم: ملاحظات كاربردی 56

4-1) تاریخچه سیستم های حمل و نقل الکتریکی AC 56

4-2) مقایسه کاربرد موتورهای القایی قفسه سنجابی با انواع دیگرسیستم های کشنده 58

4-2-1) مقایسه با موتور DC 58
1) سرعتهای زیاد : 58
2) مقاومت و قابلیت بالا و هزینه نگهداری و تعمیرات کم : 58
3) گشتاور یکنواخت بالا با قابلیت اضافه بار ذاتی : 58
4) نسبت توان به وزن بالا: 59
5) قابلیت ترمز احیا کنندة ذاتی : 59
6) مشخصه گشتاور – سرعت تند (Hteep ) : 59

7) عملکرد پایدار با اتصال موازی : 59

4-2-2) مقایسه با موتور سنكرون : 60
جدول (1-4) مقایسه موتور القایی با موتور سنکرون 60
4-3-1) ایجاد گشتاور در موتور القایی سه فاز 62
شکل(1-4)مدار معادل تکفاز موتور القایی 64
شکل(4-4) منحنی گشتاور- سرعت در فرکانس و ولتاژ ثابت 69

4-3-5) عملکرد فرکانس متغیر 72

شکل (7-4) منحنی های گشتاور لغزش در نسبت ثابت ( هرتز/ ولت) 73
شکل (8-4) ناحیه های مختلف منحنی گشتاور – سرعت با منبع تغذیه فرکانس متغیر – ولتاژ متغیر 74
شکل (9-4) ارتباط بین فرکانس – ولتاژ در ماشین القایی 74
4-3-7)عملکرد HP ثابت (Constant-Horse Power) 75

فصل پنجم طراحی و مقادیر نامی موتور و اینورتر در سیستم های تراكشن القایی 78

مشخصه های مورد نظر سیستم تراكشنن الكتریكی مناسب بدین صورت خلاصه می شود: 84
الف) چگالی گشتاور بالا [N.m/kg] ، چگالی توان بالا [Kw/Kg]، كمترین ابعاد. 84
ب) ناحیه توان ثابت وسیع، كمترین توان ظاهری اینورتر [KVA]. 84
پ) راندمان بالا. 84
5-2-2) معیار طراحی موتور 88
ب) نسبت طول رتور به قطر رتور 89
جدول (1-5) تأثیر نسبت طول به قطر رتور بر مشخصه های موتور ( P.U.) 89
جدول (2-5) تأثیر تعداد شیارهای استاتور بر مشخصه های موتور (P.U. ) 90
ت) ضخامت فاصله هوایی 91
جدول (3-5) تأثیر ضخامت فاصله هوایی بر مشخصه های موتور (P.U. ) 91
ث) همانطور كه گفته شد، یك وسیله نقلیه الكتریكی اغلب در ناحیه تضعیف میدان كار می كند 91
جدول (5-5) مقایسه بین پارامترهای دو موتور: طرح معمولی و طرح مخصوص 94
5-3) فاكتورهای احیا كنندگی (Regeneration Factors) 95
5-4) بررسی نمونه عملی 98

فصل ششم :درایوهای تراكشن اینورتری پیشرفته و كنترل آنها 103

6-1) سیر تكامل درایو AC در سیستم های تراكشن 103
6-2) درایوهای تراكشن موتور القایی 105
شكل (1-6) درایوهای تراكشن با موتورهای سه فاز 106
6-2-2) درایوهای تراكشن اینورتر منبع جریان تغذیة DC 108
شكل (4-6) وضعیت های حلقه DC یك درایو اینورتر منبع جریان 111
شكل (5-6) اینورتر منبع ولتاژ مدار قدرت و شكل موج ها 113
شكل (6-6) مدار قدرت یك فاز اینورتر NPC سه سطحی را نشان می دهد 115
شكل (6-6) اینورتر منبع ولتاژ سه سطحی NPC- مدار قدرت و جدول سوئیچینگ 116
6-2-4) درایوهای تراكشن VSI تغذیه AC مبدل پالس 116
6-2-6-1) PWM موج مربعی(Square – Wave PWM) 120
شكل( 9-6) شكل موج های ورودی و خروجی مقایسه كننده یك اینورتر PWM موج مربعی 120
6-2-6-2) PWM سینوسی (Sinusoidal PWM) 122
شكل (11-6) روش مدولاسیون برای قطار Eurostar 124
شكل(12- 6) سیستم كنترل كننده جریان PWM در حالت كلی 126
پیوست 1 129
مقایسه سیستم های محرك انواع لوكوموتیو و انتخاب سیستم مناسب برای حمل و نقل ریلی 129
منابع 140

 

عباس بازدید : 251 جمعه 06 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته حقوق

اشغال نظامی در اسناد بین المللی و آثار حقوقی آنها

چکیده:
اشغال یا به عنوان یك روش كسب سرزمین بلاصاحب است و یا استیلای نظامی بر سرزمین متعلق به دیگر دولت‌ها . از طرفی كلمه اشغال ، در معنی لغوی آن در كتب لغت و معنی معتبر جهانی به معانی « تصرّف نظامی كشوری به وسیله كشور فاتح بیگانه » یا « تصرف فضا و زمان » یا « در اختیار گرفتن كشوری » به كار رفته است . اما از نظر اصطلاحی« پروفسور شارل روسو» اشغال را این‌گونه تعریف می‌كند :
« اشغال استقرار نیروی نظامی بر سرزمین دشمن است كه در زمانی كم و بیش طولانی صورت می‌گیرد ، اما اساساًًموقّتی است. »
به نظر می‌‌رسد قید موقّتی بودن به منظور احتراز از دائمی بودن اشغال آمده اما خود این قیددر تعریف فوق ممكن است ایجاد اشكال نماید ، زیرا می‌توان چنین نتیجه گرفت كه اگر اشغال تداوم یافت و دائمی شد دیگر اشغال نبوده وممكن است عناوین دیگری مانند انضمام و غیره برآن صدق كند و این به معنی مشروعیـّت یافتن هر نوع اشغال آنهم به صرف گذشت زمان طولانی است این در حالیست كه گذشت زمان در وضعیـّت اشغال غیر قانونی ، تغییری ایجاد نمی‌كند ، بلكه تغییر وضعیـّت اشغال از طریق قانونی به عناوینی مانند انضمام ، در قالب معاهدات منعقده قانونی امكان می‌یابد نه اینكه گذشت زمان خود به خود باعث چنین تحولی شود .
این تحقیق شامل چهار فصل می باشد که ابتدا در قصل اول كلیاتی شامل مفهوم اشغال ، شرایط تحقق آن ، انواع و ماهیت آن بیان شده و سپس در فصل دوم ، منابع بین‌المللی موجود و حاكم بر اشغال و عوامل مؤثر بر وضع آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد . در ادامه به بررسی آثار حقوقی ناشی از اشغال نظامی پرداخته خواهد شد .
کلمات کلیدی:

اشغال

اشغال نظامی

آثار حقوقی اشغال نظامی

اشغال نظامی در حقوق بین الملل

مقدمه:
به طور كلّی موارد اشغال نظامی یك بخش یا تمام سرزمین یك كشور توسط دولت یا دول دیگر كه اشغال‌كننده نامیده می‌شوند دارای آثار و تبعات حقوقی مشتركی است كه عمده آنها در این فصل مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد .یكی از مهمترین مسائل در رابطه با اثرات حقوقی اشغال این است كه هر چند اراضی به تصرف اشغال‌كنندگان در می‌آید ، اما انتقال در زمینه حاكمیـّت صورت نمی‌گیرد بلكه صرفاً بعضی از صلاحیـّت‌ها آنهم به طور موقّت و محدود به قوای اشغال‌كننده منتقل می‌شود . این یك اصل است كه تقریباً از اوایل قرن 19 میلادی به بعد در اكثر محاكم قضایی كشورها و در آرای صادره در این زمینه بر آن پافشاری شده است .
در هر صورت صلاحیـّت كشور اشغال‌كننده بیشتر از امور انتظامی و قضایی نمایان است كه بر اساس مقررات 1907 لاهه ، این صلاحیـّت بایستی منجر به حفظ نظم عمومی و تضمین امنیـّت ارتش اشغال‌كننده شود .لازم به ذكر است كه تعارض میان صلاحیـّت‌ها بیشتر نوعی مبارزه میان دول متخاصم است ، تا اینكه یك رقابت قانونگذاری و یا قضایی ، اما اصل اعمال صلاحیـّت‌‌های لازم جهت تأمین امنیـّت سرزمین اشغالی ، مختص به ارتش اشغال‌كننده خواهد بود كه این صلاحیـّت منحصر به وضع مقررات در این زمینه است ، نه قانونگذاری .
فهرست مطالب
مقدمه .
بررسی كلی نظام حقوقی اشغال از نظر حقوق بین‌الملل

فصل اول : مفهوم اشغال ، شرایط تحقق ، انواع و ماهیت آن .

مبحث اول : مفهوم اشغال

تفاوت اشغال با تهاجم .
رابطه تجاوز با اشغال .

مبحث دوم : شرایط تحقق اشغال

مبحث سوم : انواع اشغال از دیدگاه حقوق بین‌الملل

گفتار اول : اشغال با مصلحت (دوستانه)
گفتار دوم : اشغال نظامی ( خصمانه)

مبحث چهارم : بیان اجمالی ماهیت اشغال

فصل دوم : منابع بین‌المللی اشغال و عوامل مؤثر بر وضع آن

مبحث اول : دیدگاه تاریخی
مبحث دوم : منابع موجود
گفتاراول : منابع فرعی
گفتار دوم : منابع اصلی
اولین منبع _ عهدنامه ژنو در خصوص حمایت از مجروحان ، بیماران جنگی و كاركنان بهداری در زمان جنگ
دومین منبع _ كنوانسیون مورخ اكتبر لاهه
سومین منبع _ پیمان آوریل واشنگتن در زمینه حفاظت از بناهای تاریخیی ، مراكزعلمی ، هنری و فرهنگی
در زمان جنگ
چهارمین منبع _ كنوانسیون حمایت از اموال فرهنگی هنگام جنگ ( مصوب آوریل )
پنجمین منبع _ كنفرانس صلح ورسای
ششمین منبع _ عهد نامه بین‌المللی مورخ دسامبر مربوط به جلوگیری از كشتار دسته جمعی یا ژنوسید
هفتمین منبع _ كنوانسیونهای چهارگانه ژنو مصوب اوت (مهمترین منابع)
كنوانسیون چهارم ژنو راجع به حمایت افراد كشوری ( غیر نظامی ) در زمان جنگ
باب اول کنوانسیون چهارم ژنو « مقررات عمومی كنوانسیون »
باب دوم کنوانسیون چهارم ژنو « حمایت كلی اهالی در مقابل بعضی اثرات جنگ »
باب سوم کنوانسیون چهارم ژنو « وضع اشخاص مورد حمایت و معامله با آنان »
اراضی اشغال شده ( از باب سوم کنوانسیون چهارم ژنو )
ضمانت اجرای كنوانسیونهای چهارگانه ژنو
هشتمین منبع _ پروتكلهای الحاقی مصوب ژوئن به كنوانسیونهای چهارگانه ژنو

فصل سوم : آثار حقوقی ناشی از اشغال نظامی

مبحث اول : حاكمیت دولت و اشغال نظامی

گفتار اول : نظریه علمای حقوق در مورد حاكمیت دولتها در زمان اشغال
گفتار دوم : تصمیمات قضائی
گفتار سوم : رویه بین المللی كشورها در زمینه اشغال
گفتار چهارم : وضعیت اشغال و حاكمیت دولتها با توجه به قواعد و اسناد بین‌المللی

مبحث دوم : صلاحیتهای حاكم قانونی و دولت اشغال كننده در اراضی اشغالی

گفتار اول : صلاحیت قانونگذاری
گفتار دوم : صلاحیت قضائی
الف ) صلاحیت رسیدگی به جزائم عادی و دعاوی مدنی
ب ) صلاحیت رسیدگی به جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت
ج ) اصول محاكمات لازم الرعایه ( آئین دادرسی )
گفتار سوم : صلاحیت اداری
گفتار چهارم : وضعیت جنگهای آزادی بخش در اراضی اشغالی

مبحث سوم : آثار حقوقی اشغال بر اموال و سكنه سرزمینهای اشغالی

گفتار اول : اثر حقوقی اشغال بر اموال
- - اموال دولتی ( عمومی )
- - اموال غیردولتی ( خصوصی )
گفتار دوم : تأثیر اشغال بر سكنه اراضی اشغالی از نظر حقوق بین‌الملل
-- حق حیات ، آزادی و حیثیت فردی اتباع كشور اشغال شده
-- آثار اشغال بر حقوق بیگانگان حاضر در سرزمینهای اشغالی

فصل چهارم : نگاهی آماری به موارد عمده اشغال نظامی

 

عباس بازدید : 433 جمعه 06 فروردین 1395 نظرات (0)

دانلود پایان نامه رشته حقوق

اشغال نظامی و تحلیل مصداقی آن در سطح بین المللی

چکیده:
در فصل اول این بخش ، وضعیـّت اشغال در دو جنگ بزرگ جهانی و سپس اشغال ویتنام مورد ارزیابی كلّی قرار گرفته و سپس در فصل دوم ابتدا اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی سابق كه تا اوایل دهه نود ادامه داشت ، بررسی گردیده و در ادامه بحران بالكان و اشغال جمهوری‌تازه استقلال یافته بوسنی‌هرزگوین توسط ارتش یوگسلاوی سابق مورد تحلیل قرار می‌گیرد . سپس جنگ عراق با ایران و اشغال بخش‌هایی از كشورمان مورد ارزیابی قرار گرفته و پس‌از آن وضعیـّت اشغال كویت توسط عراق و اشغال افغانستان توسط ایالات متحده آمریكا و متحدانش در ناتو و در نهایت وضعیـّت اشغال عراق توسط ایالات متحده آمریكا به همراه انگلستان و تعدادی از هم‌پیمانانش مورد تحلیل حقوقی قرار می‌گیرد .
همچنین در هركدام از مباحث یا مصادیق ذكر شده در این بخش ، زمینه‌ها و علل وقوع جنگ و متعاقب آن اشغال نظامی بیان شده ، اقدامات و مصوبات سازمان ملل متحد و شورای امنیـّت و نیز واكنش جامعه بین‌المللی نسبت به مصادیق فوق موردتحلیل قرار گرفته و در پایان موارد نقض معاهدات بین‌المللی حاكم بر مناطق اشغالی در مصادیق یاد شده از دیدگاه حقوق بین‌الملل ارزیابی می‌گردد .
کلمات کلیدی:

اشغال

اشغال نظامی

تحلیلی حقوقی از اشغال نظامی

اشغال نظامی در اسناد بین المللی

مقدمه:
در این پایان نامه ابتدا توضیحاتی در خصوص دو جنگ بزرگ جهانی ( جنگ جهانی اول به‌وقوع پیوسته در سالهای 1914 تا 1919 و جنگ جهانی دوم به‌وقوع پیوسته در سالهای 1939 تا 1949 ) ذكر می‌شود و سپس در فصل دوم نبرد آمریكا و ویتنام و عملكرد ناتو در اشغال یوگسلاوی سابق مورد ارزیابی مختصر قرار گرفته و پس از آن وضعیـّت اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی و اشغال مجدد آن توسط ایالات متحده آمریكا و هم‌پیمانانش در ناتو مورد بررسی قرار می‌گیرد . در ادامه اشغال بخش‌هائی از ایران در جنگ تحمیلی توسط متجاوزان بعثی عراق و نیز اشغال كشور كویت توسط همین دولت تحلیل می‌گردد . و در پایان اشغال نظامی عراق توسط ایالات متحده و بعضی از متحدانش كه تاكنون نیز ادامه دارد مورد ارزیابی حقوقی واقع می‌شود .
فهرست مطالب

فصل اول : بررسی وضعیت جنگ واشغال در دو نبرد بزرگ جهانی از دیدگاه حقوق بین‌الملل

مبحث اول : جنگ جهانی اول
مبحث دوم : جنگ جهانی دوم
مبحث سوم : بررسی ابعاد حقوقی اشغال ویتنام توسط ایالات متحده آمریكا ..

فصل دوم : تحلیلی حقوقی بر مصادیقی از اشغال نظامی در بیست سال اخیر . .

مبحث اول : بررسی ابعاد مختلف اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی .

گفتار اول : اهمیت استراتژیك افغانستان و علل حمله شوروی و اشغال این كشور .
- - اهمیت استراتژیك افغانستان
-- علل حمله نظامی شوروی به افغانستان و اشغال این كشور
گفتار دوم : موضع گیری جامعه بین‌المللی در قبال اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی
وضعیت حاكمیت افغانستان در زمان اشغال .

مبحث دوم : بحران بالكان و اشغال جمهوری‌های تازه استقلال یافته از دیدگاه حقوق بین‌الملل .

گفتاراول : زمینه‌ها و علل ایجاد بحران در جمهوری‌ دموكراتیك فدرال یوگسلاوی .
گفتار دوم : واكنش جامعة بین‌المللی و عملكرد سازمان ‌ ملل‌ متحد در زمینة اشغال بوسنی‌ هرزگوین .

مبحث سوم : بررسی حقوقی تجاوز عراق و اشغال بخش‌هایی از خاك ایران .

گفتار اول : ریشه‌ها و علل تجاوز نظامی عراق به ایران .
گفتار دوم : عملكرد شورای امنیت سازمان ملل متحد .
گفتار سوم : تحلیلی بر اقدامات جنایت‌آمیز عراق در مناطق اشغالی در طول جنگ با ایران .

مبحث چهارم : اشغال كویت و اثرات حقوقی آن در سطح بین‌الملل .

گفتار اول : علل تاریخی و زمینه‌های اشغال كویت توسط عراق .
گفتار دوم : اصل حاكمیت دولت و اشغال كویت .
گفتار سوم : ارزیابی عملكرد سازمان ملل و جامعه بین‌المللی كشورها در قبال بحران خلیج فارس .
گفتار چهارم : مصادیقی از نقض معاهدات بین‌المللی در اراضی اشغالی كویت توسط عراق .

مبحث پنجم : ابعاد حقوقی اشغال افغانستان توسط آمریكا و متحدانش در ناتو از دیدگاه حقوق بین‌الملل .

گفتار اول : حادثه سپتامبر و تأثیر آن در حمله آمریكا و متحدانش در ناتو به افغانستان .
گفتار دوم : اقدامات ناتو و موضع‌گیری شورای امنیت در مورد حمله آمریكا به افغانستان .
گفتار سوم : موارد نقض معاهدات بین‌المللی در زمینه اشغال افغانستان توسط ایالات متحده آمریكا و متحدانش در ناتو .

مبحث ششم : اشغال عراق توسط ایالات متحده آمریكا و هم‌پیمانانش .

گفتار اول : دلایل تأثیر گذار در حمله آمریكا و متحدانش به عراق
گفتار دوم : موضع‌گیری شورای امنیت سازمان ملل متحد ، قبل و بعد از اشغال عراق در جنگ دوم خلیج فارس
گفتار سوم : مواردی از نقض معاهدات بین‌المللی حاكم بر اشغال نظامی در عراق .
__ اشغال عراق و نقض حاكمیت قانونی .
_ _ ایجاد نظم تأمین امنیت در مناطق اشغالی .
__ ایجاد بازداشتگاههای غیرقانونی در عراق و شكنجه زندانیان در اینگونه بازداشتگاهها .
__ استفاده از روشهای غیر مجاز در سركوب قیام‌های مردمی علیه اشغالگران .
_ _ تحدید حقوق و آزادی‌های مذهب و دینی .
__ عدم رعایت اصل حمایت یا اسیر جنگی بودن .
-- حمله به افراد غیرنظامی به بهانه نظامی بودن .
فصل سوم : نتیجه‌گیری كلی
منابع و مأخذ
عباس بازدید : 448 چهارشنبه 26 اسفند 1394 نظرات (1)

دانلود مقاله رشته پرستاری

کیفیت زندگی کاری و بهره وری پرستاران بالین و ارتباط آن ها با یکدیگر

 

چکیده:
کیفیت بالای زندگی کاری به عنوان شرط و پیش زمینه اساسی توانمندسازی منابع انسانی موردنیاز سیستم مراقبت بهداشتی شناخته شده است. بهره وری پرسنل پرستاری عامل مهمی در موفقیت سازمان است. چنانچه ارتباط بین کیفیت زندگی کاری با بهره وری مشخص شود مدیران می توانند با بالا بردن کیفیت زندگی کاری زمینه بهره وری پرسنل را فراهم آورند. هدف از مطالعه حاضر بررسی ارتباط بین کیفیت زندگی کاری با بهره وری پرستاران بالین می باشد.
روش: این پژوهش مطالعه ای مقطعی، از نوع همبستگی است که دو متغیر کیفیت زندگی کاری و بهره وری با استفاده از ابزار پژوهشگر ساخته همراه با متغیرهای دموگرافیک مورد بررسی قرار گرفت. جامعه پژوهش را کلیه پرستاران شاغل در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران تشکیل می دادند که 360 نمونه تصادفی از بین آن ها گرفته شد. روش جمع آوری داده ها خودگزارشی بودند. پرسشنامه کیفیت زندگی کاری با 45 سوال در مقیاس لیکرت و پرسشنامه بهره وری با 25 سوال در مقیاس لیکرت ساخته شد. بعد از جمع آوری داده ها با استفاده از SPSS v.11.5 و آزمون های آماری ضریب همبستگی پیرسون و مجذور کای در مورد تحلیل قرار گرفت.
یافته ها: یافته ها نشان دادند از نظر %31.9 واحدهای مورد پژوهش بهره وری آنها در سطح متوسط قرار دارد و کمتر از یک دهم آنها بهره وری خود را مطلوب گزارش نموده اند. همچنین از نظر %41.9 کیفیت زندگی کاری آن ها در سطح متوسط قرار دارد و تنها یک دهم آن ها کیفیت زندگی کاری خود را مطلوب گزارش نموده اند. آزمون آماری پیرسون همبستگی معناداری را بین بهره وری و کیفیت زندگی کاری فرد نشان داد(p
نتیجه گیری: با توجه به آن که تنها حدود یک دهم واحدهای مورد پژوهش بهره وری و کیفیت زندگی کاری خود را در سطح مطلوب برآورد نموده اند، بنابراین مدیران می توانند با اتخاذ راه کارهای مناسب کیفیت زندگی کاری و مولفه های مهم کیفیت زندگی کاری پرستاران را ارتقا داده و شرایط لازم جهت بهبود کیفیت ارایه خدمات و بهره وری پرستاران را فراهم سازند.
كلید واژه:

بهره وری

پرستاران بالین

كیفیت زندگی كاری

 

تعداد صفحات : 41

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1201
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 270
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 391
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 2,082
  • باردید دیروز : 52
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 4,140
  • بازدید ماه : 4,140
  • بازدید سال : 24,004
  • بازدید کلی : 496,022
  • کدهای اختصاصی